1.3 2003 - problem z obrotami |
Autor |
Wiadomość |
Luxon
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: Łukasz
Wiek: 46 Dołączył: 19 Lip 2008 Posty: 14 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 13 Lis 2014, 15:08 1.3 2003 - problem z obrotami
|
|
|
Witam, od jakiegoś czasu zauważyłem, że podczas jazdy silnik wariuje.
Po odpaleniu bardzo często traci obroty i gaśnie, gdy się nagrzeje na ogół ich nie traci, ale wtedy gdy staję np. na światłach obroty falują (z 800 rosną do 2000, później spadają i znowu rosną.. Obrotomierz wygląda jakbym jechał i zmieniał normalnie biegi..).
Poczytałem trochę i sporo osób podaję jako przyczynę silniczek krokowy.. Tylko za bardzo nie wiem gdzie go mogę znaleźć
Czy ktoś może mi pomóc?
Jestem trochę zielony w tych sprawach |
|
|
|
 |
zielony1pl
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 12 Gru 2016 Posty: 6 Skąd: Konin
|
Wysłany: 12 Gru 2016, 11:46
|
|
|
Witam.
Mam również problem jak wyżej.
1. Auto odpala gdy zimne tylko z wciśniętym pedałem gazu. Po odpuszczeniu gaśnie. Dopiero po trzymaniu na gazie około 2 minut - po złapaniu temperatury auto nie gaśnie i trzyma 800-900 obrotów. Na ciepłym silniku pali normalnie (bez gazu)
Czasami działa dobrze przez np. godzinę lub kilka i pojawia się kolejny problem.
2. Na ciepłym silniku obroty zwiększają się same z 1 do 3 tyś i spadają - i tak w kółko. Wygląda tak jakby sama dodawała sobie gazu. Raz pomogło gdy zwiększyłem obroty do 6 tyś, zaczęła działać normalnie. Zazwyczaj zwiększenie obrotów do 6 tyś nie pomaga.
Problem z wariującymi obrotami pojawiał się od roku ale rzadko (raz na 2 miesiące). Po 2 dniach przechodziło samo, kiedyś pomogło zdjęcie klemy. Teraz występuje często: codziennie / co 2 dni.
Wymieniono: olej i filtry, przewody wysokiego napięcia, świece wymienione pół roku temu, nowy akumulator, krokowy wyczyszczony i ustawiony przez mechanika, wyczyszczona przepustnica, naprawiony rozrusznik (bendix), wymieniony wkład stacyjki (przerywało w trakcie rozruchu) |
|
|
|
 |
zielony1pl
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 12 Gru 2016 Posty: 6 Skąd: Konin
|
Wysłany: 13 Gru 2016, 09:49
|
|
|
Witam
Problem rozwiązany.
Przyczyną kłopotów przy odpalaniu na zimnym i wariujących obrotów był zanieczyszczony „zawór bocznikowy powietrza (silnik krokowy)”
Uwaga: bezpośrednio przy przepustnicy znajduje się „potencjometr położenia przepustnicy” , Krokowy znajduje się 10cm w lewo, między plastykowym kolektorem a ścianą silnika. Aby go wykręcić należy: posiadać małe dłonie, dużo czasu i jeszcze więcej cierpliwości.
Po wymyciu w nafcie problem znikł.
Mechanikowi, który twierdził że czyścił Krokowca prawdopodobnie nie chciało się tam dostać. |
Ostatnio zmieniony przez zielony1pl 19 Gru 2016, 14:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
zielony1pl
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 12 Gru 2016 Posty: 6 Skąd: Konin
|
Wysłany: 19 Gru 2016, 14:44
|
|
|
Witam
Czyszczenie jednak nie pomogło, silnik odpalał, jednak obroty nadal się zwiększały.
Pomogła wymiana silniczka krokowego na nowy, niemiecki zamiennik - 75zł. (oryginał w ASO 527zł)
Usterka nie występuje. |
|
|
|
 |
Kaczy888
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: L
Silnik: 1.3/69KM
Wiek: 37 Dołączył: 22 Mar 2015 Posty: 10 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 14 Paź 2017, 17:13
|
|
|
Witam
zielony1pl powiedz mi jak sobie poradziles z wymiana krokowca?
bo mam dokladnie te objawy co ty,zlokalizowalem go po twoich radach ale jak zobaczylem w jakim miejscu jest to zaczalem sie zastanawiac jak tam rece wsadzic...;/
bylbym wdzieczny za info |
|
|
|
 |
zielony1pl
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 12 Gru 2016 Posty: 6 Skąd: Konin
|
Wysłany: 3 Lis 2017, 09:49
|
|
|
Aby go wykręcić należy: posiadać małe dłonie, dużo czasu i jeszcze więcej cierpliwości. Czujnik daje się wykręcić wkładając rękę z prawej strony pod "kolektor", usunąć należy akumulator. Nie jest to łatwe ale wykonalne. |
|
|
|
 |
gruby907
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: Miłosz
Dołączył: 08 Sie 2015 Posty: 200 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 5 Lis 2017, 22:47
|
|
|
Albo zdjąć kolektor ssący, wymienić krokowiec, dać nową uszczelke pod kolektor i zmontować wszystko |
_________________ Pozdrawiam
 |
|
|
|
 |
frankez
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 82 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 27 Lis 2017, 22:16
|
|
|
Ja mam podobne objawy dostałem info od mechanika "ten typ tak ma " spotykam się po raz kolejny z Fiestą która szaleje |
|
|
|
 |
gruby907
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: Miłosz
Dołączył: 08 Sie 2015 Posty: 200 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 28 Lis 2017, 11:03
|
|
|
frankez napisał/a: | Ja mam podobne objawy dostałem info od mechanika "ten typ tak ma " spotykam się po raz kolejny z Fiestą która szaleje |
zmień mechanika, u mnie jak coś sie dzieje to robie od ręki i nic nie gaśnie, nie wchodzi an za wysokie obroty... chodzi tak jak powinien. Nie ma gadania, że ten typ tak ma - zapraszam do Lublina zobaczyc nie szalejącą fieste xD |
|
|
|
 |
frankez
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 82 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 28 Lis 2017, 20:13
|
|
|
gruby907 napisał/a: | frankez napisał/a: | Ja mam podobne objawy dostałem info od mechanika "ten typ tak ma " spotykam się po raz kolejny z Fiestą która szaleje |
zmień mechanika, u mnie jak coś sie dzieje to robie od ręki i nic nie gaśnie, nie wchodzi an za wysokie obroty... chodzi tak jak powinien. Nie ma gadania, że ten typ tak ma - zapraszam do Lublina zobaczyc nie szalejącą fieste xD |
Dziś zauważyłem że jak zmieniam bieg z 3 na 4 to obroty trzymają się np koło 3tys i jak redukuje z 4 na 3 to przy 2 tys obrotach też mimo wciśniętego sprzęgła przez 10 sekund ciągle 2 tys obrotów (oczywiście działo się tak z 10 razy na dzisiejszym odcinku gdzie przejechałem ze 150 km ). na innych biegach chyba zawsze działa podobnie . Gdzieś przeczytałem i ktoś mi powiedział o czujniku prędkości pojazdu VSS, ktoś wie coś na ten temat czy warto go wymienić ? |
|
|
|
 |
|