
|
Zetec 1.25 szarpie silnik, gubi zapłon? |
Autor |
Wiadomość |
Mlody98
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: C
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 10 Wrz 2014 Posty: 3 Skąd: Sieraków
|
Wysłany: 18 Wrz 2014, 18:34 Zetec 1.25 szarpie silnik, gubi zapłon?
|
|
|
Witam wszystkich uzytkownikow forum. Jestem tu nowy i od razu zwracam sie z prosba o pomoc. Posiadam fieste z 96r 1.25 zetec. Silnik dzialal ok tylko co jakis czas szarpnal tak jakby zabraklo mu paliwa i od razu szedl dalej. Od pewnego czasu dzieje sie to caly czas. Na jalowych obrotach gasnie, ciezko sie rozpedzic a nawet przy rownej jezdzie samochod szarpie tak jak bym csly czas na przemian wciskal hamulec z gazem, od pewnego czasu zaczal strzelac tak jak by ktos pedarde wsadzil pod maske. Samochodu nie uzytkuje teraz bo jest to nie mozliwe. Wymienilem droga chlopskiego rozumu cewke zaplonowa ( myslalem ze moze kest przegrzana), nie przynioslo to skutkow i dalej do wymiany poszedl przeplywomierz, przepustnica razem z czujnikiem polozenia oraz zawor chyba podcisnienia( ten co jest pod kolektorem ssacym) i nadal zadnych efektow. Auto bylo podlaczane pod komputer u dwoch mechsnikow i u obu nie pokazalo zadnych bledow. W czym tkwi problem? Ktos ma jakies pomysly? Przepraszam za bledy, pisze na telefonie. Z gory dziekuje za pomoc pozdrawiam |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 18 Wrz 2014, 19:57
|
|
|
wykręcałeś świece? przewody wn w jakim stanie? części, które wymieniłeś są nowe czy używane? |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Mlody98
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: C
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 10 Wrz 2014 Posty: 3 Skąd: Sieraków
|
Wysłany: 18 Wrz 2014, 23:23
|
|
|
Swiece wykluczylem bo stosunkowo niedawno byly wymieniane, a nawet jesli to one by zawodzily to chyba ciezko by bylo zeby wszystkie na raz? Chyba ze sie myle to mnie poprawcie ale to caly silnik szarpie a nie strzela na jeden czy dwa gary. Kable sa ok, nie maja przebicia - sprawdzalem. Czesci co prawda uzywane ale sprzedawca zapewnial że ze sprawnego auta. Poza tym wydaje mi sie, ze gdyby byly uszkodzone to sytuacja by sie pogorszyla. Co wiecej w tej przeplywce ktora zakladalem na podmianke widoczny byl opornik a w starej byl w sumie sam drucik. Nie kupowalem nowych bo nie bylem pewien czy to jest to a przy nowych podzespolach byly byz byt duze koszty biorac pod uwage wartosc auta. |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 21 Wrz 2014, 11:49
|
|
|
ja wróciłbym do części, które były przed podmianą na inne używane, bo nie masz pewności, że są sprawne i będzie jeszcze trudniej dojść czego to wina.
- cewka wn - masz jeszcze starego typu, nie znam przypadku, żeby komuś padła - profilaktycznie możesz zmierzyć oporności na uzwojeniach
- kable wn sprawdzone przy dużej wilgotności i po ciemku? sprawdź jeszcze rezystancje, z mojego doświadczenia nic poza oryginalnymi motorcraftami nie zdaje egzaminu
- świece - to nic, że były sprawdzane, ale jak wykręcisz będziesz wiedział czy go zalewa
- sprawdz rezystancje czujnika temp. w dolocie - potrafi padać
- zawór pod kolektorem, to zawór od wolnych obrotów - możesz sprawdzić czy nie jest usyfiony i czy trzpień w środku nie ma oporów
- można sprawdzić profilaktycznie cpp
- możesz spróbować odpalić bez podłączonej przepływki
na razie nie mam więcej pomysłów |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Mlody98
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: C
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 10 Wrz 2014 Posty: 3 Skąd: Sieraków
|
Wysłany: 22 Wrz 2014, 13:58
|
|
|
Kable byly sprawdzane tak jak piszesz, cewka tez mi sie wydawlo ze bedzie ok ale z bezsilnosci wymienila ja tez. Jesli chodzi o odpalenia bez prseplywki to tez tak robilem, na poczatku mialem nadzieje ze to bedzie rozwiazanie bo wydawalo sie ze jest ok ale to byl chwilowy objaw bo po chwili wrocilo takie zachowanie. Czujnik powietrza o ktorym piszesz rozpinalem jak byl odpalony i nic sie nie zmienilo wiec nie zmienialem. Ten zawor od wolnych obrotow jest zalozony nowy, choc stary faktycznie tez nie mial oporow i zasyfiony wielce nie byl ale wymienilem skoro juz mialem. Powiem uczciwie ze stracilem juz sily i oddalem auto do mechanika :/ jak narazie stwierdzil ze znalazl jakis kabel prsepalony od jakiegos czujnika wymienil i nic to nie dalo wiec rzezbi dalej, jak cos wymysli to dam znac co i gdzie w trawie piszczalo
[ Dodano: Sro Wrz 24, 2014 19:32 ]
Dla zainteresowanych: majster doszedl do problemu i go rozwiazal przekazal mi ze to czujnik polozenia walu byl padniety fakt faktem ze kumpel mi to podpowiadal ale razem doszlismy do wniosku pozniej ze jednak malo prawdopodobne a jednak xD |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|