[MK4] Cieżkie odpalanie |
Autor |
Wiadomość |
dyl
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 13 Wrz 2014 Posty: 13 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 13 Wrz 2014, 18:12 [MK4] Cieżkie odpalanie
|
|
|
Witam, otóż fiesta(lpg-sekwencja /benzyna) ciężko pali, trzeba kręcić po 2-3 razy po kilka sekund zanim zapali, i dodawać gazu przez kilka/kilkanaście sekund inaczej gaśnie i nie wchodzi na obroty.
Doszedłem do tego że problem występuje wtedy gdy jeżdżę na gazie i samochód postoi tak z pół godziny albo dłużej. Problem nie występuje jak jeżdżę na benzynie, wtedy pali od pierwszego starzała.
Co zrobiłem to podstawowe rzeczy wymienna wszystkich filtrów, regeneracja reduktora, wymienia przewodów i świeć, oraz sprawdziłem ciśnie paliwa.
Ogólnie dzieję się tak już 2-3 miesiące i nie mam pomysłu co z tym zrobić a wkurza mnie już to strasznie.
Drugi nie związany z tematem problem to to że od 2 tygodni słychać w głośnikach delikatne piszczenie przy prędkości około 80km/h pomaga tylko wyjęcie panelu z radia alba jazda szybciej/wolniej niż 80. Akurat jest to mało istotna usterka ale jak wie ktoś co z nią zrobić to proszę o radą, może to być winna alternatora? Czy coś innego?
Pozdrawiam i liczę na pomoc |
|
|
|
 |
mario3991
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 31 Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 322 Skąd: stegna
|
Wysłany: 13 Wrz 2014, 19:33
|
|
|
Ile jeździsz już na tym gazie ??? I podstawowe pytanie jak na nim jeździsz tzn robisz 20% trasy na benzynie i 80% na gazie czy tylko zachohluje i od razu podtlenek LPG i dzida w miasto??? Wiesz co się dzieje z gniazdami zaworowymi i zaworami gdy jeździsz na gazie? zbiera się nagar i wypalają się gniazda (w większym stopniu niż jak byś jeździł cały czas na benzynie) ich powierzchnia staje się nie równa i tym sposobem gubi kompreche na benzynie zawsze łatwiej zapalić to normalne, zależy też jakiej jakości gaz tankujesz. |
_________________ Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013 |
|
|
|
 |
dyl
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 13 Wrz 2014 Posty: 13 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 13 Wrz 2014, 19:54
|
|
|
Na gazie jeżdżę odkąd kupiłem samochód czyli jakieś 60-70 tys.(jakieś 5lat). A kiedy na lpg? Jak się tylko przełączy czyli złapie 40 stopni (zależnie od temperatury otoczenia czasami po chwili a czasami po kilku kilometrach) i jak mi się skończy gaz czyli po każdym zbiorniku kilka kilometrów na benzynie bo zawsze tankuje do pełna. A jakość gazu, to nie wiem jak to ocenić. (przeważnie tankuje na jednej stacji , czasami inne ale znajomi na nią nie narzekają, jak coś dla eksperymentu mogę stacje zmienić).
Co się dzieje z zaworami i gniazdami to nie wiem bo aż tak się nie znam ale kojarzę na tyle że się bardziej niszczą. Widzę tylko efekty że po jedzie na gazie ciężko pali na benzynie momentalnie |
|
|
|
 |
małosolny
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Maurycy
Wiek: 53 Dołączył: 05 Wrz 2014 Posty: 3 Skąd: Zadupie
|
Wysłany: 13 Wrz 2014, 20:19
|
|
|
mario3991: mario3991 napisał/a: | Wiesz co się dzieje z gniazdami zaworowymi i zaworami gdy jeździsz na gazie? zbiera się nagar i wypalają się gniazda (w większym stopniu niż jak byś jeździł cały czas na benzynie) ich powierzchnia staje się nie równa |
Gdzie doświadczyłeś takich "herezji"?
Jeździłem na gazie trzema autami o różnych pojemnościach, gaźnik i monowtrysk i NIGDY czegoś podobnego nie doświadczyłem.
dyl: Przez ten cały czas - "jakieś 5 lat " - wymieniałeś świece, kable WN chociażby? Spuszczałeś syf z reduktora? Byłeś choć raz u gazownika na regulacji instalacji? |
|
|
|
 |
dyl
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 13 Wrz 2014 Posty: 13 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 13 Wrz 2014, 20:26
|
|
|
Kable i świece wymieniałem na wiosnę, chwile potem zrobiłem regeneracje reduktora, wymieniłem też filtry gazu. Po regeneracji zrobiłem regulacje gazu, robiłem ją też z półtora miesiące temu jak zaczęły się problemy z gazem. |
|
|
|
 |
małosolny
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Maurycy
Wiek: 53 Dołączył: 05 Wrz 2014 Posty: 3 Skąd: Zadupie
|
Wysłany: 13 Wrz 2014, 21:22
|
|
|
dyl: Regulację gazu robiłeś "ze słuchu" czy z laptopem na kolanach? Sekwencji nie da się wyregulować tak sobie. |
|
|
|
 |
dyl
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 13 Wrz 2014 Posty: 13 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 13 Wrz 2014, 22:04
|
|
|
Oczywiście że z laptopem, na oko czy na ucho to chłop w szpitalu umarł ;-) |
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 14 Wrz 2014, 00:49
|
|
|
dyl napisał/a: | jak mi się skończy gaz czyli po każdym zbiorniku kilka kilometrów na benzynie bo zawsze tankuje do pełna. | Nie wiem czy jest sens wozić zbędny ciężar w zbiorniku. Może zimą tak, ale latem? Spróbuj innej stacji? |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
 |
dyl
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 13 Wrz 2014 Posty: 13 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 14 Wrz 2014, 10:19
|
|
|
Jaki zbędny ciężar, bo nie kapuje? Ok to zmienię stacje ale, tylko po niedzieli jak wyjeżdżę tą butle zostało mi jeszcze 400km Ale szczerze nie sadzę aby to była wina złej jakości gazu. |
|
|
|
 |
mario3991
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 31 Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 322 Skąd: stegna
|
Wysłany: 14 Wrz 2014, 10:47
|
|
|
małosolny napisał/a: | mario3991: mario3991 napisał/a: | Wiesz co się dzieje z gniazdami zaworowymi i zaworami gdy jeździsz na gazie? zbiera się nagar i wypalają się gniazda (w większym stopniu niż jak byś jeździł cały czas na benzynie) ich powierzchnia staje się nie równa |
Gdzie doświadczyłeś takich "herezji"?
Jeździłem na gazie trzema autami o różnych pojemnościach, gaźnik i monowtrysk i NIGDY czegoś podobnego nie doświadczyłem.
dyl: Przez ten cały czas - "jakieś 5 lat " - wymieniałeś świece, kable WN chociażby? Spuszczałeś syf z reduktora? Byłeś choć raz u gazownika na regulacji instalacji? |
Ponieważ widziałem jak mój kolega rozbierał głowicę w mercedesie 1.8 benzyna gaz, okazało się że zawory wraz z gniazdami się powypalały i nie przylegały idealnie. |
_________________ Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013 |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 14 Wrz 2014, 11:21
|
|
|
silniki ktore nigdy nie widzialy gazu takze potrafia wypalic zawory
moze po prostu parownik jest juz tak zmeczony ze regeneracja nie pomogla? jaka masz instalacje? moze wtryski gazu maja dosc? w jaki sposob byl regenerowany parownik? |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
dyl
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 13 Wrz 2014 Posty: 13 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 14 Wrz 2014, 12:30
|
|
|
Zestaw naprawczy i wio, a co tam się może popsuć więcej niż gumy? Sekwencja, a wtryski jak sprawdzić? Klaskaja jak zawsze, gdy pracuje na gazie;-) ale po regeneracji było dobrze, robiłem go bo płyn uciekał. |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 14 Wrz 2014, 13:12
|
|
|
zużyte klepia troche inaczej, a membrana? moze jest sztywna jak kamien i uniemozliwia wytworzenie odpowiedniej ilosci gazu? |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
dyl
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 13 Wrz 2014 Posty: 13 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 14 Wrz 2014, 13:55
|
|
|
To jako tako nie słyszę różnicy w ich pracy. Właśnie reduktor bym wykluczył, gdyż po regeneracji było dobrze stało to się później.
Nie wiem czy się dobrze rozumiemy samochód zawsze odpala na benzynie, na gazie nie odpali bo to sekwencja. Problemem jest że pali źle po jeździe na gazie, a po jeździe na benzynie jest git. |
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
|
|
|
 |
dyl
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 13 Wrz 2014 Posty: 13 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 14 Wrz 2014, 14:09
|
|
|
Jak mam rezerwę to paliwo tankuje zawsze za 100 czyli z pół baku. |
|
|
|
 |
małosolny
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Maurycy
Wiek: 53 Dołączył: 05 Wrz 2014 Posty: 3 Skąd: Zadupie
|
Wysłany: 14 Wrz 2014, 15:28
|
|
|
dyl: Możliwe rozjechane mapy wtrysku gazu względem map benzyny. |
|
|
|
 |
Badi

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 15 Sie 2012 Posty: 80 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 14 Wrz 2014, 15:58
|
|
|
Pisales ze po jezdzie na gazie kreciez po 2-3 razy, zamiast tego sprobuj 2-3 razy wlaczyc i wylaczyc zaplon przed rozruchem, moze cos sie dzieje z ukladem zasilania benzyny podczas pracy na gazie. |
_________________ 1. Fiesta MK3,5 1.3i '94
2. Fiesta MK4 1.3i '98
3. Focus MK1 Ghia 1.8 16V '99 |
|
|
|
 |
dyl
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 13 Wrz 2014 Posty: 13 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 14 Wrz 2014, 16:51
|
|
|
Sprawdzałem ten sposób i wilie innych kombinacji z stacyjką i gazem. Nie pomaga. |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 14 Wrz 2014, 16:56
|
|
|
dyl napisał/a: | Doszedłem do tego że problem występuje wtedy gdy jeżdżę na gazie i samochód postoi tak z pół godziny albo dłużej. |
po nocy też(czyli postój powyzej ~8h)? |
|
|
|
 |
|