Układ kierowniczy ze wspomaganiem |
Autor |
Wiadomość |
Janusz
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 05 Cze 2014 Posty: 7 Skąd: Nowy Tomyśl
|
Wysłany: 10 Cze 2014, 19:25 Układ kierowniczy ze wspomaganiem
|
|
|
Witam serdecznie
Mam od tego tygodnia pewien problem z moją Fiestą. Mianowicie podczas jazdy odczuwam jakby coś blokowało mi możliwość skręcania po czym po uzyciu siły znowu działa normalnie lecz po chwili mam powtórkę z rozrywki.
Byłem u znajomego mechanika i po oględzinach stwierdziliśmy że krzyżaki (oba) są dobre. Szkopuł tkwi w tym że pomiędzy krzyżakami występuje jeszcze jedna część, którą nie wiem jak nazwać i wszystko wskazuje, że to właśnie ona jest zepsuta. Moje pytanie brzmi czy to możliwe oraz jak nazywa się część pomiędzy dwoma krzyżakami i czy jest gdzieś dostępna. |
|
|
|
 |
brewa7

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 36 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 10 Cze 2014, 20:44
|
|
|
Chodzi o element zaznaczony na zdjęciu? Wg. mnie to takie objawy może dawać uszkodzony zębnik, zębatka, ewentualnie jak masz wspomę to zatkana któraś rurka czy zaworek
 |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
 |
|
|
|
 |
Janusz
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 05 Cze 2014 Posty: 7 Skąd: Nowy Tomyśl
|
Wysłany: 10 Cze 2014, 20:52
|
|
|
Rurki muszą być drożne od wspomagania bo płyn mi ciągnie w miarę dobrze. A te zębniki i zębatki gdzie występują dokładnie bo się nie orientuję? Na zdjęciu poniżej przedstawiam dokładnie o co mi chodzi
http://www.fotosik.pl/pok...afb3659653.html |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10 Cze 2014, 20:57
|
|
|
no to jest krzyżak.
Sprawdź też naciąg paska, bo on czasami też daje takie objawy. |
|
|
|
 |
brewa7

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 36 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 10 Cze 2014, 21:47
|
|
|
Janusz, obejrzyj dokładnie rysunek i zauważysz, że 3(listwa zębata) mieści się w 1(obudowa przekładni) i 2 (zębnik przekładni) wchodzi w 1 (obudowę przekładni) od góry. Tam właśnie mieszczą się te elementy. |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
 |
|
|
|
 |
Janusz
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 05 Cze 2014 Posty: 7 Skąd: Nowy Tomyśl
|
Wysłany: 10 Cze 2014, 22:49
|
|
|
Przepraszam brewa7 moje niedopatrzenie. Naciąg paska jest ok pompka pracuje jak należy. |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 11 Cze 2014, 09:25
|
|
|
jak już diodalodz, napisał, zacierają się krzyżaki, a dokładnie ten przy przekładni. na chwilę pomoże napsikanie wd40, oraz nałożenie gumowej osłony i wciśnięcie pod nią smaru. |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
Janusz
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 05 Cze 2014 Posty: 7 Skąd: Nowy Tomyśl
|
Wysłany: 11 Cze 2014, 16:55
|
|
|
A czy jest możliwość że takie objawy może dawać maglownica, która jest pod zewnętrznym krzyżakiem lub druga opcja, że przyczyną takiej usterki jest łożysko które znajduje się nad amortyzatorem przednim (bo właściwie to łożysko nad amortyzatorem jest związane z kinetyką pojazdu)? Jeśli ktoś jest posiadaczem schematu budowy przedniego zawieszenia fiesty który uwzględnia to łożysko byłbym wdzięczny za udostępnienie. to całe łożysko razem z całym zestawem zwie się Kolumna McPhersona..
CD
Żeby nie robic kolejnego posta.. Spróbowałem po raz kolejny dojść do tych krzyżaków zdjąłem gumę i okazało sie że pomiędzy dwoma krzyżakami jest jakaś plastikowa część i w niej właśnie mam straszne luzy a same krzyżaki są w porządku i na nich luzu brak.
[ Dodano: Sro Cze 11, 2014 20:40 ]
Czy regeneracja krzyża dużo daje?
Zorientowałem się w cenach i ta część do tej fiesty to koszt 1200 zł a regeneracja około 100 zł. |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 11 Cze 2014, 22:37
|
|
|
to, ze krzyzak nie wykazuje luzu nie znaczy ze nie jest zatarty, owszem łożysko McPhersona moze powodować taki lub podobny objaw, jednak we fiescie czy to MK3 czy to MK4 nie spotkałem sie z uszkodzeniem owego. Janusz, nie ucz mechanika o budowie prostej taczki. |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 11 Cze 2014, 22:51
|
|
|
Marcinowaty, zauwaz ze te krzyżaki wytrzymują kilkanaście lat(oryginalne z lat 89-95) |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
Janusz
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 05 Cze 2014 Posty: 7 Skąd: Nowy Tomyśl
|
Wysłany: 11 Cze 2014, 23:13
|
|
|
Brewa7 nie chciałem urazić i uczyć mechanika. Znalazłem już 1 zakład który za 150 zł przeprowadzi renowacje tego elementu mam nadzieje że będzie działać jak należy, bo szkoda by było wyrzucać fiesty z podgrzewanymi lusterkami, poduszkami powietrznymi dobrym wspomaganiem nowymi sprężynami i łożyskami. Dziękuję za pomoc wszystkim. |
|
|
|
 |
|