[MK6] wyciek płynu chłodzącego - pęknięty przewód |
Autor |
Wiadomość |
tbone001
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 103 Skąd: Wuwua
|
Wysłany: 6 Kwi 2014, 10:44 [MK6] wyciek płynu chłodzącego - pęknięty przewód
|
|
|
Moja Fiesta wczoraj zaniemogła (w sumie to pierwszy raz aż tak, że nie da się jechać).
Pod samochodem znalazłem sporą kałużę płynu chłodzącego. Już od jakiegoś czasu było lekko czuć płynem, ale sądziłem, że to uszczelka czujnika temperatury, który kiedyś musiałem doszczelnić silikonem i olałem temat.
Okazało się, że przetarł się przewód powrotny (ten cienki) do zbiorniczka wyrównawczego i płyn zalał wszystko, co było w zasięgu.
Część, która padła, wygląda tak: link
Odczytany numer części: MOTORCRAFT 2S6H8B081FA.
Czym można zastąpić ten oryginalny przewód? Kupiłem na szybko w markecie budowlanym wąż wzmacniany za 3zł/metr tylko po to, by kawałek przestawić samochód, ale to nie nadaje się na dłużej, bo temperatura go zniszczy. |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 6 Kwi 2014, 10:52
|
|
|
kup w motoryzacyjnym przewód odporny na temperaturę, olej, benzynę.
Te przewody są bardzo kruche najlepiej cały wymienić pozostawiając oryginalne króćce. |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
tbone001
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 103 Skąd: Wuwua
|
Wysłany: 6 Kwi 2014, 11:03
|
|
|
luki napisał/a: | kup w motoryzacyjnym przewód odporny na temperaturę, olej, benzynę.
Te przewody są bardzo kruche najlepiej cały wymienić pozostawiając oryginalne króćce. |
Właśnie zapomniałem dodać, że jak próbowałem go wyjąć, to mi się złamał.
Ok, zapytam w motoryzacyjnym koło mnie o taki przewód, jak podałeś.
Wiem, że mają coś takiego: link
ale nie wiem, czy to jest na pewno odporne na temp. ok 100stC. |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 6 Kwi 2014, 11:41
|
|
|
odpowiedz sobie na pytanie przy jakiej temperaturze topi się "guma"
przecież wszystkie przewody są gumowe
kup wzmocnione, olejo-odporne, do tego zestaw opasek, będzie ok |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
hawaja24
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 46 Dołączył: 09 Paź 2012 Posty: 67 Skąd: ok
|
Wysłany: 6 Kwi 2014, 11:41
|
|
|
Ten przewodzik w ASO kosztuje około ~300 zł
U mnie strzelił zaraz przy "wtyczce" przy zbiorniczku wyrównawczym, odciąłem całą wtyczkę i zastąpiłem to wężykiem o średnicy 8 mm (albo 7 mm, nie pamiętam dokładnie) i nasunąłem ten wężyk na króciec od zbiorniczka a z drugiej strony na ten plastikowy przewód, z dwóch stron zaciśnięte obejmą.
W sklepie motoryzacyjnym w którym kupowałem ten wężyk gościu powiedział, że nie ma takiego przewodu o tej średnicy dedykowanego do układu chłodzenia i dostałem taki tylko, że stosuje się go jako przewody paliwowe lub do olejów, czy coś takiego. |
|
|
|
 |
tbone001
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 103 Skąd: Wuwua
|
Wysłany: 6 Kwi 2014, 12:26
|
|
|
Tu będzie potrzebny 8mm - wczoraj to mierzyłem.
Na razie tymczasowo mam to (założyłem, żeby kawałek przestawić auto, nie próbowałem na razie rozgrzewać na tym silnika do temp. roboczej): link
W praktyce to on jest 8x15 (ścianka ma 3,5mm grubości).
Może zostawić, skoro wszystkie gumowe są takie same;) |
|
|
|
 |
TSRules

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 6 Kwi 2014, 13:55
|
|
|
ale to nie możesz poszukać w ogłoszeniach (czy szrotach) z rozbitka jakiegoś ? kupisz za 20zł tymczasowo, a kto wie może znajdziesz w dobrej jakości to na dłużej, a potem jeśli zajdzie taka potrzeba na spokojnie dopieścisz sprawę, nie wierzę że koło stolicy nie ma możliwości manewru w tej sprawie |
_________________
 |
|
|
|
 |
tbone001
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 103 Skąd: Wuwua
|
Wysłany: 6 Kwi 2014, 14:35
|
|
|
Raczej wolałbym uniknąć rozwiązania oryginalnego - ten przewód wymaga poprowadzenia pod plastikową pokrywą na silniku, którą nie wiadomo, jak zdjąć (trochę kombinowałem i w końcu dałem sobie spokój), do tego jest strasznie kruchy.
Ogólnie to docelowo założę przewód paliwowy zgodnie z radami powyżej.
Dzisiaj pogrzebałem tam jeszcze licząc na to, że wypróbuję moją prowizorkę zrobioną na wężu z marketu budowlanego, ale okazało się, że ułamałem czujnik temperatury i zapalił się "check engine". Ehhh... |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 6 Kwi 2014, 14:37
|
|
|
tbone001 napisał/a: | Tu będzie potrzebny 8mm - wczoraj to mierzyłem. |
Bierzesz olejoodporny ze sklepu typu agroma (części do maszyn rolniczych) i wsio działa. Mam taki na powrocie do zbiorniczka od ponad 2.5 roku i jest gitara. Jedyny minus to słaba giętkość takich "podróbek"
Mam jeszcze takimi przewodami puszczoną m.in odme blisko głowicy i nie ma problemu z temperaturą. |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 6 Kwi 2014, 16:00
|
|
|
tbone001 napisał/a: | pod plastikową pokrywą na silniku, którą nie wiadomo, jak zdjąć (trochę kombinowałem i w końcu dałem sobie spokój), do tego jest strasznie kruchy. |
odkręcasz 2 plastikowe nakrętki z przodu, z tyłu siedzi na gumowych tulejkach trzeba podważyć do góry |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
tbone001
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 103 Skąd: Wuwua
|
Wysłany: 9 Kwi 2014, 08:59
|
|
|
Założyłem przewód paliwowy (w zasadzie uniwersalny) firmy Gates, 8mm średnicy wewnętrznej, długość 1m, cena 15,50 zł/m. Puściłem go bardziej po wierzchu, tzn. z przodu. Przynajmniej nie ma ryzyka, że się o coś przetrze. |
|
|
|
 |
|