
|
Podział na klasy a auta z turbosprężarkami |
Autor |
Wiadomość |
trzeci
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 55 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 29 Mar 2014, 11:49 Podział na klasy a auta z turbosprężarkami
|
|
|
Przy okazji tegorocznego zlotu, znowu otrzymałem sygnały / sugestie odnośnie podziału na klasy pod kątem aut z turbosprężarkami.
Przykładem jest chociażby klasa STREET i udział w niej silnika 1.4 TDCi / 68 KM.
Niby mieści się on w przedziale do 70 KM ale wiadomo, że turbodiesle głównie ciągną momentem obrotowym a nie KM.
Kiedyś nie było to problemem ale teraz co raz więcej mamy aut z turbo i może faktycznie czas pomyśleć o korekcie naszych klas ?
Podział i parę uwag macie już w tym temacie: czytaj
Wstępnie opcje są dwie:
- zostawiamy tak jak jest, kierując się tylko KM
- wprowadzamy zmiany, sugerując się przelicznikami z rajdów, czyli:
a. dla turbodiesli przelicznik x 1,5
b. dla turbobenzyn przelicznik x 1,7
Nie chciałbym aby nasze zloty i zawody były powodem do jakichś niepotrzebnych żali więc omówmy to szybko a w razie czego możemy rozwiązać temat ankietą.
Czekam na Wasze opinie i propozycje
Pozdro ... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
 |
Qzyn


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 29 Mar 2014, 11:57
|
|
|
Artur:
trzeci napisał/a: | Przykładem jest chociażby klasa STREET i udział w niej silnika 1.4 TDCi / 68 KM.
Niby mieści się on w przedziale do 70 KM ale wiadomo, że turbodiesle głównie ciągną momentem obrotowym a nie KM. |
Czyli w porownianiu z benzynami maja na plus moment a na wielki minus, zakres obrotow i turbodziure co wyrownuje szanse.
trzeci napisał/a: | Wstępnie opcje są dwie:
- zostawiamy tak jak jest, kierując się tylko KM
- wprowadzamy zmiany, sugerując się przelicznikami z rajdów, czyli:
a. dla turbodiesli przelicznik x 1,5
b. dla turbobenzyn przelicznik x 1,7 |
Wprowadzajac przeliczniki musimy zmienic podzial z mocowego na pojemnosciowy czyli 1,4TD pojedzie w klasie powyzej 2L czyli teoretycznie z autami mocniejszymi niz ST2.0, wg mnie nie ma opcji zeby ten podzial byl sprawiedliwszy.
Pamietajcie ze nasze zloty to glownie zabawa z dodatkiem emocji sportowych a nie na odwrot. Chcecie rywalizowac bardziej profesjonalnie, to przygotujcie auta i jezdzijcie w sprintach. Ludzie opamietajcie sie troche.
Ten 68 konny dizel w klasie do 70 koni jest idealny. Posadzcie dobrego kierowce do 1,25 ZETECA to wygra benzyna a posadzcie do dizla to wygra dizel. I wezcie sie za swoje umiejetnosci an nie narzekanie o 2 konie mechaniczne na Zlocie towarzysko, imprezowo sportowym (w takiej dokladnie kolejnosci).
Pozatym tak walczycie o te koniki, moze wezcie sie za swoje opony hamulce i zawieszenie bo to da wam duzo wiecej niz 15 koni mechanicznych.
Sory ale musialem to napisac bo za chwile znowu sie zacznie plakanie jak w przedszkolu. A wtedy jedynym rozwiazaniem bedzie zrobienie osobnej klasy dla kazdego uczestnika...
Tyle ode mnie |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
 |
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 40 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 29 Mar 2014, 12:05
|
|
|
dlaczego nie zrobić oddzielnej klasy diesel po prostu? sprawiedliwie i tak nigdy nie bedzie |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
 |
Qzyn


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 29 Mar 2014, 12:09
|
|
|
Skoro nie bedzie i tak sprawiedliwie to po co ta klasa? Tylko wiecej kasy potrzebne na dodatkowe nagrody i znowu sie zacznie, ze nie jedna klasa a piec bo silnikow jest od groma itd itd a do konca i tak sprawiedliwie nie bedzie - dokladnie jak piszesz, tylko bedzie mniejsza rywalizacja w kazdej z klas bo beda mniej liczne. Jesli chcemy dazyc do tego zeby kazdy dostal puchar a nie o posciganie sie to napiszmy to otwarcie, policzy sie koszty i juz. |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
 |
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 40 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 29 Mar 2014, 12:45
|
|
|
spoko - jak dla mnie może być tylko generalka, bo i tak przy mixie seria/dłubane/bebeszone/diesel/benzyna nikt nigdy nie podzieli sprawiedliwie |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 29 Mar 2014, 14:57
|
|
|
Qzyn napisał/a: | Pozatym tak walczycie o te koniki, moze wezcie sie za swoje opony hamulce i zawieszenie bo to da wam duzo wiecej niz 15 koni mechanicznych. |
Ba! Jak ja rok temu walczyłem z dieslem Mieszka w momencie, gdy różnica do setki między naszymi autami to ponad 5 sekund na moją korzyść |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 29 Mar 2014, 21:14
|
|
|
Ciężko się z Qzynem nie zgodzić w kwestii zawiasu, itd. Nie trzeba nawet daleko szukać - zeszłoroczne Kielce. Auta, z którymi nie powinienem mieć szans ze względu na różnicę w mocy, czy chociażby przeliczniku moc/masa, zostawały w tyle, bo miałem dobre lacie. Więc moc to nie wszystko.
Zresztą nawet patrząc nie po mocach, a po czasach do setki - wiele aut ma przerabiane silniki, wydechy, itd. - jak równać jedno do drugiego?
Nie ma pełnej sprawiedliwości. Raz wygra benz, raz klekot (wystarczy popatrzeć na Biłgoraj - tu niby klekot miałby przewagę, bo moment, bla bla... a guzik prawda, bo Parzych mógł więcej jechać na "dwójce" i zyskiwał z każdą sekundą, bo na ja "trójce" wyleciałbym z zakrętów ).
Jak chcecie 100% równości, to kupmy kilka mk3, wsadźmy do każdego 1.8 albo 2.0 i jeździjmy nimi jak w pucharze Kii
Poza tym przeliczniki 1.5 czy 1.7 występują albo na drag-race'ach albo na KJS-ach, gdzie da się wykorzystać moc i najwyższym biegiem nie jest "trójka".
No i na sam koniec - kwestia momentu. Możecie mnie obrzucać łajnem, ale uprzednio się zastanówcie nad kwestią... skrzyni. Wszyscy mówią: tak, bo diesel ma 3 wiadra momentu więcej niż benzyna.
Owszem. Silnik ma. Tylko silnik sam nie pojedzie - potrzebuje do tego skrzyni i kół.
Zakładając, że koła są takie same, to popatrzmy na skrzynki - wezmę na widelec Parzycha, bo to często z nim się porównuję czasowo (podobna masa, moc, koła). Skrótowo:
Moje przełożenie na 1 i 2: 11,39 oraz 6,95 - moment 190 Nm (jest mniejszy, ale przyjmijmy tyle)
Przełożenia Parzychowe: 13,40 oraz 8,19 - moment książkowy 150 Nm.
No i teraz, skoro wiemy ile obrotów silnika przypada na obrót koła, to możemy policzyć jaki moment trafia na koła na "jedynce" i "dwójce" w tych autach:
u mnie na koła trafia: 2163 Nm oraz 1321 Nm (trafia mniej, bo nie mam 190 Nm, ale liczmy tyle)
u Parzycha trafia: 2547 Nm oraz 1555 Nm - czyli po 18% więcej na każdym biegu.
Musiałbym mieć moment na silniku na poziomie 225 Nm, żeby mieć taki sam moment na kołach jak Parzych.
Żeby było zabawniej, gdyby porównywać mk5 1.8DI i 1.6S, to jeszcze dochodzi kwestia różnicy masy - na korzyść benzyniaka
Jakby ktoś miał jeszcze wątpliwości, to niech pomyśli - jakiemu autu łatwiej jest spalić lacia? benzyniakowi czy klekotowi? Mowa o podobnych mocach oczywiście.
Rzecz jasna klekot osiąga maksymalny moment niżej, więc "ciągnie" już na samym dole, ale jest to okupione (relatywnie) krótszymi biegami - dlatego ja np. na Biłgoraju musiałem na prostych wbijać "trójkę", co wiązało się ze stratą czasu, a Parzych mógł lecieć na "dwójce"
Także Panowie nie wszystko jest takie różowe jak się wydaje, a wielu ludzi zapomina o tej biednej skrzyni, która "odrobinę" zmienia postać rzeczy przy takich porównaniach
Myślę, że Mieszko, gdyby policzyć jego przełożenia i przełożenia jakichś 1.4, to też dostałby po dupie.
Tak więc zostawcie może podziały tak jak są - widełki też są dość dobrze dobrane |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 36 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 29 Mar 2014, 23:09
|
|
|
Wszyscy domagają się przerzucenia klekota do wyższych klas, bo jak to tak, przegrać z traktorem |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 29 Mar 2014, 23:40
|
|
|
Bardzo dobrze Qzyn przedstawił sprawę A Pufcio, to po prostu genialnie opisał i przedstawił Pufcio napisał/a: | Tak więc zostawcie może podziały tak jak są - widełki też są dość dobrze dobrane | W sensie 1,4 TDCI w Street, dobrze myślę |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 30 Mar 2014, 01:07
|
|
|
Parzych napisał/a: | W sensie 1,4 TDCI w Street, dobrze myślę |
Dokładnie tak |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
trzeci
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 55 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 5 Kwi 2014, 11:06
|
|
|
Jeśli nie ma innych głosów to podział na klasy pozostaje bez zmian.
Pozdro ... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
 |
DziDzia
vel DziaDzia


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 38 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
 |
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 43 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 6 Kwi 2014, 20:05
|
|
|
DziDzia napisał/a: | A ja mam inną propozycję - wywalić klekoty ze zlotu, niech jadą pola orać :p
A dla innych turbokosiarek oddzielna klasa
pozdro | |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|