Przesunięty przez: szynszyl 29 Mar 2014, 20:09 |
[MK7] Zabezpieczenie antykradzieżowe - odcięcie rozrusznika |
Autor |
Wiadomość |
dark2pl
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Inna
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 19 Gru 2013 Posty: 11 Skąd: wuelkape
|
Wysłany: 19 Gru 2013, 17:09 [MK7] Zabezpieczenie antykradzieżowe - odcięcie rozrusznika
|
|
|
Witam,
Piszę pierwszy raz, więc Dzień Dobry Wszystkim. Od dawna przyglądam się postom, jednak anonimowo, parę razy przeczytane informacje się przydały. Ale do rzeczy.
Postanowiłem zabezpieczyć Fiestę przed kradzieżą zakładając odcięcie rozrusznika. Wszystko ładnie, działa. Jednak przy próbie uruchomienia samochodu, przy odłączonym rozruszniku wychodzi jakieś zwarcie i przepala się bezpiecznik w skrzynce pod pod maską (30A). Czyli coś skopałem. Czy nie można w Fieście w ten sposób odcinać rozrusznika? Czy o czymś zapomniałem?
Będę wdzięczny za pomoc |
|
|
|
 |
acti357

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lip 2009 Posty: 259 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 19 Gru 2013, 18:30
|
|
|
Nie lepiej było odciąć pompę paliwa czy cewkę? Prościej, taniej i dużo bezpieczniej. |
_________________ Kolejna czarna i nudna XRka
1,4EFi |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 19 Gru 2013, 18:48
|
|
|
Źle zrobiłeś odcięcie i przy próbie uruchomienia prąd zamiast iść przewodem który przeciąłeś idzie sobie bokiem, więc zabezpieczenia działają |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
FFDriver

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013 Posty: 636 Skąd: stąd
|
Wysłany: 19 Gru 2013, 18:53
|
|
|
Kiedyś robiłem sobie takie zabezpieczenie (w innym aucie) i błędem jest odcinanie np. rozrusznika - za duży prąd.
Odcinać należy pompę paliwa tak jak napisał acti357.
Pozdrawiam
FFDriver |
_________________ --<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 |
|
|
|
 |
dark2pl
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Inna
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 19 Gru 2013 Posty: 11 Skąd: wuelkape
|
Wysłany: 19 Gru 2013, 23:02
|
|
|
Ok, zrobiłem źle. Czy to znaczy tak w ogóle nie można? Czy w zły przewód sie wpiąlem? Cel był taki aby uniemożliwić/utrudnić uruchomienie auta, a w Fiestach widzę większość zabezpieczeń to pompą paliwa pod tylna kanapą. |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 20 Gru 2013, 02:15
|
|
|
dark2pl - rozrusznik ma moc minimum 1kW (nie wnikajmy w detale, dla uproszczenia przyjmijmy 1,2kW). Przy napięciu 12V daje to 100A prądu rozruchowego. Nawet gdybyś miał nędzny rozrusznik 800W, to i tak byłoby to grubo poza zakresem tolerancji bezpiecznika. To jest bez sensu, a ilość ciepła, która wydzieliłaby się na bezpieczniku w momencie startu, spaliłaby (przy 1,2kW) nawet bezpiecznik 100A.
Koledzy mówią, że to zły pomysł i trudno się nie zgodzić. Chcesz ryzykować pożarem w aucie? No chyba, że to też się zalicza do metod unieruchamiających pojazd - wtedy na pewno nikt niepowołany nim nie odjedzie (a że powołany też, to już detal ) |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
Jaszczur

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1120 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 20 Gru 2013, 14:58
|
|
|
A po co odcinać przewód prądowy (gruby), skoro można odcinać przewód sterujący (cienki) rozrusznika? Efekt będzie ten sam - brak działania rozrusznika. Na cienkim pobór mocy jest znacznie mniejszy, dodatkowo można go wysterować przekaźnikiem, a sam przekaźnik z dowolnego przełącznika. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
 |
dark2pl
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Inna
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 19 Gru 2013 Posty: 11 Skąd: wuelkape
|
Wysłany: 20 Gru 2013, 16:18
|
|
|
Sorki, źle się wyraziłem, właśnie odcięcie zrobiłem ma tym cienkim przewodzie, tego grubego nie ruszałem. Tylko tak czy inaczej coś skopałem. Cóż wizyta u elektryka niezbędna. |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 21 Gru 2013, 12:48
|
|
|
dark2pl, pokaz ten wypasiony schemat połaczeń, bo takiej prostej roboty nie da się łatwo skopać |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
dark2pl
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Inna
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 19 Gru 2013 Posty: 11 Skąd: wuelkape
|
Wysłany: 12 Sty 2014, 22:04
|
|
|
Masz rację, nie da się skopać. Winny był przełącznik, który zamontowałem, a tak naprawdę sposób podłączenia przewodów do niego. W jednym położeniu robił zwarcie na masę, w drugim rozłączał. Po odwrotnym podłączeniu przewodów - wszystko jest ok.
Dziękuję za podpowiedzi, temat do zamknięcia. |
|
|
|
 |
sasiek

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Basic
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 35 Dołączył: 24 Paź 2019 Posty: 1 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 3 Lut 2020, 18:03
|
|
|
Czy takie rozwiązanie w ogóle sprawdza się i nie jest kłopotliwe? Teraz już za kilkaset złotych można mieć tzw. lokalizator z odcięciem pompy paliwa (w razie kradzieży) i monitorowaniem "stylu" jazdy https://www.gpsguardian.p...usisz-pamietac/ np. w pojazdach, które służą też do prowadzenia firmy. |
|
|
|
 |
|