Przesunięty przez: szynszyl 30 Mar 2014, 11:05 |
[MK6] Wypadanie 2 biegu Fiesta ST 2007 |
Autor |
Wiadomość |
bartosh21
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Dołączył: 03 Gru 2013 Posty: 13 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 10 Gru 2013, 13:39 [MK6] Wypadanie 2 biegu Fiesta ST 2007
|
|
|
To mój drugi temat, niestety drugi z problemem mechanicznym. Jadąc dziś moja Fiestą ST zredukowałem przy obrotach powiedzmy 3-4tyś. na dwójkę, po chwili bieg został wyrzucony. Spróbowałem powtórzyć taką sytuację i w 7/10 przypadków bieg wypada Dzieje się tak tyko z 2 biegiem. Nie wypada on też od razu po wysprzęgleniu, często dopiero po chwili, jakby za słabo wchodził, nie pojawia się zgrzyt ani nic takiego. Trzymając delikatnie rękę na lewarku bieg nie wyskoczy, nie da się nawet wyczuć momentu w którym powinien wyskoczyć. Skrzynia chodzi cicho, bez zgrzytów i precyzyjnie, może poza tym że przesiadając się z Peugeota 206 S16 ciagle nie mogę się przyzwyczaić do wrzucania 3 biegu, jakoś go haczę... nie jest on tak zrobiony że pchnięcie lewarka w przód przenosi w 3 bieg, tylko muszę się skupić na tym żeby jeszcze dociągnąć go w prawo. Zdjąłem gumową osłonę i zauważyłem że wychodząc z dwójki na luz lewarek nie ustawia się idealnie, zawsze troche w lewą stronę jakby linka lub jakaś sprężyna nie były zbyt sztywne. Czytałem że problem może leżeć w tym mechanizmie zmiany biegów który znajduję się pod gumową osłoną ale może to też defekt skrzyni... Pomoże ktoś?
Ma ktoś jakiś pomysł? 2 wpięta po 1 trzyma się w pełnym zakresie obrotów, ruszanie z 2 biegu też nie powoduje jego wyrzucenia... Może to jakaś poduszka? Skrzynią po redukcji inaczej bujnie niż przy wrzucaniu z 1 na 2 i wtedy bieg wypada... Myślę że może poduszka, może ten mechanizm zmiany biegów już nie jest tak sztywny jak nowy.... a może cała skrzynia do wyrzucenia czego najbardziej się boję. |
Ostatnio zmieniony przez Parzych 10 Gru 2013, 22:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
TSRules

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 10 Gru 2013, 21:59
|
|
|
co tu pisać, pod blokiem najpewniej tego nie zrobisz, trzeba sprawdzić skrzynię, może synchro, może sprężyna, może poduszka, STki często łatwego życia nie mają, więc różnie to bywa w zależności co poprzednik wyczyniał |
_________________
 |
|
|
|
 |
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11 Gru 2013, 17:46
|
|
|
Stawiałbym na synchronizator, niestety ale najsłabszym punktem ST jest właśnie skrzynia...
Sam mechanizm zmiany biegów jest oparty na 2 linkach w pancerzach, wiec tutaj raczej dużo nie da się powalczyć, ale po wejściu pod auto, na skrzyni jest puszka plastikowa gdzie są cięgna i czujnik wstecznego, sprawdź czy tam wszystko jest całe i szczelne bo jak tam woda się dostaje no to linki mogą dostać w dupsko. |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 |
|
|
|
 |
bartosh21
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Dołączył: 03 Gru 2013 Posty: 13 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 11 Gru 2013, 19:15
|
|
|
tak tylko wydaje mi się że przy takich ostrzejszych redukcjach itp. jeśli synchronizator byłby walnięty no to usłyszałbym jakiś zgrzyt, nie mógłbym wrzucić samego biegu przy dużej różnicy obrotów a tymczasem jest cichutko i precyzyjnie. Wszystko opiera się na "bujaniu" skrzynią, dodam ostro gazu i odpuszczę to też potrafi wypaść, mechanik stwierdził że w ogóle jakoś płytko wchodzi ten bieg i coś jest zamieszane z tym wybierakiem. Podobno coś tam jest oparte na jakiś badziewnych plastikach ale nie powtórzę Do końca miesiąca zamierzam się z tym uporać, napiszę co i jak |
|
|
|
 |
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12 Gru 2013, 19:23
|
|
|
Dobrze by było, bo naprawa skrzyni to problem, jeśli wchodzi kiepsko to tak jak pisałem w skrzyneczce wszystko sprawdzić |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 |
|
|
|
 |
bartosh21
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Dołączył: 03 Gru 2013 Posty: 13 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 21 Gru 2013, 22:19
|
|
|
Nie zabierałem się w ostatnim czasie za skrzynię, a właściwie za wybierak i poduszkę bo święta i wiadomo ale mam pytanko takie "w razie czego" Czy skrzynia do ST była jakaś specjalna/inna czy np. wszystkie benzyniaki miały tę samą skrzynię? |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 21 Gru 2013, 23:22
|
|
|
bartosh21 napisał/a: | Czy skrzynia do ST była jakaś specjalna/inna czy np. wszystkie benzyniaki miały tę samą skrzynię? | Z tego co już zostało obgadane w innym temacie o skrzyni, w ST 150KM jest inna skrzynia niż w pozostałych benzynach... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
Qzyn


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 22 Gru 2013, 09:52
|
|
|
bartosh21 napisał/a: | tak tylko wydaje mi się że przy takich ostrzejszych redukcjach itp. jeśli synchronizator byłby walnięty no to usłyszałbym jakiś zgrzyt, nie mógłbym wrzucić samego biegu przy dużej różnicy obrotów a tymczasem jest cichutko i precyzyjnie. |
Niestety zle ci sie wydaje :(
Inny element synchro odpowiada za wyhamowanie predkosci waka a inna za trzymanie biegu wiec moze nie dzialac jedno mimo ze dziala drugie |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
 |
hawaja24
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 46 Dołączył: 09 Paź 2012 Posty: 67 Skąd: ok
|
Wysłany: 22 Gru 2013, 10:15
|
|
|
Co do tematu skrzyni to w żadnej zwykłej Fiescie Mk6 nie ma tej skrzyni.
Jeżeli będziesz szukał skrzyni biegów to musi być ona tylko do ST150.
Teoretycznie to przekładnia IB5 tylko minimalnie zmieniona i wzmocniona a więc czasem idzie spotkać także określenie, że jest to IB5+
Natomiast jakbyś szukał skrzyni to musi być ona z Fiesty ST - żadne Mondeo czy Focus, te skrzynie nie będą pasować |
|
|
|
 |
bartosh21
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Dołączył: 03 Gru 2013 Posty: 13 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 22 Gru 2013, 10:31
|
|
|
dzięki za odpowiedzi niezbyt pocieszające info :( oby nie wyszło że to skrzynia... |
|
|
|
 |
bartosh21
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Dołączył: 03 Gru 2013 Posty: 13 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 14 Sty 2014, 22:26
|
|
|
Święta minęły wiec zabrałem się trochę do roboty ze skrzynią.
Olej zmieniony- nic nie dało
Regulacja linek- naprawiła problem nieprecyzyjnego przechodzenia z 2 na 3 i wydawało się że trochę poprawiła wypadanie (tak o 30-40% rzadziej może)
Wymiana poduszki skrzyni biegów- cofnęła sytuację do momentu sprzed regulacji.. tzn. problemu z 2 na 3 nie ma ale wydaje się że bieg wyskakuje częściej niż wtedy po regulacji... nie mam więcej pomysłów
Na brytyjskim forum fiesty ST wyczytałem że to podobno nie taki rzadki problem w tych skrzyniach że po zdjęciu nogi z gazu bieg wyskakuje i tam jest to problem z synchro. Niestety u mnie chyba problem jest właśnie tam. Jak oceniacie, opłaca się w ogóle próbować w niej grzebać czy lepiej szukać używki? |
|
|
|
 |
hawaja24
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 46 Dołączył: 09 Paź 2012 Posty: 67 Skąd: ok
|
Wysłany: 15 Sty 2014, 06:42
|
|
|
bartosh21, skoro to nie taki rzadki problem to nie napisali co z tym robią?
Jak mi miesiąc temu skrzynia zrobiła "booom" bez wcześniejszych objawów niewłaściwej pracy stwierdziłem, że miałem pecha a więc kupie skrzynię używaną i heja.
Wyszło jednak, że mechanizm różnicowy jest za słaby w tym aucie i u nas na forum są już dwa przypadki tej awarii (mój i kogoś innego) a na angielskich forach dziesiątki, tylko u nas temat ucichł. U anglików wyczytałem, że oni w zależności kto co wolał zakładali albo używaną skrzynię albo używaną skrzynie+szpere Quaife (bardziej trwalszy i wytrzymały mechanizm jak montowany standardowo). Ja jestem w trakcie tego drugiego rozwiązania
Ale do czego zmierzam, skoro to częsta przypadłość to sprawdź dokładnie czy nie napisali co z tym zrobić.
A jak znajdziesz rozwiązanie to pochwal się nim na forum a inni w przyszłości będą mieli ciut łatwiej
PS. Na alledrogo skrzynia do ST kosztuje około 2-3 tys zł.
Można zakładać MTX75 np Focus, Mondeo(jeśli dobrze pamiętam) ale z tym jest dużo rzeźbienia. |
|
|
|
 |
bartosh21
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Dołączył: 03 Gru 2013 Posty: 13 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 15 Sty 2014, 11:10
|
|
|
Brytyjczycy albo oddawali skrzynie na gwarancji albo z racji tego że byli po gwarancji zostawiali jak jest bo "czasem wypada i że jest po gwarancji to mi to nie przeszkadza". Ogólnie problem siedzi w synchronizatorze 2 biegu podobno. Chociaż dziwi mnie to że problem baardzo zaostrzył się po zmianie poduszki skrzyni na nową.. liczyłem na poprawe a jest na odwrót... Ostatni strzał przed skrzynią to wymiana linek z wybierakiem. A ta skrzynia z allegro za 2500zł jest wyjątkowo droga, miesiąc temu jak wchodziłem to była też jedna za 900zł. |
|
|
|
 |
bartosh21
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Dołączył: 03 Gru 2013 Posty: 13 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 17 Sty 2014, 15:51
|
|
|
Dziś założyłem NOWE LINKI BIEGÓW i problem ZNIKNĄŁ dzieki wszystkim |
|
|
|
 |
|