[MK3] XR2i 1.6i 8V 104KM |
Autor |
Wiadomość |
nelasz

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 47 Dołączył: 25 Maj 2010 Posty: 31 Skąd: Dopiewiec
|
Wysłany: 27 Paź 2013, 11:20 [MK3] XR2i 1.6i 8V 104KM
|
|
|
Hejka,
kupiłem takie cudo XR2i które zawsze chciałem mieć.
1. NICK: nelasz
2. IMIĘ: Arek
3. MODEL: Fiesta
4. WERSJA: XR2i
5. ROCZNIK: MK3 '90
6. SILNIK: 1.6i CVH
7. OPIS AUTA:
Jest to moja już druga fiesta.
Pierwsza stanie się mimowolnym dawcą części tych które wcześniej posłużyły do jej modyfikacji.
Obecny stan Xr2-ki to tragedia. Opis dłuższy poniżej.
Wielkim plusem jest to że ma wiele fabrycznych elementów, zderzaki, listwy, dywan.
Demon korozji silnie zadomowił się w tym aucie, zobaczymy czy moje egzorcyzmy pomogą opanować sytuację.
Mag elektryki rzucał czary ma prawo i lewo czyniąc głównie zwarcia i niszcząc obwody.
Całości dopiął człek nierozumny i leniwy rozrywając zdrowe blachy i łącząc na ślepo przewody.
8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
- LPG
- felgi RS 13''
- światła z dymionym kierunkiem
- mała kierownica skórzana XR2
- owiewki szyb bocznych - ok nie są fabryczne ale praktyczne,
- czarna konsola środkowa zamiast szaro czarnej
- czarny dywan, ten oryginalny szary musi być wyprany
- szyby boczne uchylne - thx BuMel
9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
- na początek przywrócenie działania wszystkich podzespołów elektrycznych i mechanicznych
- odrestaurowanie przy zachowaniu zasadniczo fabrycznego wyglądu
10. FOTKI AUTA:
==========================================================
Auto przez poprzedniego użytkownika zagazowane.
Właściciel nie miał serca do elektryki i mało co działa tak jak ma:
- wracałem nocą a przekaźnik od świateł krótkich przestał stykać
- wentylator chłodnicy nie działał i silnik się przegrzewał,
- wycieraczki raz działały raz nie,
- wentylator kabinowy też miał humory,
- 5 km przed domem skończył się gaz,
- halogeny przednie nie świecą,
- wybierak lub drążek biegów ma luzy
- ciężko skręca się w jedną stronę
- blacha zdrowa nie jest ale to to jest rozprawka na osobny temat
- silnik paskudnie ciężko odpala, załączy się na 1 s i gaśnie dopiero po 7-15 razie chodzi ale po dodaniu gazu się dławi
- z silnika sika olej spod uszczelki pokrywy zaworowej i nie wiadomo skąd jeszcze
- puszka filtra jest jakaś przerobiona podobnie jak dolot
- podłoga zalana jakimś olejem.
- nie działa tylna wycieraczka
Rozpocząłem rozbieranie auta. Muszę sprawdzić co gdzie jest do zrobienia.
Spawania jest sporo więc całą budę muszę wybebeszyć.
Wiele elementów jest fabrycznie zamontowanych i nie były ruszane.
Są również i takie naprawy które zostały wykonane niedbale.
Wyrzuciłem z auta masę kabli (nie fabrycznych) które zostały odcięte i nie były podłączone - okazji do zwarcia bardzo dużo. W bezpiecznikach jest wolna amerykanka mało który odpowiada swojej wartości w dokumentacji.
Wykonałem odczytanie kodów błędów i wyrzuciło mi:
silnik nie uruchomiony:
23 Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód, napięcie za wysokie.
silnik uruchomiony:
57 Przepustnica przestawiona podczas procedury samodiagnostyki
(przed kodem "10"), powtórzyć procedurę samodiagnostyki.
Co to jest i czy może jest uzależnione od gazu?
23 Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód, napięcie za wysokie.
Tutaj pytanie do Was jakiego koloru macie czujnik, u mnie jest jakiś różowy.
Czy jest możliwe aby jedno światło przednie miało regulację a drugie nie?
Otóż nie - wstawiony jest reflektor bez regulacji a wtyczkę ktoś odciął podobnie jak gniazdo od regulacji.
Macie jakieś pomysły jak zająć się tymi błędami zwłaszcza 57? |
_________________ Fiesta 1.3i C / mk3 '92 60KM
Fiesta 1.6i XR2 / mk3 '90 104KM |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 4 Lis 2013, 12:19, w całości zmieniany 12 razy |
|
|
|
 |
modell1
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 48 Dołączył: 21 Paź 2005 Posty: 1878 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 27 Paź 2013, 11:39
|
|
|
Kolego regulamin
Bo za chwile po uszach dostaniesz od moda |
_________________
 |
|
|
|
 |
nelasz

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 47 Dołączył: 25 Maj 2010 Posty: 31 Skąd: Dopiewiec
|
Wysłany: 27 Paź 2013, 19:33
|
|
|
Wywaliłem z wnętrza masę klamotów prawie wszystko co się dało.
Zostały oparcia tylnych siedzeń, fotel kierowcy, poszycia drzwi bocznych, kokpit.
Odnalazłem brakujący przewód do regulacji wysokości reflektora został odcięty podobnie jak wtyczka do przełącznika.
Znalazłem pseudo profesjonalny patent przy sondzie lambda.
Podsufitka jest już w koszu na śmieci.
Lista zakupów rośnie :( ale tego można było się spodziewać.
Znalazłem też masakrę przy pompie paliwa nic tylko łapy obciąć za taką robotę.
Kilka zdjęć.
 |
_________________ Fiesta 1.3i C / mk3 '92 60KM
Fiesta 1.6i XR2 / mk3 '90 104KM |
Ostatnio zmieniony przez nelasz 27 Paź 2013, 20:58, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
 |
szczepan522

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 41 Dołączyła: 09 Sie 2009 Posty: 1031 Skąd: .:CB:.
|
Wysłany: 27 Paź 2013, 19:49
|
|
|
nelasz, powodzenia z tym autem mam podobne w podobnym stanie więc będę śledził twój temat z wielkim zaciekawieniem...
nelasz napisał/a: | Lista zakupów rośnie | i będzie rosła nadal
Powodzenia !!! |
|
|
|
 |
Tobol

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: Tomek
Dołączył: 02 Wrz 2013 Posty: 344 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 27 Paź 2013, 20:18
|
|
|
Ładna Fiesta powodzenia w odbudowie !! Extra felgi bardzo mi się podobają 13stki ? |
|
|
|
 |
Shatanka
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 45 Dołączyła: 05 Wrz 2013 Posty: 13 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27 Paź 2013, 21:18
|
|
|
na tych felgach wygląda jak golf II - gdzieś czytałam że takie felgi mają fajną nazwę "rekinki" |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 27 Paź 2013, 21:23
|
|
|
Oryginalne felgi z pakietu "RS"
Występowały w 2 wersjach 13 i 14 cali, obie 6 cali szerokości ET32
 |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
nelasz

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 47 Dołączył: 25 Maj 2010 Posty: 31 Skąd: Dopiewiec
|
Wysłany: 28 Paź 2013, 00:01
|
|
|
Dokładnie te na moim aucie są
to te po lewej na zdjęciu od luki
i tak zgadza się 13-stki |
_________________ Fiesta 1.3i C / mk3 '92 60KM
Fiesta 1.6i XR2 / mk3 '90 104KM |
|
|
|
 |
Tobol

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: Tomek
Dołączył: 02 Wrz 2013 Posty: 344 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 28 Paź 2013, 15:50
|
|
|
Kurde szkoda, że 14-stek nie robili bo już sobie wyobraziłem jakby na mojej wyglądały |
|
|
|
 |
pszczola

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Darek
Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 14 Skąd: Wwa
|
Wysłany: 28 Paź 2013, 22:36
|
|
|
Ładna! Ratuj ją . |
|
|
|
 |
modell1
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 48 Dołączył: 21 Paź 2005 Posty: 1878 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 28 Paź 2013, 22:53
|
|
|
Ratuj, masz co robić powodzenia. W końcu to XR ka |
_________________
 |
|
|
|
 |
|