Przesunięty przez: szynszyl 30 Mar 2014, 20:48 |
[MK6] 1.3 8V - wymiana łańcucha rozrządu |
Autor |
Wiadomość |
mechaniq
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: FX
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 06 Sie 2011 Posty: 5 Skąd: katowice
|
Wysłany: 17 Sie 2013, 20:43 [MK6] 1.3 8V - wymiana łańcucha rozrządu
|
|
|
witam
muszę wymienić łańcuch i może slizgi i koła zębate (łancuch hałasuje cyklicznie stwierdzone na 100 %) i stąd moje pytanie jak się w tym modelu silnika dostać do łańcucha rozrządu? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 18 Sie 2013, 10:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
 |
mały65
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 22 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 22 Sie 2013, 22:42
|
|
|
Witam. Uruchom silnik na chwile bez paska alternatora
Podobny dźwięk metaliczny może być od rolki paska wieloklinowego |
|
|
|
 |
mechaniq
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: FX
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 06 Sie 2011 Posty: 5 Skąd: katowice
|
Wysłany: 5 Wrz 2013, 11:47
|
|
|
właśnie tak zrobiłem uruchomiłem bez paska i stwierdziłem że to od rozrządu
poza tym gdy docisłem na uruchomionym silniku slizg to dźwięk na chwile ustał ale obroty spadły więc za mocno docisnąłem ale dzięki temu wiem że to od rozrządu.
wymieniłem też napinacz bo myślałem że juz słabo napina ale nie pomogło.
Jeszcze jedno pytanie ślizg ten bez napinacza hydraulicznego jest jakoś luźno umocowany jak poluzuje napięcie łańcucha to mogę nim we wszystkie strony ruszać , czy tak ma być?
czy ten ślizg nie ma jakiejś sprężyny?( mowie o tym ślizgu bliżej przodu auta bez napinacza hydraulicznego) |
|
|
|
 |
misiek34
Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Trend
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: Przemysław
Wiek: 54 Dołączył: 20 Kwi 2011 Posty: 10 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: 17 Gru 2013, 13:40
|
|
|
Heyka
Odświeżę troszkę temat, bo mam chyba problem z rozrządem tak jak Ty, strasznie mi hałasuje - szumi, po zdjęciu paska jest to samo, także myślę, że rozrząd do wymiany, bo co jeszcze może szumieć po tej stronie silnika???
Ciekawi mnie jak rozwiązałeś swój problem co było przyczyną hałasu; łańcuch ślizgi czy może napinacz??
Pozdrowionka 4all |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
 |
daniel6230i
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: Daniel
Wiek: 25 Dołączył: 21 Kwi 2016 Posty: 5 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: 28 Cze 2018, 19:51
|
|
|
Witam,
mam podobny problem ze swoją Fiesta. Gdy auto odpalam po dłuższym postoju to łańcuch się luzuje (napinacz hydrauliczny nie utrzymuje napięcia łańcucha. Widziałem na jaką długość jest wysunięty zaraz po zgaszeniuu auta, a na jaką po np. nocnym postoju. Różnica jest bardzo widoczna). Stąd moje pytanie czy wymiana samego napinacze ma w ogóle sens czy lepiej wymienić cały rozrząd?? Dodam jeszcze, że podczas przyspieszania z niskch obrotów (poniżej 2k) to słychać ewidetnie jak rzęzi łańcuch rozrządu by w okolicach 2,1k obrotów milknąć. Czyli wychodzi na to, że łańcuch mógł się trochę wyciągnąć lub po prostu ten napinacz nie daje rady bo napiąć, co wydaje mi się mniej prawdopodobne niż rozciągnięcie łańcucha. Dodam jeszcze, że chwilę po uruchomieniu silnika i wzroście ciśnienia oleju łańcuch milknie. Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam. |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.