Przesunięty przez: szynszyl 17 Maj 2014, 08:54 |
[MK4] Dziwna praca silnika po zapłonie |
Autor |
Wiadomość |
piterrulez
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 23 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 14 Kwi 2013, 22:13 [MK4] Dziwna praca silnika po zapłonie
|
|
|
Witam. Mam już jakiś czas taki problem z moją fiestą. rocznik 96. Po zapłonie przez jakąś minutę co najmniej w momencie kiedy dodaję gazu obroty spadają i jakby się dławi. Zaczyna nim trząść i na chwile obroty ok a dłuższą chwile muli jak nie wiem co że nie dam rady jechać. Po około minucie coś tam się odblokowuje w końcu i już normalnie chodzi. Dzieje się tak tylko przy dodawaniu gazu bo jak nic nie robię to silnik pracuje normalnie. I też nie koniecznie jak jest tylko zimny silnik bo czasem przejadę się po mieście na chwilę dosłownie gdzieś zaparkuje wracam odpalam a on znów tak muli przez minute. Sonda lambda wymieniona bo tylko to na komputerze pokazało. filtry też wymieniane niedawno. Co to może być? Trochę to denerwuje jak szybko muszę gdzieś pojechać a tu kicha bo muszę czekać aż się łaskawie niedźwiedź obudzi ze snu... |
_________________
|
|
|
|
 |
Badi

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 15 Sie 2012 Posty: 80 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 15 Kwi 2013, 19:09
|
|
|
To ma monowtrysk czy wielopunkt/bezpośredni? |
|
|
|
 |
Michal1983
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Michał
Wiek: 41 Dołączył: 15 Kwi 2013 Posty: 10 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15 Kwi 2013, 20:31
|
|
|
Trudno mi to określić bo nie znam się aż tak na mechanice. Chyba wielopunktowy, ale nie jestem pewien. |
|
|
|
 |
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 41 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15 Kwi 2013, 20:49
|
|
|
MK3 1.3 na wielopunkcie ? |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
 |
piterrulez
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 23 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 15 Kwi 2013, 21:02
|
|
|
MK4 1.3 a czy wielo czy mono to ja już nie wiem niestety. A w jaki sposób mogę to poznać to wtedy napiszę. |
_________________
|
|
|
|
 |
kowalik
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Paweł
Wiek: 33 Dołączył: 23 Paź 2012 Posty: 74 Skąd: Sierpc
|
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 15 Kwi 2013, 21:53
|
|
|
No widzisz... wujek google prawde powie |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 15 Kwi 2013, 21:55
|
|
|
No widzisz... wujek google prawde powie |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
piterrulez
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 23 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 16 Kwi 2013, 18:35
|
|
|
OK więc ustaliliśmy że jest to wielopunktowy wtrysk. I co w związku z tym? pomoże to rozwiązać mój problem? |
_________________
|
|
|
|
 |
Badi

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 15 Sie 2012 Posty: 80 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 16 Kwi 2013, 21:55
|
|
|
Najprawdopodobniej takie akcje są przez problemy ze ssaniem (lipna mieszanka), gdyby to był mono można by pod patelnią zobaczyć jak wygląda dawkowanie paliwa, a tak w sumie trzeba wąchać. Pisałeś że była wymieniana lambda, komp był zresetowany po wymianie? |
|
|
|
 |
piterrulez
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 23 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 17 Kwi 2013, 15:04
|
|
|
A czy to, że często zdarzało mi się jeździć na rezerwie może mieć na to wpływ że tak się dzieje teraz? (jakieś zapowietrzenie czy coś) Nie wiem czy był resetowany niestety ale to już przed wymianą lambdy były takie objawy o których piszę. |
_________________
|
|
|
|
 |
Badi

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 15 Sie 2012 Posty: 80 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 17 Kwi 2013, 16:06
|
|
|
Jakby to miało związek z wachą to działoby się cały czas. Zresetuj komputer, powinien się ogarnąć. |
|
|
|
 |
piterrulez
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 23 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 17 Kwi 2013, 23:49
|
|
|
OK tylko teraz pytanie jako, że mechanik ze mnie taki jak z Kopernika muzyk rockowy. Czy muszę z tym jechać do mechanika i płacić ileś tam (jak coś to ile?) czy da się to jakoś samemu zrobić? |
_________________
|
|
|
|
 |
pawel_mk3

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i/75KM
Wiek: 33 Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 341 Skąd: Zielona Góra
|
|
|
|
 |
Badi

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 15 Sie 2012 Posty: 80 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 18 Kwi 2013, 21:25
|
|
|
Nie wiem czy 5 minut starczy, zawsze odpinałem na co najmniej 20. Po podłączeniu z powrotem aku trzeba przejechać ~8km żeby silnik zaczął normalnie pracować. |
|
|
|
 |
piterrulez
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 23 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 19 Kwi 2013, 17:36
|
|
|
Ok weekend się zaczął więc zastosuję ten sposób no i zobaczymy co to będzie. Dzisiaj mi tak zamulił po pracy jak chciałem wyjechać z parkingu że aż kuźwa zgasł... he Uruchomiłem silnik, poczekałem na włączonym koło 15sek (stojąc i nic nie robiąc to straaaasznie długo leci), i na gaz a on pyr pyr pyr i zdechł. Najlepiej co zauważyłem już któryś raz, że po zgaszeniu silnika i ponownym zapłonie od razu jest normalnie nie muli nic a nic. Dziwne? |
_________________
|
|
|
|
 |
kowalik
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Paweł
Wiek: 33 Dołączył: 23 Paź 2012 Posty: 74 Skąd: Sierpc
|
Wysłany: 19 Kwi 2013, 23:58
|
|
|
Moim zdaniem listwa wtryskowa do sprawdzenia bo może leje za dużo paliwa jak dodasz gazu to go zalewasz i przez to gaśnie |
_________________ KowaliK
 |
|
|
|
 |
ravenpoz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Jarek
Wiek: 41 Dołączył: 14 Cze 2011 Posty: 136 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 31 Sie 2013, 13:50
|
|
|
hej, i co doszedłeś do tego co jest uszkodzone? mam takie same objawy tylko, że nie gaśnie, a obroty spadają po naciśnięciu gazu. |
_________________ pozdrawiam
---
benzyna drożeje, gdyż z powodu podwyżki cen benzyny zdrożał jej transport |
|
|
|
 |
|