Przesunięty przez: szynszyl 5 Kwi 2014, 21:11 |
[MK4] Fiesta MK4 1.25 - dziwna praca silnika |
Autor |
Wiadomość |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 17 Wrz 2013, 16:46
|
|
|
LukaszW napisał/a: | jak wlasnie kable sprawdzic |
ciemny garaż lub wieczór, odpalasz i patrzysz czy nie ma przebić do metalowych części i między kablami, dodatkowo można zrosić (np. psikacz do szyb) całość wodą - symulujesz wysoką wilgotność, oglądasz przy wolnych obrotach i przy wyższych. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
LukaszW
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 42 Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 35 Skąd: Biedrusko
|
Wysłany: 18 Wrz 2013, 11:06
|
|
|
Dzieki za info, dzis podjechalem do mechanika, podlaczyli pod komputer, byl tylko jeden blad "uboga mieszanka paliwa", ale zaczeli grzebac przy doplywie powietrza i stwierdzili ze to przeplywka jest uszkodzona, sprawdzali to jak juz w sumie rozgrzany silnik byl wiec kazalem im poczekac z wymiana do momentu jka bedzie zimny silnik i stwierdza to samo. Pytanie do Was, znawcow:) Czy to moze byc rzeczywiscie wina przeplywki? Koszt nowej ok 400zl, a oni stwierdzili ze w 100% pewni nie sa ze to tylko tego wina bedzie.
Jakies propozycje? |
|
|
|
 |
Luzak

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 132 Skąd: Miłosław
|
Wysłany: 18 Wrz 2013, 12:50
|
|
|
Ja w swoim jak kiedyś zalałem kiepskim paliwem miałem tak samo.
Dolałem jakiegoś uszlachetniacza z Orlenu do paliwa i było ok
Ja przepływki nie mam w swoim, chociaż objawy miałem takie same
Dlatego Nie wydaje mi się, że to wina przepływomierza.
Spróbuj najpierw wyczyścić przepływomierz samodzielnie i zalej auto porządnym paliwem |
|
|
|
 |
LukaszW
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 42 Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 35 Skąd: Biedrusko
|
Wysłany: 18 Wrz 2013, 15:10
|
|
|
Tankuję na orlenie i na lukoilu od 3 lat praktycznie na tych samych stacjach. Ale zrobie tak jak mowisz, juz widzialem tutaj temat o czyszczeniu przeplywomierza wiec dzis odbiore, sprobuje samemu wyczyscic i dam znac co i jak wyszlo.
edit:
Ok Fiescinka jak nowka sztuka niesmigana:) wpadli na ten sam pomysl i przeczyscili przeplywomierz, dodatkowo zlokalizowali nieszczelnosc w kolektorze i tez naprawili, w tej chwili autko druga mlodosc przezywa:) Dzieki wszystkim za pomoc. |
|
|
|
 |
ravenpoz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Jarek
Wiek: 41 Dołączył: 14 Cze 2011 Posty: 136 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18 Wrz 2013, 20:05
|
|
|
hej, a ta nieszczelność w kolektorze, to gdzie? |
_________________ pozdrawiam
---
benzyna drożeje, gdyż z powodu podwyżki cen benzyny zdrożał jej transport |
|
|
|
 |
LukaszW
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 42 Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 35 Skąd: Biedrusko
|
Wysłany: 19 Wrz 2013, 09:00
|
|
|
Tego Ci juz niestety nie powiem bo przyjechalem do mechanika to juz gotowe bylo. Dzis autko z ranca ladnie sie pokulalo bez rozgrzewania. |
|
|
|
 |
x_alien
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 3 Skąd: jawor
|
Wysłany: 2 Paź 2013, 18:29 Rosnące obroty przy zatrzymywaniu.
|
|
|
Witam.
Mam irytujący problem w mojej mk4. Mianowicie w momencie zatrzymywania się np. skrzyżowanie, zaczynają wzrastać mi obroty do 2-2,5 tys. silnik zaczyna wyć. Po chwili jakichś 10-15 sekundach wszystko wraca do normy. O co tu może chodzić ?
Krokowiec czyszczony, czujnik przepustnicy też , ogólnie wszystko mi znajomy przeczyścił ale nic nie pomogło.
Proszę o pomoc. |
|
|
|
 |
Roni71

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 53 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 142 Skąd: Warszafka
|
Wysłany: 13 Paź 2013, 20:28
|
|
|
Już mi ręce opadają z tą moją czarną perłą, ostatnio juz wymieniłem świece ,kable przepływomierz ,czujnik temperatury , krokowe kilka razy i nadal mam problem z porannym odpalaniem , znaczy odpala ale jak ssanie puszcza to silnik wahając się gaśnie , po tym jak się go na gazie podtrzyma i się silnik nagrzeje to chodzi ale nie równo i ogólnie do doopy. Już mi się pomysły kończą i chcę wstawić auto do jakiegoś warsztatu który specjalizuje się w fordach i ma odpowiednie kompy żeby zdiagnozować co się dzieje . Macie może jakiś namiar na dobrego mechanika z kompem (a nie słuchacza czy wymieniacza) w Warszawie , jak tak to poproszę bo mam powoli dość tego kurdupla |
_________________ Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert |
|
|
|
 |
Roni71

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 53 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 142 Skąd: Warszafka
|
Wysłany: 13 Paź 2013, 20:29
|
|
|
Już mi ręce opadają z tą moją czarną perłą, ostatnio juz wymieniłem świece ,kable przepływomierz ,czujnik temperatury , krokowe kilka razy i nadal mam problem z porannym odpalaniem , znaczy odpala ale jak ssanie puszcza to silnik wahając się gaśnie , po tym jak się go na gazie podtrzyma i się silnik nagrzeje to chodzi ale nie równo i ogólnie do doopy. Już mi się pomysły kończą i chcę wstawić auto do jakiegoś warsztatu który specjalizuje się w fordach i ma odpowiednie kompy żeby zdiagnozować co się dzieje . Macie może jakiś namiar na dobrego mechanika z kompem (a nie słuchacza czy wymieniacza) w Warszawie , jak tak to poproszę bo mam powoli dość tego kurdupla |
_________________ Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert |
|
|
|
 |
Roni71

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 53 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 142 Skąd: Warszafka
|
Wysłany: 18 Paź 2013, 16:00
|
|
|
No i sprawa się wyjaśniła (prawie) nie mogą dojść do ładu z tymi obrotami złapałem się ostatniej deski ratunku i oddałem auto do warsztatu na ul.Dobra 32 . Nie zdążyłem daleko odjechać (po zostawieniu auta) telefon , że zrobione ha ha ha. Okazało się że jakaś rurka podciśnienia przy trójniku ma pęknięcie długości z 6 cm !!!!! i jest jakaś przypłaszczona. Do tego podobno kostka od sondy lambdy było tylko lekko wsadzona w nie wpięta (więc pewnie w ogóle nie miałem sondy ha ha ha). Auto śmiga ładnie nie ma kłopotów przy odpalaniu , nie gasnie , nie dławi się ..........
Żeby nie było do końca kolorowo to lekko obroty na luzie (nieraz) się poruszają ale sądzę że to już wina krokowego bo przy moich wcześniejszych poszukiwaniach wymieniałem wiele rzeczy w tym krokowy , raz na inna używkę potem na nowy zamiennik i tu widzę problem..muszę chyba poszukać nowego orginału ale po wizycie w warsztacie i tak jestem haapy . |
_________________ Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 18 Paź 2013, 16:03
|
|
|
Roni71 napisał/a: | Żeby nie było do końca kolorowo to lekko obroty na luzie (nieraz) się poruszają ale sądzę że to już wina |
Może po paru(nastu) km komp się ogarnie, bo teraz dostaje zupełnie inne wartości, niz na uszkodzonych podciśnieniach |
|
|
|
 |
Roni71

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 53 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 142 Skąd: Warszafka
|
Wysłany: 18 Paź 2013, 16:24
|
|
|
Też mam taką nadzieję , nie dość że dziurawe podciśnienie to nie podpięta sonda .Ale powiem że zupełnie inna jazda |
_________________ Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert |
|
|
|
 |
ravenpoz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Jarek
Wiek: 41 Dołączył: 14 Cze 2011 Posty: 136 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18 Paź 2013, 18:11
|
|
|
hej, a gdzie jest ta rurka i jak ją zlokalizować?
dzięki |
_________________ pozdrawiam
---
benzyna drożeje, gdyż z powodu podwyżki cen benzyny zdrożał jej transport |
|
|
|
 |
Roni71

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 53 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 142 Skąd: Warszafka
|
Wysłany: 18 Paź 2013, 18:40
|
|
|
Ja nie mam pojęcia , u mnie mechanik z lokalizował rurki pod cisnienia z jakimś trójnikiem , coś wspominał o odpowietrzeniu wału korbowego czy jak ....ale ja nie wiem nie znam się ha ha ha |
_________________ Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert |
|
|
|
 |
Mati
Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.3i/50KM
Wiek: 33 Dołączył: 23 Wrz 2013 Posty: 17 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 20 Paź 2013, 11:35
|
|
|
Rurki od podciśnienia... konkretnie chodzi o odpowietrzenie skrzyni korbowej. Pod kolektorem dolotowym masz taki trójnik plastikowy z trzema wężami gumowymi, bez żadnych zacisków na końcach ściągasz i sprawdzasz czy masz szczelność. |
|
|
|
 |
ravenpoz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Jarek
Wiek: 41 Dołączył: 14 Cze 2011 Posty: 136 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20 Paź 2013, 11:46
|
|
|
o dzięki, przyda się ta informacja. cichaczem liczyłem, że ktoś będzie wiedział |
_________________ pozdrawiam
---
benzyna drożeje, gdyż z powodu podwyżki cen benzyny zdrożał jej transport |
|
|
|
 |
mkonst
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 59 Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 16 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20 Maj 2014, 09:02
|
|
|
Odświeżę trochę temat.
Od pewnego czasu moja Fiesta szarpie na niskich obrotach (mniej więcej do 2500). Nie ma znaczenia, który bieg, nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny.
Gdzie szukać przyczyny? |
_________________ Pozdrowienia mkonst |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 21 Maj 2014, 21:51
|
|
|
na początek sprawdzić układ zapłonowy: kable i świece, kiedyś miałem takie objawy jak padł MAP, ale przy okazji paliła jak smok. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
|