|
[Inny] Moduł zapłonowy, jak podłączyć ? |
Autor |
Wiadomość |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 9 Cze 2013, 17:04 [Inny] Moduł zapłonowy, jak podłączyć ?
|
|
|
witam nie mam pojecia jak to podpiac
cewka impulsatora ktora jest w aparacie zaplonowym wchodzi do modulu zaplonowego przy aparacie czyli zlacza P+ i P- i wychodzi 3 pinami, ktore musze podlaczyc do cewki zaplonowej masy i plusa. czy wiecie jak to podlaczyc? jest to aparat chodzi o escorta 1.3 CVH, chce to podlaczyc jak najprostrzym sposobem
opisane
jak na rysunku
na 100% tak?
|
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 9 Cze 2013, 19:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Cze 2013, 23:37
|
|
|
Tak, tak to działa,,, nie wiem czy akurat jest dokładnie jak na rysunku, ale moduł 2 kontakty ma do czujnika w aparacie,,, a na wtyczce ma 3 przewody: +12V, Masę, i zimny koniec cewki,,, jeśli patrzeć na schemat od fiesty, i przyjąć że kolejność przewodów jest zachowana to na rysunku masa z cewką powinna być zamieniona, tzn. cewka w środku, masa po prawej,,, no i na aparacie zapłonowym na czujniku jest zaznaczona masa, czego nie ma na schemacie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 10 Cze 2013, 13:00
|
|
|
zlozylem ladnie pracuje tylko musialem poprowadzic podcnisnie z ESC i odciac wszystko od cewek (nowe kable)
potem podcisnienie do aparatu zaplonowego i znow przyspieszylem aparat o 4mm
i czuje plusy z wywalenia ESC i zjechanego aparatu, kable zaplonowe B774 pasuja
mozna gdzies podwiesic dla potomnych przerobka dziala plusem takiej instalacji jest mocna cewka WN (DIS w ZETEC-u i CVH to kupa przy tym)
odrazu sie pochwale nabytkami do gazu ktore kupilem wczoraj, zeby przypomniec jej czasy mlodosci
kupilem cewke i aparat za 50zl nowe
wartosc nie wiem ale ze 350-400zl moze wiecej
i oczywiscie na 0,9mm
|
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 10 Cze 2013, 15:15
|
|
|
Do modułu chyba musi być cewka od modułu,,,taka od przerywacza go rozwali,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 10 Cze 2013, 16:02
|
|
|
nie czemu...
przy ESC jest taka sama
i przy ESCORT 1.3 CVH 69KM
spojrz
modul tylko steruje masa na cewce
poza tym nie ma innych zestawow kabli do 1.3 cvh przy escorcie tylko kopulka i tylko cewka butelkowa
http://www.youtube.com/watch?v=sNGC487mkaQ |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 11 Cze 2013, 23:11
|
|
|
wiesz co jest plusem takiego ukadu zapłonowego? nie ma odcinki silnik kreci ile moze
nie ma takiego popiardywania charakterystycznego odciecia zaplonu z wydechu jak przycisniesz do konca. escorty i oriony 1.3 nie mialy tego. wchodzi na wyzsze czestotliwosci i stoi z obrotami max w miejscu
normalnie z modulem jest cos kolo 7200 max i spadaja od czasu do czasu ponizej
musialem tylko mocno przesunac zaplon o dodatkowe 5mm bo na znaki byl chyba dla benzyny mniej oktanowej i na gazie nie chcial sie wkrecac. ustawilem tez swiece na 0,8mm tak jak mial 1.3 CVH z tym modulem (ma to znaczenie) iskra na wiekszej jest z opoznieniem. ten modul przyspiesza zaplon do konca liniowo z obrotami. modul ESC zamula ten silnik. przyspiesza liniwo na hallu i na podcisnieniu nastepnie osiaga max wyprzedzenia i stoi zamula ten silnik czuc roznice tylko z kąta zaplonu a przy gazie sie przydaje dobre wyprzedzenie. tkze bylo warto podoba mi sie jak sie wkreca jest mocniejszy na wyzszych obrotach sprawdzalem pod obciazeniem lepiej sie napedza |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|