Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 17:53 |
[MK4] Czy da się sprawdzić pompę paliwa ? |
Autor |
Wiadomość |
pajaja31
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Classic
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 33 Dołączył: 27 Cze 2012 Posty: 18 Skąd: katowice
|
Wysłany: 6 Lut 2013, 18:34 [MK4] Czy da się sprawdzić pompę paliwa ?
|
|
|
witam serdecznie
od jakiegoś tyg mam problem z odpaleniem rano samochodu jak silnik jest ciepły to odpala od razu podczas jazdy nic się nie dzieję . podczas odpalania leci czarny dym wcześniej też leciał ale szybciej odpalał np po 8 godzinach stania nawet jak były duże mrozy odpalał za 1 razem a teraz jak jest powyżej 0 to przynajmniej 3 razy muszę kręcić. Wymieniłem filtr paliwa bo myślałem ze jakiś syf w nim był tym bardziej ze przed zima nie zmieniałem ale nic to nie dało :( na warsztacie powiedzieli że możliwe że popa siada ale nikt nawet auta nie oglądał więc moje pytanie czy da się sprawdzić pompę lub co to może być :( silnikt to 1.8 endura diesel 60 km . |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 7 Lut 2013, 16:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Ranid
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 43 Skąd: Kudowa Zdr.
|
Wysłany: 6 Lut 2013, 19:58
|
|
|
pajaja31 napisał/a: | czy da się sprawdzić pompę | Bez rozebrania pompy wtryskowej nic nie sprawdzisz a to koszt będzie ale sprawdż świece żarowe i wtryski,może kompresja słaba lub zawory. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Dreambox
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 41 Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 47 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 6 Lut 2013, 20:06
|
|
|
Pompy paliwa nie sprawdzisz bo jej nie ma. Jest pompa wtryskowa która zasysa paliwo z baku.
Co do kiepskiego odpalania to dużo już było na forum.
Ale tak na szybkiego.
Sprawdzałeś świece żarowe? Czy wogóle grzeją i jak grzeją? Kompresja, może już jest zbyt niska.
Czy od czasu gdy dobrze odpalała było coś robione przy pompie lub rozrządzie?
Może układ paliwowy zapowietrza się. |
_________________ Fiesta 1.8D Endura-DE, Land Rover Discovery II 2.5 TD5, VW Polo 1.4
Nowy nabytek Avensis II 2.0 D4d |
|
|
|
 |
pajaja31
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Classic
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 33 Dołączył: 27 Cze 2012 Posty: 18 Skąd: katowice
|
Wysłany: 6 Lut 2013, 21:31
|
|
|
świece w listopadzie były zakładane nowe i nie najtańsze w sobotę sprawdzał mi świece i były sprawne , rozrządu nie robiłem , w czerwcu były wymienione oleje płyny i filtry .
kompresji nie sprawdzałem . silnik i pompa są suche wtryski też. jak jest ciepły silnik to po paru godzinach np 2lub3 odpala za 1 razem ale wali chyba po zaworach tak przez 25 sekund mniej więcej później już cicho chodzi |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 7 Lut 2013, 00:11
|
|
|
Sprawdzić prąd rozruchu. Może rozrusznik umiera i dlatego masz problemy z odpalaniem, zwłaszcza gdy zimno. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
Ranid
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 43 Skąd: Kudowa Zdr.
|
Wysłany: 7 Lut 2013, 08:36
|
|
|
pajaja31 napisał/a: | wali chyba po zaworach tak przez 25 sekund mniej więcej później już cicho chodzi | Zawory regulowane są podkładkami,sciąg pokrywę i zobacz luzy. Pufcio napisał/a: | Sprawdzić prąd rozruchu. | Kolega ma rację sprawdz aku bo w dieslu musi być mocne kręcenie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 7 Lut 2013, 09:44
|
|
|
Ranid napisał/a: | Kolega ma rację sprawdz aku bo w dieslu musi być mocne kręcenie. |
Aku jak aku, raczej chodzi o wyeliminowanie usterki rozrusznika (tulejek). Przy temperaturach minusowych rozrusznik ze zmęczonymi tulejkami potrafi brać 2-3x więcej prądu niż sprawny - a takie obciążenie to już nie lada gratka, nawet dla sprawnego akumulatora i porządnej instalacji. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
pajaja31
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Classic
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 33 Dołączył: 27 Cze 2012 Posty: 18 Skąd: katowice
|
Wysłany: 7 Lut 2013, 16:01
|
|
|
auto poszło na warsztat zobaczymy co powiedzą :(
będą sprawdzać, mam nadzieję że to jakaś drobnostka bo nie stać mnie na remont silnika :( |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 7 Lut 2013, 17:29
|
|
|
Byle to był jakiś dobry, najlepiej zaufany, warsztat, bo nawet jak będzie zapchany filtr powietrza, to powiedzą, że trzeba głowicę wymienić |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
pajaja31
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Classic
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 33 Dołączył: 27 Cze 2012 Posty: 18 Skąd: katowice
|
Wysłany: 7 Lut 2013, 20:13
|
|
|
już tam parę razy byłem i raczej wszystko dobrze robili i też mało brali kasy więc myślę że aż tak źle nie będzie napisze jutro jak mi powiedzą co jest nie tak jak uda im się sprawdzić |
|
|
|
 |
pajaja31
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Classic
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 33 Dołączył: 27 Cze 2012 Posty: 18 Skąd: katowice
|
Wysłany: 8 Lut 2013, 16:05
|
|
|
byłem tam dzisiaj i nic nie zrobili jedynie go odpalili i mówił że prawdo podobnie silnik do wymiany :( sprawdzą kompresję itd . mówiłem żeby ustawili kat wtrysku ale miałem wrażenia jak by patrzał się na kretyna i nic mi na to nie odpowiedział . kolega mi mówił żeby uciekać od nich jak tego nie chcą zrobić więc nie wiem czy ma to coś wspólnego z odpalaniem i czy to może być wina . |
|
|
|
 |
pajaja31
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Classic
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 33 Dołączył: 27 Cze 2012 Posty: 18 Skąd: katowice
|
Wysłany: 10 Lut 2013, 14:30
|
|
|
dzwonił do mnie mechanik i powiedział że jest słaba kompresja (około 22,24) i 2 wtryski leją
i mam takie pytanie jak wymieni te wtryski to może lepiej odpalać ? |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 10 Lut 2013, 18:08
|
|
|
Będzie, ale jak masz słabą komprechę na dwóch garach, to od wiosny do jesieni jakoś przejeździsz... a w zimie i tak potem będzie problem z odpalaniem... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
pajaja31
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Classic
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 33 Dołączył: 27 Cze 2012 Posty: 18 Skąd: katowice
|
Wysłany: 10 Lut 2013, 20:03
|
|
|
na wszystkich 4 jest słaba kompresja :( |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 10 Lut 2013, 20:11
|
|
|
Jak na każdym masz niewiele ponad 20, to jeśli chcesz jeździć tym autem dłużej, to masz 3 wyjścia:
-męczyć się i jeździć dalej
-zrobić remont
-poszukać zdrowego motoru (ale wtedy wsadzałbym silnik z mk5 - dynamika jest nieporównywalnie większa) |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
pajaja31
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Classic
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 33 Dołączył: 27 Cze 2012 Posty: 18 Skąd: katowice
|
Wysłany: 12 Lut 2013, 20:29
|
|
|
odebrałem dzisiaj auto i jak mam być szczery nie jestem zadowolony zobaczę jutro rano bo jak odbierałem to jeszcze gorzej odpalał . Kompresja to 23,24,26,26 .
myślę jeszcze żeby ustawili kąt wtrysku ale żeby to ustawić trzeba pasek zdjąć może jakoś się uszkodzić ten pasek ? bo nie chce robić rozrządu bo mnie na to nie stać tym bardziej jak silnik jest kiepski już nie mam siły do tego auta i tym bardziej kasy . skasowali mnie 500 zł :( |
|
|
|
 |
|