Przesunięty przez: szynszyl 7 Lip 2014, 16:21 |
[MK4] Stuka w silniku - nie wiadomo co |
Autor |
Wiadomość |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 28 Sty 2013, 18:42 [MK4] Stuka w silniku - nie wiadomo co
|
|
|
Nagranie silnika
http://www.youtube.com/watch?v=S6dAAAesilM
coś metalicznie stuka, przy schodzeniu z obrotów najczęściej, bądz utrzymywaniu ich na niskim poziomie. najczęściej pojawia się to przy spadku z delikatnego zwiększeniu obrotów, przy lekkim uchyleniu przepustnicy. bylo podejrzenie rozrządu, łańcucha, napinacza, podejrzenie zaworów, nic z tego. nic. zawory regulowane po 10 razy, rozrząd podobno cały, złożóny na nowo, panewki całe. teraz usłyszałem "szklanki". a co to są te szklanki i czemu taki cieżki i kosztowny dostęp do nich... jak zachowują sie zepsute szklanki i czy bezpiecznie na nich jezdzic ? uslyszalem ze powinienem jezdzic tym silnikiem, ze bedzie mi towarzyszyl tylko ten dzwiek... a ze jezeli trzeba bedzie zmienic silnik to lepiej jak go zajade do konca, bo bez sensu wymieniac silnik który dobrze ciągnie, a wydaje dzwięki.
co sądzicie, co radzicie, jakie sa fakty i co to tak stukai... |
Ostatnio zmieniony przez DewREW 18 Lut 2013, 21:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 28 Sty 2013, 19:04
|
|
|
kto sprawdzał panewki i jak? |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 28 Sty 2013, 19:05
|
|
|
mechanicy, rozbierali cos tam od dołu, zreszta twierdza ze ten stukot to ponoc nie panewki, ze nie ten dzwięk.. odzyskam auto to moze uda mi sie nagrac to lepiej...
zreszta pytania nie są dla mnie odpowiedza |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28 Sty 2013, 19:40
|
|
|
Po mojemu to są panewki korbowodowe, a w drugiej kolejności sworznie w tłoku. To jest taki dźwięk-przede wszystkim stuk przy schodzeniu z obrotów na to wskazuje. |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 28 Sty 2013, 19:44
|
|
|
tak jak mówi drjanusz, okoliczności powstania dzwięku wskazują ewidentnie na panewki lub sworznie tłokowe |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 28 Sty 2013, 22:16
|
|
|
czyli panewki bedzie slychac przy delikatnym uchyleniu przepustnicy podczas schodzenia z obrotów?
onimi kaza jezdzic na tym a ja sie boje bo pojade w trase i z autostrady nikt mi lawety nie zaplaci...
czy jest na śląsku/małopolsce gdzies ktoś kto postawi to auto na nogi za rozsądne pieniądze?
--
tutaj na samym koncu filmiku ten dzwiek jest podobny do mojego (to "klaskanie"), tylko ze moj jest jednostajny i szybki, ze wzgledu na to ze silnik pracuje... sam nie iwem co myslec.
http://www.youtube.com/watch?v=OyJPqZWM9GA |
Ostatnio zmieniony przez DewREW 28 Sty 2013, 23:12, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 28 Sty 2013, 23:02
|
|
|
DewREW, ja słyszałem opinie, że stukające panewki pozna każdy mechanik, po wjeździe na jego plac... Może zapytaj u jakiegoś innego mechaniora |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
 |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 30 Sty 2013, 21:38
|
|
|
zawory byly regulowane wczoraj, przedwczoraj, tydzien temu, 2 tygodnie temu i chyba miesiąc temu. poza tym zawory był wymieniane, głowica szlifowana. a silnik brzmi dalej tak:
http://www.youtube.com/watch?v=S6dAAAesilM
nasila się przy deliktanym zwiększeniu obrotów, a raczej przy spadku z tych obrotów. |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 30 Sty 2013, 21:43
|
|
|
co było robione przy silniku? |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30 Sty 2013, 21:44
|
|
|
Cytat: | nasila się przy deliktanym zwiększeniu obrotów, a raczej przy spadku z tych obrotów. |
Ty zdecyduj się zwiększanie czy spadek obrotów bo się plączesz w zeznaniach-a to istotna różnica |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 31 Sty 2013, 06:51
|
|
|
był brak kompresji na jednym z cylindrów, była oddana głowica do jakiejs tam specjalnej firmy, wymienione zawory wydechowe i uszczelniacze, uszczelki itd.. silnik ciągnie dobrze, ale jest ten dzwięk. stuka w okolicy pompy wody, tzn od tej strony.
mam na mysli to ze dzwiek wystepuje przy spadku z małych obrotów. ale podczas jazdy, wzmozonego obciazenia silnika, np przy podjazdach pod gore na 4 biegu tez wystepuje.
wykręciłęm świece, chcąc wymienić na nowe, z rajci że coś podszarpuje. i co ciekawe, gdy poświeciłem latarka, wszystkie z komór na dnie są brązowe, matowe, a pierwsza komora (od strny rozrzadu) błyszczy się, czyli tak jakby była wilgotna, jest ciemnawa, jakby miala delikatny ślad oleju. Nie jest ona tak zalana, jak była w grudniu 3 komora przed remontem głowicy ale wygląda mi to na zwiastun czegoś podobnego. Ponadto z okoilc pierwszej komory dobiega ten metaliczny trekot z filmów. Co się tam do cholery dzieje? Przeciez głowica była remontowana, wymienione zostały uszczelniacze i zawory... |
|
|
|
 |
|