[MK4] Wymiana osłon przegubu zewnętrznego |
Autor |
Wiadomość |
jacula
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 14 Paź 2012 Posty: 93 Skąd: krakow
|
Wysłany: 2 Sty 2013, 11:41 [MK4] Wymiana osłon przegubu zewnętrznego
|
|
|
czy dużo jest roboty z Wymianą osłony przegubu zewnętrznego w MK4?
ma ktoś jakiś opis ?jak to wymienić ? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 2 Sty 2013, 12:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 2 Sty 2013, 17:01
|
|
|
Jeżeli jest tak jak w mk3 to tak.
Luzujesz koło i łożysko koła (nasadka 32 i rurka na pokrętło), podnosisz auto po zablokowaniu kół. Zdejmujesz koło, tarcze hamulcową, rozpinasz sworzeń od wahacza i końcówkę kierowniczą. Wypychasz półoś z piasty. Ostrożnie zdejmujesz osłonę z przegubu. Czyścisz wszystko z grubsza, i teraz uwaga, nic na siłę.. Musisz wymacać zabezpieczenie żeby zdjąć przegub z półosi. Jak jużobie z tym poradzisz to zdejmujesz strą osłone i czyścisz wszystko. Wpychasz spowrotem przegub na półoś z zabezpieczeniem Dajesz nowy smar z zestawu po zamontowaniu nowej osłony. I montujesz przy okazji sprawdzając czy nie trzeba czegoś jeszcze wymienić. Robote ocenił bym jako łatwą. Szkoda że nie mieszkasz bliżej bo za 50 zł bym ci to wymienił |
_________________ Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167 |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2 Sty 2013, 17:47
|
|
|
Marcinowaty, Jest dokładnie tak samo |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
jacula
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 14 Paź 2012 Posty: 93 Skąd: krakow
|
Wysłany: 5 Sty 2013, 16:20
|
|
|
@Marcinowaty dziękuje bardzo zrobione ale za 50 zeta bym tego chyba nikomu nie zrobił przynajmniej 100 zł. ale ok najważniejsze że zrobione ale i tak niewiem po co mi kazali to jak najszybciej wymienić skoro ta osłona nie była dziurawa ? tylko była popękana w parę miejscach ?? może mi ktoś odpowie po co mi kazali wymienić ją gdy byłem na ustawieniu zbieżności ? i druga sprawa czy po raz kolejny po tej operacji muszę jechać do zbieżnosci ?? robiłem dakładnie z opisu @Marcinowaty |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Sty 2013, 22:28
|
|
|
jacula napisał/a: | tylko była popękana w parę miejscach ? | Wystarczy ze do przegubu dostanie się szczypta piasku czy trochę błota,,, albo przegub zmieli piasek i rozetrze go na pył, albo piasek rozwali przegub - loteria. jacula napisał/a: | druga sprawa czy po raz kolejny po tej operacji muszę jechać do zbieżnosci | Teoretycznie nie, ale kultura nakazuje kontrole zbieżności po każdej ingerencji w przedni zawias,,, dobrze mieć stały warsztat gdzie sama kontrole zrobią nam od reki za przysłowiowe piwo (czy tez całkiem gratis) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 7 Sty 2013, 16:03
|
|
|
Nie potrzeba robić zbieżności skoro nie ruszałeś końcówek kierowniczych i kultura tu nie ma nic wspólnego z tym. W niektórych autach faktycznie można kąty rozregulować, ale we fieście są one nie ustawialne.
Osłony muszą być całe i nie popękane! |
_________________ Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167 |
|
|
|
|
jacula
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 14 Paź 2012 Posty: 93 Skąd: krakow
|
Wysłany: 8 Sty 2013, 17:48
|
|
|
robiłem według twojego opisu i jest tam takie coś
Kod: | Zdejmujesz koło, tarcze hamulcową, rozpinasz sworzeń od wahacza i końcówkę kierowniczą. |
|
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 8 Sty 2013, 19:35
|
|
|
Chodzi o to żeby odkręcić nakrętki od sworznia i od końcówki kierowniczej i wybić je ze swoich gniazd w zwrotnicy. Nie ma potrzeby ruszania końcówki kierowniczej na drążku kierowniczym. A sworzeń ma tylko jedno "położenie". |
_________________ Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167 |
|
|
|
|
jacula
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 14 Paź 2012 Posty: 93 Skąd: krakow
|
Wysłany: 8 Sty 2013, 20:37
|
|
|
@Marcinowaty ty jesteś super bo Ci inni to to od razu KUP SOBIE NOWE AUTO ... albo .. Kod: | kultura nakazuje kontrole zbieżności po każdej ingerencji | jesteś prawdziwim Fachowcem i bardzo proszę abyś pomagał tutaj na forum nam |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Sty 2013, 12:56
|
|
|
Marcinowaty napisał/a: | A sworzeń ma tylko jedno "położenie". | Niestety nie, przynajmniej u mnie sworzeń w gnieździe ma pewien luz, a milimetr przesunięcia w punkcie zawieszenia to sporo... żeby nie było ze tylko ja, to luz jest i u mnie na aucie i w wahaczach co kupiłem,,,
Jak zawsze pisze taka kontrola zawiechy jest mile widziana, nikt nikogo do niczego nie zmusza, niech każdy sobie przekalkuluje koszt kontroli w stosunku do wymiany pary opon przykładowo i sam podejmie decyzje,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 9 Sty 2013, 19:33
|
|
|
Jeżeli sworzeń wsadzi się w gniazdo i skręci śrubą to powinno być na ciasno. Uwaga moje rady dotyczą zawieszenia we fieści 1,3, w innych może jest troche inaczej.
A po zatym bez przesady z tym fachowcem, są tu na forum lepsi Fachmeni |
_________________ Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167 |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Sty 2013, 20:00
|
|
|
Marcinowaty napisał/a: | Jeżeli sworzeń wsadzi się w gniazdo i skręci śrubą to powinno być na ciasno | No masz racje, ale ja u siebie jak wsadzę i przykręcę, ale tak aby nie był skręcony, tylko aby nie wypadł (mówimy o gnieździe we wahaczu) to sworzeń ma możliwość ruchu i w takiej pozycji jak go ustawisz i dokręcisz, to tak będzie siedział, to nie jest dużo, może milimetr, ale jednak,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Sty 2013, 21:54
|
|
|
cały czas mówię i mocowaniu sworznia we wahaczu (w moim przypadku na 2 śruby) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Sty 2013, 00:05
|
|
|
Ano,,, oryginalnie było na nity, jak ktoś wymieniał to ma na śruby,,, się rozeszliśmy stąd że (przynajmniej u mnie) żeby odpiąć sworzeń od zwrotnicy trzeba wahacz bardzo nisko w dół opuścić, co nie jest proste i trzeba "naciągnąć" mocno tuleje, o wiele łatwiej jest odkręcić sworzeń od wahacza i odciągnąć na bok,,, faktycznie swo0rzeń w zwrotnicy ma dość precyzyjnie ustalona pozycje,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11 Sty 2013, 21:14
|
|
|
Marcinowaty, Ludziska w naszym kraju są pomysłowe |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Sty 2013, 23:40
|
|
|
Marcinowaty napisał/a: | W życiu nie wpadłbym na pomysł rozkręcania sworznia od wahacza w celu rozpięcia zawieszenia | Jak w lewym kole się naszarpałem żeby to odpiąć ze tak powiem tradycyjnie to w prawym rozkręciłem i rozpoiłem jednym szarpnięciem,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|