Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 17:51 |
[MK6] Gaśnie nagle podczas jazdy. |
Autor |
Wiadomość |
jacek2704
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: L
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 30 Wrz 2012 Posty: 5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 30 Wrz 2012, 18:43 [MK6] Gaśnie nagle podczas jazdy.
|
|
|
Witam wszystkich użytkowników tego forum
Mam ogromny problem z moją Fiestą 1.4TDCi 2007 r., z którym nie poradzili sobie nawet w serwisie Forda w Olsztynie!
A mianowicie, autko gwałtownie gaśnie podczas jazdy. Gaśnięcie nie jest poprzedzone zapaleniem się którejkolwiek z kontrolek. Również komputer nie notuje żadnych błędów, co sprawdzali mi w serwisie Forda.
Nie zanotowałem żadnych sensownych przyczyn tego gaśnięcia - dzieje się tak zarówno na zimnym jak i na rozgrzanym silniku.
Czasami zgaśnie mi raz w drodze do pracy, tj. na odcinku 10 km, a czasem 5 razy i więcej... Raz mi zgasł podczas wyprzedzania autobusu...aż mi się gorąco zrobiło wtedy
Nie wiem co mam z tym defektem zrobić, skoro w serwisie nawet nie wiedzą i KAZALI MI ZABRAĆ AUTO, AŻ SIĘ MOCNIEJ ZEPSUJE!
Wymieniłem ostatnio filtr paliwa i filtr powietrza. Paliwo tankuję na Orlenie.
A, i jeszcze ważne! Jak mi zaczyna gasnąć podczas jazdy i kilkakrotnie "podpompuję" pedałem gazu, to silnik zaskakuje i dalej jedzie już płynnie. Gdy jednak jadę wolno i mi zaczyna gasnąć, to nie zdążam "podpompować" i silnik definitywnie gaśnie.
I jeszcze ważne, że od razu po zgaśnięciu autko odpala mi normalnie i dalej jedzie do czasu kolejnego zgaśnięcia!
Nie zaobserwowałem też żadnego ubytku mocy, falowania obrotów, rwania... Po prostu gaśnie i już. Tylko że zdarza się to wyłącznie podczas jazdy. Nie zdarzyło mi się to nigdy na postoju.
Na początku gasł mi tylko na zimnym silniku zaraz po ruszeniu. Z czasem zaczął gasnąć coraz częściej....
Może ktoś mi pomoże, bo czuję się bezsilny.... a autka potrzebuję, bo mieszkam poza miastem i nie mam jak do pracy dojeżdżać... |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 30 Wrz 2012, 18:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 30 Wrz 2012, 20:10
|
|
|
Mi auto gasło z nienacka gdy niedokręciłem masy pod maską. Tyle, że u siebie ja popełniłem ten błąd podczas montażu. Może u Ciebie też była jakaś naprawa i ktoś czegoś niedokręcił ? Czyli odpalić auto, poruszać przewodami pod machą, przy masach pomajstrować. A nuż się trafi.
Ciężko zdiagnozować problem, którego nie można sztucznie wywołać |
|
|
|
 |
jacek2704
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: L
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 30 Wrz 2012 Posty: 5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 1 Paź 2012, 09:08 Re:
|
|
|
O gaśnięciu auta spowodowanym niełączeniem z masą czytałem już gdzieś i sprawdziłem przewód podłączony do masy (jest OK).
Dzisiaj rano było dość chłodno i przy ruszaniu moją Fiestą na zimnym silniku miałem niebagatelny problem - gasła mi chyba z 10 razy! Później, jak silnik dostał temperatury, to zgasła mi już tylko jeden raz.
Poza tym dzisiaj zauważyłem, że na zimnym silniku autko ma problem z wejśćiem na wysokie obroty.
A może ktoś się orientuje, czy we Fieście poza filtrem paliwa przy silnku jest jeszcze jakiś inny, np. przy zbiorniku lub gdzieś na wężyku? Może gdzieś tam mi się coś przypchało? |
|
|
|
 |
AccessX
Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Radek
Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 669 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 1 Paź 2012, 12:13
|
|
|
Może pompa paliwa? |
|
|
|
 |
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 1 Paź 2012, 13:11
|
|
|
Jakby pompa zdechła to ani rusz by było.
Poza elektrycznymi przyczynami to może rozrząd źle ustawiony, paliwo za późno jest wtryskiwane i zdycha. Przy wyższych obrotach paliwo jest wcześniej i dłużej wtryskiwane i temu może się przebudzać silnik przy depnięciu.
Filter paliwa to zdaje mi się jest tylko 1.
Chłodno to może i rano bywa, ale to na zawołanie powinno autko palić jeszcze. U mnie bez świec to przy -16 jeszcze odpalał.
Nikt się nie grzebał przy sterowniku ? (amatorskie chipy, wirusy, mody i tym podobne)
jak rano będzie zimno to nagraj filmik jak odpala i wstaw to zobaczymy jak to wygląda. Ważne żeby dźwięk był w miarę dobry. |
|
|
|
 |
jacek2704
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: L
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 30 Wrz 2012 Posty: 5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2 Paź 2012, 09:24
|
|
|
Dzisiaj autko spędziło noc w ciepłym garażu i na 10-cio kilometrowej trasie do pracy przygasło "tylko" dwa razy...
Jestem umówiony do znajomego mechanika na sobotę i zostawię mu auto na dłużej do obserwacji, więc może coś sensownego stwierdzi. Oczywiście podzielę się wynikami diagnozy na forum:)
Znajomy wspominał mi, że miał w swoim aucie usterkę zbliżoną do mojej (nagłę gaśnięcie) i u niego problem był z zaworem EGR, który podawał błędne dane do komputera. Mam nadzieję, że to samo nie występuje u mnie, bo to chyba duży koszt naprawy.... |
|
|
|
 |
jacek2704
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: L
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 30 Wrz 2012 Posty: 5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2 Paź 2012, 09:27
|
|
|
A, jeszcze dodam, że przy sterowniku mojego samochodu nikt nie grzebał.
Nagranie wstawię, jak tylko rano szybciej się ogarnę i będę miał jeszcze czas na zabawę z nagraniami;) |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 2 Paź 2012, 12:11
|
|
|
jacek2704 napisał/a: | Znajomy wspominał mi, że miał w swoim aucie usterkę zbliżoną do mojej (nagłę gaśnięcie) i u niego problem był z zaworem EGR, który podawał błędne dane do komputera. Mam nadzieję, że to samo nie występuje u mnie, bo to chyba duży koszt naprawy.... | EGR można po prostu zatkać, autko ponoć staje się żwawsze, poczytaj tu: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=55885 I nie wal posta pod postem, na górze po prawej masz przycisk "edytuj"... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2 Paź 2012, 12:45
|
|
|
EGR możemy se zatkać pod warunkiem, że jest czyste i faktycznie zawór opadnie. Poza tym w takim roczniku może być już elektroniczny zawór egr, więc to robota inna niż odczepienia podciśnienia i zaślepienie go |
|
|
|
 |
szumi81
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 33 Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 70 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 3 Paź 2012, 09:59
|
|
|
W tym roczniku zawór egr sterowany jest przez komputer. Koszt nowego to ok 750zł. Nie można go tak po prostu odłączyć. Komp po odłączeniu przejdzie w tryb awaryjny i nagle będzie jeździć normalnie ale spalać ze 20l/100km. |
_________________

 |
|
|
|
 |
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 3 Paź 2012, 10:37
|
|
|
EGR elektroniczny da się wyłączyć komputerem serwisowym. Jakoś w DDiS jak się go wyłączy to nadal jeździ tak trzeba i pali jak trzeba a nie 20 na 100 |
|
|
|
 |
mirek
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 16 Gru 2012 Posty: 1 Skąd: internet
|
Wysłany: 16 Gru 2012, 16:05
|
|
|
mam bardzo podobny problem z moją fiestą. Możesz kolego odpisać co było przyczyną tej usterki u Ciebie. |
|
|
|
 |
art202
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: FX Silver
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Gru 2010 Posty: 10 Skąd: gdynia
|
Wysłany: 28 Gru 2012, 23:27 miałem to samo
|
|
|
też szukałem odpowiedzi, rozwiązanie okazało się prozaiczne przewód który szedł od filtra do czegoś tam nie był wciśnięty zrobiło pstryk i nie zgasł od pół roku (jak coś jutro zrobię fotkę i zaznaczę co i jak) a nóż widelec masz to samo |
_________________ była mk3 nie narzekał lał i jeździł
 |
|
|
|
 |
jacek2704
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: L
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 30 Wrz 2012 Posty: 5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 27 Sty 2013, 08:06
|
|
|
mirek napisał/a: | mam bardzo podobny problem z moją fiestą. Możesz kolego odpisać co było przyczyną tej usterki u Ciebie. |
Jak się ostatecznie okazało, gaśniecie w mojej Fieście powodował wadliwie działający czujnik położenia wału korbowego... Problem został rozwiązany dzięki doświadczeniu pracownika warsztatu, a nie dzięki błędom z komputera, których o dziwo nie było, choć zazwyczaj usterki czujników w autach są sygnalizowane odpowiednimi komunikatami w kompie... |
|
|
|
 |
Sztandi

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Grzesiek
Wiek: 34 Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 350 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 29 Sty 2013, 00:48
|
|
|
jacek2704 napisał/a: | mirek napisał/a: | mam bardzo podobny problem z moją fiestą. Możesz kolego odpisać co było przyczyną tej usterki u Ciebie. |
Jak się ostatecznie okazało, gaśniecie w mojej Fieście powodował wadliwie działający czujnik położenia wału korbowego... Problem został rozwiązany dzięki doświadczeniu pracownika warsztatu, a nie dzięki błędom z komputera, których o dziwo nie było, choć zazwyczaj usterki czujników w autach są sygnalizowane odpowiednimi komunikatami w kompie... |
Przerabialiśmy to z Peugeotem, błędów zero a auto gasło, ostatecznie cały układ wtryskowy wymagał regeneracji, a auto i tak poszło w obce ręce Ciesz się, że to tylko czujnik położenia wału |
_________________ Była: Fiesta 1.1i C "ćwierćfutro"
Potem: Fiesta 1.8D C "Ale widać, że była malowana" |
|
|
|
 |
|