Przesunięty przez: szynszyl 22 Mar 2014, 17:32 |
[MK6] 1.4 TDCi - umiejscowienie zaworu EGR |
Autor |
Wiadomość |
paradox8
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: L
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 1 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 23 Sie 2012, 12:25 [MK6] 1.4 TDCi - umiejscowienie zaworu EGR
|
|
|
Witam wszystkich
Mam mały problem ze zlokalizowanie zaworu EGR w mojej fiescie czy może ktoś mi podpowiedzieć gdzie jest ewentualnie zdjęcie ? mk6 1.4 tdci pozdrawiam i dzieki |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 23 Sie 2012, 20:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
hawaj

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 20 Sty 2011 Posty: 158 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 23 Sie 2012, 22:32
|
|
|
Wklejam zdjęcie silnika widocznego z tyłu , lokalizacja będzie zaznaczona strzałką , myślę że powinno Ci to coś pomuc
 |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 23 Sie 2012, 23:26
|
|
|
Proste czyszczenie + 3 sruby T25 torx po rozebraniu paru rzeczy w kolo ... jesli nie posiadasz wsadu T25 + grzechotki 72 zeby to nie podchodz do tematu bo rozwalisz wszystko w kolo a nie oczyscisz go... |
_________________
 |
|
|
|
 |
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 24 Sie 2012, 17:56
|
|
|
tak propo tematu kolegi. Czy nie były też montowane zawory EGR starego typu- czyt. działające na podciśnienie?
Tak patrzę na to zdjęcie i takie zdziwienie trochę mnie wzięło. U mnie siedzi zwykły podciśnieniowy EGR...
Patrzę też iż na zdjęciu widać że silnik z autka rocznik 2007 czyli poliftowa, czyli mogą się trochę różnić częściami tak jak na przykład w przypadku koła zamachowego (przed liftowa wersja ma dwumasowe i zwykłe zależnie od kodu silnika, a poliftowe mają już tylko zwykłe koła zamachowe). |
|
|
|
 |
hawaj

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 20 Sty 2011 Posty: 158 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 25 Sie 2012, 00:19
|
|
|
misiak napisał/a: | Tak patrzę na to zdjęcie i takie zdziwienie trochę mnie wzięło. U mnie siedzi zwykły podciśnieniowy EGR... |
Dokładnie elektroniczny EGR występowal w wersji poliftingowej( od 2005r) |
|
|
|
 |
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 25 Sie 2012, 13:46
|
|
|
patrząc więc na rocznik kolegi z problemem stwierdzam, że łatwiej będzie odłączyć podciśnienie i mieć święty spokój niż czyścić egr |
|
|
|
 |
lakiernik175
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Wiek: 47 Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 240 Skąd: Kraśnik Lub.
|
Wysłany: 25 Sie 2012, 19:23
|
|
|
hawaj napisał/a: |
Dokładnie elektroniczny EGR występowal w wersji poliftingowej( od 2005r) |
Występował już w przedliftowej w 2005r
misiak napisał/a: | patrząc więc na rocznik kolegi z problemem stwierdzam, że łatwiej będzie odłączyć podciśnienie i mieć święty spokój niż czyścić egr |
odłączenie podciśnienia nic nie da jeżeli np. zaklejony syfem zawór się podwiesi i będzie ciągle otwarty |
|
|
|
 |
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 26 Sie 2012, 11:55
|
|
|
no jeśli się zakleił i jest otwarty to na bank nic nie da. U mnie działał, teraz odłączony i autko już nie kopci tak jak bywało. Najprościej byłoby pod kompa podłączyć i przejechać się. Większość oprogramowań ma odczyt z egr-u. Poszukam potem ile u mnie było na jałowych obrotach, bo gdzieś mam zrzuty ekranu z diagnostyki.
Jakoś nie lubię tej całej ekologii w samochodach... |
|
|
|
 |
mkapi

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 176 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 27 Sie 2012, 19:53
|
|
|
A jak tak zapytam Panów
czy w swojej fieście lepiej odłączyć ten EGR czy niech zostanie
co za co przeciw |
_________________

 |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 27 Sie 2012, 23:22
|
|
|
mkapi, jesli posiadasz mechaniczny EGR to proponuje wyciagnac, oczyscic do stanu fabrycznego, po czym odlaczyc go, a sam przewod podcisnieniowy zaslepic. |
_________________
 |
|
|
|
 |
mkapi

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 176 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 28 Sie 2012, 11:24
|
|
|
ok Fordon, Dziękuje
Ale co mi to da ?
mniejsze spalanie ?
lepsze osiągi ?
Poprawi to prace silnika i odpalanie w zimie ?
Można jakieś obrazki którą rurkę zaślepić ? |
_________________

 |
|
|
|
 |
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 28 Sie 2012, 20:05
|
|
|
Hm... dużo oczekujesz od egr-u
Będzie zdrowiej dla silnika- mieszanka powietrzna będzie bez domieszki spalin. Co powoduje poprawę spalania mieszanki (również będzie miała niższą temperaturę bo jednak spaliny swoje ciepełko mają). W sumie to poprawić się może elastyczność ale nieznacznie. Z odpalaniem podejrzewam będzie tak samo jak było.
Ja jestem przeciw EGR-owi. Jednak co czyste powietrze to czyste. Teoria ładnie brzmi że spala część szkodliwych związków, które nie dopalają się w jednym cyklu przez zbyt niską temperaturę podczas cyklu i bla bla bla.
Czysta mieszanka to czysta. Może jak mi się uda jakiej gotówki uzbierać to wzbogacę autko o intercooler |
|
|
|
 |
mkapi

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 176 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 29 Sie 2012, 14:20
|
|
|
OK misiak,
Czy Ty w swojej odłączyłeś ?
Czy możesz mi na zdjęciu pokazać co odłączyć i jak ? |
_________________

 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 29 Sie 2012, 14:49
|
|
|
mkapi, na zawór idzie rurka z podciśnieniem, odłączasz od zaworu i rurkę szczelnie zatykasz by nie ciągnęła powietrza. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
mkapi

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 176 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 29 Sie 2012, 20:18
|
|
|
dzięki Panowie |
_________________

 |
|
|
|
 |
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 29 Sie 2012, 20:48
|
|
|
dziś zdjęcia nie cyknę, ale jutro postaram się zrobić zdjęcie jeśli nie zapomnę i wstawię na forum wieczorkiem. |
|
|
|
 |
mkapi

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 176 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 30 Sie 2012, 14:19
|
|
|
O wielkie dzięki
Akurat będe niedługo wymieniał świece i filtr palwia na zime to i moze ten przewod zaślepie. |
_________________

 |
|
|
|
 |
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 30 Sie 2012, 19:26
|
|
|
Przy wymienianiu filtra paliwa dojście jest jako takie. Dolot i tak trzeba rozebrać.
Do świec za to jest przerąbane dojście. Może temu że mnie to strasznie nerwicuje takie komediowanie...
 |
|
|
|
 |
mkapi

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 176 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 30 Sie 2012, 21:05
|
|
|
i dzięki wielkie Misiak
wiec wystarczy ten przewód zaślepić i zaślepić dolot w EGR |
_________________

 |
|
|
|
 |
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 30 Sie 2012, 22:55
|
|
|
króciec zostawiłem niezaślepiony- podciśnienie zasysa zawór do góry. Nie ma podciśnienia to nie ma otwarcia zaworu. Jak tego gumowego przewodu nie zaślepisz to nic Ci nie wybuchnie. Aczkolwiek spotykałem się z opiniami że należałoby przewód podciśnienia zaślepiać |
|
|
|
 |
|