Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Problem z odpaleniem na PB
Autor Wiadomość
lukasz609 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Łukasz
Wiek: 34
Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 41
Skąd: Kunów
Wysłany: 3 Sie 2012, 22:32   [MK3] Problem z odpaleniem na PB

Witam ostatnio po wymianie silnika powstał dziwny problem a mianowicie przy przekręceniu kluczyka na zapłon słychac pompę paliwa a nie podlewa go do wtrysku. Sprawdziłem już prawie wszystko co było możliwe i nici tzn wszystkie kostki przekazniki oraz powrot paliwa które wraca z wtrysku. Wtrysk nie rozpyla paliwa nie robi mgiełki a tylko kapie z niego przy uruchomieniu silnika który nie chce zaskoczyć przy tak małej ilości paliwa.

Moje pytanie co może być tego przyczyna??
Ostatnio zmieniony przez trzeci 3 Sie 2012, 23:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12076
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Sie 2012, 22:46   

lukasz609 napisał/a:
przy przekręceniu kluczyka na zapłon słychac pompę paliwa a nie podlewa go do wtrysku.
Nie bardzo rozumiem, samo włączenie zapłonu, owszem ma skutkować włączeniem pompy, ale paliwo nigdzie nie ma być podawane puki nie zaczniesz kręcić rozrusznikiem,,, w dodatku silnik z Twojego profilu nie ma ani elektrycznej pompy ani wtrysku.

Jeśli przy kręceniu wtrysk nie podaje paliwa to najpierw trzeba sprawdzić jego ciśnienie - jak jest OK to albo sterowanie wtrysku albo skoro kapie to sam wtrysk się uwalił.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
lukasz609 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Łukasz
Wiek: 34
Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 41
Skąd: Kunów
Wysłany: 3 Sie 2012, 22:51   

JoeMix, aktualnie pod maska silnik 1.3 60km na monowtrysku się znajduje. Zapomniałem dopisać że podczas kręcenia rozrusznikiem tak mój błąd. Napięcia sprawdzałem przy włączonym zapłonie 12v przy kreceniu spada średnio o jakieś 3v mniej, sprawdzałem także tą membranę przez która płynie paliwo jest cała i nie stwardniała a paliwo ładnie podlewa po wyciagnieciu samego wtryskiwacza zaś z niego przy kręceniu tylko kapia krople paliwa.

Jak mogę sprawdzić jego ciśnienie oraz sterowanie wtrysku??
 
 
 
limus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 197
Skąd: pomorze
Wysłany: 4 Sie 2012, 09:28   

Ciśnienie na wtrysku sprawdzasz podpinając manometr do wentyla który jest na korpusie obudowy .
Ma być 1 bar .
Uważaj aby nie było wycieków benzyny !!!
Jak nie wiesz jak to zrobić , to daj to do sprawdzenia fachowcowi .
Nie potrzeba targać całego auta , wystarczy dostarczyć wtrysk .
Jak sprawdzić elektrykę nie wiem , ale pamiętam ,że na wtrysku są jakieś małe napięcia .

Pozdrawiam.
 
 
lukasz609 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Łukasz
Wiek: 34
Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 41
Skąd: Kunów
Wysłany: 4 Sie 2012, 10:17   

limus, ze sprawdzeniem sobie poradze ale powiedz mi dokładnie gdzie mam przyłożyć manometr do wnętrza wtrysku tam gdzie wchodzi rozpylacz czy na powrocie poniżej fotka wtrysku.


By lukasz609
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12076
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Sie 2012, 19:10   


Pod tym czarnym kapturkiem z lewej,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 4 Sie 2012, 19:54   

lukasz609, A kiedy wymieniałeś filtr paliwa??? :fox:
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
lukasz609 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Łukasz
Wiek: 34
Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 41
Skąd: Kunów
Wysłany: 4 Sie 2012, 20:07   

drjanusz, kolego jak nowy silnik to filtry przewody i swiece tez nowe. Paliwo dochodzi a tylko nie rozpyla je do wtrysku bo wydostaje sie w postaci kropli z wtryskiwacza. Po niedzieli zmierzę ciśnienie.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12076
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Sie 2012, 20:16   

lukasz609, jak ciśnienie będzie za niskie to właśnie nie będzie rozpylać tylko kapać,,, a zapchany filtr takim właśnie skutkuje,,, sprawdź je i będziemy myśleć dalej,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
lukasz609 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Łukasz
Wiek: 34
Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 41
Skąd: Kunów
Wysłany: 4 Sie 2012, 20:21   

JoeMix, sprawdze co i jak i dam znac :)
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 4 Sie 2012, 20:30   

nie pomyliłeś powrotu z zasilaniem?
 
 
lukasz609 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Łukasz
Wiek: 34
Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 41
Skąd: Kunów
Wysłany: 4 Sie 2012, 20:49   

Stunt_Man, nie wiem jak można byłoby zrobić to gdyż wszystkie przewody miałem ponumerowane a do tego długości są inne :)
 
 
 
limus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 197
Skąd: pomorze
Wysłany: 4 Sie 2012, 20:51   

Auto chodzi na wolnych nawet jak jest małe ciśnienie .
Nie wiem czy dobrze pamiętam , ale na 0,4 bara czy nawet mniej też klekotało .
Jak masz ten cały wtrysk na wierzchu , to naciśnij palcem ( osiowo wzdłuż wtryskiwacza ) taki kapturek na końcu wtryskiwacza .
Jest to dosyć ostre .
Zobacz czy się da wcisnąć płynnie aż do twardego oporu .
Jak już sam chcesz to robić , to uważaj przy tym pomiarze ciśnienia żeby nie sikało benzyną .
W okolicy masz pełno elektryki i to pod wysokim napięciem .
Wpierw sprawdz czy do wtrysku dochodzi prąd .
Potem bierz się za inne pomiary .

Pozdrawiam.
 
 
lukasz609 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Łukasz
Wiek: 34
Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 41
Skąd: Kunów
Wysłany: 4 Sie 2012, 20:56   

limus, Pusałem juz wczesniej że napięcie i paliwo dochodzi bez problemów tylko wszystko tkwi po stronie samego wtryskiwacza ktory nie rozpyla mi paliwa a kapie z niego. Po wlaniu w kolektor dolotowy 20ml paliwa autko zapala bez problemów.
 
 
 
limus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 197
Skąd: pomorze
Wysłany: 4 Sie 2012, 21:30   

W takim razie przed sprawdzeniem ciśnienia naciśnij na ten grzybek .
Jeżeli chodzi gładko , a ciśnienie będzie ok . to wtryskiwacz do wymiany .
Czy to jest wtrysk z poprzedniego silnika ?

Pozdrawiam.
 
 
lukasz609 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Łukasz
Wiek: 34
Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 41
Skąd: Kunów
Wysłany: 4 Sie 2012, 21:40   

limus, więc tak próbowałem wciskać ten grzybek w wtryskiwaczu wchodzi na około 1mm nawet niecały ale ruch jest co do ciśnienia odkręcałem tego korka probowałem kilkoma manometrami do kół sprawdzić ciśnienie ale nic nie wykazały za to fontanna ładna leciała. Wtryskiwacz jest ze wcześniejszego silnika który chodził do ostatniej chwili. Napięcie na nim sprawdzałem też dziś dochodzi 12v a później jest lekki spadek do 8-9v przy kreceniu rozrusznikiem.
 
 
 
limus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 197
Skąd: pomorze
Wysłany: 4 Sie 2012, 23:43   

Uszczelnij .
Jak leci fontanna to nic nie sprawdzisz , ma być szczelnie żeby sprawdzić ciśnienie .
Wykręć nieco wentyl .

Pozdrawiam.
 
 
lukasz609 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Łukasz
Wiek: 34
Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 41
Skąd: Kunów
Wysłany: 5 Sie 2012, 10:18   

Więc tak dziś zabrałem się za sprawdzenie ciśnienia używałem takich dwóch manometrów:



przy wykręconym lekko wentylku oraz bez niego i nawet wskazówka nie drgneła. Sprawdziłem też ciśnienie na wężu z białą koncówka wchodzacym na zdjeciu kilka postów wyżej o nr 1 ale też nie wykazało żadnego ciśnienia a pompa mruczała w tym momencie głośniej i cieżej chodziła.
 
 
 
limus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 197
Skąd: pomorze
Wysłany: 5 Sie 2012, 13:57   

Wychodzi na to ,że albo filtr jest przytkany , albo coś nie tak z pompą .

Pozdrawiam.
 
 
lukasz609 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Łukasz
Wiek: 34
Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 41
Skąd: Kunów
Wysłany: 5 Sie 2012, 14:18   

limus, filtr mam tylko jeden z tego co widziałem pod maska przy prawym kielichu( strona od kierowcy) innego nie widziałem. Czy prócz tego jest jeszcze jakiś kolo zbiornika paliwa..?? Pompa powinna mieć ciśnienie około 1Bara??
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.