[MK3] Wolne obroty |
Autor |
Wiadomość |
limus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 197 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 30 Lip 2012, 22:33 [MK3] Wolne obroty
|
|
|
Po włączeniu silnika obroty są od razu na jakimś minimalnym poziomie , silnik ledwo się kręci .
Jak już wydaje się , że zgaśnie zaczyna być słychać buczenie pompy i obroty nieco się podnoszą.
Po leciutkim naciśnięciu pedału przyśpieszenia obroty się podnoszą jeszcze bardziej , ale jak puści się pedał to spadają tak , że silnik prawie gaśnie .
Potem znów buczenie pompy , podnoszenie się obrotów i dalej tak samo .
Nie ma problemu z jazda , silnik ma moc .
Była kilkudniowa przerwa i silnik trzymał obroty , ale niestety znów się to zaczęło .
Macie jakieś pomysły co to może być ?
Przewody paliwowe sprawdziłem , nie są nigdzie przygięte.
Może wskazówką będzie to , że ten cały cyrk z obrotami zaczął się po tym jak w bagażnik i na rozłożoną kanapę naładowałem parkietu .
W sumie było tego ok . 200 kg.
Pozdrawiam. |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 30 Lip 2012, 23:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 30 Lip 2012, 23:41
|
|
|
Moze byc pare typow, od padajacej pompy paliwa, przez czujnik polozenia przepustnicy (TPS), konczac na czujniku temperatury plynu dla ECU.
Tylko pytanie czy auto odpala poprawnie na zimny i na cieplym czy trzeba go krecic dlugo...
Ostatnia sprawa ktora zauwazylem i znalazlem pierwszy raz w swojej karierze zabawy z HCS 1.1-1.3 to dziura w membranie regulatora cisnienia paliwa... tak ze musisz panie kolego zobaczyc czy auto jak depniesz mu na gaz, czy nie kopci na czarno, czy silnik chodzi rowno po kokrekcie dodania gazu na rozgrzanym silniku.
Jesli TPS to masz problem bo jest to drogie i niestety sypie sie jak panie z czerwonej aleji w holandii |
_________________
 |
|
|
|
 |
limus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 197 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 30 Lip 2012, 23:50
|
|
|
Fordon napisał/a: | Moze byc pare typow, od padajacej pompy paliwa, przez czujnik polozenia przepustnicy (TPS), konczac na czujniku temperatury plynu dla ECU.
Tylko pytanie czy auto odpala poprawnie na zimny i na cieplym czy trzeba go krecic dlugo...
Ostatnia sprawa ktora zauwazylem i znalazlem pierwszy raz w swojej karierze zabawy z HCS 1.1-1.3 to dziura w membranie regulatora cisnienia paliwa... tak ze musisz panie kolego zobaczyc czy auto jak depniesz mu na gaz, czy nie kopci na czarno, czy silnik chodzi rowno po kokrekcie dodania gazu na rozgrzanym silniku.
Jesli TPS to masz problem bo jest to drogie i niestety sypie sie jak panie z czerwonej aleji w holandii |
Auto odpala tak samo na zimnym i ciepłym silniku i chodzi równo jak dodam gazu na rozgrzanym silniku.
Chyba sprawdzę ciśnienie na wtrysku na różnych obrotach .
Podejrzewałem filtr paliwa , ale chyba ta opcja odpada , bo silnik ma moc .
W dodatku auto mało pali , tak mało , że kilka razy liczyłem .
Jeszcze coś , otóż mechanik spawał mi portki bez ich demontażu .
Może coś się pokićkało od tego , w końcu spawarka to jakieś prądy są .
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 31 Lip 2012, 00:01
|
|
|
Pamietaj ze prad podczas spawanie przeplywa miedzy punktem masy a punktem spawania... jesli dal mase na karoserie to jest to mozliwe inaczej nie ma opcji...
Jesli spalanie masz na odpowiednim poziomie i odpala woz normalnie to niestety musisz wpisac w szukajce TPS lub CCP lub czujnik polozenia przepustnicy... dalej idziesz po opisie i masz odpowiedz na twoje problemy... bo tam pekaja ci przewody w otulinach powodujac wlasnie takie sceny.... |
_________________
 |
|
|
|
 |
limus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 197 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 31 Lip 2012, 09:07
|
|
|
Ten cpp jest tożsamy z tps ?
Jeżeli tak , to był sprawdzany , a przewody naprawiane .
Nie można jednak wykluczyć jego awarii.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 31 Lip 2012, 09:43
|
|
|
Tak TPS (throle position sensor) to CPP (czujnik polozenia przepustnicy). |
_________________
 |
|
|
|
 |
limus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 197 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 31 Lip 2012, 21:14
|
|
|
Dzięki za pomoc .
Ciśnienie na wtrysku 1 bar .
Obroty wróciły do normy , chociaż czuć było ,że na zimnym silniku słabo było z tymi obrotami - wrażenie takie jakby przepustnica była przy odpalaniu za mało uchylona.
Jak odpalił , to obroty się powoli podniosły do normalnych .
Postaram się zmierzyć ciśnienie na wtrysku jak obroty znów będą spadać .
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 31 Lip 2012, 22:32
|
|
|
No mozesz jeszcze sprawdzic jaka opornosc jest na czujniku ECT (czujnik temperatury plynu dla ECU).
+20*C 35 do 40 kOm |
_________________
 |
|
|
|
 |
limus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 197 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 1 Sie 2012, 00:01
|
|
|
Sprawdzałem kiedyś i było ok.
Myślałem , że ten czujnik ma wpływ na skład mieszanki .
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 1 Sie 2012, 10:26
|
|
|
No bo ma wplyw na sklad mieszanki i ten znajduje sie w kolektorze ssacym... |
_________________
 |
|
|
|
 |
limus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 197 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 2 Sie 2012, 22:55
|
|
|
Może krokowiec szwankuje .
Jak uda mi się kupić inny to podmienię .
Jak się ściemniło popatrzyłem na przewody wn.
Nic nie iskrzyło , ale jak popryskałem atomizerem , to już jakieś tam punkciki się pojawiły .
Jak myślisz ma to jakiś wpływ ?
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 3 Sie 2012, 09:53
|
|
|
Na odpalanie i na wolne obroty tak... czasem tak sie zdarza, ale zeby podbijalo obroty to juz rzadkosc... |
_________________
 |
|
|
|
 |
limus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 197 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 3 Sie 2012, 10:15
|
|
|
Może wymienię te przewody .
W moim mieście w sklepach na miejscu są przewody marki Kraft i Senetch .
Ngk na zamówienie .
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 4 Sie 2012, 00:24
|
|
|
Jesli sentech to tylko linia Pro, Krafta nie testowalem... |
_________________
 |
|
|
|
 |
limus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 197 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 4 Sie 2012, 09:25
|
|
|
Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam.
Edit.
Dzisiaj dalsze atrakcje - wysokie obroty .
Było już kiedyś coś takiego , ale teraz była to wersja ekstremalna .
Samochód po krótkiej jezdzie postał ok . godzinki .
Odpalił normalnie , poczekałem aż ludzie przejdą i powolutku ruszyłem .
Zaczęło się pomiędzy jedynką , a dwójką .
Obroty były jakieś ekstremalne , dobrze ,że nie było na biegu , bo mogło być niebezpiecznie .
Wyłączenie nic nie pomogło , na dojezdzie musiałem wrzucić na czwórkę , bo na trójce hamulce miały ciężko.
Auto postało nieco i po odpaleniu znów takie wysokie obroty , przygazowałem i spadły do normalnych .
Przed wojną na forda T robiło się osobne prawo jazdy , na fiestę na wtrysku chyba trzeba jakieś studia skończyć .
Miałem już trochę aut , ale z takim czymś się jeszcze nie spotkałem .
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 4 Sie 2012, 23:32
|
|
|
No to jak sie sam wkreca na obroty to albo TPS albo krokowy, tam nic wiecej takich jaj robic nie moze... |
_________________
 |
|
|
|
 |
limus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 197 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 4 Sie 2012, 23:48
|
|
|
Tps - cpp wymieniłem kilka razy, teraz czas sprawdzić krokowy .
Muszę w tym celu jakiś kupić .
Dam znać co wyszło .
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
yazimoo
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 31 Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 25 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 5 Sie 2012, 12:53
|
|
|
TPS raczej nie. Robiłem testy, jeśli jest odłączony całkiem to silnik dławi się po dodaniu gazu ale się wkręci, przy schodzeniu różnie jak mu się podoba, raz szybko, raz wolno. A jeśli chwycimy podpiętego TPS`a do ręki i na wolnych obrotach zaczniemy bawić się dźwigienką to jedynie wzrastają na sekundę obroty o może 500obr i silnik gaśnie lub się zaczyna dusić. Przynajmniej ja u siebie takie zachowania zauważyłem.
Ekstremalne obroty tzn? Jakie? 3000, 5000obr? Może to głupie ale nie wiesza Ci się linka od gazu? Najlepiej jak Ci się zawieszą obroty to fajnie by było popatrzyć pod maskę co się dzieje z przepustnicą i silniczkiem krokowym. Jeśli wszystko jest w normie to może gdzieś lewe powietrza zasysać. Wtedy to zobaczyć na wszelakie przewody podciśnieniowe idące od kolektora ssącego, w jakim stanie, czy nie odłączone, zobaczyć na uszczelki od monowtrysku itp.
A jeśli Ci się nie chce tak bawić to odpal samochód, jeśli obroty będą na normalnym poziomie to odłącz krokówkę i pojeździj. Jak nie wskoczy na te Twoje "ekstremalne" obroty to masz winowajcę.
limus napisał/a: | teraz czas sprawdzić krokowy .
Muszę w tym celu jakiś kupić . |
Kurde, po co od razu kupić? Zasada działania tego pseudo krokowca w tym silniku jest tak prosta, że wystarczy na niego patrzeć na odpalonym aucie jak się zachowuje i już wiadomo czy jest dobry czy nie. Szczególnie jeśli chodzi o wskakiwanie na wysokie obroty. |
|
|
|
 |
limus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 197 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 5 Sie 2012, 13:52
|
|
|
Dzięki , może coś uda się zwojować .
Krokowca chciałem kupić używanego i przeczyścić go aby być w miarę pewnym jego poprawnego działania .
Pozdrawiam.
Edit.
Dzisiaj znów były problemy z wolnymi.
Zdjąłem patelnie i okazało się , że krokowiec się nie wysuwa .
Po wyłączeniu silnika też nie ustawił przepustnicy .
Po jakimś czasie coś się zaczęło poprawiać i krokowiec zaczął się wysuwać .
Po wyłączeniu ustawiał przepustnicę , najpierw niemrawo , ale po którymś z kolei wyłączeniu już normalnie .
Czyli co to może być , awaria krokowca , czy tez może coś ze sterowaniem nim jest nie tak ?
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
yazimoo
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 31 Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 25 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 8 Sie 2012, 08:20
|
|
|
Pierwsze to wyczyść wtyczkę, popatrz na kable i jak nadal to samo to rozbierz krokowca i wyczyść (jest opis na forum). |
|
|
|
 |
|