Przesunięty przez: trzeci 15 Lip 2012, 11:57 |
[MK3] Zamulanie, gaśnięcie, brak kompresji. |
Autor |
Wiadomość |
nevvhuman
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38 Dołączył: 26 Lis 2009 Posty: 36 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 15 Lip 2012, 11:49 [MK3] Zamulanie, gaśnięcie, brak kompresji.
|
|
|
Witam
Niejednokrotnie pisałem na forum mając problem z fiestą mk3 1.3 z 94r. Rady były jak najbardziej trafne.
A mianowicie, od pewnego momentu borykam się z problemem: samochód zapala po czym za chwilę falują obroty do tego momentu że gaśnie. Przy cofaniu jeśli dodam gazu i w umiejętny sposób będę operować sprzęgłem mogę wyjechać z parkingu. Co gorsze każdy dojazd do skrzyżowania kończy się gaśnięciem silnika. Rok temu wymieniałem silnik krokowy (niestety używany) i nowy potencjometr przepustnicy. Samochód zachowuje się tak jakby nie dostawał benzyny co jakiś czas. Idąc tropem że filtr oleju nie był dość długi czas wymieniany (4 lata) to kupiłem nowy i wymieniłem, lecz bez żadnej poprawy. Kolejna rzecz wyjęta z obserwacji, to gdy jadę trzymając równomiernie nogę na gazie np na biegu 3, czasem szarpnie, gdy dodam gazu - dostaje mega super zamułki po czym zachowuje się tak jak należy. Kolejną rzeczą to jest brak kompresji silnika, mechanik stwierdził że wynosi ona 4-5(bary)? Samochód pobiera dużą ilość oleju bo 1l na 1000-2000km (w planach mam gruntowny remont, lecz jeszcze potrzebuję 3-4 miesiące jakoś pojeździć tak jak jest). Świece na pewno 4 lata nie wymieniane, przewody myślę że od nowości też nie. Jeszcze zauwazyłem że po zdjęciu obudowy filtru powietrza na monowtrysku - a raczej obrzerzach - jak i na samym filtrze paliwa znajduje się olej.
Czy ktoś udzieli mi jakiś rad za co się zabrać? Nie chciałbym wszystkiego na raz wymieniać ponieważ zrujnuje to mój niski budżet miesięczny . Wszyscy mi mówią żebym sprzedał już samochód, a ja się zapieram że on wraz z nią nabył duszę więc chcę jeszcze nim trochę pojeździć Człowiek się przywiązuje..
Z góry dziękuję za odpowiedź. |
|
|
|
 |
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 15 Lip 2012, 12:16
|
|
|
na poczatek wymien swiece i kable i sprawdz stan cewki czy nei jest popękana, poniewaz mozesz miec slaba iskre lub wypadanie zaplonu. Po swiecach poznasz czy jest tez zla mieszanka, swiece powinny miec taki sam kolor.
http://www.126fan.pl/www/swiece.htm |
|
|
|
 |
diablusia

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 38 Dołączyła: 17 Kwi 2010 Posty: 149 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 15 Lip 2012, 14:01
|
|
|
U mnie przyczyną gaśnięcia podczas dojeżdżaniu do skrzyżowania był pęknięty gaźnik. |
|
|
|
 |
yazimoo
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 31 Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 25 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 16 Lip 2012, 12:57
|
|
|
Czujnik prędkości jazdy też lubi mieszać. Znajduje się on na skrzyni biegów w miejscu gdzie wchodzi linka prędkościomierza. U siebie miałem tak, że był cały czas podłączony, obroty się zawieszały np. na 2500 tyś i powoli zaczynały spadać. Odłączyłem czujnik, obroty spadały idealnie przez dwa miesiące, po czym auto przy dojeżdżaniu do skrzyżowania gasło lub schodziło na 400 obr i ledwo ledwo potem na 800-900. Podłączyłem znów ten czujnik i znów jest wszystko ok.
Może warto było by go sprawdzić u Ciebie.
A jeśli chodzi o remont to w pierwszej kolejności sprężanie i szczelność. Tak jak mówisz 4-5 bar to jest naprawdę już kaplica, do tego jeszcze olej łyka to nie dziw się, że takie rzeczy się dzieją. Jak ciśnienie będzie już w normie to wtedy można szukać dalej jeśli nadal będzie się coś działo. |
|
|
|
 |
Grax
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 41 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 359 Skąd: Gloskow
|
Wysłany: 16 Lip 2012, 23:01
|
|
|
w fiescie mojej narzeczoenej problemem okazał się być wezyk idący od wlewu oleju do dolotu ma za zadanie odpowietrzyć skrzynie korbową a jak dostawał lewe powietrze to komp głupiał i gasł Nie wiem może i u ciebie jest taki wezyk? |
_________________ Wejdz i zostaw komentarz rady pomysły co robić dalej..... |
|
|
|
 |
nevvhuman
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38 Dołączył: 26 Lis 2009 Posty: 36 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 17 Lip 2012, 06:31
|
|
|
a u mnie będą zapewne świece, a raczej przewody dziś jadę sprawdzić. Są od nowości, więc guma sparciała, gdy się poruszy nimi to samochód gaśnie, nie wiem czy to przypadek czy rzeczywista przyczyna.. W każdym razie i tak pasuje wymienić |
|
|
|
 |
nevvhuman
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38 Dołączył: 26 Lis 2009 Posty: 36 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 17 Lip 2012, 17:26
|
|
|
po wymianie na nowe świec i przewodów zapłonowych, nadal to samo, mechanik stwierdził że padła cewka i pali na dwa cylindry... orientuje się ktoś ile może taka kosztować?;> oraz czy warto kupić nową czy szukać na szrocie? |
|
|
|
 |
mick1973

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 52 Dołączył: 12 Lut 2012 Posty: 176 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17 Lip 2012, 17:59
|
|
|
Jeśli tak powiedział mechanik to nowa 145+wysyłka a stara - używana na aledrogo od 30 + wysyłka .Decyzja należy do Ciebie ale wiesz jak to bywa z używkami. |
_________________
 |
|
|
|
 |
nevvhuman
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38 Dołączył: 26 Lis 2009 Posty: 36 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 17 Lip 2012, 18:26
|
|
|
145 zł gdzie tak tanio ?;> w intercarsie powiedzieli 270...jakiejś niemieckiej firmy |
|
|
|
 |
mick1973

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 52 Dołączył: 12 Lut 2012 Posty: 176 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17 Lip 2012, 21:54
|
|
|
google ford sklep fiesta89-95 silnik zapłon
Jaki ty masz silnik że tylko 50KM przy 1,3i? |
_________________
 |
|
|
|
 |
nevvhuman
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38 Dołączył: 26 Lis 2009 Posty: 36 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 18 Lip 2012, 00:05
|
|
|
mały błąd przy wpisywaniu jutro przedzwonię do forda o cewkę, jeśli mają na miejscu to zobaczymy czy to wystarczy i będę mógł zabrać się za kolejne rzeczy
A czy ktoś wie od czeego może popsuć się cewka zapłonowa?;> |
|
|
|
 |
mick1973

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 52 Dołączył: 12 Lut 2012 Posty: 176 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19 Lip 2012, 08:42
|
|
|
Starość czyni cuda |
_________________
 |
|
|
|
 |
nevvhuman
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38 Dołączył: 26 Lis 2009 Posty: 36 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 19 Lip 2012, 16:55
|
|
|
I cewka wymieniona, lecz nadal te same objawy, nie potrafi utrzymać obrotów i podczas jazdy muli.
A czy sonda może odgrywać ttutaj jakieś znaczenie ? Czy ktoś mi poda dokładne położenie sondy ? (jeśli tuż przy wentylatorze to znalazłem..) odpiąłem wtyczkę i nadal bez żadnej zmiany...
Teraz to już tylko złom mnie czeka. |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
 |
yazimoo
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 31 Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 25 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 20 Lip 2012, 10:13
|
|
|
Sonda może mieć wpływ. Jest ona na kolektorze wydechowym niedaleko silnika.
Tak w ogóle to strasznie się upierasz na te wszystkie czujniki, wężyki, cewki, świece itd. ...
Powiedz mi jedno. Jak chcesz jeździć ze sprężaniem 4-5 bar? To jest oczywiste, że auto będzie mulić.
U mnie po kupnie wszędzie było 10-11 bar. Po paru miesiącach fiesta straciła troszkę mocy, dość odczuwalnie. I co się okazało? Na pierwszym cylu ciśnienie spadło do 8 bar i jaka różnica w jeździe. To teraz pomyśl o swoim przypadku. |
Ostatnio zmieniony przez yazimoo 20 Lip 2012, 10:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 20 Lip 2012, 10:15
|
|
|
yazimoo napisał/a: | Sonda może mieć wpływ. Jest ona na kolektorze wydechowym niedaleko silnika. | Gdzie? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
yazimoo
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 31 Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 25 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 20 Lip 2012, 10:17
|
|
|
Sorki, na dwururce. |
|
|
|
 |
nevvhuman
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38 Dołączył: 26 Lis 2009 Posty: 36 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 20 Lip 2012, 12:36
|
|
|
i to taka różnica z dnia na dzień z tym gaśnięciem i muleniem mogłaby być ? jaki jest realny koszt remontu silnika?(jaka cena za części a jaka za robociznę typu wyjście silnika, włożenie) czy lepiej kupić jakąś używkę? |
|
|
|
 |
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 36 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 20 Lip 2012, 13:37
|
|
|
Myślę, że 2000zł możesz spokojnie liczyć od wyjęcia do włożenia silnika, jeśli nic nie będziesz robił sam. |
|
|
|
 |
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20 Lip 2012, 14:25
|
|
|
maksimum 1000 zł (w tym cena silnika) ze wszystkim wliczając nowy olej, świece itp jeżeli kupisz używanego HCSa od pewnego sprzedawcy |
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
|
|
|
 |
|