Przesunięty przez: trzeci 15 Kwi 2012, 14:02 |
[MK3] Problem z odpalaniem na LPG |
Autor |
Wiadomość |
Marcink
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Marcin
Wiek: 31 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 36 Skąd: Knurów
|
Wysłany: 15 Kwi 2012, 13:35 [MK3] Problem z odpalaniem na LPG
|
|
|
Witam.
Miesiąc temu zakupiłem Forda Fieste z instalacją gazową. Chodził pięknie odpalał na gazie bez problemu. Od jakiegoś tygodnia gdy chcę zapalić na gazie po prostu się nie da.
Przekręcam stacyjkę rozrusznik chodzi kręci się ale samochód nie zapala. Przełączam na benzynę rozrusznik chodzi kręci się ale auto zapala dopiero jak za 3-4 razem włączę stacyjkę. ( oczywiście przy każdym razie daje gaz żeby zapalił ale nie zapala aż wreszcie zapali za tym 3 czy 4 razem)
Co może być powodem takiego zachowania się auta?
Powiem jeszcze że jak już odpali to jeździ normalnie ne benzynie i na gazie po przełączeniu. Tak samo jak już dojadę w wyznaczone miejsce i zostawię samochód na parę godzin to bez problemu odpala na gazie.
Dodam jeszcze że strasznie dużo pali gazu. jest tam silnik 1.4 a samochód spali dobre 10-11 l gazu na 100 km. I co może być tego przyczyną ?
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam Marcink. |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 15 Kwi 2012, 14:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
audikom
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 11 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 16 Kwi 2012, 00:29
|
|
|
Po pierwsze 10/11 litrów gazu to wcale nie tak dużo , głównie zależy od stylu jazdy
ja mam 1.3 jeżdżę spokojnie a pali 9/10 w mieście.
Po drugie odpalaj zawsze na benzynie jak ta funkcja działa dobrze i nie będzie sprawy,
a propo wg. zaleceń fachmanów od LPG powinno się odpalać na benzynie .
Po trzecie jak próbowałeś odpalić na LPG i nie dało rady przełączyłeś na benzynę to pompa paliwa musi mieć chwilę na podanie paliwa bo może być już zużyta i stąd chwilowe kłopoty z odpaleniem na benzynie.
Po czwarte za mało danych podałeś. |
_________________ KK
|
|
|
|
|
Marcink
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Marcin
Wiek: 31 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 36 Skąd: Knurów
|
Wysłany: 16 Kwi 2012, 15:59
|
|
|
Czy funkcja na benzynie działa to bym nie powiedział bo skoro zawsze zapalało no problem za pierwszym i na gazie i na benzynie to dlaczego z dnia na dzień to się zmieniło ?
Jakie informacje mam jeszcze podać ? |
|
|
|
|
audikom
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 11 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 16 Kwi 2012, 16:32
|
|
|
Czy odpalasz po nocy na benzynie , czy wtedy jest dobrze. Czy to wtrysk czy gażnik.
Jaka instalka LPG , ile lat już pracuje, czy z kompem LPG czy bez.
Przed zgaszeniem na noc przełącz na benzynę niech chwile na niej pochodzi.
Rano odpal na benzynie czyli zobacz czy dobrze odpali na benzynie. Czy sam przełącza na gaz (automat) czy ty to musisz zrobić
W jakim stanie jest silnik czy się szybko nagrzewa czy raczej długo pracuje nie dogrzany, czy bierze już olej (czyli czy dymi mocno i niebiesko z wydechu). |
_________________ KK
|
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 1 Maj 2012, 11:52
|
|
|
Marcink napisał/a: | Chodził pięknie odpalał na gazie bez problemu. Od jakiegoś tygodnia gdy chcę zapalić na gazie po prostu się nie da.
Przekręcam stacyjkę rozrusznik chodzi kręci się ale samochód nie zapala. Przełączam na benzynę rozrusznik chodzi kręci się ale auto zapala dopiero jak za 3-4 razem włączę stacyjkę. ( oczywiście przy każdym razie daje gaz żeby zapalił ale nie zapala aż wreszcie zapali za tym 3 czy 4 razem)
Co może być powodem takiego zachowania się auta? |
zapalenie z paliwem w gazniku na gazie (zalanie silnika), zeby odpalic na gazie trzeba wypalic benzyne komory gaznika inaczej na gazie nie zapali. jezeli bedzie mial gaz w reduktorze i zacznie go ssac przy odpalaniu i wlaczysz na benzyne to z benzyny odpali majac dodatkowo jeszcze gaz. ale na odwrot nie bardzo.
co zrobic zeby mniej palil?
hm co do spalania kup nowy reduktor na allegro pneumatyczny za 200zl daj komus do zamontowania zrobi to za grosze. ustawiony fabrycznie odkrec na nim srubke o 1 obrot. zdemontuj dolot powietrza calkowicie i daj swiece bkr6equp od bmw lub jezeli pokonujesz autem male dystanse to cieple bkr5equpa od opla (obnizy spalanie i wytrzymuje 80 tys mil czyli 120 tys km) to wszystko jesli masz fieste z kopulka i mocna cewka zaplonową. potem obnizysz spalanie do minimum... regulacją bawiac sie sama srubką na wezu gazu wg wlasnych potrzeb (mowa o instalacji z gaznikiem 1 generacja lovato, a przypuszczam ze taki masz) ja wymienilem 8 letni i roznica jest ogromna |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
nokiaspct
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Michał
Wiek: 36 Dołączył: 26 Maj 2012 Posty: 4 Skąd: Czarnków
|
Wysłany: 27 Maj 2012, 15:58
|
|
|
Ja mam 1,1c silnik i za 80zl zrobiłem jakieś 300 +/- km mi się wydaje że to dobry wynik jest |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 27 Maj 2012, 16:36
|
|
|
to nie wiem raczej nie masz na gazniku bo ja na gazniku w 1.4 dwugardzieli tak jak w 1,1 co sa schodze do ponizej 9. da sie tylko musi byc perfekt wyregulowane. i zaplon musi byc ustawiony konkretnie, duzo tez do gadania maja swiece, a najwiecej to uklad zaplonowy i przerwa. na 0,8mm swiecy jak jezdzilem to palil inaczej i nie dopalal. potem dalem swiece do mocnej instalacji 1,5mm przerwa to przepalal duzo lepiej lepiej szedl i ekonomiczniej bylo bo nie trzeba tak cisnac w pedal. duzo do gadania ma nie tylko stan silnika instalki ale zaplon, po prostu lepiej wykorzysta gaz |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
arge
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Artur
Wiek: 39 Dołączył: 05 Lip 2012 Posty: 3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 8 Lip 2012, 11:41
|
|
|
a nie gasną Ci przypadkiem kontrolki na sterowniku od gazu w momencie przełączenia na gaz? bo obiaw masz bardzo podobny do tego co ja miałem. Powodem całego zamieszania był przekaznik, jak wykręcisz skrzynkę z bezpiecznikami to z tylu są przekazniki i powinien być taki duży zielony który poprostu nie kontaktuje czasami. Jak byś nim poruszal to będzie auto odpalać na gazie lub benzynie bez problemu. Ja swój wyciągłem przeczyścilem styki założyłem i pali bez problemu. |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 8 Lip 2012, 17:31
|
|
|
nokiaspct napisał/a: | Ja mam 1,1c silnik i za 80zl zrobiłem jakieś 300 +/- km mi się wydaje że to dobry wynik jest |
czemu masz w avatarze auto fazy? |
|
|
|
|
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 9 Lip 2012, 14:52
|
|
|
Bo było warte uwiecznienia. |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 13 Lut 2013, 20:06
|
|
|
Stunt_Man napisał/a: | czemu masz w avatarze auto fazy? | moze kupil bude i wsadzil tam 1.1 |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
|