
|
[MK4] Problem z elektryką |
Autor |
Wiadomość |
Marko_K-w
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 04 Kwi 2012 Posty: 2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 4 Kwi 2012, 10:23 [MK4] Problem z elektryką
|
|
|
Witam!
Zasygnalizowany w temacie problem objawia się tym, że w nieregularnych odstępach czasu tak jakby pojawiało się wyższe napięcie w układzie elektrycznym: dużo jaśniej świecą światła (wewnętrzne i zewnętrzne) i dużo mocniej działa wentylator nawiewu, ale równocześnie zapala się kontrolka ABS. Zjawisko to występuje podczas jazdy (nie ma związku ze zwiększaniem obrotów silnika), trwa różnie: od kilku, kilkunastu sekund do nawet wyłączenia i ponownego włączenia silnika (takie ekstremum było tylko raz), pojawia się od mniej więcej roku i w tym czasie wymieniłem już 4 żarówki (mijania) - co ciekawe - zawsze przepala się z prawej strony.
Czy ktoś może coś w tej kwestii poradzić?
Akumulator ma 12,4 V (mierzone ok. 3 godz. po 20 km-owej jeździe) nie miał problemów z odpalaniem podczas 20-stopniowych mrozów, podczas ładowania - 14,27 V bez obciążenia i 14,07 z prawie pełnym obciążeniem (radio, tylna szyba, nawiew na maksa i długie światła).
I jeszcze jedna drobna sprawa: czy Fiesta Fun z 1998 r. (podobno jakieś półsportowe wykonanie) posiada kontrolkę paliwa?
Pozdrawiam wszystkich. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 4 Kwi 2012, 10:59
|
|
|
Trzeba by było podpiąć miernik i sprawdzić napięcie "na zwyżce" lub proforma wymienić regulator napięcia i czekać czy coś to da,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 4 Kwi 2012, 11:56
|
|
|
Marko_K-w napisał/a: | posiada kontrolkę paliwa? |
Pewnie masz budzik "analogowy", więc jedyną metodą, żeby sprawdzić czy przypadkiem kontrolka nie padła, jest wymontowanie zegarów i sprawdzenie żarówki tejże. Na forum są stosowne tematy objaśniające co i jak.
A kontrolka ABS-u może się świecić dlatego właśnie, że napięcie jest podbite. W drugą stronę - gdyby alternator nie wyrabiał i napięcie spadłoby poniżej pewnego poziomu, to zapaliłaby Ci się kontrolka poduszki, a niedługo potem (kwestia pojedynczych minut) silnik by się wyłączył.
Zrób jak Joe radzi - na pierwszy ogień powinien iść regulator napięcia z alternatora... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
Marko_K-w
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 04 Kwi 2012 Posty: 2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13 Kwi 2012, 23:58
|
|
|
Sorki, że długo nie dawałem znaku życia - auto jest służbowe i nie zawsze jest czas, żeby w nim coś pogrzebać.
Kilka dni temu znów zapaliła się kontrolka ABS i to tak, że dopiero zgaszenie silnika ją zresetowało (auto wcześniej stało przez 4 doby). Zdążyłem pomierzyć napięcie przy zapalonej: 14,2 V na akumulatorze, ale na bezpiecznikach 15,2 V, a po zgaszeniu i zapaleniu silnika 14,2 V (nie rozumiem tej różnicy, bo ze schematu ona nie wynika). Ale niestety poza zdiagnozowaniem tych napięć nic więcej nie mogłem zrobić - dam znać, jak będę wiedział coś więcej.
Cytat: | Pewnie masz budzik "analogowy" |
Zgadza się, i to w dodatku z obrotomierzem, którego nie widziałem na schematach dotyczących tego rocznika. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Kwi 2012, 00:14
|
|
|
Marko_K-w napisał/a: | 15,2 V | to za dużo,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|