[MK3] Wolno spada z obrotów |
Autor |
Wiadomość |
haker6662
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Classic
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 29 Sty 2012 Posty: 10 Skąd: K-ka
|
Wysłany: 3 Kwi 2012, 00:01 [MK3] Wolno spada z obrotów
|
|
|
Witam
Zakupiłem niedawno fieste MK3 rocznik 92 pojemnosc 1.1 benzyna. Mam pewien problem. Od poewnego czasu( byc moze dzialo sie to wczesniej ale tego nie zauwazylem) fiesta po wysprzegleniu wolno spada z obrotów. Prosil bym o wskazówki dotyczace co moze byc tego przyczyna. Nie jestem mechanikiem wiec prosil bym o proste wytłumaczenie. Z gory serdecznie dziekuje za pomoc |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 16 Maj 2012, 13:11, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Kwi 2012, 00:06
|
|
|
Może masz 1,1i a nie 1,1 - jest to na forum, o obrotach też,,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
haker6662
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Classic
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 29 Sty 2012 Posty: 10 Skąd: K-ka
|
Wysłany: 3 Kwi 2012, 08:37
|
|
|
Jaka jest roznica pomiedzy 1.1i a 1.1, szukalem ale dokladnie nie znalazlem tego czego potrzebuje. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Kwi 2012, 09:26
|
|
|
1,1 to gaźnik, fizyka i mechanika, 1,1i to monowtrysk - elektronika i problemy |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
haker6662
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Classic
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 29 Sty 2012 Posty: 10 Skąd: K-ka
|
Wysłany: 3 Kwi 2012, 13:56
|
|
|
Nie znałem tego oznaczenia mam 1.1i jest to monowtrysk. Wycagnołem go dzisiaj jest czysciutki sitko tez jest czyste WD psikalem po linkach zeby cos pomoglo i dalej jest to samo. Jedynie wyregulowalem obroty zeby byly na okolo 900. Tak po za nawiasem to wyrzuca mi jeszcze olej na filtr powietrza moja fiesta i ubywa go troche ale to juz inna droga bo tego wycene mam juz zrobiona tylko chodzi mi o te obroty. Tak ze prosil bym o pomoc |
|
|
|
 |
clipper
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Mariusz
Wiek: 34 Dołączył: 03 Paź 2011 Posty: 31 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 4 Kwi 2012, 11:14
|
|
|
odpinałeś może klemy z akumulatora? |
|
|
|
 |
haker6662
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Classic
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 29 Sty 2012 Posty: 10 Skąd: K-ka
|
Wysłany: 4 Kwi 2012, 13:41
|
|
|
Nie odpinalem a co to ma do tego? |
|
|
|
 |
qwerty67

Model: Inne auto
Wersja: CL
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 34 Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 282 Skąd: Słubice
|
Wysłany: 4 Kwi 2012, 13:42
|
|
|
A może cpp leży? Odkręć odpal przygazuj, ale nie odpinaj wiązki, jak mułowato przygazuje i normalnie zejdzie na wolne to masz winnego |
_________________ Była wiśniowa 1,1
Jest: Toledo 1L 1,8 90 PS |
|
|
|
 |
haker6662
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Classic
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 29 Sty 2012 Posty: 10 Skąd: K-ka
|
Wysłany: 4 Kwi 2012, 23:22
|
|
|
Odkrecilem go i nic to nie dalo. Jak go calkiem odlaczylem to wkrecil sie na obroty wysokie dojsc szybko i spadl do 2000 i tak na tej pozycji zostal i dzieki clipper za jego rade z lemami meczylem sie pol dnia zeby fiesta spadla mi z 2000-2500 tys obrotow na 900 tak jak mialem poprzednio. |
|
|
|
 |
clipper
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Mariusz
Wiek: 34 Dołączył: 03 Paź 2011 Posty: 31 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 6 Kwi 2012, 14:21
|
|
|
Nie kazałem Ci odpinać klem, tylko pytałem czy to robiłeś. Jeśli były odpinane to komputer sie musi ustawić. A cpp sie ustawia tak że trzeba najlepiej przytrzymać go na wyższych obrotach, albo jechać dość dynamicznie i wkręcać go wysoko, jak sie już ustawi schodzi na normalne obroty. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 6 Kwi 2012, 14:43
|
|
|
Programowanie CPP jest proste, w okresie "nauki" komputer musi poznać wartość przy zamkniętej przepustnicy oraz przy maksymalnie otwartej przy czym nie są ważne aż tak wartości jakie tam będą tylko zmiany między nimi jakich wyuczy się komputer, jeśli przy zamkniętej przepustnicy opór będzie wysoki i będzie malał przy otwieraniu, to jak zamienimy kable odwrotnie (tzn, będzie rósł przy otwieraniu) i zresetujemy kompa to z tego co mi się obiło o uszy też będzie dobrze,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
haker6662
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Classic
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 29 Sty 2012 Posty: 10 Skąd: K-ka
|
Wysłany: 9 Kwi 2012, 02:24
|
|
|
Teraz juz mam dylemat bo wyczytalem ze cpp ma sie ustawiac w taki sposob ze przez 2-3 min auto ma chodzic na walnych obrotach a "clipper" pisze zeby trzymac ja na wysokich obrotach. Tak ze prosze mi powiedziec jezeli mozecie ktora wersja jest prawdziwa i poprawna zeby po odlaczeniu klem fiesta schodzila mi normalnie z obrotow a nie tak mulowato. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Kwi 2012, 03:24
|
|
|
Każdy kompa programuje po swojemu i każda metoda ma swoje plusy i minusy,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
clipper
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Mariusz
Wiek: 34 Dołączył: 03 Paź 2011 Posty: 31 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 9 Kwi 2012, 13:27
|
|
|
Ja jeździłem tydzień na nie ustawionym cpp a jeżdżę w miare spokojnie. Jak zacząłem kręcić na wysokie obroty to się ustawił po 10 km. |
|
|
|
 |
haker6662
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Classic
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 29 Sty 2012 Posty: 10 Skąd: K-ka
|
Wysłany: 9 Kwi 2012, 13:47
|
|
|
clipper a powiedz mi mniej wiecej w jakim przedziale go mam krecic zeby cpp sie ustawil tak jak nalerzy i zeby obroty mi zaczely normalnie spadac. W jakim zakresie trzymac go na jakich obrotach przez te pare km. |
|
|
|
 |
clipper
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Mariusz
Wiek: 34 Dołączył: 03 Paź 2011 Posty: 31 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 9 Kwi 2012, 13:58
|
|
|
Obrotów Ci nie podam bo nie mam obrotomieża. Ale mniej więcej w prędkości:
1 bieg do 20 km
2 bieg do 40-45 km
3 bieg do 60-65 km
4 bieg do 80-85 km
5 bieg > 80-85 km
Mnie to pomagało, sprawdziłem to u siebie parę ładnych razy bo w zimę akumulator musiałem wyciągać do prostownika. Może i u Ciebie pomoże. Jak komputer sie ustawi to zobaczysz to dopiero po ponownym uruchomieniu silnika. Tak było u mnie |
|
|
|
 |
haker6662
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Classic
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 29 Sty 2012 Posty: 10 Skąd: K-ka
|
Wysłany: 10 Kwi 2012, 18:06
|
|
|
clipper powiem Ci ze własnie sprobowalem twojej rady i przez okolo 20 km jechalem tak jak mowiles na obrotomierzu wychodzi to tak ze zmiana biegu nastepuje przy okolo 3000 obrotow. Zgasilem samochod odpalilem ponownie i powiem Ci ze roznicy niewidac. Oczywiscie przed jazda odpiolem - od akumulatora i okolo minute. Co powiesz na ten temat? |
|
|
|
 |
clipper
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Mariusz
Wiek: 34 Dołączył: 03 Paź 2011 Posty: 31 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 10 Kwi 2012, 20:13
|
|
|
To spróbuj kręcić go do 3500-4000 tys. i nie odpinaj teraz akumulatora. |
|
|
|
 |
haker6662
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Classic
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 29 Sty 2012 Posty: 10 Skąd: K-ka
|
Wysłany: 10 Kwi 2012, 22:04
|
|
|
Moge zrobic tak ze wkrece do na 1 i 2 biegu do 4 tysiecy. Gdy bede mial 3 bieg to powiedzmy przejade te 15 km na 3 biegu nie schodzac z okolo 4 tysiecy. Bedzie to lepsze rozmwiazanie? |
|
|
|
 |
clipper
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Mariusz
Wiek: 34 Dołączył: 03 Paź 2011 Posty: 31 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 12 Kwi 2012, 22:32
|
|
|
Pokombinuj, metoda prób i błędów ale z 1 i 2 biegiem ok, z tym 3 to zajedziesz silnik. wrzuć 4 i 90 km/h |
|
|
|
 |
|