[MK7] 1.4 TDCi - chip tuning |
Autor |
Wiadomość |
Blazi
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Błażej
Wiek: 31 Dołączył: 25 Mar 2012 Posty: 45 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29 Mar 2012, 19:18 [MK7] 1.4 TDCi - chip tuning
|
|
|
Witam jak w temacie co myślicie o chipowaniu czy może macie jakiś inny pomysł, sposób na podniesienie osiągów... |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 30 Mar 2012, 08:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 40 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 29 Mar 2012, 21:17
|
|
|
Blazi napisał/a: | inny pomysł |
kupic mocniejsze auto
na wirusa go i sie nie zastanawiaj, 800zl i od razu inna fura |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 29 Mar 2012, 21:17
|
|
|
Podobno w 1,4TDCI można mieć po chipie jakieś 90KM z kawałkiem... Gdzieś chyba już było o tym... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 60 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 29 Mar 2012, 22:09
|
|
|
Bez zmniejszania żywotności elementow auta przyjmuje sie do 30% mocy fabrycznej.Info od magika ,ktory hamował mi auto.Wzrost do 90 KM będzie odczuwalny.Nie zdziw się jak auto będzie palić około 0,5 l mniej przy bardziej elastycznym silniku.
pzdr
p.s.W Poznaniu masz tunera(TUNE FORCE)czy jakoś tak. |
_________________ Jest 115 KM i 256 Nm |
|
|
|
 |
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 40 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 29 Mar 2012, 22:15
|
|
|
taaaaa, tyle ze wszystko zalezy od stylu jazdy:
- mniejsze spalanie? owszem, jezeli nic bys nie zmienil w stylu jazdy... a majac wiecej pod noga kreci sie mocniej i wychodzi podobnie albo minimalnie wiecej... chyba ze ktos zrobi program konkretnie pod katem ekonomii
- bezpieczne 30%? bzdura, wszystko zalezy od stylu jazdy, konkretnego silnika, osprzetu i rezerwy zostawionej przez producenta... akurat 30 to tylko marketingowe gadanie - jak ktos dba o eksploatacja i umie jezdzic to nie bedzie problemu - ale jak ktos mysli ze zrobi sie F1, to zajedzie podkrecone auto znacznie szybciej
ale ogolnie same plusy - byle bez cisniecia na sile na duze liczby |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
 |
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 60 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 30 Mar 2012, 10:48
|
|
|
Stylu nie zmienilem , nie butuje bez sensu i nie jadę jak emeryt.Mam to we krwi Juz to gdzies pisalem ;Ty patrzysz z perspektywy 1.6 Pb .Mi auto ciagnie juz ponizej 2 tys i moment mam odczuwalnie nizej co za tym idzie ,nie muszę kręcić wyżej bo juz to mam.Co do tych 30 % to nie jest moja opinia ani bełkot marketingowy.Opieram sie na doswiadczeniu mojego kumpla grzebiącego w rajdówkach,chipach itp od ponad 20 lat.Ty skąd czerpiesz praktyczną wiedzę?Co do tej kwestii moga się wypowiedzieć HEKO,FORDON,osoby grzebiące w temacie(praktycy)Te 30 % jak zauwazyłeś to jest ta bezpieczna tolerancja na standardowe części .Chyba nie powiesz ,ze podciągnę swojego do 150 i szlag nie trafi pewnych elementow (sprzegło itp)Zwroć uwagę na moment obrotowy w kopciuchach i dlaczego nawet w standardzie siadają przeguby wewnetrzne(np Mondeo)?
Pozdrawiam Darek
P.S.Nie zrozum tekstu żle bo uwazam ,ze jesteś pozytywnie zakręcony na auta i to szanuję |
_________________ Jest 115 KM i 256 Nm |
|
|
|
 |
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 40 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 30 Mar 2012, 11:16
|
|
|
artax, zrozumiales mnie wrecz odwrotnie
artax - bełkot marketingowy dlatego, ze sa auta ktore mozna podnies minimalnie, typu 10%... to nie jest tak ze mowisz klientowy +30% i zmieniasz cyferki - kazde auto inaczej wychodzi i nie kazde w ogole trzyma serie albo jest sprawne...
co do chipowania nie musisz mnie przekonywac w ogole - kazde auto musowo i to zaraz po nabyciu ale z pelna swiadomoscia, ze skroce jest zycie - a jak znaczaco to juz kwestia pozniejszej eksploatacji
artax napisał/a: | 30 % jak zauwazyłeś to jest ta bezpieczna tolerancja na standardowe części |
wlasnie nie jest, bo jak sam zauwazyles, sa auta ktore i przy seryjnych parametrach maja problemy z trwaloscia |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
 |
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 60 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 30 Mar 2012, 11:27
|
|
|
Te 30 % bardziej tyczyło sie silnika.Reszta to i przy standardzie + złe traktowanie może paść.Motoryzacja idzie w dziwnym kierunku...tak jak pralki 5 lat i na wystawkę
pzdr
p.s.Podsumowując to najpierw hamownia -ocena parametrow i potem decyzja o chipowaniu.Dla kolegi ,ktory założyl posta. |
_________________ Jest 115 KM i 256 Nm |
|
|
|
 |
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 40 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
|
|
|
 |
Blazi
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Błażej
Wiek: 31 Dołączył: 25 Mar 2012 Posty: 45 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30 Mar 2012, 19:30
|
|
|
wielkie dzięki panowie za informacje co do hamowni wątpię żebym tam zawitał bo i tak pare koni mi ze stajni uciekło ale pewien warsztat oferuje mi chip za 1200zł i gwarantuje 90km z 1.4 bo zależy to od stanu części i przebiegu a mój akurat sięga 35tys. km plus hamownia przed chipem i po co o tym myślicie? |
|
|
|
 |
Blazi
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Błażej
Wiek: 31 Dołączył: 25 Mar 2012 Posty: 45 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 60 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 30 Mar 2012, 20:11
|
|
|
Chipowanie musi byc poprzedzone hamownią przed i po.Inaczej to pic na wodę.Zapytaj czy za 1000 zrobią bo 1200 trochę duzo.No ale masz na miejscu takze odpada dojazd.
pzdr |
_________________ Jest 115 KM i 256 Nm |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 30 Mar 2012, 21:04
|
|
|
Blazi napisał/a: | bo i tak pare koni mi ze stajni uciekło ale pewien warsztat oferuje mi chip za 1200zł i gwarantuje 90km z 1.4 bo zależy to od stanu części i przebiegu a mój akurat sięga 35tys. | Że niby jak przy przebiegu 35kkm mogły Ci konie się zgubić Rozumiałbym przy 135-235kkm ale nie przy 35... Coś Ty tej Fieście robił |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 40 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 31 Mar 2012, 01:34
|
|
|
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59679
Tu masz rzetelna firme, chlopaki nie obiecuja cudow z nieba lecz daja realne przyrosty, a co na + od wyniku zapowiadanego to juz twoje...
MisiekT tam byl i z tego co wiem jest zadowolony z pomiaru.
Ogolnie mozna obiecywac gory i cuda, lecz prawde zawsze weryfikuje dobra hamownia z odpowiednimy osobami ktore obslubuja sprzet.
Nie ma sie co spinac na 90KM bo diesel nie jedzie moca lecz Nm... Moc czyli KM wykorzystuje glownie bezyniak w turbo i wolnossaku.
Zabieg wirusowania jest ok, o ile osoba robiaca to ma pewne doswiadczenia jak i zauwaza na co napala sie wlasciciel...
Nikt nie zrobi ci mocnego programu bo Ty chcesz miec z tego malego przecinaka ktorym latasz na 99% mozliwosci... kazdy tuner obetnie ci wartosc Nm tylko po to a zebys nie zabil np 2 masu lub przegubow.
Z punktu osoby ktora miala by cos takiego wykonac Twojej osobie, od razu dam byl ci zapowiadana moc i moment obrotowy i nic wiecej. Bo masz zapedy... koniec kropka...
W bmw E46 zostal zrobiony program dla mojego kolegi (gdzie goscia znam) w 2.0D taki a ze jedzie rowno z E46 3.0D... bo wiem ze chlopak nie zabije tego auta a dwa ze nie katuje tego na co dzien tak od zeby pokazac bo mam program i w ogole tuning. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Nikuś

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 672 Skąd: Rz
|
Wysłany: 31 Mar 2012, 12:10
|
|
|
Fordon, mordko, rację gadasz ale w jednej kwestii trochę przeinaczasz prawdę:
Fordon napisał/a: | Moc czyli KM wykorzystuje glownie bezyniak w turbo i wolnossaku.
|
Zależność mocy od momentu i odwrotnie:
Odwracając:
Moc = Moment x Prędkość obrotowa
Technicznie rzecz mówiąc:
Zakładając że mowa o tej samej masie pojazdu: Moment jest zawsze ważny, czy to benzin czy klekot. Z powyższego wzoru wyraźnie widać że moment mówi jak szybko samochód się rozpędzi, a moc określa prędkość do jakiej się rozpędzimy. Oczywiście jest to spore uproszczenie.
Duża moc w benzynie bierze się z tego że kręci się 2 razy wyżej, moment przebiega inaczej, więc jesteśmy w stanie dać radę wyciągnąć większe prędkości. Dochodzi też kwestia skrzyni biegów, o czym też kiedyś prywatnie gadaliśmy. |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 31 Mar 2012, 17:38
|
|
|
Fordon napisał/a: | Moc czyli KM wykorzystuje glownie bezyniak w turbo i wolnossaku. |
skoro już przesiadujesz na forum nocami to sie przynajmniej kawy napij co by trzeźwo myśleć |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 1 Kwi 2012, 01:00
|
|
|
Stunt_Man,
Prosty przyklad postawmy glupia Honde D15B2 1.5 16V SOHC ma 119Nm i 90KM przy 6000 rpm.
Postaw obok Mondeo MK3 2.0TDCI 6 gang- ktory generuje, 330Nm i 130KM przy 3800rpm.
Odczucia z obu aut jezdzac, mondeo wydaje sie szybkie i w ogole madafaka jestem predki bo Nm bija w plecy i nagle Nm sie koncza wchodzi obiecane 130KM i im dalej bym wiesze rozczarowanie...
Odczucia z Hondy, no ok jedzie ale nie ma wielkiego wow bo trzeba to krecic wysoko ale co z tego skoro w komfrontacji na ulicy i zakretach taka honda z manym Nm i mniejsza iloscia koni bedzie dawala ci wpierdziel co rusz...
Albo jeszcze lepiej VTI ma mniej Nm niz KM... i dla czego te silniki sa tak doceniane oraz dla czego tak ciezko jest dojechac takiego civica...
OK ktos powie ale co ma honda do forda... OK
TDCI w mondku 130KM 6 biegow vs 145KM w Duratec w Mondku 5 biegow... to samo auto w dieslu ciagnie Nm a nie KM, w bezynie wykorzystujesz moc a nie nadmuchane Nm ktore trwaja chwile...
Przy jezdzie codziennej w obu przypadkach jezdzimy na zakresie momentu obrotowego ale nikt mi nie powie ze diesel jezdzi moca a nie Nm.
Stad tez w/w stwierdzenie ktore napisalem w duzym skrocie.
Wiem Stunt_Man ze Ty patrzysz na to z podobnego lub identycznego punktu widzenia ale nie chce ludziom czesto fundowac wywodow co jak i po co...
Tak samo Nikus wie ze na te obliczenie na zlapie silnika Hond. |
_________________
 |
|
|
|
 |
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 60 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 1 Kwi 2012, 11:41
|
|
|
Tak dla ciekawych; to Fiesta mk7 120 KM (Pb)w zakresie prędkości 50-100 km/h przyspiesza w 10,8 s.Fiesta kopciuch 90 KM przyspiesza w tym samym zakresie w 9,9s.Dla mnie ten zakres jest wazniejszy niz od 0-100km/h.Szczegolnie ,ze po zmianie programu jest odczuwalnie mniej niz 9,9
pzdr Darek
p.s. Max V na autostradzie po drugiej stronie Odry to 200.Bez jakiś szczegolnych problemow dla przedmuchania sadzy:) |
_________________ Jest 115 KM i 256 Nm |
|
|
|
 |
Blazi
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Błażej
Wiek: 31 Dołączył: 25 Mar 2012 Posty: 45 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 1 Kwi 2012, 11:56
|
|
|
jak ją kupiłem do do 160 szła równo a do 175 tak wiesz na autostradzie z wiatrem kumpel coś tam regulował przy turbinie jakąś śrubę od czegoś i stracił jakby moc i gwizdał jak i lubię chleb ze smalcem i ja to potem jakoś skręciłem tak jak było dotychczasowo i skonczyło się na tym że 140 max 150 i wiecej nie pojedzie.... :C i mam wrażenie że za małe ciśnienie turbo podaje co o tym myslicie???? |
|
|
|
 |
|