Przesunięty przez: szynszyl 5 Lip 2012, 19:36 |
[MK3] muli/brak mocy na lpg |
Autor |
Wiadomość |
diablusia

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 38 Dołączyła: 17 Kwi 2010 Posty: 149 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 8 Mar 2012, 08:57 [MK3] muli/brak mocy na lpg
|
|
|
Witam, mam taki problem z moją fiestką...
Jakiś czas temu zaczęła mulić na gazie oraz na benzynie.... sprawa wyglądała tak że ruszając spod bloku na benzynie czekając aż temp. silnika osiągnie temp. żeby się przełączyło na gaz... jadę po czym przełącza wciskam gaz dalej i nic... auto w ogóle nie reagowało na pedał gazu.
Po wyłączeniu wyłącznikiem gazu i przełączeniu na benzynę auto muliło również na benzynie.
Po jakimś czasie zorientowałam się że problem występuje tylko wtedy kiedy auto przełącza się z benzyny na gaz na jednym z niższych biegów np. na 1 lub 2 - (na dwójce niekiedy można przełączyć na gaz ale na wyższych obrotach tzn jak sie ją nieco przeciągnie na tej 2)
Przy przełączaniu na 3 i w górę problem raczej nie występuje choć nieraz mam wrażenie jakby coś chciało zamulić.
Mam gazownika nieco fajansiarza który twierdzi że problem nie jest w gazie tylko w aucie że nie możliwe żeby ona się tak przestawiała - dodam że już miewałam takie problemy i niby auto zalewało się gazem... choć objawy były nieco inne.
Czy ktoś z was ma pomysł co może być przyczyną problemu...? |
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 5 Lip 2012, 19:36, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Mar 2012, 09:10
|
|
|
Jak Ci się auto na gaz przełącza? Przez obroty czy po osiągnięciu przez silnik temperatury? Bo w silniku wtryskowym ręczne przełącznie odpada,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
diablusia

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 38 Dołączyła: 17 Kwi 2010 Posty: 149 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 8 Mar 2012, 09:27
|
|
|
Tzn. tak auto przełącza się na gaz jak temperatura silnika podejdzie tak jak na zdjęciu mniej więcej:
A jeśli chodzi o ręczne przełączanie to ja to robię tak że wyłączam w ogóle ten przełącznik gazu (naciskam go i trzymam chwile aż przestanie mrygać) jak widze że temp. ma odpowiednią wysokość że już przełączy - a jestem np. na 3 biegu to wciskam znowu przełącznik i załącza mi za chwilę gaz. |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 8 Mar 2012, 20:44
|
|
|
to nie jest samochod zeby zakladac w nim taki gaz... zaloz gaznik zrob 55 koni kup mikser na allegro podwojny i zrob gen 1 i bedzie zero problemow |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Mar 2012, 22:12
|
|
|
To może niepotrzebnie mieszasz, powinno się to odbywać bez interwencji kierowcy,,, jak jest jakiś problem to coś nie tak z instalacja,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
diablusia

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 38 Dołączyła: 17 Kwi 2010 Posty: 149 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 12 Maj 2012, 17:14
|
|
|
kontynuacja tematu:
Witam, mam problem z moją fiestą który już jakiś czas się ciągnie, próbowałam wyeliminować kilka opcji lecz niestety nic to nie dało.
Problem wygląda następująco:
Fiesta działa bez zarzutu gdy jest sucho gdy spadnie deszcz jest masakra... jakieś 2 miesiące temu spadł deszcz wjechałam w kałużę która była rozciągnięta na całej drodze... jechałam około 50km/h po czym auto zaczęło strasznie mulić jakby nie miało mocy, w ogóle nie reagowało na pedał gazu. Przełączyłam z gazu na benzynę i to samo. Jakoś dokulałam się do garażu kolegi gdzie fiesta "przenocowała" i rano już było względnie ok. Poczytałam trochę w necie, wymieniłam świecę, sprawdziłam czy przy filtrze powietrza jest sucho - było sucho. Po wymianie świec aż do wczoraj nie było większych ulew raczej przelotne opady i było ok. Wczoraj wyszłam z kina i niestety była wielka ulewa, na parkingu podziemnym drogi były lekko pozalewane i niestety... podróż do domu była okropna początkowo w ogóle nie dało się jechać.. próbowałam wciskać gaz pulsacyjnie coś to dało ale nie na długo zatrzymywałam się co jakiś czas gasiłam silnik, bądź sam gasł... po jakiś kilku kilometrach zgasiłam silnik jeszcze raz i jakoś dojechałam na benzynie do domu. Widać wymiana świec nic nie dała.
Nie ukrywam że tak nie da się jeździć... co może być przyczyną? Co powinnam wymienić? Pewnie z wizytą u mechanika się nie obędzie:(.
W skrócie - auto muli i gaśnie, na benzynie i na LPG podczas dużej wilgotności, deszczu, wjechania w kałużę.
Proszę o pomoc...
odpowiedź brewa7
diablusia, sprawdź cewkę zapłonową. Ja miałem to samo. W pewnym momencie wystarczyło że poprostu było zbyt wilgotne powietrze i już nie tyle mulił co chodził na 3 garach. Wykręć cewkę bo pewnie jes popękana i jeśli tak to podleć na jaki szrot to powinnaś kupić taką za ja wiem 50-60 zł. Ja po wymianie cewki nie mam już z tym problemów.
Cewka jest przykręcona z tyłu silnika na bloku, czy głowicy na 3 śruby torx chyba 45 i na 4 krzyżaki do podstawki, ale do wyjęcia z silnika wystarczy wykręcić te torxy. |
|
|
|
 |
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 41 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12 Maj 2012, 23:53
|
|
|
Cewka/aparat zapłonowy albo filtr powietrza. W swojej kosiarce o ile z cewką nie miałem problemu to miałem trochę walki z kałużami po modyfikacji obudowy filtra. |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
 |
diablusia

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 38 Dołączyła: 17 Kwi 2010 Posty: 149 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 14 Maj 2012, 17:46
|
|
|
dzwoniłam do mechanika chciałam odstawić auto... powiedział że najpierw mam wymienić przewody od świec? |
|
|
|
 |
brewa7

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 36 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 14 Maj 2012, 17:57
|
|
|
no to są podstawy... Świece, przewody i na końcu jak nie pomoże nic bo mówisz że na gazie jest to samo to jeszcze zostaje cewka. Ale ja jak miałem takie coś to powymieniałem te rzeczy i nic mi nie pomogła dopiero wymiana cewki na inną pomogła. |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
 |
|
|
|
 |
diablusia

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 38 Dołączyła: 17 Kwi 2010 Posty: 149 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 14 Maj 2012, 18:35
|
|
|
Świece wymieniłam ale przewodów nie - wydawało się że jest ok - nie było przebić ani nic jutro kupię przewody mam nadzieję że to pomorze do tego wymienię filtr powietrza;) |
|
|
|
 |
brewa7

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 36 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 15 Maj 2012, 15:02
|
|
|
a jak te pierdółki nie pomogą to wykręć cewkę zapłonową i obejrzyj jak wygląda. Jak jest popękana... nawet obudowa na mocowaniach to wymień. na szrocie za 56-60 zł powinnaś dostać. |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
 |
|
|
|
 |
diablusia

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 38 Dołączyła: 17 Kwi 2010 Posty: 149 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 16 Maj 2012, 16:21
|
|
|
brewa7 napisał/a: | a jak te pierdółki nie pomogą to wykręć cewkę zapłonową i obejrzyj jak wygląda. Jak jest popękana... nawet obudowa na mocowaniach to wymień. na szrocie za 56-60 zł powinnaś dostać. |
dzięki:) teraz czekam na deszcz;) |
|
|
|
 |
drops
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/70KM
Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2012 Posty: 3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 16 Maj 2012, 16:25
|
|
|
diablusia, pojedź może na myjnię...? Ma być raczej pogodnie |
|
|
|
 |
brewa7

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 36 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 17 Maj 2012, 20:00
|
|
|
diablusia, A ceweczkę wymieniłaś?? bardzo była spękana?? |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
 |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 22 Maj 2012, 09:09
|
|
|
tymczasowo: w gorący, suchy dzień odkręć cewkę (zamocowana do bloku, z tyłu silnika, pod kolektorem dolotowym), porządnie wyczyść, wysusz, zalej silikonem, po wyschnięciu zamontuj - będzie lala.
ja to zrobiłem tak i jeździło dobrych parę miesięcy (i jeździłoby dalej, gdyby nie swap ):
docelowo: cewka do wymiany. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
motor89
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Dołączył: 27 Mar 2012 Posty: 25 Skąd: LBN
|
Wysłany: 26 Maj 2012, 19:33
|
|
|
A moze sonde lambde zalewa woda ? |
|
|
|
 |
diablusia

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 38 Dołączyła: 17 Kwi 2010 Posty: 149 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 27 Maj 2012, 19:51
|
|
|
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi:)
A więc sprawa wyglądała u mnie następująco:-/
Cewka była.. SPUCHNIĘTA popękana na maksa z obu stron (węższe boki) miałam problemy z jej odkręceniem musiałam wykręcić ją razem z podstawą a i tak.. było ciężko ją wyjąć:)
Była cała pordzewiała.. w porównaniu z tą dobrą którą zamontowałam teraz to... nie ma porównania:) he he ładna równa zero pęknięć zakupiłam ją od kolegi z forum za trzy dyszki:) - Dzięx Kuba:P
Tak czy siak jutro ma padać deszcz a jak nie to i tak musze w końcu wybrac się na myjnię poinformuje was po deszczu!
DZIĘKI ZA POMOC
Ps. Brewa - była BARDZO spękana;P po zimie ją chyba WYDĘŁO wyglądała jak mleko w kartonie przeterminowane o 3 miesiace:P |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 27 Maj 2012, 20:31
|
|
|
Anka cewka musi działać
tyle co widziałem tą starą w samochodzie to powiem tak
spękała izolacja stalowy karkas cewki skorodował a że cewki WN nie lubią wilgoci jak zresztą każdy układ zapłonowy, temu wystarczyła wilgoć z powietrza aby auto świrowało a jak zobaczyło kałużę to już była masakra
Anka zdolniacha jesteś
jak coś to zawsze dzwoń |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 27 Maj 2012, 21:17
|
|
|
bidżej, nie tylko przy tym |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
|