Przesunięty przez: Freeman 21 Cze 2014, 20:21 |
[MK3] Przy hamowaniu ściąga mi auto w prawo... |
Autor |
Wiadomość |
gru

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 38 Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 121 Skąd: Opole
|
Wysłany: 5 Mar 2012, 16:09 [MK3] Przy hamowaniu ściąga mi auto w prawo...
|
|
|
Witam.
Mam taki problem z fiestką, mianowicie podczas hamowania od powiedzmy 50km/h ściąga mi auto w prawo. Po przewertowaniu forum, udałem się na SKP i co wyszło:
- amortyzatory skuteczność P/T ~70-75%
- z przodu lewy sworzeń do wymiany i 1 tuleja w wahaczu ma luz, ta sama tuleja ma luz w prawym wahaczu
- końcówki drążków dobre bez luzów (mają jedynie lekko spękane gumki), ale diagnosta powiedział, że puki nie ma luzu to ok
- krzyżak dolny ma luz i czuć to na kierownicy
- hamulce są niby ok, siła hamowania przednich kół jest w zasadzie podobna, minimalna różnica w prawym kole (L= 2,20 - 2,15 =P) - badanie było wykonane 5krotnie, ale diagnosta mówi, że taka różnica to pikuś...
- przewody hamulcowe elastyczne z przodu są całe, nie popękane - gdyby przewód był niedrożny czy coś to skuteczność hamowania byłaby znaczna czego nie odzwierciedliło badanie.
Drodzy koledzy czekam na Wasze sugestie i pomoc, bo gdy przyhamowałem z 80km/h miałem lekką kupke w majtach jak mnie zniosło na prawo...
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 16 Maj 2012, 14:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 5 Mar 2012, 16:13
|
|
|
gru napisał/a: | z przodu lewy sworzeń do wymiany i 1 tuleja w wahaczu ma luz, ta sama tuleja ma luz w prawym wahaczu |
gru napisał/a: | - krzyżak dolny ma luz i czuć to na kierownicy |
wyżej masz odpowiedzi z naciskiem na pierwszą... |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
gru

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 38 Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 121 Skąd: Opole
|
Wysłany: 5 Mar 2012, 16:20
|
|
|
A czy przeglądać tłoczki w zaciskach? Czy sobie odpuścić?
Wahacz lewy mam już kupiony, czeka na montaż |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 5 Mar 2012, 16:34
|
|
|
prowadnice możesz sprawdzić w zaciskach a tłoczki zobaczyć czy się wcisną.
A tak to wykasować wszelkie luzy z układu zawieszenia. |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 5 Mar 2012, 22:12
|
|
|
gru, a sciąga ci 'skokiem' w bok, czy gdybyś puscił kierownice to skręciłaby się o np 40 stopni przy hamowaniu ?
diodalodz napisał/a: | prowadnice możesz sprawdzić w zaciskach a tłoczki zobaczyć czy się wcisną. |
albo najprościej - jak felga po zwykłej jezdzie nie parzy, to na 90% jest ok |
|
|
|
 |
gru

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 38 Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 121 Skąd: Opole
|
Wysłany: 5 Mar 2012, 22:20
|
|
|
vegetagt, w momencie gdy nacisnę na hamulec to mi ściąga, skokiem - jak puszczę hamulec wraca do kierunku jazdy |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 5 Mar 2012, 23:42
|
|
|
gru, powiem tak - jak miałem rozwalone tuleje na wahaczach to przy ostrym ruszaniu była walka o tor jazdy jak bym jechał 300 konnym potworem przy hamowaniu są podobne albo i pewnie większe przeciążenia (zwłaszcza w 1.3) więc efekt jest podobny |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 6 Mar 2012, 15:33
|
|
|
gru napisał/a: | vegetagt, w momencie gdy nacisnę na hamulec to mi ściąga, skokiem - jak puszczę hamulec wraca do kierunku jazdy |
sprawdź hamulce
ostatnio miałem taki sam objaw przy hamowaniu
okazało sie że umarły przewody elastyczne przednie i prawy nie puszczał płynu przez co hamował tylko lewy i auto skręcało w lewo |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 6 Mar 2012, 21:07
|
|
|
Marcinowaty, a co tam miałoby się dziać? Jezdzilem z zerowanym regulatorem w tylnym lewym kole i ani hamowanie nożnym ani ręcznym nie dawało takiego efektu ( 'skokowego' szarpnięcia ). Natomiast zapieczony tłoczek i palące się okładziny walą na kilometr, więc na stacji powinni zauważyć nosem
Za to taki efekt miałem w łoplu, gdzie mocowanie wahacza chodziło razem z całą podłogą ( tzw zbieżność i kąty ustawiane dynamicznie, w zależności od prędkości i ostrości zakrętu ).
Ja bym się skłaniał, że to właśnie jest luz na tulejach wahacza, spotęgowany przez luz na krzyżaku. |
|
|
|
 |
TomeX500

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 37 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
|
|
|
 |
gru

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 38 Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 121 Skąd: Opole
|
Wysłany: 23 Lut 2013, 15:45
|
|
|
Odgrzewam kotleta.
Gdy w marcu zmieniłem zaciski na inne, wszystko wróciło do normy. Od jakiegoś miesiąca problem znowu powrócił + tarcza, która jest przyblokowana w prawym kole (klocek o nią trze cały czas). Ewidentnie czuć to przy ruszaniu po nocy, że coś blokuje to koło.
Gdy wciskam hamulec najpierw auto ściąga w prawo, bo ten tłoczek jest zapieczony i się nie cofa? Następnie lewy tłoczek wychodzi, naciska na klocek, klocek na tarczę i tor jazdy się stabilizuje...
Mam szukać kolejnych "sprawnych" zacisków? Czy zregenerować obecne? Jak się za to zabrać?
PS. Nie jest to na 100% kwestia luzów w zawieszeniu i układzie kierowniczym. To już jest wyeliminowane zupełnie. Przewody elastyczne są drożne w 100%, bo odpowietrzałem pod koniec lata (wymieniałem elastyki tylne) i leciało jak z kranu, zarówno przód jak i tył...
Czekam na sugestie...dziwne, że mija prawie rok, znowu zima, znowu sól...i znowu mam ten sam problem |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 23 Lut 2013, 17:01
|
|
|
zaciski muszą być zrobione z głową
wymontuj je. obejrzyj stan powierzchni tłoczka. nie może być wżerów. żadne tam piłowanie czy ścieranie papierem ściernym. gumki nowe i polecam elringa. ja składam powolutku, w imadle zacisk, a rączka celuje tłoczkiem. tłoczek nasmarowany płynem hamulcowym. wkręcam i nie wpycham na siłe. od razu nowy odpowietrznik i płyn. tłoczek nawet powlekam delikatnie smarem do zacisków, jesli nie smaruje go płynem ham.
prowadnice dokładnie wyczyszczone. wolę używać smarów silikonowych w samej prowadnicy pod klockiem. ale smar miedziowy tez może być.
pod przewód ze śrubą ampułową kupuje nową podkładkę miedzianą. podgrzewam delikatnie zapalniczką przed zakręceniem.
co tu nie ma działać? same tłoczki koszt ok. 30 zł za szt. mogą być np. niższe o 1-1,5mm. nie przeszkadza |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
limus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 197 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 23 Lut 2013, 20:29
|
|
|
U mnie było tak samo tylko odwrotnie .
Do wymiany był przewód elastyczny .
Po wymianie wszystko ok .
Najlepsze jest to , że mechanik zmienił tylko jeden przewód , a teraz zaczęło ściągać tak jak tobie , czyli wpierw w prawo , a potem wyrównanie .
W ciemno kupiłem nowy przewód - ciekawe czy trafiłem , ale to okaże się po wymianie .
Co do podkładki miedzianej o której pisze szynszyl , to miedz zmiękcza się poprzez ogrzanie jej do czerwoności i szybkie zanurzenie w wodzie .
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
gru

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 38 Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 121 Skąd: Opole
|
Wysłany: 24 Lut 2013, 12:46
|
|
|
limus, daj znać czy pomogło |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 24 Lut 2013, 15:12
|
|
|
limus napisał/a: | Co do podkładki miedzianej o której pisze szynszyl | sorry..za szybko pisałem :( mam taką gazową świeczkę i dalej jak piszesz limus napisał/a: | grzanie jej do czerwoności i szybkie zanurzenie w wodzie . |
|
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
limus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 197 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 24 Lut 2013, 17:54
|
|
|
Do mechanika pojadę dopiero jak kupię linkę hamulca ręcznego.
Mam nadzieje , że w nadchodzącym tygodniu uda się to ogarnąć.
Pozdrawiam.
Edycja.
Auto już po naprawie .
Hamulce działają dobrze , niestety nie do końca wiadomo czy przyczyną był tylko wężyk , ponieważ mechanik czyścił także cylinderki w obydwóch zaciskach .
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
gru

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 38 Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 121 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2 Kwi 2013, 17:23
|
|
|
Prawy zacisk zregenerowany, nadal ściąga...czyżby to przewód elastyczny nie cofał płynu? |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 2 Kwi 2013, 17:37
|
|
|
gru, a ktoś go kiedykolwiek wymieniał? |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
|