[MK3] Pękniety blok silnika |
Autor |
Wiadomość |
piotrek1289
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Piotrek
Wiek: 33 Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 129 Skąd: DST
|
Wysłany: 18 Lut 2012, 01:50 [MK3] Pękniety blok silnika
|
|
|
Witam. Biorąc pod uwagę ostatnie mrozy i moja głupotę (nie chciało mi się spuścić wody z układu), zamarzł mój 1.6 CVH, co spowodowało pęknięcie bloku silnika na samym środku na przodzie silnika. Pęknięcie nie jest szerokie, widać tylko jedynie delikatnie sączące się chłodziwo i rysę w którym miejscu nastąpiło pęknięcie. Chciałbym to zregenerować więc moje pytanie jest następujące: czy ktoś kiedyś coś takiego naprawiał i mógłby mi coś podpowiedzieć? Czytałem, że niektórzy kleili bloki inni spawali jeszcze inni regenerowali innymi metodami, ale chodzi mi o to, czy mógłby mi ktoś konkretnie podpowiedzieć jak i czym mógłbym tą usterkę usunąć gdyż nigdy jeszcze nic takiego nie robiłem. Jaki klej, jak to wykonać. Może faktycznie lepiej byłoby spawać. Może ktoś wie gdzie mógłbym szukać kogoś kto zajmuje się spawaniem takich rzeczy (tzn. bloków) na dolnym śląsku. Wyczytałem, że musi to być spawanie specjalistyczne. A może wystarczy pogłębić pęknięcie i pospawać zwyczajnie tigiem, może zalać mosiądzem, albo zwyczajnie skleić. Znalazłem także, że być może uszczelniła by to woda szklana czy coś w tym stylu. No nie wiem, a chciałbym zrobić to porządnie. Może ktoś byłby w stanie mi coś doradzić. Z góry dziekuję za pomoc i wszelka podpowiedz. Pozdrawiam |
_________________ Mk1 - czerwona - 1981r. - 1.0 -> R.I.P.
Mk3,5 - czarna - 1995r. - 1.3i
Mk3,5 - zielona - 1995r. - 1.3i -> 1.6 XR2i
WV Golf I - biały - 1981r. - 1.6
WV Golf II - srebrny - 1987r. - 1.3
WV Golf II - granatowy - 1991r. 1.3
Fiat 126p - pomarańcz - 1983r. - 650
MOJE ŚLICZNOTKI! |
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 21 Lut 2012, 08:13, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 18 Lut 2012, 07:17
|
|
|
proponuje sie na rower przesiąść jak nie umiesz zadbać o podstawowe sprawy takie jak płyn do chłodnic |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Lut 2012, 08:10
|
|
|
Naprawia się tak że w pęknięciu wierci się dziurę, gwintuje, wkręca na uszczelnienie korek, kawałek dalej robi się to samo, jak już cała długość pęknięcia jest zakorkowana to się wierci między korkami (czyli zachodzi na korki)
Dawno temu w jakimś autku w rodzinie mieliśmy tak naprawiane,,,
|
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
Ostatnio zmieniony przez JoeMix 18 Lut 2012, 09:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18 Lut 2012, 08:12
|
|
|
piotrek1289, To jest do sklejenia-robiłem takie klejenie na silniku dieslowskim który jeździ już tak 8lat
Poszukaj poznańskiej firmy "Ataszek" u nich kupowałem to cudo. |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
piotrek1289
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Piotrek
Wiek: 33 Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 129 Skąd: DST
|
Wysłany: 18 Lut 2012, 11:17
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Naprawia się tak że w pęknięciu wierci się dziurę, gwintuje, wkręca na uszczelnienie korek, kawałek dalej robi się to samo, jak już cała długość pęknięcia jest zakorkowana to się wierci między korkami (czyli zachodzi na korki) |
O takiej metodzie tez słyszałem, na to się niby mówi szycie bloku, czy jakoś tak. Z tym że tą metoda wydaje mi się, że można naprawiać jakieś szerokie pęknięcia, czy pęknięcia z odsadzeniem, a w moim przypadku to nie jest fest dziura tylko widac taka delikatna kreskę na strukturze. Szkoda mi to bardziej i fest szerzej rozwalać bo pęknięcie jest naprawdę niewielkie, a tego by wymagała ta metoda.
A tak w ogóle to informacja dla Ciebie Stunt_Man. Auto nie było jeżdżone jakiś czas, stało w przydomowym garażu, w którym temperatura nie spadała nigdy tak nisko, ażeby zdarzyło się takie coś. Poza tym nie rozumiem pewnej podstawowej rzeczy. Skoro nie masz zamiaru pomóc, to po co się wypowiadasz i zaśmiecasz tzw. pierdołami mój wątek?????
Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam |
_________________ Mk1 - czerwona - 1981r. - 1.0 -> R.I.P.
Mk3,5 - czarna - 1995r. - 1.3i
Mk3,5 - zielona - 1995r. - 1.3i -> 1.6 XR2i
WV Golf I - biały - 1981r. - 1.6
WV Golf II - srebrny - 1987r. - 1.3
WV Golf II - granatowy - 1991r. 1.3
Fiat 126p - pomarańcz - 1983r. - 650
MOJE ŚLICZNOTKI! |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5650 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18 Lut 2012, 15:30
|
|
|
Powiem ci tak. Naprawiałem kiedyś pękniętą głowicę do auta dostawczego.
Pęknięcie wyfrezowałem frezem na wiertarce i zrobiłem delikatne zagłębienie na rysie pęknięcia. Następnie zalałem wszystko klejem dwu składnikowym do spawania na zimno. Klej był szaro-czarny z opiłkami metalu. Po zaschnięciu był strasznie twardy. głowica przejeździła 40 tyś km , potem odziedziczył ją następny właściciel.
Ważne by dokładnie oczyścić pęknięcie i wysuszyć np opalarką. wyfrezować blok tak by powierzchnia dookoła pęknięcia była matowa, chropowata i czysta od rdzy.
Jest też możliwość spawania takiego bloku, spawarką elektrodową ale wcześniej trzeba podgrzać blok. Choć nie wiem czy jest sens takiej zabawy - taniej kupić drugi blok. |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18 Lut 2012, 15:42
|
|
|
diodalodz, Masz 100% słuszności diodalodz napisał/a: | Ważne by dokładnie oczyścić pęknięcie i wysuszyć np opalarką. wyfrezować blok tak by powierzchnia dookoła pęknięcia była matowa, chropowata i czysta od rdzy.
|
to jest najważniejsze,jak zachowa czystość to operacja się powiedzie |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5650 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18 Lut 2012, 22:11
|
|
|
Generalnie to nie ma tam ciśnień większych niż 1 bar. Największe zło jakie może czyhać na taka naprawę to spalanie detonacyjne gdyż fala o dużej amplitudzie rozchodzi się w cieczy chłodzącej atakując blok. Dlatego właśnie często obserwuję się wielkie wżery w płaszczu wodnym bloku , mimo że np 2 cm dalej powierzchnia jest nie ruszona. |
|
|
|
|
Mariox003
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 29 Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 471 Skąd: Pisarzowice
|
Wysłany: 19 Lut 2012, 00:58
|
|
|
wedlug mojego profesora od technologii konstrukcji mechanicznych i materialoznawstwa , pekniete zeliwo najlepiej skleic odpowiednim klejem np. weicon czy jakos tak. gdyz zeliwo ciezko sie spawa. tak bynajmniej dowiedzialem sie na lekcji |
_________________ Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka
Czarna
|
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 19 Lut 2012, 09:10
|
|
|
Mariox003 napisał/a: | tak bynajmniej dowiedzialem sie na lekcji |
bynajmniej... następny |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 19 Lut 2012, 09:20
|
|
|
Więc wyjaśnijmy: http://bynajmniej.pl/byna...ie-przynajmniej
partykuła
(1.1) wzmacnia przeczenie: wcale, w najmniejszym stopniu, w żadnym razie
wykrzyknik
(2.1) przecząca odpowiedź na pytanie: wcale nie, ani trochę, w ogóle, wręcz przeciwnie
odmiana:
(1.1), (2.1) nieodm.
przykłady:
(1.1) Ona chciałaby mnie usidlić, ale ja bynajmniej nie mam zamiaru się żenić.
(2.1) Dostałeś podwyżkę? – Bynajmniej. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 19 Lut 2012, 10:21
|
|
|
trochę z innej beczki - diodalodz, skoro kleić można głowicę, to podejrzewam, że ułamany rant obudowy skrzyni biegów też powinno się dać? |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19 Lut 2012, 12:08
|
|
|
Marcinowaty, To teraz nie żal 150-200 na sam klej-tylko pytanie czy nie żal mu będzie zrobić to czysto i dokładnie |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5650 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19 Lut 2012, 12:42
|
|
|
z skrzynią biegów jest łatwiej bo to aluminium a teraz wiele zakładów ma tiga i za 50 zł można pospawać taka skrzynie. Kwestia tego by ktoś umiał to zrobić, bo należy zedrzeć wszystko do gołego i czystego aluminium a potem wstępnie rozgrzać palnikiem acetylenowym by pospawać tigiem. To gwarantuje trwałość. Oczywiście jeśli to jest nośny kawałek skrzyni. Bo jeśli nie jest też można próbować kleić. Kleiłem też aluminiowe głowice i też daje rade. Jedna taka nawet w rajdach jeździła choć jak to robiliśmy nikt nie wierzył że może się to udać |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 19 Lut 2012, 12:47
|
|
|
element nośny to to nie jest, sam rantu, na który przychodzi blaszany dekiel.
lepszej fotki nie mam, ale może da radę się poorientować:
tu dekiel jest odkręcony, na skraju po lewej widać ułamany kawałek... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 19 Lut 2012, 12:57
|
|
|
bidżej, myślę że tu wystarczy skleić dobrym klejem dwuskładnikowym
i na zewnątrz skrzyni dać warstwę kleju żeby gdzieś nie ciekło a żeby dobrze związało skleić i przykręcić dekielek |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
piotrek1289
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Piotrek
Wiek: 33 Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 129 Skąd: DST
|
Wysłany: 19 Lut 2012, 16:09
|
|
|
Marcinowaty napisał/a: | piotrek żal ci było 30 zł na płyn do chłodnic? Ciekawe czy ci też szkoda 50 zł na klocki hamulcowe.. |
Powtarzam. To nie jest kwestia, że żal było mi kupić płyn chłodzący. Auto było nie jeżdżone od jesieni czyli od wymiany silnika bo czekało na części i stało w garażu, w którym nie powinno nic zamarznąć, a że po swapie nie było jeszcze wszytko ogarnięte wiec szkoda mi było zalewać go płynem tylko po to żeby go zaraz wypuścić.
Konkretne pytanie. Mam sąsiada który ma konkretnego tiga i zajmuje się spawaniem aluminium czyli spawać tym sprzętem umie. Czy jest ktoś zorientowany czy tigiem normalnie i trwale pospawa się żeliwny blok. |
_________________ Mk1 - czerwona - 1981r. - 1.0 -> R.I.P.
Mk3,5 - czarna - 1995r. - 1.3i
Mk3,5 - zielona - 1995r. - 1.3i -> 1.6 XR2i
WV Golf I - biały - 1981r. - 1.6
WV Golf II - srebrny - 1987r. - 1.3
WV Golf II - granatowy - 1991r. 1.3
Fiat 126p - pomarańcz - 1983r. - 650
MOJE ŚLICZNOTKI! |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 19 Lut 2012, 16:12
|
|
|
żeliwo ciężko się spawa
ale jeśli jest dobrym spawaczem to zapytaj jego czy da radę |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
piotrek1289
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Piotrek
Wiek: 33 Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 129 Skąd: DST
|
Wysłany: 19 Lut 2012, 16:34
|
|
|
Wiesz, rade dalby na pewno tylko pozostaje kwestia czy takie spawanie byłoby trwałe czy zaraz by to mogło odpuścic.
A co do tego klejenia ucha skrzyni. Kiedyś kleiłem aluminiową łapę mocowania alternatora w cieniasie, gdzie jest jeszcze kwestia napięcia altka i ogólnie drgania itp. Odpowiedni klej dwuskładnikowy do aluminium i trzyma do tej pory. |
_________________ Mk1 - czerwona - 1981r. - 1.0 -> R.I.P.
Mk3,5 - czarna - 1995r. - 1.3i
Mk3,5 - zielona - 1995r. - 1.3i -> 1.6 XR2i
WV Golf I - biały - 1981r. - 1.6
WV Golf II - srebrny - 1987r. - 1.3
WV Golf II - granatowy - 1991r. 1.3
Fiat 126p - pomarańcz - 1983r. - 650
MOJE ŚLICZNOTKI! |
Ostatnio zmieniony przez piotrek1289 19 Lut 2012, 16:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|