Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: blok silnika, mk3, silnik

[MK3] Pękniety blok silnika
Autor Wiadomość
piotrek1289 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Piotrek
Wiek: 23
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 129
Skąd: DST
Wysłany: Sob Lut 18, 2012 01:50   [MK3] Pękniety blok silnika

Witam. Biorąc pod uwagę ostatnie mrozy i moja głupotę :głowąwmur: (nie chciało mi się spuścić wody z układu), zamarzł mój 1.6 CVH, co spowodowało pęknięcie bloku silnika na samym środku na przodzie silnika. Pęknięcie nie jest szerokie, widać tylko jedynie delikatnie sączące się chłodziwo i rysę w którym miejscu nastąpiło pęknięcie. Chciałbym to zregenerować więc moje pytanie jest następujące: czy ktoś kiedyś coś takiego naprawiał i mógłby mi coś podpowiedzieć? Czytałem, że niektórzy kleili bloki inni spawali jeszcze inni regenerowali innymi metodami, ale chodzi mi o to, czy mógłby mi ktoś konkretnie podpowiedzieć jak i czym mógłbym tą usterkę usunąć gdyż nigdy jeszcze nic takiego nie robiłem. Jaki klej, jak to wykonać. Może faktycznie lepiej byłoby spawać. Może ktoś wie gdzie mógłbym szukać kogoś kto zajmuje się spawaniem takich rzeczy (tzn. bloków) na dolnym śląsku. Wyczytałem, że musi to być spawanie specjalistyczne. A może wystarczy pogłębić pęknięcie i pospawać zwyczajnie tigiem, może zalać mosiądzem, albo zwyczajnie skleić. Znalazłem także, że być może uszczelniła by to woda szklana czy coś w tym stylu. No nie wiem, a chciałbym zrobić to porządnie. Może ktoś byłby w stanie mi coś doradzić. Z góry dziekuję za pomoc i wszelka podpowiedz. Pozdrawiam
_________________
Mk1 - czerwona - 1981r. - 1.0 -> R.I.P.
Mk3,5 - czarna - 1995r. - 1.3i
Mk3,5 - zielona - 1995r. - 1.3i -> 1.6 XR2i
WV Golf I - biały - 1981r. - 1.6
WV Golf II - srebrny - 1987r. - 1.3
WV Golf II - granatowy - 1991r. 1.3
Fiat 126p - pomarańcz - 1983r. - 650
MOJE ŚLICZNOTKI!
Ostatnio zmieniony przez szynszyl Wto Lut 21, 2012 08:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1932
Skąd: \,,/
Wysłany: Sob Lut 18, 2012 07:17   

proponuje sie na rower przesiąść jak nie umiesz zadbać o podstawowe sprawy takie jak płyn do chłodnic
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Wiek: 34
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11100
Skąd: Pszczyna
Wysłany: Sob Lut 18, 2012 08:10   

Naprawia się tak że w pęknięciu wierci się dziurę, gwintuje, wkręca na uszczelnienie korek, kawałek dalej robi się to samo, jak już cała długość pęknięcia jest zakorkowana to się wierci między korkami (czyli zachodzi na korki)

Dawno temu w jakimś autku w rodzinie mieliśmy tak naprawiane,,,

_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
Ostatnio zmieniony przez JoeMix Sob Lut 18, 2012 09:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 51
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 913
Skąd: Poznań
Wysłany: Sob Lut 18, 2012 08:12   

piotrek1289, To jest do sklejenia-robiłem takie klejenie na silniku dieslowskim który jeździ już tak 8lat :radocha: :radocha: :radocha:
Poszukaj poznańskiej firmy "Ataszek" u nich kupowałem to cudo.
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
piotrek1289 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Piotrek
Wiek: 23
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 129
Skąd: DST
Wysłany: Sob Lut 18, 2012 11:17   

JoeMix napisał/a:
Naprawia się tak że w pęknięciu wierci się dziurę, gwintuje, wkręca na uszczelnienie korek, kawałek dalej robi się to samo, jak już cała długość pęknięcia jest zakorkowana to się wierci między korkami (czyli zachodzi na korki)

O takiej metodzie tez słyszałem, na to się niby mówi szycie bloku, czy jakoś tak. Z tym że tą metoda wydaje mi się, że można naprawiać jakieś szerokie pęknięcia, czy pęknięcia z odsadzeniem, a w moim przypadku to nie jest fest dziura tylko widac taka delikatna kreskę na strukturze. Szkoda mi to bardziej i fest szerzej rozwalać bo pęknięcie jest naprawdę niewielkie, a tego by wymagała ta metoda.

A tak w ogóle to informacja dla Ciebie Stunt_Man. Auto nie było jeżdżone jakiś czas, stało w przydomowym garażu, w którym temperatura nie spadała nigdy tak nisko, ażeby zdarzyło się takie coś. Poza tym nie rozumiem pewnej podstawowej rzeczy. Skoro nie masz zamiaru pomóc, to po co się wypowiadasz i zaśmiecasz tzw. pierdołami mój wątek?????

Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam
_________________
Mk1 - czerwona - 1981r. - 1.0 -> R.I.P.
Mk3,5 - czarna - 1995r. - 1.3i
Mk3,5 - zielona - 1995r. - 1.3i -> 1.6 XR2i
WV Golf I - biały - 1981r. - 1.6
WV Golf II - srebrny - 1987r. - 1.3
WV Golf II - granatowy - 1991r. 1.3
Fiat 126p - pomarańcz - 1983r. - 650
MOJE ŚLICZNOTKI!
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: L
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 29
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5402
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob Lut 18, 2012 15:30   

Powiem ci tak. Naprawiałem kiedyś pękniętą głowicę do auta dostawczego.
Pęknięcie wyfrezowałem frezem na wiertarce i zrobiłem delikatne zagłębienie na rysie pęknięcia. Następnie zalałem wszystko klejem dwu składnikowym do spawania na zimno. Klej był szaro-czarny z opiłkami metalu. Po zaschnięciu był strasznie twardy. głowica przejeździła 40 tyś km , potem odziedziczył ją następny właściciel.

Ważne by dokładnie oczyścić pęknięcie i wysuszyć np opalarką. wyfrezować blok tak by powierzchnia dookoła pęknięcia była matowa, chropowata i czysta od rdzy.

Jest też możliwość spawania takiego bloku, spawarką elektrodową ale wcześniej trzeba podgrzać blok. Choć nie wiem czy jest sens takiej zabawy - taniej kupić drugi blok.
 
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 51
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 913
Skąd: Poznań
Wysłany: Sob Lut 18, 2012 15:42   

diodalodz, Masz 100% słuszności
diodalodz napisał/a:
Ważne by dokładnie oczyścić pęknięcie i wysuszyć np opalarką. wyfrezować blok tak by powierzchnia dookoła pęknięcia była matowa, chropowata i czysta od rdzy.

to jest najważniejsze,jak zachowa czystość to operacja się powiedzie :ok: :jupi:
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: L
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 29
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5402
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob Lut 18, 2012 22:11   

Generalnie to nie ma tam ciśnień większych niż 1 bar. Największe zło jakie może czyhać na taka naprawę to spalanie detonacyjne gdyż fala o dużej amplitudzie rozchodzi się w cieczy chłodzącej atakując blok. Dlatego właśnie często obserwuję się wielkie wżery w płaszczu wodnym bloku , mimo że np 2 cm dalej powierzchnia jest nie ruszona.
 
 
 
Mariox003 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Chianti
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Marek
Wiek: 19
Dołączył: 16 Gru 2011
Posty: 408
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: Nie Lut 19, 2012 00:58   

wedlug mojego profesora od technologii konstrukcji mechanicznych i materialoznawstwa , pekniete zeliwo najlepiej skleic odpowiednim klejem np. weicon czy jakos tak. gdyz zeliwo ciezko sie spawa. tak bynajmniej dowiedzialem sie na lekcji
_________________
Jakie życie taki kraj, jaka Polska taki raj.
Czarna Morda -Sprzedana
Sztrucel -Powrót do korzeni
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1932
Skąd: \,,/
Wysłany: Nie Lut 19, 2012 09:10   

Mariox003 napisał/a:
tak bynajmniej dowiedzialem sie na lekcji

bynajmniej... następny
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Wiek: 34
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11100
Skąd: Pszczyna
Wysłany: Nie Lut 19, 2012 09:20   

Więc wyjaśnijmy: http://bynajmniej.pl/byna...ie-przynajmniej

partykuła

(1.1) wzmacnia przeczenie: wcale, w najmniejszym stopniu, w żadnym razie

wykrzyknik

(2.1) przecząca odpowiedź na pytanie: wcale nie, ani trochę, w ogóle, wręcz przeciwnie

odmiana:
(1.1), (2.1) nieodm.
przykłady:
(1.1) Ona chciałaby mnie usidlić, ale ja bynajmniej nie mam zamiaru się żenić.
(2.1) Dostałeś podwyżkę? – Bynajmniej.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bidżej 
Moderator


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 28
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4763
Skąd: Radom / Kraków
Wysłany: Nie Lut 19, 2012 10:21   

trochę z innej beczki - diodalodz, skoro kleić można głowicę, to podejrzewam, że ułamany rant obudowy skrzyni biegów też powinno się dać? :D
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: Nie Lut 19, 2012 10:52   

piotrek żal ci było 30 zł na płyn do chłodnic? Ciekawe czy ci też szkoda 50 zł na klocki hamulcowe..
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
 
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 51
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 913
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie Lut 19, 2012 12:08   

Marcinowaty, To teraz nie żal 150-200 na sam klej-tylko pytanie czy nie żal mu będzie zrobić to czysto i dokładnie :-P
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: L
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 29
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5402
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie Lut 19, 2012 12:42   

z skrzynią biegów jest łatwiej bo to aluminium a teraz wiele zakładów ma tiga i za 50 zł można pospawać taka skrzynie. Kwestia tego by ktoś umiał to zrobić, bo należy zedrzeć wszystko do gołego i czystego aluminium a potem wstępnie rozgrzać palnikiem acetylenowym by pospawać tigiem. To gwarantuje trwałość. Oczywiście jeśli to jest nośny kawałek skrzyni. Bo jeśli nie jest też można próbować kleić. Kleiłem też aluminiowe głowice i też daje rade. Jedna taka nawet w rajdach jeździła :) choć jak to robiliśmy nikt nie wierzył że może się to udać :)
 
 
 
bidżej 
Moderator


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 28
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4763
Skąd: Radom / Kraków
Wysłany: Nie Lut 19, 2012 12:47   

element nośny to to nie jest, sam rantu, na który przychodzi blaszany dekiel.

lepszej fotki nie mam, ale może da radę się poorientować:



tu dekiel jest odkręcony, na skraju po lewej widać ułamany kawałek...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
kuba87 
Klubowicz





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jakub
Wiek: 27
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 2815
Skąd: Wohlen CH
Wysłany: Nie Lut 19, 2012 12:57   

bidżej, myślę że tu wystarczy skleić dobrym klejem dwuskładnikowym
i na zewnątrz skrzyni dać warstwę kleju żeby gdzieś nie ciekło a żeby dobrze związało skleić i przykręcić dekielek
_________________
Forumowy Trytytman przedstawia:



Niebiesko Czarny Trupek Racing Team
 
 
 
piotrek1289 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Piotrek
Wiek: 23
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 129
Skąd: DST
Wysłany: Nie Lut 19, 2012 16:09   

Marcinowaty napisał/a:
piotrek żal ci było 30 zł na płyn do chłodnic? Ciekawe czy ci też szkoda 50 zł na klocki hamulcowe..

Powtarzam. To nie jest kwestia, że żal było mi kupić płyn chłodzący. Auto było nie jeżdżone od jesieni czyli od wymiany silnika bo czekało na części i stało w garażu, w którym nie powinno nic zamarznąć, a że po swapie nie było jeszcze wszytko ogarnięte wiec szkoda mi było zalewać go płynem tylko po to żeby go zaraz wypuścić.
Konkretne pytanie. Mam sąsiada który ma konkretnego tiga i zajmuje się spawaniem aluminium czyli spawać tym sprzętem umie. Czy jest ktoś zorientowany czy tigiem normalnie i trwale pospawa się żeliwny blok.
_________________
Mk1 - czerwona - 1981r. - 1.0 -> R.I.P.
Mk3,5 - czarna - 1995r. - 1.3i
Mk3,5 - zielona - 1995r. - 1.3i -> 1.6 XR2i
WV Golf I - biały - 1981r. - 1.6
WV Golf II - srebrny - 1987r. - 1.3
WV Golf II - granatowy - 1991r. 1.3
Fiat 126p - pomarańcz - 1983r. - 650
MOJE ŚLICZNOTKI!
 
 
 
kuba87 
Klubowicz





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jakub
Wiek: 27
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 2815
Skąd: Wohlen CH
Wysłany: Nie Lut 19, 2012 16:12   

żeliwo ciężko się spawa
ale jeśli jest dobrym spawaczem to zapytaj jego czy da radę
_________________
Forumowy Trytytman przedstawia:



Niebiesko Czarny Trupek Racing Team
 
 
 
piotrek1289 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Piotrek
Wiek: 23
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 129
Skąd: DST
Wysłany: Nie Lut 19, 2012 16:34   

Wiesz, rade dalby na pewno tylko pozostaje kwestia czy takie spawanie byłoby trwałe czy zaraz by to mogło odpuścic.
A co do tego klejenia ucha skrzyni. Kiedyś kleiłem aluminiową łapę mocowania alternatora w cieniasie, gdzie jest jeszcze kwestia napięcia altka i ogólnie drgania itp. Odpowiedni klej dwuskładnikowy do aluminium i trzyma do tej pory.
_________________
Mk1 - czerwona - 1981r. - 1.0 -> R.I.P.
Mk3,5 - czarna - 1995r. - 1.3i
Mk3,5 - zielona - 1995r. - 1.3i -> 1.6 XR2i
WV Golf I - biały - 1981r. - 1.6
WV Golf II - srebrny - 1987r. - 1.3
WV Golf II - granatowy - 1991r. 1.3
Fiat 126p - pomarańcz - 1983r. - 650
MOJE ŚLICZNOTKI!
Ostatnio zmieniony przez piotrek1289 Nie Lut 19, 2012 16:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 Wto Lip 12, 2011 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 203 Wto Sie 12, 2014 00:12
Parzych
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 Wto Cze 25, 2013 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 Sob Sie 01, 2009 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 Pon Maj 20, 2013 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group







Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.