
|
[MK3] benzyna tylko do rozruchu a mimo tego dużo jej pali |
Autor |
Wiadomość |
ariachi
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Seba
Dołączył: 05 Lut 2012 Posty: 9 Skąd: Polska
|
Wysłany: 6 Lut 2012, 00:19 [MK3] benzyna tylko do rozruchu a mimo tego dużo jej pali
|
|
|
Witam,
jestem szczęśliwym posiadaczem Fiesty MK3 (mono wtrysk) rocznik 1994 z LPG. Ostatnimi czasy miałem problem z silnikiem. Po rozruchu na benzynie dusił się i gasł. Wymieniłem tłumik (bo się przedmuchał) i świece - pomogło. Obecnie na benzynie brak Fieście mocy, mogę wciskać pedał gazu a silnik staje na pewnych obrotach i dalej nie pójdzie. Na gazie to nie występuje. Zapala praktycznie od ręki, jednakże po przejechaniu kilkuset metrów gdybym zgasił silnik i znów zapalił to miałbym z tym problemy. Zauważyłem też (co najbardziej boli), że mam duże spalanie benzyny. Benzyny używam głównie do rozruchów (średnio od 4 do 6 rozruchów dziennie) na gaz przełączam zwykle dość wcześnie jak mam pewność że już gaz nie zmrozi mi parownika i nie zatrzyma samochodu. W 3 dni ostatnio spaliłem E95 za 50zl , co zwykle starczało na ok 2 tygodnie jak nie więcej. Zapewne na to spalanie mają wpływ obecne mrozy, jednakże coś mi tu nie gra. Proszę o jakieś wskazówki szanownych Forumowiczów.
Pozdrawiam
Seba |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 6 Lut 2012, 09:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 6 Lut 2012, 01:28
|
|
|
ariachi napisał/a: | W 3 dni ostatnio spaliłem E95 za 50zl , co zwykle starczało na ok 2 tygodnie jak nie więcej. | Zawsze mnie rozwala, jak ktoś liczy spalanie w złotych na kilometry, ale Ty mnie powaliłeś na kolana... Liczyć w złotych na dni, tego jeszcze nie czytałem... Ile litrów zalałeś za te 5 dych i ile kilometrów zrobiłeś na benzynie Jak podasz te wartości, to będzie wiadomo jakie na prawdę wyszło spalanie benzyny na 100km... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 6 Lut 2012, 07:56
|
|
|
Parzych, jak ma Ci podać ktoś spalanie czegoś na czym silnik pracuje od rozruchu do pierwszego dodania gazu (stawiam na standardowa instalacje, wtedy na pełnym baku można zrobić przebieg rzędu 0km),,, ale wracając do sprawy 50 zeta, to super by było jak by z tego było 9 litrów,,, licząc 14 dni po jakieś 5 rozruchów, to auto pali 0,12l na start,,, w ostatnim czasie wzrosło do 0,60, co jest prawie 5 razy tyle co normalnie,,,ariachi, weź na benzynie zdejmij przewód z zaworu paliwa i zobacz czy zgaśnie, bo może podaje Ci paliwo do gazu,,, albo i odwrotnie, gaz do paliwa dlatego silnik nie ma mocy |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
 |
ariachi
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Seba
Dołączył: 05 Lut 2012 Posty: 9 Skąd: Polska
|
Wysłany: 6 Lut 2012, 22:50
|
|
|
Dziękuję za odzew. Podczas pracy silnika na LPG wyjmowałem bezpiecznik pompy paliwa. Nie miało to wpływu na pracę silnika. Wymieniłem też filtr powietrza silnik na benzynie wydaje się lepiej pracować choć mało jeździłem po tej operacji nie mogę kategorycznie stwierdzić. Silnik i skrzynia biegów są miejscami mokre, nie wiem czy mi gdzieś coś nie cieknie.
Pozdrawiam
Seba |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Lut 2012, 07:29
|
|
|
Nie masz na LPG wyjąc bezpiecznika od pompy paliwa, tylko na paliwie zamknąć zawór,,, a już super by było zdjąć z za niego przewód aby się naocznie przekonać czy czasem aby troszkę nie przecieka,,, (w sumie to to już można sprawdzić na LPG) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
ariachi
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Seba
Dołączył: 05 Lut 2012 Posty: 9 Skąd: Polska
|
Wysłany: 8 Lut 2012, 13:22
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Nie masz na LPG wyjąc bezpiecznika od pompy paliwa, tylko na paliwie zamknąć zawór,,, a już super by było zdjąć z za niego przewód aby się naocznie przekonać czy czasem aby troszkę nie przecieka,,, (w sumie to to już można sprawdzić na LPG) |
Czy mogę prosić o instrukcję gdzie tego zaworu mam szukać?.
Pozdrawiam
Seba |
|
|
|
 |
orinoco
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 53 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 8 Skąd: DOA
|
Wysłany: 1 Mar 2012, 22:28
|
|
|
Niewielki ubytek benzyny podczas jazdy na gazie jest normą i należy się z tym pogodzić, nawet jeśli nie korzysta się zupełnie z zasilania benzyną. Alternatywą może być rezygnacja z benzyny. Ma to oczywiste konsekwencje w postaci np. definitywnego załatwienia pompy paliwa. Na początek, ale nie jedynie.
Ubytek (niewielki) benzyny jest spowodowany przede wszystkim mikronieszczelnościami w instalacji. Nie ma cudów - przewody paliwa, zwłaszcza elastyczne i miejsca połączeń są szczególnie narażone. Ale są to ilości niewielkie - najczęściej nie można mówić nawet o wycieku - paliwa ubywa tak mało, że niemal tego nie widać bo odparowuje. Ale wystarczy kilka takich miejsc i powoli ze zbiornika ubywa.
W moim przypadku jest to mniej więcej cały zbiornik w ciągu roku. Czy to dużo? Jakieś 250 zł przy dzisiejszych cenach. Komu zależy - może wyłączać pompę paliwa (najlepiej automat, który wyłącza ją w czasie pracy na LPG). Działanie takie jest możliwe do wersji MK3 włącznie (gaźnikowe i wtrysk jednopunktowy). Krążą słuchy, że w wersjach późniejszych (wielopunkt) już tak łatwo nie jest, ale nie jest to moja opinia, nie analizowałem problemu..
Na koniec chciałbym jeszcze napisać o innej możliwej przyczynie zwiększonych ubytków paliwa - może to być przepona regulatora ciśnienia paliwa. Oryginalny wkład wystarcza na jakieś 100-150 tysięcy km. W moim przypadku padł po 140 tysiącach, choć wcześniej już zdradzał oznaki zbliżającego się końca - właśnie spalał benzynę, nawet w czasie jazdy na LPG. Materiał zaczął się rozwarstwiać i paliwo zaczęło przeciekać do wnętrza monowtrysku.
Niestety nie da się tego wykryć inaczej jak rozbierając regulator i sprawdzając stan przepony. Test polegający na odłączaniu dopływu LPG podczas pracy na LPG nic nie pokaże - silnik zgaśnie bo "lewej" benzynki jest zbyt mało.
Owocnych poszukiwań. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem. Ściągnie cię do swego poziomu i pokona doświadczeniem. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Mar 2012, 22:40
|
|
|
orinoco napisał/a: | W moim przypadku jest to mniej więcej cały zbiornik w ciągu roku. | Ogromnie dużo, z kumplem po kilku latach zlewaliśmy "benzynę" ze zbiornika to brakowało litra w stosunku do tego co zalał,,, auto było używane 100% na LPG od czasu jak brakło kiedyś paliwa, a po zatankowaniu się okazało że pompa trup, szybki mod na rozruch z pominięciem benzyny wystarczył do końca życia autka,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
orinoco
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 53 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 8 Skąd: DOA
|
Wysłany: 2 Mar 2012, 19:01
|
|
|
No właśnie - pompa trup. Czyli benzyna nie krążyła w układzie, nie było możliwości by tędy uciekła, ubywało tyko to co odparowało w zbiorniku. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem. Ściągnie cię do swego poziomu i pokona doświadczeniem. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Mar 2012, 09:57
|
|
|
Jak masz LPG załączone to tez benzyna nie krąży w układzie bo zawór zamknięty jest przecież,,, w sumie zależy od instalacji LPG i samochodu,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 3 Mar 2012, 13:27
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Jak masz LPG załączone to tez benzyna nie krąży w układzie bo zawór zamknięty jest przecież,,, w sumie zależy od instalacji LPG i samochodu,,, |
chyba w gaźniku... we wtryskowych pompa pracuje cały czas |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Mar 2012, 13:55
|
|
|
Kolega ma 1,1i w profilu i raczej ma zawór benzyny, w gaźniku tez pompa cały czas pracuje na LPG,,, jak zawór lub wtrysk nieszczelny to trzeba naprawić, chyba że przyjmujemy że 40 litrów rocznie w silniku idzie bokiem, bo tak,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Ziomek

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 22 Wrz 2010 Posty: 67 Skąd: okolice Mielca
|
Wysłany: 3 Mar 2012, 17:02
|
|
|
Jeździłem na benzynie, jeżdżę na ropie i żadnych ubytków nie mam(no teraz może mi się troszkę wtrysk poci) i nigdy mi nic nie ubywało. Brat ma 1.8 w gazie i leje za 100zł benzyny raz w miesiącu na odpał i nigdy nie miał mniej niż pół baku tak że osobiście mi się wydaje że 50zł na 2-3dni benzyny w aucie w gazem to dużo. Jak nie jest to przeciek i nie pali wachy to może magicznie przez jakiegoś czarodzieja sama znika z baku... mikropęknięcia może sobie darujmy, 9L to jest wiadro, to tak łatwo nie znika. |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 3 Mar 2012, 18:55
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Kolega ma 1,1i w profilu i raczej ma zawór benzyny |
zawór benzyny w układzie z wtryskiem? gdzieś sie chłopie takich głupot naczytał? |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 5 Mar 2012, 08:52
|
|
|
ja mam wtrysk i odcięcie pompy po przejściu na lpg |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Mar 2012, 09:21
|
|
|
Cytat: | zawór benzyny w układzie z wtryskiem? gdzieś się chłopie takich głupot naczytał? | Ano modne swego czasu było do mono wtrysku zakładanie instalacji gaźnikowych,,, i w wielu autkach w tym i we fiestach widział chamsko założone odcięcie benzyny jak w gaźniku + wyłączenie pompy, przykładowo w zakładzie gdzie ja montowałem LPG to zakładali i klient "oszczędzał" prawie 500 zeta,,,
Ale mniejsza o to, to nie zmienia faktu że zejście 40 litrów na rok od tak sobie to norma,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
ariachi
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Seba
Dołączył: 05 Lut 2012 Posty: 9 Skąd: Polska
|
Wysłany: 6 Mar 2012, 22:54
|
|
|
orinoco napisał/a: | Na koniec chciałbym jeszcze napisać o innej możliwej przyczynie zwiększonych ubytków paliwa - może to być przepona regulatora ciśnienia paliwa. Oryginalny wkład wystarcza na jakieś 100-150 tysięcy km. W moim przypadku padł po 140 tysiącach, choć wcześniej już zdradzał oznaki zbliżającego się końca - właśnie spalał benzynę, nawet w czasie jazdy na LPG. Materiał zaczął się rozwarstwiać i paliwo zaczęło przeciekać do wnętrza monowtrysku.
Niestety nie da się tego wykryć inaczej jak rozbierając regulator i sprawdzając stan przepony. Test polegający na odłączaniu dopływu LPG podczas pracy na LPG nic nie pokaże - silnik zgaśnie bo "lewej" benzynki jest zbyt mało.
Owocnych poszukiwań. |
Dziękuję za rady. Chciałbym to sprawdzić tylko, że nie wiem gdzie tego szukać. Pytałem wujka google a on skąpi odpowiedzi. Widać niewłaściwie pytam..
Pozdrawiam serdecznie |
|
|
|
 |
ariachi
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Seba
Dołączył: 05 Lut 2012 Posty: 9 Skąd: Polska
|
Wysłany: 8 Mar 2012, 17:48
|
|
|
orinoco napisał/a: | może to być przepona regulatora ciśnienia paliwa. Oryginalny wkład wystarcza na jakieś 100-150 tysięcy km. W moim przypadku padł po 140 tysiącach, choć wcześniej już zdradzał oznaki zbliżającego się końca - właśnie spalał benzynę, nawet w czasie jazdy na LPG. Materiał zaczął się rozwarstwiać i paliwo zaczęło przeciekać do wnętrza monowtrysku.
Niestety nie da się tego wykryć inaczej jak rozbierając regulator i sprawdzając stan przepony. Test polegający na odłączaniu dopływu LPG podczas pracy na LPG nic nie pokaże - silnik zgaśnie bo "lewej" benzynki jest zbyt mało.
Owocnych poszukiwań. |
Czy chodziło o to ?
http://www.fotosik.pl/pok...4f17222924.html
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
clipper
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Mariusz
Wiek: 34 Dołączył: 03 Paź 2011 Posty: 31 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 31 Mar 2012, 19:22
|
|
|
Ja w swojej fionie zatankuje ok 6 l i starcza mi to na niecały miesiąc jeżdżenia, a w miechu robię ok 1000-1200 km i średnio odpalam go 3-4 razy na dzień w którym jeżdżę.
Na początku jak kupiłem auto miałem problem z monowtryskiem, puszczał mi paliwo do reduktora, i uniemożliwiało to jazdę na LPG. Tylko pytanie czy jak monowtrysk puszcza małą ilość paliwa do redoktora to było by to odczuwalne? |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|