Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:52 |
[MK6] 1.4 TDCi - wymiana silnika na nowszy |
Autor |
Wiadomość |
Janosik
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: L
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 08 Sty 2012 Posty: 5 Skąd: TARNOBRZEG
|
Wysłany: 10 Sty 2012, 21:37 [MK6] 1.4 TDCi - wymiana silnika na nowszy
|
|
|
Czy jest różnica w mocowaniu lub instalacji elektrycznej silnika 1.4 tdci między rokiem prod. 2003 a 2007. Po prostu chciałem włożyc do fiesty świeższy silnik.Co o tym sądzicie. |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 10 Sty 2012, 21:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 10 Sty 2012, 21:45
|
|
|
silnik jest taki sam
obecny padł czy co? |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 10 Sty 2012, 22:09
|
|
|
Janosik, jak już wymieniać to na 1,6, powinno być plug&play, a zawsze to 90kucy a nie 68... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
hawaj
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 20 Sty 2011 Posty: 158 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 10 Sty 2012, 23:24
|
|
|
Parzych napisał/a: | jak już wymieniać to na 1,6 |
Tak , tylko że dorwij taki 1.6 jeszcze w ropniaku |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 10 Sty 2012, 23:31
|
|
|
Proszsz: http://moto.allegro.pl/li...&category=50849 |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 11 Sty 2012, 16:57
|
|
|
Tu zdecydowanie popieram wymianę na 1.6 tdci.
68 kuców to wersja można powiedzieć do miasta tylko. 1.6 pali mało więcej po mieście, za to w trasie jest duża różnica. Im większe obciążenie tym 1.6 lepiej wypada. Niestety ale u mnie 1.4 tdci po trasie w 5 osób złopie 5,0 l/100km przy jeździe 80-85km/h. Jak sam jadę to już jest niebo lepiej. |
|
|
|
|
lakiernik175
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Wiek: 46 Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 240 Skąd: Kraśnik Lub.
|
Wysłany: 11 Sty 2012, 20:45
|
|
|
Jak chcesz zmienić sam słupek to nie ma różnicy.Najlepiej od citroena albo puga bo taniej można kupić. Jak cały z osprzętem to jeszcze czeka cię wymiana komputera i wiązki bo ten z 07 roku ma inne sterowanie na EGR,przepustnicę,czujnik doładowania turbo-co za tym idzie inne oprogramowanie.
Co do wymiany na 1.6 to ja bym się nie dał namówić.
Co do linka podanego przez Parzycha to co najmniej trzy silniki 1.4 opisane są omylnie jako 1.6.Trzeba uważać co się kupuje |
_________________ Wyprzedaż części do mk6,głównie silnikowe(benzynowe),części zawieszenia,wnętrza,elektryka.
Zawsze gwarancja rozruchowa.Pytać na maila.Z braku czasu odpowiem wieczorem. |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 11 Sty 2012, 20:55
|
|
|
dokładnie 1.6 tdci ma intercooler a 1.4 go nie posiada |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 11 Sty 2012, 21:24
|
|
|
lakiernik175, ja tam się nie znam na turbotraktorach, tak tylko na szybciora znalazłem... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
Lapa77
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Gold
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 03 Sty 2011 Posty: 27 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 11 Sty 2012, 21:37
|
|
|
1,6 tdci w Fieście fajna rzecz. Tylko miejsca pod maską ubywa i z tego co wiem jest w związku z tym inna przekładnia kierownicza. |
_________________ PZDR
Lapa |
|
|
|
|
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 11 Sty 2012, 21:42
|
|
|
jeżeli ktoś chce jeździ po trasie trochę to 1.6tdci. 1.4 jest mimo wszystko raczej kiepski na takie jazdy. Ani nie polatasz szybko bo zacznie pić jak smok. Odejścia jakiegoś super nie ma. Jakoś tam idzie, ale mógłby lepiej. 1.6 ma i więcej mocy i momentu zdecydowanie więcej, więc lepiej chodzić będzie |
|
|
|
|
Janosik
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: L
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 08 Sty 2012 Posty: 5 Skąd: TARNOBRZEG
|
Wysłany: 12 Sty 2012, 11:33
|
|
|
Wielkie Dzięki za pomoc , będę szukał jednak 2003 roku bo zamiana elektroniki mnie przeraża a serwis jest poza zasięgiem. |
|
|
|
|
lakiernik175
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Wiek: 46 Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 240 Skąd: Kraśnik Lub.
|
Wysłany: 12 Sty 2012, 14:40
|
|
|
To szukaj z końca 2004 bo jeszcze były takie same |
_________________ Wyprzedaż części do mk6,głównie silnikowe(benzynowe),części zawieszenia,wnętrza,elektryka.
Zawsze gwarancja rozruchowa.Pytać na maila.Z braku czasu odpowiem wieczorem. |
|
|
|
|
lakiernik175
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Wiek: 46 Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 240 Skąd: Kraśnik Lub.
|
Wysłany: 12 Sty 2012, 20:02
|
|
|
Lapa77 napisał/a: | 1,6 tdci w Fieście miejsca pod maską ubywa i z tego co wiem jest w związku z tym inna przekładnia kierownicza. |
Nie chodzi tu o inną przekładnię czy brak miejsca bo sanie z maglem są takie same tylko o to że motor 1.6 tdci nie ma pompy wspomagania napędzanej z paska tylko pompę elektryczną.I tu awaryjność tego podzespołu jest bardzo duża. Zobaczcie ile kosztuje takie serwo do fiesty lub focusa 1.6 tdci. 600-800pln.
Ten sam motor zamontowany w cytrynie np C4 picasso ma już pompę która się nie psuje i kosztuje 200-300pln.A w małym C4 jest 2w1 serwo i magiel w jednej obudowie.
Wracając do fiesty wszystko jest plug&play tylko trzeba wymieniać w tym przypadku całe komplety.(mk6 benzynę robiłem już na diesla )
W tym przypadku trzeba mieć oprócz kompletnego silnika z wiązką elektryczną,komputer,inny pas przedni,intercooler,komputer(później go zgrać z licznikiem),wspomnianą pompę wspomagania i inne przewody do niej.
Także jak by się nie miało drugiej fiesty,najlepiej takiej co jej pociąg dupę urwał , to koszty zakupu wszystkiego luzem zjadły by cały zapał do dodania sobie kilkunastu kucyków. |
_________________ Wyprzedaż części do mk6,głównie silnikowe(benzynowe),części zawieszenia,wnętrza,elektryka.
Zawsze gwarancja rozruchowa.Pytać na maila.Z braku czasu odpowiem wieczorem. |
|
|
|
|
mieszko
Naczelny spamer F.K.P.
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.0/80KM
Imię: Mieszko
Wiek: 31 Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 1021 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13 Sty 2012, 20:42
|
|
|
lakiernik175, czyli jeśli się bawić w dodawanie mocy to tylko chip a jeśli silnik to coś większego niż 1.6 bo i tak będzie kupa zabawy ??? |
_________________ |
|
|
|
|
|