[MK3] Zawsze na zimnym silniku i 5 biegu dławi się |
Autor |
Wiadomość |
mojasilowniapl
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 44 Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 30 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2 Sty 2012, 15:30 [MK3] Zawsze na zimnym silniku i 5 biegu dławi się
|
|
|
Problem wygląda następująco. Auto zawsze na zimnym silniku po odpaleniu po nocy np, do 4 biegu jakoś się zbiera i wrzucam 5 zaczyna dławić się ale nie gaśnie i szarpie strasznie przechodzi jak wcisnę sprzęgło wystarczy że przejade ok 2 km i już wszystko jest ok, czym to może być spowodowane? Dodam jeszcze że na zimnym silniku ma przyspieszenie na ciepłym kompletny brak mocy kiedyś szła 140 km/h teraz ledwo 100 i to wyje jakby miał się silnik zatrzeć jakiś czujnik ? Może cewka? |
_________________ Moja-Silownia.pl - Nowy portal społecznościowy |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 8 Sty 2012, 16:26, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Rebel

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 6 Sty 2012, 19:20
|
|
|
Po jakim czasie od odpalenia zimnego silnika traci moc? Odczytywałeś błędy ze sterownika? |
|
|
|
 |
pawelxr2i
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 19 Cze 2011 Posty: 41 Skąd: Mierzów
|
Wysłany: 6 Sty 2012, 19:24
|
|
|
miałem kiedyś coś takiego z silnikiem 1.1 pompa paliwa mi siadała najpierw dławił sie tylko na 5 biegu właśnie
a potem wgl na kazdym
na początku wyglądała to tak jak by mu paliwo sie konczyło |
_________________ zawsze najpierw sprawdzam jak hamuje
 |
|
|
|
 |
mojasilowniapl
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 44 Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 30 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 8 Sty 2012, 14:03
|
|
|
Nie jestem nerwowy ale wiecie jak to jest temat założyłem 2 tygodnie temu i żadnej odpowiedzi nie było to jest przykre trochę. Kiedy to się dzieje ? Wstaję rano odpalam auto i jadę sobie wrzucam 1 2 3 - zaczyna już coś przerywać pracę jakby paliwa nie dostawał albo łapał lewe powietrze więc naciskam sprzęgło i objaw mija jadę dalej wrzucam 1 2 3 4 5 i tu już całkiem się dusi więc zatrzymuje się czekam chwilę z 30 sekund i od nowa jadę wrzucam 1 2 3 4 5 - objaw już nie występuje!!! Chodzi o to że zawsze na zimnym silniku ale tylko chwilę po odpaleniu. I tak jak silnik jest zimny przez jakieś 8 - 10 minut to ma moc i przyspieszenie jednak jak już się nagrzeje po 20 30 minutach jazdy traci moc i na każdym biegu wolno się zbiera nie ma mocy a jeszcze jak jadę z kimś to pod górkę ledwo co na 3 biegu podjadę. Myślałem sobie że to sprzęgło ale zaledwie 2 miesiące temu je wymieniłem na nowe SACHS cały komplet. Inne objawy : Jak silnik jest zimny to wskazówka paliwa idzie w górę i pokazuje że niby jest pełen bak a po nagrzaniu się auta spada i wskazuje już prawdziwą wartość stanu paliwa w baku. Co może być przyczyną tak fatalnego zachowania się auta? |
_________________ Moja-Silownia.pl - Nowy portal społecznościowy |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 8 Sty 2012, 14:24
|
|
|
mojasilowniapl, a filtr paliwa wymieniałeś? miałem takie objawy w 1.3 przy totalnie zapchanym filtrze (losowe utraty mocy, zwłaszcza podczas jazdy po górke) |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
Rebel

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 8 Sty 2012, 15:06
|
|
|
Zapytam jeszcze raz. Co z odczytem błędów ze sterownika? Jeżeli to nie coś w układzie paliwowym to pewnie jakiś czujnik(i) |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 8 Sty 2012, 16:25
|
|
|
a sprawdź sobie stan przewodów zapłonowych i cewki. możliwe, że po nocy łapią wilgoci i robią dyskotekę, póki nie złapią temperatury. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
mojasilowniapl
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 44 Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 30 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 8 Sty 2012, 23:43
|
|
|
Nie wiem jak te błędy odczytać ze sterownika... Filtr paliwa był wymieniony 2 miesiące temu jedyna modyfikacja przy nim to zmiana końcówek wężyków na grubsze. Filtr powietrza nowy ale zauważyłem ostatnio na nim jakiś olej i podczas jazdy jak włączam dmuchawę to czuję zapach gorącego oleju silnikowego - śmierdzi. Przewody zapłonowe nowe i świece także, też obstawiałem cewkę że może przerywać ale uszkodzona cewka może być przyczyną braku mocy na rozgrzanym silniku ? A może przyczyna nie jest jedna ale dwie np cewka + padł jakiś czujnik. |
_________________ Moja-Silownia.pl - Nowy portal społecznościowy |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Sty 2012, 07:25
|
|
|
mojasilowniapl napisał/a: | Nie jestem nerwowy ale wiecie jak to jest temat założyłem 2 tygodnie temu i żadnej odpowiedzi nie było to jest przykre trochę. | Bo ile razy można pisać to samo, czy też będzie to gotowa solucja czy też słówko 'było" lub "poszukaj" |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.