Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK6] Regulacja elektryczna świateł działa cały czas
Autor Wiadomość
seb 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 46
Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 4
Skąd: warszawa
Wysłany: 28 Gru 2011, 18:56   [MK6] Regulacja elektryczna świateł działa cały czas

Na wstępie witam wszystkich i bardzo proszę o pomoc.
Jestem posiadaczem Fiesty 1,4 tdci z 2003 r.
Samochód posiadam od miesiąca przejechałem 500 km, i już klops.
Awaria dopadła regulacji elektrycznej świateł.
Objaw jest następujący po włączeniu świateł drogowych cały czas pracują oba silniczki od regulacji. Sprawdziłem wyłącznik to znaczy zamieniłem z innego auta,jest to samo, odłączałem lampy po kolei ale to też nic nie zmienia. znalazłem bezpiecznik 15 od świateł i gdy go wyjmuje silniczki nie pracują ale też nie mam pozycji przód tył i nie świeci podświetlanie deski. Samochód jest uziemiony a ja z nim. Bardzo proszę o podpowiedź gdzie szukać przyczyny. Dziękuję i pozdrawiam.
SEB
Ostatnio zmieniony przez trzeci 28 Gru 2011, 19:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 28 Gru 2011, 20:46   

zrób zdjęcia przełącznika ile dochodzi do niego przewodów .
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Gru 2011, 22:13   

W szóstce coś lubią padać te silniczki, w sensie regulacji wysokości,,, problem w tym że są jakoś zabudowane w reflektorach i chyba nawet nie ma jak odłączyć na szybko przewodów,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
seb 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 46
Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 4
Skąd: warszawa
Wysłany: 29 Gru 2011, 10:22   

JoeMix napisał/a:
W szóstce coś lubią padać te silniczki, w sensie regulacji wysokości,,, problem w tym że są jakoś zabudowane w reflektorach i chyba nawet nie ma jak odłączyć na szybko przewodów,,,


Silniczki są wbudowane w reflektor nie ma do nich dostępu, przełącznik podłączałem z focusa bo nie miałem z fiesty, może wiecie na jakiej zasadzie zasilane są te silniczki lub może ma ktoś schemat elektryczny, jakiś opis wiązki z podanymi kolorami przewodów. Dzięki za podpowiedzi. Pozdrawiam
SEB
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Gru 2011, 10:29   

Silniczki działają na zasadzie serwomechanizmu, doprowadzone jest to nich zasilanie i sygnał z pokrętła,,, pokrętłem ustawiasz położne X i silniczek sam decyduje co ma zrobić czyli czy kręcić się w lewo czy w prawo aby takie położenie uzyskać,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
seb 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 46
Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 4
Skąd: warszawa
Wysłany: 29 Gru 2011, 12:42   

JoeMix napisał/a:
Silniczki działają na zasadzie serwomechanizmu, doprowadzone jest to nich zasilanie i sygnał z pokrętła,,, pokrętłem ustawiasz położne X i silniczek sam decyduje co ma zrobić czyli czy kręcić się w lewo czy w prawo aby takie położenie uzyskać,,,


Załączam zdjęcia włącznika oraz kostek, może wie ktoś który przewód odłączyć żeby odciąć zasilanie tych silniczków. Pozdrawiam
SEB
Nie mogę załączyć zdjęć, chciałbym odłączyć zasilanie od tych silniczków tylko który to przewód? Będę wdzięczny za każdą podpowiedź.
Ostatnio zmieniony przez seb 29 Gru 2011, 12:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Gru 2011, 12:51   

seb napisał/a:
Załączam zdjęcia
;/
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 29 Gru 2011, 13:20   

seb napisał/a:
Nie mogę załączyć zdjęć
imageshack się kłania, jest instrukcja jak tam działać... :fox:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
khaki 


Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 53
Skąd: Sherwood
Wysłany: 29 Gru 2011, 21:53   

Załączam fragment schematu z regulatorami reflektorów TUTAJ
Pozdrawiam - khaki
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Gru 2011, 22:06   

Więc jak odłączenie wtyczki z regulatora nie uspokaja silniczków, to bez rozbierania lamp się nie obejdzie,,, :(
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Gru 2011, 01:55   

Odłącz jedną kostkę i podłącz woltomierz między 5 pin wtyczki (niebiesko czerwony) a masę i zobacz czy jak kręcisz regulacją to zmienia się napięcie . Jeśli bedzie się zmieniać to należy rozebrać lampy i sprawdzić komparator napięcia oraz potencjometr w podnośnikach.
 
 
 
seb 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 46
Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 4
Skąd: warszawa
Wysłany: 1 Sty 2012, 18:23   

Witam,
Sprawdziłem napięcia cały czas jest 3 V kiedy pokręcam regulacją zmienia się do ponad 10, czy powino na kostce byc cały czas napięcie?, jak jest to regulowne masą czy napięciem, przyzam się że zachowałem się jak żeźnik i odciołem przewody od lampy, ale nie wyobrażam sobie że to tak zostawię. Pozdrawiam
SEB
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Sty 2012, 22:39   

Jeśli zmienia się naprięcie to dobrze .
Pokrętło jest dzielnikiem rezystorowym napięcia http://pl.wikipedia.org/w...k_napi%C4%99cia

Jeśli napięcie się zmienia to problem jest albo w masie albo w silnikach podnośników.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 22:32
Lokmen
Brak nowych postów Przyklejony: Baza noclegowa na czas zlotu
Informacje i rezerwacje miejsc
trzeci V Wiosenny Zlot FiestaKlubPolska - Ułęż 2009 / 29-31.05.09 99 29 Maj 2009, 11:17
a1topgear
Brak nowych postów Przyklejony: Gaźniki - dane techniczne i regulacja
Laskosz Mechanika silnika 2 13 Paź 2011, 18:50
diodalodz
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.