[Ogólny] Dystanse |
Autor |
Wiadomość |
Nikuś

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 672 Skąd: Rz
|
Wysłany: 27 Gru 2011, 22:56 [Ogólny] Dystanse
|
|
|
Takie moje pytanko, załóżmy że mamy taką Fiestę z silnikiem 2.0 150km i problem z doborem kół. Sytuację ratuje zastosowanie dystansów.
Jaki wpływ na jazdę, odczucia z jazdy, pracę zawieszenia i bezpieczeństwo mają dystanse? Czy zależy to od ich grubości? Z jakiego materiału są one wykonywane, jaki materiał jest najlepszy do zastosowania? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 27 Gru 2011, 22:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bezimienny
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 33 Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 1185 Skąd: Torzym/ZG
|
Wysłany: 27 Gru 2011, 23:01
|
|
|
Alu nie rdzewieja. Ponoć z dystansami dostaja bardziej łożyska, nakretki łapią mniej gwintu, więc jeśli duże dystanse to przydało by sie szpilki wymienić.
P.S a co masz fieste 2.0 |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 27 Gru 2011, 23:04
|
|
|
a jaki wpływ na trakcje będzie miało zrównanie(ew. poszerzenie) szerokości tylnej osi z przednią osią w przednionapędówce? |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 27 Gru 2011, 23:07
|
|
|
Dystanse robi się z aluminium, jeśli są poprawnie zamontowane to nie mają wpływu na bezpieczenstwo. Przy dystansach szerszych niż 5mm konieczny jest dystans który posiada własny kołnierz centrujący bo ten oryginalny jest już wtedy zakryty. Druga sprawa to szpilki, najlepiej jeśli nakrętka łapie na całej długości swojego gwintu
Dystanse mogą mieć wpływ na trwałość łożysk w piastach ponieważ zmienia się kąt ich obciążeń (w zasadzie dotyczy to już nawet felg z niefabrycznym ET) |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 28 Gru 2011, 12:42
|
|
|
Przy dystansach ok 20mm, warto pomyśleć nad droższa wersją - przykręcaną ze szpilkami, żeby łożyska nie obrywały można dać dystanse między belkę a piastę, z przodu chyba się tak nie da... Ogólnie prowadzenie się poprawia, można szybciej pokonywać zakręty... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 28 Gru 2011, 13:13
|
|
|
Parzych napisał/a: | żeby łożyska nie obrywały można dać dystanse między belkę a piastę, |
Fakt, że z tyłu to najlepszy patent. Można sobie w ten sposób przy okazji zmienić geometrie, jak ktoś potrzebuje np. większego negatywu |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
Nikuś

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 672 Skąd: Rz
|
Wysłany: 28 Gru 2011, 14:03
|
|
|
Dobra, ponieważ już coś mniej wiecej wiem, od Was i nie tylko, to wyjaśnię swoją sytuację.
Mam zaciski które ledwo co mieszczą się pod et27 z puga. Koło obraca się, ale obciera o zacisk. Brakuje dosłownie 2-3mm i właśnie takiej grubości byłby dystans. Na dystansie tak czy inaczej trzeba będzie robić tuleję centrującą. Są również felgi o et24, które podeszłyby idealnie, ale bardzo trudno je znaleźć, nawet po to żeby przymierzyć. Tak więc zastanawiam się na dystansami.
Zakładam że przy tej grubości dystansu wymiana szpilek nie będzie konieczna.
Ile orientacyjnie kosztuje dystans o grubości 5mm? Mam dojście do gościa który powiedział że zrobi mi dystans z czego chcę, po cenie niższa niż rynkowa. |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 28 Gru 2011, 14:11
|
|
|
Nikuś napisał/a: | Mam zaciski które ledwo co mieszczą się pod et27 z puga. Koło obraca się, ale obciera o zacisk. Brakuje dosłownie 2-3mm i właśnie takiej grubości byłby dystans. |
Troche nie widzę związku między ET a obcieraniem zacisku, ale moża ta felga ma jakąś dziwna konstrukcje ...
Nikuś napisał/a: | Zakładam że przy tej grubości dystansu wymiana szpilek nie będzie konieczna. |
Raczej nie, ale to zależy jak łapie gwint bez dystansu - przecież nie trudno zmierzyć jaka będzie różnica.
Nikuś napisał/a: | Ile orientacyjnie kosztuje dystans o grubości 5mm? Mam dojście do gościa który powiedział że zrobi mi dystans z czego chcę, po cenie niższa niż rynkowa. |
Dystans 5mm to nic skomplikowanego więc więcej jak 30-40 zł za parę nie może to kosztować, a zrobienie też nie jest szczególnie trudne. |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 28 Gru 2011, 15:12
|
|
|
Nikuś napisał/a: | Brakuje dosłownie 2-3mm i właśnie takiej grubości byłby dystans. Na dystansie tak czy inaczej trzeba będzie robić tuleję centrującą | Do 5mm jak pisał madek, nie są konieczne... madek napisał/a: | Troche nie widzę związku między ET a obcieraniem zacisku, ale moża ta felga ma jakąś dziwna konstrukcje ... | Może obcierać o ramiona felgi... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
Nikuś

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 672 Skąd: Rz
|
Wysłany: 28 Gru 2011, 19:11
|
|
|
Parzych napisał/a: | Do 5mm jak pisał madek, nie są konieczne... |
W tym przypadku trzeba zejść z 65 na 63,3, więc raczej się pojawią
Co do ET Parzych napisał o co chodzi. |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 28 Gru 2011, 19:25
|
|
|
Nikuś napisał/a: | W tym przypadku trzeba zejść z 65 na 63,3, więc raczej się pojawią |
To bedziesz robił dystans specjalnie pod te felgi z kołnierzem 65?
Już lepiej mieć takie bez i założyć pierścienie centrujące na felgi do kupienia za grosze |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
Nikuś

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 672 Skąd: Rz
|
Wysłany: 28 Gru 2011, 19:34
|
|
|
madek, rozróżnijmy 2 sprawy:
1. Felgi z puga mają inny otwór centrujący. Trzeba zastosować pierścień.
2. Felgi o ET 27 obcierają o zacisk, więc trzeba je odsunąć od piasty. Trzeba zastosować dystans.
Ja chcę połączyć te 2 punkty, i zastosować dystans, który będzie też przejściówką z fordowskiej piasty na felgę z puga.
Myślałem o zastosowaniu felg z mondka i dystans do nich, ale w tym przypadku trzeba wymieniać szpilki, które tanie nie są. |
|
|
|
 |
Peedro
Klubowicz

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 28 Gru 2011, 19:35
|
|
|
przyjedź w weekend do nowego sącza to ci pożyczę na chwile moje, bo mam na tyle po 5mm ja wielkiej różnicy przy założonych i bez nie czuje. A co do zacisków to nie myślałeś żeby nieco zebrać z nich materiału? Wiem że ryzykowne, ale może przy małej ilości ich wytrzymałość nie spadnie. |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
 |
Nikuś

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 672 Skąd: Rz
|
Wysłany: 28 Gru 2011, 19:37
|
|
|
Peedro, jeśli to by były zaciski to bym się nie bawił i zebrał z nich ten 1mm materiału, ale tu przeszkadza jarzmo, a jego nie chcę ruszać. |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 28 Gru 2011, 20:19
|
|
|
Nikuś napisał/a: | 1. Felgi z puga mają inny otwór centrujący. Trzeba zastosować pierścień.
2. Felgi o ET 27 obcierają o zacisk, więc trzeba je odsunąć od piasty. Trzeba zastosować dystans.
Ja chcę połączyć te 2 punkty, i zastosować dystans, który będzie też przejściówką z fordowskiej piasty na felgę z puga.
|
No to przecież o to pytałem, moim zdaniem bez sensu jest robienie dystansów specjalnie pod te felgi. Będziesz chciał zmienić felgi i znowu problem.
Np. ja mam dystane 5mm na wszystkich kołach i używam ich także teraz przy stalówkach. |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
Peedro
Klubowicz

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 28 Gru 2011, 20:22
|
|
|
on nie będzie zmieniał felg bo nic innego mu nie wejdzie na tak duże zaciski. Chyba że 16 cali |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 28 Gru 2011, 20:26
|
|
|
ja nie moge... zamontuj hamulce z jelcza
po co se komplikować sprawy montując hample które nie są Ci potrzebne?
zamontuj w końcu 2.0 i zwykłe hamulce z mondeo mk2. i masz pewne że każda felga zaczynając od 14' wejdzie
już testowane w mk5 i hamuje bardzo wystarczająco dobrze |
|
|
|
 |
Nikuś

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 672 Skąd: Rz
|
Wysłany: 28 Gru 2011, 20:36
|
|
|
Stunt_Man, sprawa rozmiaru hamulców była już omawiana. |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 28 Gru 2011, 22:36
|
|
|
Odnośnie dystansów i pierścieni centrujących, dystanse z tyłu mam na stałe, felgi 17" mam z niefabrycznym otworem i do tego pierścienie centrujące zakładane już na dystanse, do 15" je zdejmuję... I to jest najlepsze rozwiązanie... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
Nikuś

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 672 Skąd: Rz
|
Wysłany: 29 Gru 2011, 11:09
|
|
|
Parzych, może masz i rację, ale mam możliwość to chciałem pokombinować, a wyszło przekombinowanie. |
|
|
|
 |
|