
|
[MK3] Gaśnie, nie odpala |
Autor |
Wiadomość |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20 Gru 2011, 23:00 [MK3] Gaśnie, nie odpala
|
|
|
Witam, silnik zetec 1.8. Pojawił się problem, mianowicie kilka dni temu postanowiłem zmniejszyć przerwe na moich świecach NGk V-Line 25, ori to 1,3 mm, zmniejszyłem do 1,05mm, odkręciłem i preparatem do styków wyczyściłem styki cewki( płyn odparował w 10 minut). poskładałem i po dwóch dniach zauważyłem problem. Jadąc ok 2 tys obrotów, po wciśnieciu gazu do dechy silnik skacze, nie przyśpiesza płynnie do 4 tys obr. Powyżej ciągnie należycie.
Dziś zupełnie kaput, nie da się odpalić bez gazu i bez gazu od razu gaśnie. Podmieniłem cewkę na inną( 100% sprawna), zero polepszenia. Podmieniłem świeczki na takie same z innego auta( niewiadomo czy sprawne), brak polepszenia. wróciłem do standardowej przerwy, brak polepszenia.
Teraz tak odpinałem także czujnik temp powietrza z dolotu podczas pracy silnika( kolega trzymał 1200 obr) i zero reakcji po odięciu/ wpięciu.
Czy niesprawny czujnik temp powietrza powoduje takie jazdy czy świeczki??( ale ciągnie normalnie pow 4 tys). Prosiłbym naglącą odpowiedź, bo w sobote jadę na mazury, a jutro przed robotą chciałem dokonać któregoś zakupu w IC |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 21 Gru 2011, 08:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 21 Gru 2011, 09:06
|
|
|
luk-90 napisał/a: | Dziś zupełnie kaput, nie da się odpalić bez gazu i bez gazu od razu gaśnie. |
Kurka od wczoraj mam ten sam problem, a jedyne co było robione to zmiana węży przy chłodnicy Na zimnym odpala, po chwili gaśnie, potem zapala już z trudem i nie trzyma obrotów a na pedał gazu prawie nie reaguje (obroty zamiast rosnąć spadają). Na początku w czasie jazdy też szarpie... a jak sie troche zagrzeje to już ok ale i tak potrafi nagle sam z siebie zgasnąć na luzie jakby odcinało paliwo
Przepływka podmieniona i bez zmian, krokowiec niedawno czyszczony więc wątpie że to jego wina, zastanawia mnie czujnik przepustnicy ale do tej pory wszystko było idealnie |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
safin
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 34 Dołączył: 16 Maj 2010 Posty: 44 Skąd: >RLS<
|
Wysłany: 21 Gru 2011, 13:31
|
|
|
A może woda w paliwie? |
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22 Gru 2011, 00:20
|
|
|
Jak to mówią " Umiesz liczyć to licz na Siebie"
Przetarł się przewód od czujnika temperatury zasysanego powietrza. Koszt naprawy to nowe przewody zapłonowe boscha, nowe świeczki i czujnik |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 22 Gru 2011, 10:00
|
|
|
luk-90, mówisz o tym co jest z tyłu kolektora? Jaki koszt tego czujnika?
Edit: zapomniałem że masz plastik, to pewnie czujnik jest troszku inny |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22 Gru 2011, 14:08
|
|
|
mam czujnik z kolektora alu, bierzesz miernik i mierzysz jego opor, ale bardziej obstawialbym uszkodzona wiazke. Czujnik zamiennik ok 50, ale warto najpierw sprawdzic stary
Madek pw wieczorem |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 22 Gru 2011, 16:00
|
|
|
zmniejsz przerwe do 0,8
tak z ciekawosci |
|
|
|
 |
Delko

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 16 Sie 2011 Posty: 44 Skąd: Chełm
|
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15 Sie 2012, 22:16
|
|
|
nie zakładam nowego tematu. Poprzedni problem rozwiązany. ale ostatnio powstał inyy.
Gdy staje się na światłach, obroty spadną do 900, zapala się zielone, chce ruszyć, a tu klops auto gaśnie i trzeba ze 4 razy próbować odpalić i wtedy łapie. Zrobiłem test błędów i pokazało TPS oraz krokowca, wymieniłem na sprawne, był spokój przez 400km i znowu dziś zgasł. Dodam, że w aucie 3-5 miesięczne świece, przewody, 2 miesięczny filtr paliwa oraz popma paliwa, wałki rozrządu z 2.0. Wszystko zaczeło się jakieś 2 tygodnie temu. Macie jakieś propozycje co to może być sprawcą? |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|