Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Spryskiwacze - nie działają
Autor Wiadomość
Paweł_S21 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 32
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 22
Skąd: Włocławek (CW)
Wysłany: 28 Cze 2010, 17:50   [MK3] Spryskiwacze - nie działają

Witam

Ostatnio czyściłem przełącznik zespolony ( lewy kierunek nie działał ). Po złożeniu wszystko ładnie działa oprócz spryskiwaczy...ani tył ani przód :( dodam ze wycieraczki wszystkie działają. Proszę o pomoc...
Ostatnio zmieniony przez trzeci 28 Cze 2010, 19:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 28 Cze 2010, 18:10   

coś źle poskładałeś :|
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Paweł_S21 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 32
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 22
Skąd: Włocławek (CW)
Wysłany: 28 Cze 2010, 18:29   

Nie wiem jaki to ma związek ale jak źle poskładałem za pierwszym razem to jak nacisnąłem przednie spryskiwacze to włączały się awaryjne...może jakieś zwarcie się zrobiło?
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 28 Cze 2010, 18:34   

rozbierz to jeszcze raz, wyczyść dokładnie, złóż jak należy, sprawdź bezpieczniki, załóż i próbuj.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Paweł_S21 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 32
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 22
Skąd: Włocławek (CW)
Wysłany: 28 Cze 2010, 18:40   

bezpieczniki są ok...ale masz racje sprawdzę jeszcze raz dla pewności :)

Składałem już chyba z 10 razy i jedyne co się zmieniło to to że zamiast spryskiwacza szyby przedniej mam wycieraczkę tylną :( Nie wiem nawet gdzie szukać problemu bo wszystko jest złożone tak jak było...
 
 
Don4tello 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 47
Skąd: łódzkie
Wysłany: 1 Gru 2010, 19:05   

Witam :) Padły mi ostatnio spryskiwacze...Nic nie grzebałem, wypsikałem wcześniej cały płyn letni po czym do pełna nalałem zimowy i od tej pory kaplica :| Zauważyłem, że przy naciśnięciu na przycisk spryskiwaczy, kontrolki lekko przygasaja. Co najpewniej się zwaliło? Pompka do wymiany?... Wycieraczki działaja normalnie.
 
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 1 Gru 2010, 19:08   

...a słychać buczenie pompki?
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 1 Gru 2010, 19:09   

zamarzło gy
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 1 Gru 2010, 20:07   

kuba87 ma rację - zamarzł płyn. Albo nalałeś letniego, albo ten zimowy jakiś nie taki, albo tylko nalałeś i nie psikałeś. W ten sposób w pompce i wszystkich wężykach pozostał jeszcze stary płyn i zamarzł.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 1 Gru 2010, 20:08   

a może to był zimowy Tesco? Kupiłem kiedyś testowo 1l. Pewnego dnia rano było -4 a on już zamarzł.
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 1 Gru 2010, 20:14   

No ja kupiłem w Tesco płyn, ale nie wiem ile miał odporności (niby -22) , bo go w ten sam dzień wylałem bo niesamowicie śmierdział aż w oczy szczypało.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Don4tello 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 47
Skąd: łódzkie
Wysłany: 1 Gru 2010, 20:59   

Płyn to jest mix:) Cleber, czy jakoś tak firmy K2, i jakiś zielony z Lidla Powershine chyba... :P Pompki nie słychać. Dziwna sprawa, ostatnio po przejechaniu iluś tam km...nagle zaczęły działać :) Potem znów przestały i do tej pory nie działaja...Po wlaniu tych płynów oczywiście psikałem nimi sporo, żeby w tych wężykach letni wyeliminować...Hmm....
 
 
 
Ziomek 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 22 Wrz 2010
Posty: 67
Skąd: okolice Mielca
Wysłany: 2 Gru 2010, 13:31   

Kurcze mi też zamarzł płyn, nie kupowałem tescowego tylko na stacji za 5zł 2L do -22, takiej temperatury nie było, może z -18 maks bo byłem u swojej i samochód stał pod gwiazdami, po naciśnięciu spustu spryskiwacza pompki nie słychać, czy w takim wypadku pompka jest do wymiany?
 
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 2 Gru 2010, 13:45   

Ziomek napisał/a:
Kurcze mi też zamarzł płyn, nie kupowałem tescowego tylko na stacji za 5zł 2L do -22, takiej temperatury nie było, może z -18 maks bo byłem u swojej i samochód stał pod gwiazdami, po naciśnięciu spustu spryskiwacza pompki nie słychać, czy w takim wypadku pompka jest do wymiany?


rozmroź płyn w zbiorniczku i pompce to się przekonasz.
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 2 Gru 2010, 13:46   

Ziomek, najpierw ją rozmroź i sprawdź czy działa.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
CzaRmaX 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Paweł
Wiek: 51
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 194
Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Gru 2010, 14:06   

Ziomek taki mały test nie zawsze adekwatny do tego co będzie i w zależności od elektryki. Przekręć kluczyk aby zapaliły się kontrolki na desce i wciśnij na momencik spryskiwacz jak kontrolki leciutko przygasną to raczej znaczy, że pompka jeszcze żyje, tylko nie ma na tyle siły aby lód przepompować :)
_________________
Każdy powinien mieć taki dupowóz z załącznikami. Życzę Wam tego pod choinką ja wraz z moją Fieściną :D
 
 
 
Ziomek 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 22 Wrz 2010
Posty: 67
Skąd: okolice Mielca
Wysłany: 2 Gru 2010, 15:15   

Na szybkiego, ściągnąłem nadkole, wszystko jest rozmrożone, ściągnąłem węzyk z pompki i spuściłem płyn, możliwe że zamarzł bo temperatura była bliska granicznej dla tego płynu a pewnie sporo jeszcze było w zbiorniku letniego, mam kilka pytań
1) ta pompka jest naprawialna, czy po prostu się ją wymienia, bo ceny jeszcze nie takie tragiczne?
2) czy można ją wyjąć bez odkręcania zbiorniczka?
3) czy nie było w mk5 w standardzie czujnika poziomu płynu(bo czytałem temat o montażu takiego czujnika)??

A jak wciskam na zapłonie to przygasa ale lekko LCD

no i jak ta pompka działa? Zakładam że w środku jest elektromagnes tak?

Wyciągnąłem pompkę odpiąłem wężyki no i nie chodziła, ale po krótkiej kąpieli w ciepłej wodzie wróciło jej życie :V: , potem tylko farelką podgrzałem wężyki za podbiciem maski i przód bangla, tył jeszcze nie no ale jak się ociepli to będzie działało. Spuściłem też cały płyn i zalałem nowym. :zwyciężca:
 
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 3 Gru 2010, 21:03   

Zamarzł to w ciepłym odpuścił. Nie można było szybciej spuścić płynów. Ale są lepsi. Z innego klubu npisał do mnie kolega że mróz, a on nie spuścił wody z układu chłodniczego i silnik nie kręci :głowąwmur: :głowąwmur: kill2 kill2 kill2 :głowąwmur: :głowąwmur: :głowąwmur:
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
.:brazylia:.
[Usunięty]

Wysłany: 5 Gru 2010, 00:37   

ja mam to samo wypsikałem letni płyn, dolałem zimowego płynu i zostawiłem autko w spokoju. dzis ruszyłem na trase a tu kaplica pompki nie slychać i płyn nie leci, na szybie tona soli z jezdni i nic nie widze, na dodatek padło mi ogrzewanie wnętrza i w srodku miałem na minusie do para zamarzała na szybie od środka i już nic nie widziałem. MASAKRA!!!
 
 
TomQ 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 61
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 245
Skąd: RZ
Wysłany: 5 Gru 2010, 11:25   

Tommur
W dzisiejszych czasach jeżdżenie z woda w silniku, nawet w lecie to jest szczyt buractwa. Zaryzykowałbym nawet określenie "kalectwo".

Przed zima, w wszystkich autach zawsze sikam wszystkie uszczelki silikonem,
zapuszczam zamki, zmieniam opony oraz kontroluję ładowanie i akumulatory.
Płyn ze spryskiwaczy jest zawsze wypsikany do zera [JAKOŚ DZIWNIE MI GO NIE SZKODA]
i zalewam zimowy. Często do zimowego, jak słabo myje, dolewam koncentrat Sonax'a lub W5.
Jak zamarza na szybie dolewam również denaturat.


Jeśli jakiś podzespół mający cokolwiek wspólnego z przewietrzaniem, ogrzewaniem, zawieszeniem, czy
hamowaniem zachowuje się choćby delikatnie podejrzanie. Natychmiast jest weryfikowany warsztatowo.

Generalnie nie pojmuję "polskiej mentalności", która zawsze czeka do końca, aż się zepsuje.
Oczywiście naprawa ma być najtańsza z możliwych. Kombinacje alpejskie pt. "może podejdzie
od ruskiego traktora", albo kupię simering za 3zł, bo dobry za 20 jest drogi.
Potem w 100% przypadków okazuje się, że ta naprawa była najdroższa z możliwych,
ale nie wyciąga się z tego żadnych wniosków i nadal sukcesywnie przemienia się swoje
auta w posklejaną SuperGlue kupę złomu.

Na szczęście zdarzają się jeszcze w PL ludzie myślący, których inteligencja nie pozwala
robić takich głupot.
_________________
Pozdrawiam,
TomQ
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.