[MK6] Wymiana rozrządu - 1.4 TDCi

Podforum dla tematów o silnikach diesla w MK6

Moderator: Moderatorzy

tongo
Posty: 12
Rejestracja: pt 07 paź 2011, 10:25
Płeć: Nie podano

[MK6] Wymiana rozrządu - 1.4 TDCi

Post #1 autor: tongo » ndz 09 paź 2011, 14:52

Witam.
Mam pytanie do Użytkowników Fiesty z silnikiem 1.4TDCI.
Samochód mam od 3 dni i myślę o wymianie rozrządu,oleju i filtrów.
Przebieg według licznika to 140K
Auto sprowadzone z Niemiec ale wiadomo po zakupie rozrząd to priorytet.
Zamierzam zrobić to sam.
Potrzebuje wymiary blokad jak by ktoś miał możliwość z wymiarowania notw
Za cenne wskazówki serdecznie dziękuję.
pozdrawiam :piwkowanie:
Ostatnio zmieniony pn 10 paź 2011, 19:34 przez tongo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
hawaj
Posty: 160
Rejestracja: czw 20 sty 2011, 21:18
Płeć: Nie podano

Post #2 autor: hawaj » pn 10 paź 2011, 12:18

Wymiana rozrządu moim zdaniem przy 140tkm jest bezsensowna bynajmniej jeśli producent zaleca to co 260tkm/10lat ;/

A blokady do zblokowania widziałem kiedyś na allegro coś za 100zł.

tongo
Posty: 12
Rejestracja: pt 07 paź 2011, 10:25
Płeć: Nie podano

Post #3 autor: tongo » pn 10 paź 2011, 13:02

Na allegro to i ja widziałem ale jak bym miał wymiary to mogę zrobić je sam.
Jak bym miał gwarancje przebiegu to bym się nie martwił (dmuchaj na zimne)(strzeżonego itp)
dzięki i pozdrawiam

Awatar użytkownika
popara83
Posty: 12
Rejestracja: czw 28 lip 2011, 10:13
Płeć: Nie podano

Post #4 autor: popara83 » pn 10 paź 2011, 16:05

hawaj pisze:Wymiana rozrządu moim zdaniem przy 140tkm jest bezsensowna bynajmniej jeśli producent zaleca to co 260tkm/10lat ;/

A blokady do zblokowania widziałem kiedyś na allegro coś za 100zł.


Kolego, 240 tys jest dla fiest mk7, a dla mk6 200tys lub 10 lat, pytałem w ASO forda Kielce i tylko pasek z rolkami, gdy zapytałem o pompe wody, to koles sie zdziwił, i powiedział ze nie trzeba wymieniac tej pompy, no ale ja kupiłem przed pytaniem w ASO i wymieniłem z pompa, u swojego mechanika za robocizne 190 zł, to tak dla potomnych, zeby nie czekali do 240 lub az pasek wystrzeli, ja wymieniłem jak miałem 198tys:)
pozdro

Awatar użytkownika
hawaj
Posty: 160
Rejestracja: czw 20 sty 2011, 21:18
Płeć: Nie podano

Post #5 autor: hawaj » pn 10 paź 2011, 19:18

Kolego, 240 tys jest dla fiest mk7, a dla mk6 200tys lub 10 la


A założymy się ze dla MK6 też jest 240tkm??

lizak21
Posty: 4
Rejestracja: wt 12 lip 2011, 18:52
Płeć: Nie podano

Post #6 autor: lizak21 » pn 10 paź 2011, 20:46

ja kupiłem w Polsce Fiestę z 2004 1.4 tdci przebieg ponad 120.000 ..w lipcu pojeździłem. 2 miesiące temu wymieniłem rozrząd, okazało się że pasek był pęknięty już. więc ..sam sobie zadaj pytanie ;)

Awatar użytkownika
hawaj
Posty: 160
Rejestracja: czw 20 sty 2011, 21:18
Płeć: Nie podano

Post #7 autor: hawaj » pn 10 paź 2011, 21:41

Słuchaj taką właśnie Fiestą do tej pory zrobiłem ponad 300tkm a rozrząd wymieniałem przy około 230 i jakoś niemiałem pękniętego paska...rozrząd był w dobrym stanie także takie gdybanie że lepiej wymienić to według mnie bezsens i tyle...

tongo
Posty: 12
Rejestracja: pt 07 paź 2011, 10:25
Płeć: Nie podano

Post #8 autor: tongo » wt 11 paź 2011, 00:16

Panowi oczywiście o zasadności wymiany nawet nie ma co dyskutować .W imię zasady ograniczonego zaufania takie rzeczy wymienia się i zapomina.
Ale do sedna sprawy nikt z was nie robił wymiany paska własnoręcznie?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
mieszko
Naczelny spamer F.K.P.
Posty: 1165
Rejestracja: pn 27 gru 2010, 20:56
Płeć: Nie podano

Post #9 autor: mieszko » wt 11 paź 2011, 10:48

hawaj pisze:Słuchaj taką właśnie Fiestą do tej pory zrobiłem ponad 300tkm a rozrząd wymieniałem przy około 230 i jakoś niemiałem pękniętego paska...rozrząd był w dobrym stanie także takie gdybanie że lepiej wymienić to według mnie bezsens i tyle...


hawaj, weź pod uwagę że jego Fiesta ma 9 lat, przywieziona z Niemiec i 140 tys. przebiegu - coś tu nie halo. Zdarzało (choć w marginanej ilości przypadków) że pasek nie wytrzymywał zalecanych 200 czy 240 tys. km Poza tym koszt wymiany jest znacznie niższy od kosztów naprawy, u mnie części + olej do skrzyni + robocizna wyszło 500 zł.
Obrazek

lakiernik175
Posty: 188
Rejestracja: ndz 11 kwie 2010, 14:43
Płeć: Nie podano

Re: Wymiana rozrządu - 1.4 TDCi

Post #10 autor: lakiernik175 » wt 11 paź 2011, 14:30

tongo pisze:Witam.
Potrzebuje wymiary blokad jak by ktoś miał możliwość z wymiarowania
pozdrawiam :piwkowanie:

Już Ci podaje wymiary blokad.
Kupujesz zestaw wierteł jak go jeszcze nie masz w warsztacie i do dzieła :luzik:
Aha,, Jeszcze duże gwoździe są dobre :devil:
Wyprzedaż części do mk6,głównie silnikowe(benzynowe),części zawieszenia,wnętrza,elektryka.
Zawsze gwarancja rozruchowa.Pytać na maila.Z braku czasu odpowiem wieczorem.

tongo
Posty: 12
Rejestracja: pt 07 paź 2011, 10:25
Płeć: Nie podano

Post #11 autor: tongo » wt 11 paź 2011, 23:01

No spoko tak zrobię. Jak by się jakieś ułamało wezmę dwa komplety :devil:
Jak zrobię wam tu manuala to jeszcze Peugot z Fordem mechaników będzie podsyłał mi na szkolenia ozor

dydek1
Posty: 2
Rejestracja: ndz 27 lis 2011, 19:39
Płeć: Nie podano

Post #12 autor: dydek1 » ndz 27 lis 2011, 19:44

Radze wymienić pasek rozrządu tym bardziej że auto jest sprowadzone. Producenci różnie zalecają ale najlepiej jest wymieniać co 60 - 90 tys bo zerwanie paska to kosztowna sprawa. Polecam dobre i sprawdzone paski rozrząd ford gdzie dobierzemy pasek praktycznie do każdego modelu Fiesty.

artax
Posty: 397
Rejestracja: sob 26 lut 2011, 22:30
Płeć: Nie podano

Post #13 autor: artax » ndz 27 lis 2011, 21:51

a jak ktos ma wymiane przy 200 tys lub 10 lat to także ma wymienić przy 90 :fox: Mozna się pokusić przy 150 ale 90 to przesada.Tak dla scislości ja mam w instrukcji 200 tys.
pzdr
Jest 115 KM i 256 Nm :)


Wróć do „Silniki diesla”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika