Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Do czego jest ta rurka?
Autor Wiadomość
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 34
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20 Wrz 2011, 18:40   [MK3] Do czego jest ta rurka?

Wiem tyle, że na pewno jakieś ciśnienie musi mieć i że leci do obudowy filtra powietrza. Pytam bo zamierzam obudowę zmienić i nie bardzo wiem co mógłbym z nią zrobić i za co odpowiada? Póki ją zatykam to samochód chodzi normalnie, jak jest normalnie otwarta to gaśnie

_________________
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 20 Wrz 2011, 20:08   

odma
 
 
 
DemptD 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 35
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 2231
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 20 Wrz 2011, 20:20   

diodalodz, a od kiedy odma wchodzi od spodu do patelni i wychodzi zza silnika?
_________________
...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna®
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 20 Wrz 2011, 20:23   

od zawsze . ciśnienie z komory korbowej wędruje w ten sposób do dekla zaworów i sobie wraca w razie co . To co jest wyprowadzone z dekla zaworów to też też odpowietrzenie aby wyrównać ciśnienia na górze i dole i poprawić smarowanie głowicy po przez rozbryzg a dodatkowo zassać spaliny z uszczelniaczy zaworowych . A jest za silnikiem w miejscu gdzie dobre auta miały pompę paliwa aby poprawić smarowanie wałka w tym miejscu . Dlatego historycznie mk3 ma to w tym miejscu .
 
 
 
DemptD 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 35
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 2231
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 20 Wrz 2011, 20:29   

aa no widzisz, znowu się czegoś dowiedziałem :ok:
_________________
...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna®
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Wrz 2011, 08:29   

matrix-1990 napisał/a:
Wiem tyle, że na pewno jakieś ciśnienie musi mieć i że leci do obudowy filtra powietrza. Pytam bo zamierzam obudowę zmienić i nie bardzo wiem co mógłbym z nią zrobić i za co odpowiada? Póki ją zatykam to samochód chodzi normalnie, jak jest normalnie otwarta to gaśnie
Daj foto,,, w mk3 nie ma typowej odmy
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 36
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 21 Wrz 2011, 10:57   

Potwierdzam słowa diodalodz.

Do obudowy filtra wędrują 2 węże.. jeden od korka wlewu oleju i drugi właśnie ten bodajże od kolektora ssącego (ale nie jestem pewien).
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Wrz 2011, 11:00   

Blackknight88, korek wlewu oleju, racja, kolektor - racja,,, i jak się to ma do pompy paliwa w bloku i jej braku w mk3 o czym pisał Dioda?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 34
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21 Wrz 2011, 17:17   

to zrobić tą fotkę skąd idzie wężyk? Generalnie chciałbym wiedzieć czemu on służy i gdy zmienię obudowę filtra co mógłbym z nim zrobić (zaślepić czy jakoś zatkać z małym otworkiem)?
_________________
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Wrz 2011, 17:30   

To jest tak (poprawić mnie jak się mylę) w podstawie puszki filtra, jest lejek, z zaworkiem u góry, na dole w lejku jest trójnik - u góry jest puszka filtra, z boku jest podłączony przewód z korka wlewu oleju (z dekla), od spodu jest wężyk idący na kolektor dolotowy.

W tym lejku na dole jest taka specjalna zwężka, dość wąska, tak ze do kolektora nie idzie powietrze "na full" tylko tą zwężką, silnik je zasysa bez względu na położone przepustnicy (to powietrze idzie zawsze bokiem) dlatego jak rozłączysz wężyk, to powietrze idzie na maxa i silnik zamiast zaciągać powietrze przez mono ( razem z paliwem) to się zasysa czystym i gaśnie,,, jak ktoś pooperuje gazem żeby nie zgasł, odłącz to sobie i zobacz co się dziej jak to zatykasz i odtykasz,,, najpewniej będzie tak że na zatkanym całkiem będzie problem, na odetkanym za dużo też,,, choć w mono komp miesza silniczkiem korkowym i może na zatkanym na wolnych chodzić (gaźnik, po zatkaniu wymaga przeregulowania)

Tyle o wężu do kolektora, ten do korka oleju tam idą jego pary z silnika,,, na pewno nie należy tego zatykać, brak "ssania" i wolny odlot do atmosfery jest jakimś tam rozwiązaniem,,, ale dobrze by było coś zakombinować, zależy co za obudowę filtra chcesz podłączyć,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 34
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21 Wrz 2011, 19:05   

http://t2.gstatic.com/ima...jADwKPhK1JUP0VQ
Taką puchę muszę zamontować, bo mi mikser lpg zatyka powietrze w patelni i muszę jakąś wyższą obudowę dać to raz, a dwa, że do tej puszki łatwiej jest zrobić jakiś ogarnięty dolot tak, żeby powietrze nie wlatywało na wprost do obudowy filtra bo gaśnie jak się dojeżdża na luzie na lpg.

Z korka wlewu nie ma problemu bo wejście jest jak widać w puszce, no chyba ze dam sobie jakiś filterek stożkowy na korek a do tego wejścia podać wąż od kolektora.
I jest druga (chyba lepsza opcja) - normalnie podczepić wężyk od korka do puchy, i wywiercić gdzieś od boku dziurę, odciąć ten zaworek z patelni i jakoś go przytopić do tej dziurki
_________________
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Wrz 2011, 19:14   

Zdjąć wąż z dołu korka, zaślepić, by silnik nie ciągnął powietrza - jak będzie pracował jak trzeba wężyk z korka oleju podłączyć pod widoczny na foto króciec, jak silnik z zatkanym podciśnieniem na kolektor chodzić dobrze nie chce, to wyciągnąć z patelni lejek, zrobić od góry adapter z redukcją i podłączyć jak wyżej.

Masz gaźnik? Na mono mixer się montuje pod wtryskiwacz i cała obudowa filtra idzie wtedy do góry.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 34
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21 Wrz 2011, 19:17   

gaźnik, no dobra to chyba już wiem wszystko do tego żeby się za to zabrać
_________________
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Wrz 2011, 19:20   

a szkoda, bo tu by było coś idealnie dla Ciebie: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=58926 :)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 34
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21 Wrz 2011, 19:29   

w każdym razie dzięki za odpowiedź ;)
_________________
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3356
Skąd: Roskilde
Wysłany: 21 Wrz 2011, 19:32   

obudowa jest dobra tylko gazownicy jak zwykle zabłysnęli i załozyli gazownie nie tak jak trzeba...
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Wrz 2011, 20:41   

kuba87, też tak myślę,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Kto jest z Wrocławia ? Dolnegośląska ?
Ilu nas jest ? Wpisz się !
Piter Grupa Wrocław - Frakcja Dolnośląska 75 9 Sty 2016, 10:57
roch57
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.