Zamknięty przez: szynszyl 14 Wrz 2011, 06:53 |
[MK3] zalewa silnik |
Autor |
Wiadomość |
moc87
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/53KM
Dołączył: 30 Gru 2010 Posty: 7 Skąd: BDG
|
Wysłany: 30 Sie 2011, 21:26 [MK3] zalewa silnik
|
|
|
witam nie wyczytałem w tematach info wiec pytam wymieniłem sonde wymieniłem swiece kable oczywiscie termostat czujnik temp i czujnik na wale nagle silnik zalewa i dławi oczywiscie zwiekszylo sie spalanie co mam poradzic |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 30 Sie 2011, 21:37
|
|
|
Ale ze jak nagle zalewa silnik ?? ma mula?? gasnie czy co?? wchodzi na obroty ?? ktory z 3 czujnikow temperatury wymieniles ?? czujnik polozenia walu nie ma wplywu na to ze silnik zalwea, termostat tez bo korekta dawek idzie po IAT, TPS, ECT, map-ie...
Rozwin to co sie dzieje... |
_________________
 |
|
|
|
 |
moc87
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/53KM
Dołączył: 30 Gru 2010 Posty: 7 Skąd: BDG
|
Wysłany: 30 Sie 2011, 21:52
|
|
|
wymieniłem dwa czujnik ten który tam sie wkreca no i wtyczketa do ktorej tam przewody dochodza a 3 to nie wiem, silnik działa poprawnie i nastepuje lekkie zduszenie i pozniej przez chwilke sa zwiekszone obroty po czym wskakuje na normalne obroty to pojawia sie na luzie co jakis czas, a druga sprawa smigam sobie zwalniam przed skrzyzowaniem redukuje na 2 a on nagle traci moc, gdy dodaje gazu traci jeszcze wiecej chwile pochdzi ijest dobrze to mi sie objawia co jakis czas |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 30 Sie 2011, 22:01
|
|
|
czyli co zmieniles czujnik z 1 przewodem na deske i czujnik ktory ma 2 przewody i niebieska wtyczke tak ??
Czesto zdaza sie ze podwieszaja ci sie obroty bo mi to ewidentnie smierdzi TPSem... tzn na forum znajdziesz to pod chaslem CPP, CCP, czujnik polozenia przepustnicy a to czesta przypadlosc... |
_________________
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Sie 2011, 22:27
|
|
|
Fordon napisał/a: | czyli co zmieniles czujnik z 1 przewodem na deske i czujnik ktory ma 2 przewody i niebieska wtyczke tak ?? | Czyli te które nie maja wpływu na prace silnika |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Mazi89
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 36 Dołączył: 05 Wrz 2011 Posty: 15 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 5 Wrz 2011, 16:11
|
|
|
Witam serdecznie.
Mam podobny problem. Silnik jest zalewany benzyną.
Objawy:
- smród nie spalonego paliwa z wydechu,
- podwyższone zużycie paliwa (ok 11-12l/100km),
- samochód normalnie przyśpiesza, ale na wolnych obrotach oraz przy dojeżdżaniu do skrzyżowania go "przydusza".
Wymenione:
- filtry powietrza, paliwa, oleju
- olej
- sonda lambda,
- kable WN i świece
- termostat.
Styki przy silniczku krokowym, CPP, wtrysku, map sensorze i komputerze wyczyszczone i popsikanie płynem do styków.
Dzisiaj czyściłem silniczek krokowy i sprawdziłem CPP. Silniczek zachowuje się prawidłowo tzn trzyma obroty, ale jak silnik jest zalewany paliwem to czasami go przydusza. CPP też raczej w porządku. Wszystkie izolacje kabli są ok. Gdy dzisiaj zapomniałem podłożyć tę "dźwignię" od CPP pod przepustnicę to samochód w ogóle nie chciał jechać.
Gdy zrobię reset komputera to Fiesta prze pierwsze kilkanaście km jeździ świetnie. Nie śmierdzi paliwem. Obroty spadają idealnie na 900 bez żadnych przyduszeń. Dopiero po jakimś czasie zaczyna świrować.
Jakie czujniki mają wpływ na dobór mieszanki? Bo nigdzie nie mogę znaleźć dokładnego opisu.
Jeszcze jedno. Przy wymianie oleju zauważyłem, że przy klaksonie zwisa sobie jakaś wtyczka. Może mi ktoś powiedzieć od czego ona jest? Kabel wychodzi z pod akumulator i dalej idzie w stronę komputera.
Kilka zdjęć:
http://imageshack.us/phot...0110901141.jpg/
http://imageshack.us/phot...0110901142.jpg/
http://imageshack.us/phot...0110901143.jpg/
Czytałem już wiele tematów na forum, ale w żadnym nie ma rozwiązania, które by u mnie zadziałało.
Pozdrawiam, Szymon |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Wrz 2011, 16:54
|
|
|
Błędy zaczytaj z kompa,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Mazi89
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 36 Dołączył: 05 Wrz 2011 Posty: 15 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 8 Wrz 2011, 16:03
|
|
|
Witam ponownie,
Nie wiem czy zakładać nowy temat więc napiszę tutaj. Chciałem dzisiaj sprawdzić błędy z kompa, ale pojawił mi się nowy problem.
Kiedyś po wjechaniu w kałużę samochód zaczął świrować tzn obrotomierz zaczął latać jak szalony, ale silnik kręcił się normalnie, po chwili auto zdechło i już nie chciało zapalić. Dopiero jak wszystko wyschło i podłączyłem kablami akumulator do innego wozu to zapalił.
Dzisiaj nie wjechałem do żadnej kałuży, a samochód znowu to samo zrobił. Obrotomierz zaczął świrować (skakał jak szalony, a później już spadł na zero, ale silnik dalej chodził normalnie), wycieraczki chodziły strasznie wolno aż w końcu przestały działać. Przyjechał pod blok, chciałem zaparkować, ale samochód momentalnie stracił moc, zgasł i już nie odpalił. Zepchnąłem go na parking. Po dwóch godzinach odpala normalnie, ale po krótkiej przejażdżce znowu nie działa obrotomierz. Zauważyłem, że po prawej stronie (patrząc od przodu samochodu przy otwartej masce) za amortyzatorem zbiera mi się woda i ścieka on po komorze silnika na dół. W innych miejscach nie zauważyłem wody.
Tak sobie myślę czy te dwie sprawy nie mają ze sobą coś wspólnego. Tzn czy czasem nie są gdzieś uszkodzone kable i czy przebicia nie powodują też błędów przy doborze mieszanki.
Pozdrawiam, Szymon
PS. Błędy zczytam jak tylko pogoda się poprawi, bo teraz strach się gdzieś wybrać żebym znowu nie został tyczeć gdzieś na poboczu |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Wrz 2011, 16:56
|
|
|
Zmierz napięcie na akumulatorze,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 8 Wrz 2011, 20:23
|
|
|
mógłbym łeb podłożyć, że to masy świrują |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
Mazi89
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 36 Dołączył: 05 Wrz 2011 Posty: 15 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 9 Wrz 2011, 00:02
|
|
|
szynszyl napisał/a: | mógłbym łeb podłożyć, że to masy świrują |
Masy czyli mam sprawdzić kabelki, które idą od "-" z akumulatora ? W elektryce trochę słaby jestem
Może to mieć wpływa na dobór mieszanki ? Tzn czy jeżeli jest gdzieś przebicie to komputer może zmieniać skład mieszanki ? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Wrz 2011, 10:01
|
|
|
Mazi89 napisał/a: | czy jeżeli jest gdzieś przebicie to komputer może zmieniać skład mieszanki ? | Nie można,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Mazi89
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 36 Dołączył: 05 Wrz 2011 Posty: 15 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 10 Wrz 2011, 16:27
|
|
|
Więc sprawdziłem akumulator. Kompletny trup. Na podmienionym aku sprawdziłem ładowanie i wychodzi za słabe. Więc alternator do regenarcji. W związku z tym mam pytanie co do błędu "zbyt niskie napięcie akumulatora" czy ma on zbyt na mieszankę? Tzn czy nawet jeżeli jest tylko ten błąd to czy komputer wchodzi w tryb awaryjny? |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 12 Wrz 2011, 20:09
|
|
|
Mazi89, Tu chodzi o to ze jesli masz odpalony silnik to bezyniak potrzebuje pradu jesli napiecie spada ponizej 10V na ako lub klemach to ma co raz to wieksze problemy z przemieszczaniem sie z punktu A do punktu B. |
_________________
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Wrz 2011, 09:43
|
|
|
Wiesz, wszystko ma swoje napięcie zasilania,,, w aucie przyjęte jest nie mniej niż 12V,,, (tak naprawdę to 12,6 a prawidłowo wszystko pracuje w granicach 13,5V) jak jest za niskie napięcie zasilania to elektronika i układy wykonawcze nie będą działać dobrze,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Mazi89
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 36 Dołączył: 05 Wrz 2011 Posty: 15 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 13 Wrz 2011, 09:57
|
|
|
Witam ponownie,
Dzisiaj odebrałem samochód od mechanika. Okazało się, że kable od alternatora były już strasznie zniszczone (zgniłe co powodowało słabe ładowanie, a jak pojawiała się wilgoć brak ładowania. Kable są nowe i ładowanie działa bardzo dobrze. Przy okazji wymieniłem też akumulator oraz prawy zacisk bo czasami nie odbijał.
Zrobiłem samochodem krótką rundkę ok 3km i jak na razie spisuje się bez zarzutu. Obroty ładnie spadają do 900, nie szarpie na niskich i najważniejsze, że zniknął zapach nie spalonej benzyny Poprzednio nawet po resecie po przejechaniu nie całego kilometra samochód już nie spisywał się dobrze. Dzisiaj mam zamiar zrobić jeszcze kilkanaście km i zobaczymy co z tego będzie. Mam nadzieję, że spalanie również spadnie
Pozdrawiam i dzięki za pomoc |
|
|
|
 |
|