Przesunięty przez: trzeci 25 Sie 2011, 15:33 |
[MK4] Poprawa kultury pracy zawieszenia |
Autor |
Wiadomość |
kodex

Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: 2.0 16V
Imię: Konrad
Dołączył: 23 Gru 2009 Posty: 31 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22 Sie 2011, 12:02 [MK4] Poprawa kultury pracy zawieszenia
|
|
|
Drodzy forumowicze, szukam informacji jak dobrać zawieszenie, żeby moja fiesta lepiej wybierała nierówności na drodze.
Jak fiesta wpadnie w dołek/studzienkę to jest taki huk, że aż strach z kolei przy większych prędkościach na długich poprzecznych nierównościach skacze do krańca amortyzatorów. Wrażenie jakby za miękko było.
W fieście mk7 jest genialne zawieszenie pracuje jak trzeba... co trzeba zrobić. żeby mieć taki efekt mk4?
Mam seryjne zawieszenie. Koła 7Jx15H2 ET38 z oponami 195x50r15 |
_________________ MK4 '98 1.25/75KM
 |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 25 Sie 2011, 15:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 22 Sie 2011, 12:13
|
|
|
możliwe, że amory mają już słabą skuteczność tłumienia |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Sie 2011, 14:23
|
|
|
Podjedz na stację kontroli i sprawdź zawiechę,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
hubi_2006

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 1479 Skąd: Kruszwica
|
Wysłany: 22 Sie 2011, 17:03
|
|
|
kodex napisał/a: | 195x50r15 | Przy tym profilu to nawet nowe amorki wszystkiego nie załatwią |
_________________ Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz (R) |
|
|
|
 |
kodex

Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: 2.0 16V
Imię: Konrad
Dołączył: 23 Gru 2009 Posty: 31 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23 Sie 2011, 08:41
|
|
|
Marcin, JoeMix, sprawdzałem zawieszenie 2 miesiące temu i jest całkowicie sprawne. Tylne amorki były wymienione pół roku temu.
hubi_2006 napisał/a: | kodex napisał/a: | 195x50r15 | Przy tym profilu to nawet nowe amorki wszystkiego nie załatwią | hubi_2006, a mk7 potrafi
MK4 na 175x75r14 skacze i buja się jak idiota.. na 195x50r15 lepiej trzyma się zakrętów i nie buja się jak furmanka.
Czym charakteryzują się takie auta jak fiesta mk7, że mają tak genialne zawiechy?
Jestem w stanie wymienić sprężyny, amorki i zrobić jakieś modyfikacje.
Pytanie tylko co ja muszę zrobić, żeby mieć lepszy komfort z jazdy?
Nie wchodzi w grę zmiana auta, bo uwielbiam moją foti.
Chciałbym, żeby to był dość ciekawy projekt z oczekiwanym efektem końcowym, więc będę wdzięczny za wszystkie porady, zwłaszcza jeżeli ktoś ma doświadczenie z zawieszeniem w autach. |
_________________ MK4 '98 1.25/75KM
 |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 23 Sie 2011, 10:15
|
|
|
Czym dla Ciebie jest komfort podczas jazdy, bo możemy się minąć z docelowym setupem. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
TSRules

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 23 Sie 2011, 16:23
|
|
|
masz wydymane zawieszenie, ja po przesiadce na fiestę jestem zadowolony, sztywne zawieszenie żadne tam miękkie, nic nie tłucze, a mam serię, przy przejeździe przez spowalniacze słychać tylko ciche puknięcie, a jak jechałem pługiem kobity to sie wystraszyłem że coś pękło i bujało na koleinach jak cholera |
_________________
 |
|
|
|
 |
kodex

Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: 2.0 16V
Imię: Konrad
Dołączył: 23 Gru 2009 Posty: 31 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25 Sie 2011, 04:42
|
|
|
Marcin, płynne (przyjemne) przejeżdżanie przez nierówności i niesłyszenie huku przy tym.
TSRules, jest sztywno, ale w dołkach robi się wielki problem.
Cały samochód "wpada" w nierówność, zamiast z klasą ją wybrać i przeprowadzić przez nią koło, nie ruszając zbytnio całym autem. |
_________________ MK4 '98 1.25/75KM
 |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 25 Sie 2011, 08:18
|
|
|
Nie ta klasa auta, przy takich walcach i masie nieresorowanej zapomnij o bezgłośnym przejeździe przez wyrwy w drodze, może trochę poratowałby Ciebie gwint, ale wtedy miękko nie będzie |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
TSRules

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 25 Sie 2011, 12:43
|
|
|
Cytat: | Marcin, płynne (przyjemne) przejeżdżanie przez nierówności i niesłyszenie huku przy tym.
TSRules, jest sztywno, ale w dołkach robi się wielki problem.
Cały samochód "wpada" w nierówność, zamiast z klasą ją wybrać i przeprowadzić przez nią koło, nie ruszając zbytnio całym autem. |
no jak masz huk to amor dobija do końca czyly, jeśli amory twierdzisz że dobre to widocznie te szerokie 15 na niskim profilu dają w dupe zawieszeniu, tym bardziej na naszych prostych drogach jedyna opcja mniejsze kółka |
_________________
 |
|
|
|
 |
kodex

Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: 2.0 16V
Imię: Konrad
Dołączył: 23 Gru 2009 Posty: 31 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25 Sie 2011, 13:37
|
|
|
Marcin, gwintowane zawieszenie? Jak zmieni się zachowanie na drodze?
TSRules, a może inne amory? z innym skokiem albo twardsze?
Pany w cale nie twierdzę, że to ma być cud boski i samo zacznie lepiej jeździć. Może jakieś modyfikacje w zawieszeniu pomogą? |
_________________ MK4 '98 1.25/75KM
 |
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25 Sie 2011, 13:46
|
|
|
gazowe amorki i do tego oponki 185/60 r14. Bedzie na pewno lepiej, bo i gumka będzie trochę dziury wyłapywać. nie bedzie tak superasnie trzymać się drogi, ale i silnik bedzie miał ciut lzej przy mniejszym kapciu |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 25 Sie 2011, 14:12
|
|
|
kodex napisał/a: | Marcin, gwintowane zawieszenie? Jak zmieni się zachowanie na drodze? |
będzie ciut niżej i trochę twardziej, u mnie po wymianie z serii amorów już trochę wymęczonych życiem (szczególnie tył) i sprężyn no name -35 na używanego gwitna (sprawność na stacji kontroli pokazała ponad 75%), zrobiło się o wiele bardziej przyjemnie przy wybieraniu nierówności, a twardość nie męczy, tyle że mam go ustawionego gdzieś w okolicach -35-40mm |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
kodex

Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: 2.0 16V
Imię: Konrad
Dołączył: 23 Gru 2009 Posty: 31 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25 Sie 2011, 14:18
|
|
|
luk-90, szczerze mówiąc nie chciałbym zmieniać felg na mniejsze. Gazówki lepiej pracują od olejowych?
Marcin, jakie ty masz felgi na tym założone? Zmieniałem tylne amorki jakieś pół roku temu. |
_________________ MK4 '98 1.25/75KM
 |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 25 Sie 2011, 14:22
|
|
|
185/55/14 6j14 |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
kodex

Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: 2.0 16V
Imię: Konrad
Dołączył: 23 Gru 2009 Posty: 31 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25 Sie 2011, 14:24
|
|
|
Chętnie bym zobaczył w praktyce jak to twoje cudo jeździ. |
_________________ MK4 '98 1.25/75KM
 |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 25 Sie 2011, 14:31
|
|
|
zapraszam do mnie ewentualnie przyszłoroczny zlot |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
kodex

Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: 2.0 16V
Imię: Konrad
Dołączył: 23 Gru 2009 Posty: 31 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25 Sie 2011, 16:44
|
|
|
Marcin, oby była okazja się spotkać.
A co sądzicie o przystosowaniu niededykowanego zawieszania?
Robił już ktoś coś takiego ?
Może warto? |
_________________ MK4 '98 1.25/75KM
 |
|
|
|
 |
|