Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] 40/40 a seryjne amortyzatory?
Autor Wiadomość
David 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 32
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 47
Skąd: Bytom
Wysłany: 11 Sie 2011, 23:19   [MK4] 40/40 a seryjne amortyzatory?

Chciałbym się dowiedzieć jak to wygląda w praktyce. Czy seryjne amortyzatory wytrzymają gdy założę takie sprężyny?
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 11 Sie 2011, 23:29   

to taki max dla seryjnych, ale jak masz je już kiepskie to licz się z dobijaniem na dużych nierównościach.
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Nikuś 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 672
Skąd: Rz
Wysłany: 11 Sie 2011, 23:33   

Marcin napisał/a:
jak masz je już kiepskie to licz się z dobijaniem na dużych nierównościach

Nawet na dobrych amorkach będzie to miał, wiem z doświadczenia.
 
 
 
David 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 32
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 47
Skąd: Bytom
Wysłany: 11 Sie 2011, 23:39   

Dobijaniem?

Te będą dobre? http://www.mapet-tuning.c...535-p-4801.html
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Sie 2011, 06:58   

David napisał/a:
Dobijaniem?
Tak zawieszenie jest tak skonstruowane, że tłoczysko amorka jest w jakimś tam położeniu, i ma miejsce na ruch do góry i do dołu, jak zmienisz springi to położenie "środkowe" tłoczyska się zmieni i mu z jednej strony będzie brakować i będzie dobijał, jak za mocno dobije to się rozleci albo wyrwie z mocowania,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
arecki 
Człowiek Whisky


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 1673
Skąd: WWL
Wysłany: 12 Sie 2011, 08:31   

na 40/40 seria w sam raz
_________________




Była Fiesta jest Focus
 
 
 
David 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 32
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 47
Skąd: Bytom
Wysłany: 12 Sie 2011, 10:17   

Okej rozumiem ale je szczególnie jeżdżę slalomem po naszych drogach tak więc rzadko kiedy przeklinam w samochodzie ze zdenerwowania, że wjechałem w jakąś przepaść :rotfl:

Czy te sprężyny co wam pokazałem będą dobre? Wyślę jeszcze raz.
http://www.mapet-tuning.c...535-p-4801.html
 
 
 
arecki 
Człowiek Whisky


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 1673
Skąd: WWL
Wysłany: 12 Sie 2011, 10:24   

dobre, MTS robi w miarę dobre springi

gorzej z amorami :-P
_________________




Była Fiesta jest Focus
 
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 12 Sie 2011, 12:43   

JoeMix napisał/a:
Tak zawieszenie jest tak skonstruowane, że tłoczysko amorka jest w jakimś tam położeniu, i ma miejsce na ruch do góry i do dołu, jak zmienisz springi to położenie "środkowe" tłoczyska się zmieni i mu z jednej strony będzie brakować i będzie dobijał, jak za mocno dobije to się rozleci albo wyrwie z mocowania,,,

Bez przesady, -40 to nie jest jakies wielkie obnizenie. Predzej dobijesz amorka na seryjnej miekkiej sprezynie. Progresywne sprezyny maja taka charakterystyke ze utwardzaja sie wraz ze zwiekszeniem nacisku.
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
David 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 32
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 47
Skąd: Bytom
Wysłany: 12 Sie 2011, 13:17   

Teraz ja już sam nie wiem :) Chce aby fiesta była jak najniżej się da na seryjnych amorkach ale też nie chcę siedzieć w tym aucie jak na bombie, która tyka i nie wiadomo na której dziurze stanę i będę wołał o pomoc :|
 
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 12 Sie 2011, 13:31   

Nie widzę problemu - zakładasz -40 na seryjne amory i hula... A już trochę takich springów się zakładało. Jak będzie niewygodnie/za nisko/whatever to wciskasz gumę w sprężynę za 5zł/szt i tyle. Jak nie jeździsz rajdowo to nic Ci się nie stanie.
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
David 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 32
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 47
Skąd: Bytom
Wysłany: 12 Sie 2011, 14:55   

Seryjną fiestą rajdowo :cojest:
Nie głównie to mój dupowóz ale lubię jak jest nisko no ale fundusze ograniczają to muszę się nacieszyć-40 :ok:
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 12 Sie 2011, 14:57   

David, na dzien dobry przed obnizeniem auta zawitaj na SKP(stacja kontroli pojazdow) pan diagnosta za cale bagatela 20zl sprawdzi twoje amortyzatory seryjne i ich sprawnosc.
Dla czego to pisze?
A no dla tego ze zaden z was nie wziol pod uwage ze amortyzator ktory ma lat 10 czy 15 nie bedzie rewelacja i przy mocniejszym obnizeniu oraz naszych jak ze europejskich ulicach przy dobiciu w dziurce moze nastapic wylanie amortyzatora i to szybciej niz mozecie sobie pomyslec, co za tym idzie auto bedzie jezdzilo na samej sprezynie i bedzie niebezpieczne dla wlasciciela i pozostalych na ulicy. Juz taki przypadek mialem i to z E46 2003r gdzie amor seryjny wylal a w sumie wystrzelil po zalozeniu sprezyn dedykowanych z M-ki a tam wartosci obnizenia oscyluja w granicy -25 i -30mm, kolega wrocil 2 dni pozniej na wymiane przednich amortyzatorow.
Gumy miedzy sprezyny to zostawcie sobie do roweru a nie do auta, bo to nie jest bezpieczne i w taki sposob sprezyna traci swoje wlasciwosci, ale ludzie to zakladaja slepo bo auto za nisko usiadlo i robia j/w.
Grunt to podejsc do takich zabaw z glowa, po mimo ze czasem wychodza drozej ale za to bezpieczniej dla nas wszystkich.
_________________

 
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 12 Sie 2011, 16:00   

Jeśli ktoś sra kasą, to niech kupi gwint za 3 klocki i tyle. Fordon nie każdego stać na profi rozwiązania, albo mija się to z celem, np w takim dupowozie... tak jak piszesz, wystarczy z głową, a będzie bezpiecznie, niekoniecznie drożej... zresztą budget team rulez :ok:
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 12 Sie 2011, 17:41   

Tu nie chodzi o gwinta za 3kafle lecz jesli sprawnosc jest ponizej 50% to lepiej kupic nowy gazowy i seryjny amorek + sprezyny i bedzie dobrze... bo ile wyjdzie na 4 markowe amorki 650zl ?? + sprezyny za 200zl eibach uzywany i jest gitara...
_________________

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Sie 2011, 18:24   

madek napisał/a:
JoeMix napisał/a:
Tak zawieszenie jest tak skonstruowane, że tłoczysko amorka jest w jakimś tam położeniu, i ma miejsce na ruch do góry i do dołu, jak zmienisz springi to położenie "środkowe" tłoczyska się zmieni i mu z jednej strony będzie brakować i będzie dobijał, jak za mocno dobije to się rozleci albo wyrwie z mocowania,,,

Bez przesady, -40 to nie jest jakies wielkie obnizenie. Predzej dobijesz amorka na seryjnej miekkiej sprezynie. Progresywne sprezyny maja taka charakterystyke ze utwardzaja sie wraz ze zwiekszeniem nacisku.
Ktoś napisał ze będzie dobijać, a kolego chyba nie zrozumiał co to znaczy,,, więc tak łopatologicznie wytłumaczyłem o co chodzi,,, to czy będzie dobijać na -40 czy nie to nie wiem :P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 12 Sie 2011, 19:32   

Fordon napisał/a:
Tu nie chodzi o gwinta za 3kafle lecz jesli sprawnosc jest ponizej 50% to lepiej kupic nowy gazowy i seryjny amorek + sprezyny i bedzie dobrze... bo ile wyjdzie na 4 markowe amorki 650zl ?? + sprezyny za 200zl eibach uzywany i jest gitara...


Myślę, że jeśli budżet wynosiłby nawet 800 zł tak jak piszesz, to nie byłoby tego tematu...
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 12 Sie 2011, 19:39   

Fordon napisał/a:
David, na dzien dobry przed obnizeniem auta zawitaj na SKP(stacja kontroli pojazdow) pan diagnosta za cale bagatela 20zl sprawdzi twoje amortyzatory seryjne i ich sprawnosc.


W ten sposób pan diagnosta sprawdzi zespół: amortyzator sprężyna i ew. jakieś gumy. Same amortyzatory to tak się sprawdza osobno.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
arecki 
Człowiek Whisky


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 1673
Skąd: WWL
Wysłany: 12 Sie 2011, 20:20   

Fordon napisał/a:
David, na dzien dobry przed obnizeniem auta zawitaj na SKP(stacja kontroli pojazdow) pan diagnosta za cale bagatela 20zl sprawdzi twoje amortyzatory seryjne i ich sprawnosc.


z tymi stacjami to lepiej uważać bo większość ma ładnie rozwalone albo wyregulowane maszyny do sprawdzania zawieszenia :| jeśli już to jakaś sprawdzona stacja. ja jakiś czas temu założyłem nowe amory delphi de carbon... pojechałem na stację - wyszło 70 % skuteczności :hahaha: a wynik kazałem mu sobie ...nooo

pozdro
_________________




Była Fiesta jest Focus
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 12 Sie 2011, 21:21   

normalne ze wyjdzie ci 70% sprawnosc przy zawiasie obnizonym i utwardzonym wyjdzie 89% a jesli na utwardzonym zawiasie masz wywalone amorki to sprezyna swoja harakterystyka pokaze minimum 69% sprawnosci po mimo ze amortyzator wylal...
Marcinowaty, i o to chodzi zeby dokonac weryfikacji stanu amortyzatorow na przyzadzie a nie bezsensu rozbierac caly zawias...
A skoro kogos nie stac zeby bezpiecznie sie poruszac po drogach to niech zaklada co chce ale wczesniej niech o tym napisze ze jedzie i gdzie... bo takich juz tez ogladalem co sie rozwalili majac poucinane zwoje sprezyn bo chcieli glebe za pol darmo...
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] jak wyjąć seryjne radio
kalvin Car Audio i CB 3 28 Cze 2011, 13:13
Michaus
Brak nowych postów [MK4] Amortyzatory
-adi- Mechanika 6 25 Cze 2012, 17:31
DziDzia


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.