[MK3] Swap z 1.3i na 1.6 CVH z Escorta |
Autor |
Wiadomość |
baddogns
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Mirek
Wiek: 35 Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 3 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 7 Sie 2011, 13:01 [MK3] Swap z 1.3i na 1.6 CVH z Escorta
|
|
|
witam posiadam miałem silnik 1.3 i teraz robię swap na 1.6 efi i mam pytanie jak wygląda sprawa elektryki tj. kabiny i silnika czy instalacja z escorta podejdzie bez żadnych przeróbek czy jak nie to jak by ktoś mógł opisać co musze przerobić i jak wygląda sprawa pompy paliwa itp czy podejdzie z escorta ?
z góry dziękuje za odpowiedź |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 14 Sie 2011, 11:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Pietrekk
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 1240 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 7 Sie 2011, 13:17
|
|
|
To posiadasz czy miałeś?
Wiązka silnikowa podejdzie, ale może podłączeniem kabinowym się różnić, więc to może przerobić. Pompe paliwa na wydajniejszą, czy z escorta podejdzie nie wiem. Napewno łapa jest inna. |
_________________ BMW e36 touring 325tds 1997 |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 7 Sie 2011, 13:26
|
|
|
wiązki silnikowe różnią sie głównie rozmieszczeniem osprzętu jak map sensor edis itd kwestia skrócenia bądź zawinięcia kabli aby były jak w fiescie. |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 7 Sie 2011, 14:11
|
|
|
co do pompy paliwa to zalezy w jakim stanie masz swoją, bo generalnie pompy sa te same, ale z wiekiem tracą na mocy. Ja aktualnie przy 1.8 nie wymieniałem pompy i smigam na pompie z 1.3 i wszystko chodzi jak należy. Pamiętaj przełozyć przekaźnik zapłonu na ten z efi( w 1.3 jest duży zielony, a w efi normalny czerwony) |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 7 Sie 2011, 14:33
|
|
|
luk-90 napisał/a: | bo generalnie pompy sa te same, ale z wiekiem tracą na mocy. |
1.3 czyli monowtrysk ma 1.5bara z tego co pamiętam a zetec czyli wtrysk ma 3,5 bara
i to są te same ta?
baddogns napisał/a: | czy instalacja z escorta podejdzie bez żadnych przeróbek czy jak nie to jak by ktoś mógł opisać co musze przerobić |
może być różnica we wtyczce łączącej wiązke silnika z wiązka auta - w tym wypadku wywalamy wtyczki i łączymy kolorami
baddogns napisał/a: | i jak wygląda sprawa pompy paliwa itp czy podejdzie z escorta ? |
plug&play nie jest ale da sie zamontować |
|
|
|
|
kamilocha1
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: KamiL
Wiek: 35 Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 383 Skąd: SJ , SRC ;DD
|
Wysłany: 7 Sie 2011, 14:43
|
|
|
Stunt_Man, i jak masz wieksze cisnienie na pompie to z wiekszym cisnieniem ci wpada do komory spalania i jest wieksza moc ? |
_________________ cyyyklon
|
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 7 Sie 2011, 14:45
|
|
|
przy pompie z hcs;a obsługującej EFI ciśnienie przy pełnej pi*** spada bardziej niż przy pompie fabrycznej czyli 3,5
nie na darmo fabrycznie efi ma pompy 3,5
i nie chodzi też o samo ciśnienie ale o wydajność |
|
|
|
|
kamilocha1
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: KamiL
Wiek: 35 Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 383 Skąd: SJ , SRC ;DD
|
Wysłany: 7 Sie 2011, 15:55
|
|
|
no to czemu mi na pompie z 1.1 to hulało i jakos nie czulem zadnego spadku mocy nawet gdy obroty do 7k dochodizly? zreszta to kwestia wzgledna.
ja jakbym mial juz pompe wymieniac to albo z bakiem bo bak trzeba ciąć albo bym stara zostawil i odpioł tylko a zamontował zewnetrzną |
_________________ cyyyklon
|
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 7 Sie 2011, 16:08
|
|
|
ciąć bak? nic takiego nie musiałem robić |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 7 Sie 2011, 16:32
|
|
|
ech kazdy ma tu swoją bajkę i każdy tyle wie ile zje. Ja także jakoś nie odczuwam braków na pompie z 1.3 wszystko hula bez żadnego zająknięcia. Fordon także mówi, że nie trzeba pompy zmieniać.
Jeżeli miałeś zajechaną pompę paliwa to oczywiście, że musiałeś zmienić tyle w temacie
PS. pompa jak już ma wydajność, przecież od ciśnienia jest regulator na listwie
Co do wiadomości dla autora tematu, to po prostu jak zrobisz swapa to zostaw pompe z 1.3. Jeżeli nie będzie miała siły wydolić to wtedy ją zmienisz |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 7 Sie 2011, 21:43
|
|
|
Do autora, stary jestes z nowego sacza, napisz do urzytkownika Laskosz, gosc ci ogarnie calosc i bedziesz zadowolony.
Do pozostalych parafian:
Pompy paliwa maja identyczna wydajnosc a za cisnienie na listwie czy monowtrysku odpowiada i zawsze bedzie odpowiadal regulator cisnienia paliwa jak i czasy wtrysku.
Pompa escorta zaleznie od modelu byla stosowana skosna z sitem na malej wanience lub prosta jak w fiescie w duzej wanience z sitem prostokatnym.
Zbiornik ma okno rewizyjne i jego dekiel odkrecamy za pomoca mlotka i tempego srubokreta w lewo... |
_________________
|
|
|
|
|
baddogns
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Mirek
Wiek: 35 Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 3 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 12 Sie 2011, 23:50
|
|
|
piotrka znam od lat hehe nie no silnik już wsadzony pozostało elektrykę zrobić łapę silnika i coś zrobić z alternatorem :/ bo wchodzi na belkę przednią jakieś pomysły ? |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 13 Sie 2011, 00:03
|
|
|
Pogadaj z Piorem on ci doradzi co i jak bo ma tez nie male doswiadczenie w rzezbie... my mozemy spekulowac tu tylko i wylacznie dla tego ze nie ma fot pogladowych... tak ze zalecam wizyte u niego... |
_________________
|
|
|
|
|
Marek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 493 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 13 Sie 2011, 00:10
|
|
|
Altek sobie zalatw z Fiesty + lapka do niego i po problemie:) TAk samo lape silnika. |
_________________
|
|
|
|
|
Pele
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13 Sie 2011, 00:20
|
|
|
Fordon napisał/a: | Pompa escorta zaleznie od modelu byla stosowana skosna z sitem na malej wanience lub prosta jak w fiescie w duzej wanience z sitem prostokatnym. |
Dodam jeszcze że ta skośna jest jakby pod innym kątem od Fiestowej i będzie haczyć o dno baku przy wkładaniu ... trzeba mocniej wcisnąć żeby się nagięła / naprężyła |
|
|
|
|
dżolero
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Imię: Mateusz
Wiek: 32 Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 216 Skąd: Żary FzA
|
Wysłany: 4 Paź 2011, 22:46
|
|
|
odgrzebuje temat, nabyłem escorta z silnikiem cvh 1.6 8v na pełnym wtrysku. mam go w całosci całe auto i chce wsadzic silnik do fiesty. miałem 1.1i mam 1.3i. kilka pytan
na której łapie zamocowac silnik?? fiesta?? escort??
zostawic skrzynie z 1,3?? czy wsadzac z escorta?? co z łyzwa pod nią??jesli zostaje skrzynia z fiesty to jak sprzęgło zamach ?? podejdzie pod półosie z fiesty??
co do wiązki to rozłamuje polastikowe wtyczki i motam kable kolorami tak? jak tam mam pełen wtrysk to nie bedzie zadnej róznicy??
do swapa jeszcze troche czasu jak silnik bede miał na wierzchu to chce wymienic rozrząd i wszystko co z nim związane za wczasu wymienic .
pozdro Dżolero |
_________________ była mk3 1.1-->1.3-->1.6cvh110ps jest Probe II se 2.0 16v 136ps |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 5 Paź 2011, 18:15
|
|
|
|
|
|
|
|
baddogns
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Mirek
Wiek: 35 Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 3 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 20 Paź 2011, 01:13
|
|
|
dżolero, o kurde kolego powiem tak instalacja to czarna magia by ją ogarnąć mi zajęło to 4 godziny by przerobić z 1.3i na 1.6 na 100% idąc w ten sposób będziesz musiał uciąć wtyczkę od instalacji 1.3i ta co idzie za map sensorem i i Edis'em reszta to schemat obu instalacji i zabawa w lutowanie ale tym radze zająć się jak silnik bd miał w aucie, ogólnie to silnika nie wyjmuj do póki nie załatwisz sobie tylnej łapy silnika z poduszką i alternatora z łapą uwierz mi nie jest to takie łatwe przeszukiwałem fora dzwoniłem po ludziach z allegro wszyscy mi mówili że sprzedają to z silnikiem jako gotowiec pod swapa w razie problemów pisz do mnie na pw postaram się jak mogę pomóc ci |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 20 Paź 2011, 20:43
|
|
|
kolejny wyważający otwarte drzwi... po co ciąć kable, lutować? 4 godziny przerabiałeś wiązke? ludzie... tyle razy wałkowane było jak to zrobić a Ty potrzebowałeś schematów?
Cytat: | ogólnie to silnika nie wyjmuj do póki nie załatwisz sobie tylnej łapy silnika z poduszką i alternatora z łapą uwierz mi nie jest to takie łatwe |
trzeba było na forum zapytać... ZAWSZE ktoś ma takie teile |
|
|
|
|
acti357
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 33 Dołączył: 16 Lip 2009 Posty: 259 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 21 Paź 2011, 07:05
|
|
|
Prawdopodobnie w poniedziałek będę miał do sprzedania łapkę razem z poduszką
Swoją drogą ciężko znaleźć taki sprzęt, ale da się. Sam szukałem na allegro silnika z fiesty i patrzyłem, który ma łapę, potem pytałem kto mi ją sprzeda, sprawa załatwiona w 1-2dni+czas wysyłki. |
_________________ Kolejna czarna i nudna XRka
1,4EFi |
|
|
|
|
|