[MK4] Zaklepanie rantów |
Autor |
Wiadomość |
jack4646
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 31 Dołączył: 06 Cze 2011 Posty: 162 Skąd: Mszana
|
Wysłany: 16 Wrz 2011, 19:59 [MK4] Zaklepanie rantów
|
|
|
Witam,
Mam taki problem że z tyłu przy obciążeniu już przy 4 osobach mi obciera mi z tyłu na dołku na seryjnych amorach i sprężynach. Wydaje mi się konieczne zaklepanie rantów lub ich delikatne wygięcie brakuje naprawde nie wiele.. Chciałem się poradzic jak to mozna zrobić bezpiecznie i jak najmniej przy tym zniszczyć;) Czy zaklepanie rantów lub ich wygięcie jest szkodliwe dla karoserii? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 16 Wrz 2011, 20:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16 Wrz 2011, 22:32
|
|
|
Skoro ci opony obcieraja to:
1 auto bylo walkone, lub mialo nieprawidlowo zrobione reperatury (poprawic, naprawic)
2 masz felgi o nieodpowiednim ET (zmienic felgi)
3 opony obcieraja o nadkola, a nie o rant nadwozia (sprezyny zbite bo stare, lub nawet pekniete)
Zaklepanie rantow jesli auto nie mialo robionej karoserji, w zasadzie nierealne bo na 90% w jakiejs czesci ranty sa zjedzone przez korozne (taka kastrukcja feralna ) i proby zrobienia czegos takiego skoncza sie w naljepszym przypadku peknieciem blachy.
Najlepiej byloby wymienic sprezyny a nie cudowac, a jesli to nie pomoze wstawic usztywnienie w zawieszenie, to musi pomuc, w mojej starej Mk4 mialem za nisko tylek ze wzgledu na butle od LPG i wstawienie usztywnien zalatwilo sprawe |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 16 Wrz 2011, 23:05
|
|
|
ElGrey napisał/a: | Zaklepanie rantow jesli auto nie mialo robionej karoserji, w zasadzie nierealne bo na 90% w jakiejs czesci ranty sa zjedzone przez korozne (taka kastrukcja feralna ) i proby zrobienia czegos takiego skoncza sie w naljepszym przypadku peknieciem blachy. |
No racja, racja, ja też już nie mam co zaklepywać, no może z lewej strony ale nie dam głowy że to blacha bo może i żywica z matą bo nie koroduje
Ja na standardzie zero problemów a wiozłem szwagra 125 kilo zaryzykuję stwierdzenie że mk4 ma właśnie wysoko dupę i nie ma tu problemu, chyba masz coś z zawieszeniem
Captain, we have a problem! |
_________________
|
|
|
|
|
jack4646
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 31 Dołączył: 06 Cze 2011 Posty: 162 Skąd: Mszana
|
Wysłany: 17 Wrz 2011, 18:12
|
|
|
Nadkola mam jeszcze w doskonałym stanie bo przebieg tylko 16tys. km. Koła to: 195/50/15 felga 7 cali et38. |
|
|
|
|
TomeX500
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17 Wrz 2011, 20:04
|
|
|
Szeroko, tyle ze jak obciera o sprezyne (bo o amor to w tym przypadku niemozliwe) to obcieraloby non-stop, a nie dopiero po dociazeniu |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
TomeX500
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
Wysłany: 17 Wrz 2011, 21:34
|
|
|
Możliwe jeśli belka skrzywiona i łożyska wywalone Tzn u mnie na takim setupie obcierało, ale z przodu, no ale wiadomo to całkiem co innego. Ale jakoś nie widzę, żeby taka felga wystawała na tyle, że ociera o ranty... z takim et to jest mega schowane, chyba że ta oponka jest jakaś wyjątkowo szeroka. |
_________________ Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.
XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s |
|
|
|
|
jack4646
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 31 Dołączył: 06 Cze 2011 Posty: 162 Skąd: Mszana
|
Wysłany: 18 Wrz 2011, 01:07
|
|
|
o amor napewno nie trze, jest minimalna przerwa tylko o rant z błotnika jak jest obciążony. |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 18 Wrz 2011, 09:04
|
|
|
TomeX500 napisał/a: | z takim et to jest mega schowane |
że co? To jest jeszcze całkiem znośne ET, ja kiedyś pasowałem do siebie BBSy 7J15 et 37 i było wsio ok. Jakby to miało ET 40-50 to by było mega schowane i by obcierało. |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
TomeX500
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
|
|
|
|
jack4646
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 31 Dołączył: 06 Cze 2011 Posty: 162 Skąd: Mszana
|
Wysłany: 18 Wrz 2011, 13:13
|
|
|
a jak zmienie spręzyny na sportowe -35mm to będzie lepiej czy i tak będę musiał zaklepać ranty??? |
|
|
|
|
TomeX500
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 19 Wrz 2011, 00:45
|
|
|
jack4646 napisał/a: | przebieg tylko 16tys. km | 100km miesięcznego przebiegu Takie rzeczy tylko w erze... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19 Wrz 2011, 06:41
|
|
|
moze i 16 tys. tylko ile razy licznik juz przekrecony, w koncu na tych licznikach jesy skala do 100 tys. tylko |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
jack4646
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 31 Dołączył: 06 Cze 2011 Posty: 162 Skąd: Mszana
|
Wysłany: 19 Wrz 2011, 16:28
|
|
|
przebieg jest autentyczny. Samochód mam po dziadkach, którzy jeździli tylko do koscioła i nigdzie więcej. Egzemplarz kolekcjonerski |
|
|
|
|
jack4646
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 31 Dołączył: 06 Cze 2011 Posty: 162 Skąd: Mszana
|
Wysłany: 19 Wrz 2011, 16:30
|
|
|
zaklepie ranty, tylko słyszałem że jest takie urządzenie do tego, gdzie to mozna załatwić lub kto to ma? |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19 Wrz 2011, 19:28
|
|
|
W zyciu nie slyszalem o czyms takim moze ktos stosowal przyzady dekarskie
Ponadto skoro to taki ladny egz. to odrazu chcesz go zniszczyc zagiecie rantow na zdrowych blachach jest tez ryzykowne i na bank cos popeka, jak nie blacha to lakier |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 19 Wrz 2011, 20:27
|
|
|
lakier napewno popęka bo mi popękał jak zaklepywałem. Dlatego myśle że lepszym rozwiązaniem jest podcięcie rantu. |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
TomeX500
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
Wysłany: 19 Wrz 2011, 22:41
|
|
|
ElGrey napisał/a: | W zyciu nie slyszalem o czyms takim moze ktos stosowal przyzady dekarskie
Ponadto skoro to taki ladny egz. to odrazu chcesz go zniszczyc zagiecie rantow na zdrowych blachach jest tez ryzykowne i na bank cos popeka, jak nie blacha to lakier |
Pewnie, że jest taki przyrząd. Można to zrobić ze starego lewarka, zakłada się w miejsce koła i rolluje Nawet gdzieś widziałem schemat budowy takiego przyrządu. |
_________________ Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.
XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s |
|
|
|
|
jack4646
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 31 Dołączył: 06 Cze 2011 Posty: 162 Skąd: Mszana
|
Wysłany: 20 Wrz 2011, 16:27
|
|
|
musze oblookać ile dokładnie mi brakuje do tego aby opona nie obcierała, moze pomyśle nad podcieciem go a później dobrze zakonserwuje. Bo mam w planach chyba na wiosne obniżyć go -35mm |
|
|
|
|
|