Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Filtr powietrza i podłączone przewody
Autor Wiadomość
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 13 Maj 2011, 20:59   [MK3] Filtr powietrza i podłączone przewody

Witam,

chciałem zapytać o 2 małe doprowadzenia przewodów do obudowy filtra powietrza w 1.3i mono mk3.

Mianowicie to na dole zdjęcia to rurka od korka wlewu oleju, to wiem no i po co to jest.

Ale do czego jest to wejście "wyżej" na zdjęciu, gdzie rurka idzie chyba do kolektora dolotowego (zauważyłem pod maską). Czemu ona służy ? Czy można ją zatkać, odczepić od filtra ? Albo czy można walnąć trójnik przy wężu od korka wlewu oleju i pod niego podpiąć tą rurkę od kolektora dolotowego a potem z trójnika do tego wejścia oryginalnego na korek wlewu oleju ?


Dzięki bardzo za odpowiedzi.

Pozdrawiam

Zdjęcie : Link
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
Ostatnio zmieniony przez Blackknight88 13 Maj 2011, 21:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
trzeci 
Prezes





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13 Maj 2011, 21:05   

Uzupełnij post o zdjęcie :)
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 13 Maj 2011, 21:10   

Fakt, o tym już zapomniałem. Dzięki za przypomnienie :)
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 13 Maj 2011, 21:14   

ale po co chcesz zaślepiać?
fabryka tak to wykombinowała węzyk od korka idzie do filtra ia tam jest trójnik i z trójnika idzie jeszcze jeden węzyk do kolektora
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 13 Maj 2011, 21:23   

Dlatego, że chcę założyć to : http://www.fiestaguides.c..._induction.html

Już wszystko skompletowane leży w domu, tylko zastanawiam się co zrobić z tym przewodem. Co prawda w tym artykule chłopak napisał, że to zaślepił i nie zauważył różnicy w działaniu, ale chciałem zapytać czemu ten przewód służy.
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 13 Maj 2011, 21:26   

zaciąga olej ktory gromadzi się w trójniku pod patelnią
podłącz podobnie jak było w oryginale i po sprawie zaslepienie chyba nie zaszkodzi
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 13 Maj 2011, 21:32   

Czyli to jest zwykły trójnik ? Myślałem, że jakiś zawór tam jest zwrotny czy dławiący.

Ale skoro tak, to dzięki. Pójdzie trójnik jeśli znajdę o odpowiednich średnicach.
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Maj 2011, 07:46   

Blackknight88 napisał/a:
Ale do czego jest to wejście "wyżej" na zdjęciu, gdzie rurka idzie chyba do kolektora dolotowego (zauważyłem pod maską). Czemu ona służy ?
To od układu przewietrzania, tam jest dodatkowo zwężka która jest dość ważna więc
Blackknight88 napisał/a:
Czy można ją zatkać, odczepić od filtra ?
Nie można bo nie będzie wolnych obrotów, odpal sobie silnik i zdejmij ten wąż to zobaczysz co się będzie działo,,,
Blackknight88 napisał/a:
zaciąga olej ktory gromadzi się w trójniku pod patelnią
Nie, tam nie ma być oleju, olej ma się odkładać we wkładzie na korku i spływać na dół... tam ma być przelot, silnik tamtędy ciągnie powietrze na wolne obroty + to co mu komputer uchyli przepustnica,,,

[ Dodano: Sob Maj 14, 2011 07:47 ]
Cytat:

Czyli to jest zwykły trójnik ? Myślałem, że jakiś zawór tam jest zwrotny czy dławiący.
Tak, to zawór, jest u góry w filtrze taki gumowy grzybek jak pamiętam,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 14 Maj 2011, 09:33   

Czyli jakby można to rozwiązać by śmigało wszystko ?


Właśnie wyjąłem ten trójnik (grzybek) z oryginału i z tego co widzę to jest to zwykły trójnik. Żaden zaworek itd.

Moje pytanie brzmi, czy mogę zaadaptować owy grzybek z oryginału (pomijając wewnętrzną część "lejka" oraz tej "gumowej kopułki") do nowej obudowy filtra ? jakoś wyciąć dziurę, doczepić, dokleić a rurkę do odmy w tej innej obudowie zaślepić ?

Zda to egzamin ? Czy jednak ten lejek i ta gumowa kopułka muszą być.
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
Ostatnio zmieniony przez Blackknight88 14 Maj 2011, 09:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Maj 2011, 09:55   

Na fotce widać ze ta nakładka ma króciec do podłączenia węża, ja bym podłączył rurkę do trójnika, z trójnika do korka, a trzecie wyjście z trójnika pod kolektor, z zachowaniem tej zwężki co teraz jest tam wciśnięta (widać ją nawet na tej fotce co dałeś) - czyli dokładnie tak samo jak jest obecnie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 14 Maj 2011, 09:57   

No tak, średnice obu przewodów są całkiem różne. Przewód od kolektora ma chyba dwukrotnie mniejszą wewnętrzną średnicę od przewodu idącego do korka.
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Maj 2011, 10:04   

Ten to kolektora jest najważniejszy, jak tamtędy będzie szło za mało powietrza to w przypadku mono komp będzie bardziej uchylał przepustnice główną i podawał więcej paliwa, choć możliwe ze wolne będzie trzymał, w przypadku za dużego przelotu na wolnych silnik będzie chodził "na powietrzu" wiec może gasnąć,,, popróbuj, zdejmij wąż zatkaj palcem i zobacz jak się zachowuje przy jakim prześwicie,,, jak się okaże że mono (gaźnik nie chce) będzie pracował dobrze z zatkanym tym wężem to zaślep, a króciec z nakładki połącz wężem z korkiem i tyle,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 14 Maj 2011, 10:09   

A jakbym zrobił tak jak napisałem wyżej :

"Moje pytanie brzmi, czy mogę zaadaptować owy grzybek z oryginału (pomijając wewnętrzną część "lejka" oraz tej "gumowej kopułki") do nowej obudowy filtra ? jakoś wyciąć dziurę, doczepić, dokleić a rurkę do odmy w tej innej obudowie zaślepić ?

Zda to egzamin ? Czy jednak ten lejek i ta gumowa kopułka muszą być."

będzie to dobre ? w sumie wtedy owa zwężka na przewodzie do kolektora zostanie nieruszona.

[ Dodano: Wto Maj 17, 2011 10:16 ]
Witam,

rozwiązałem problem tego trójnika poprzez wywiercenie otworu w obudowie nowego filtra (a raczej obudowa wtrysku) i wklejenie tam tego trójnika. Wkleiłem, zabezpieczyłem klejem montażowym dookoła, dałem kilka uszczelek z grubszej gumy na około mocowania obudowy, ale mam problem z jazdą na LPG. Na benzynie jest w sumie ok, ale na LPG jest lipa.

Mianowicie gdy dodam gwałtownie gazu to cisza... dosłownie cisza, tak jakby albo go zalewało, albo w ogóle paliwo nie dochodziło :/... ale przecież nie może to być wtedy za dużo powietrza skoro dzieje się tak nawet jak stoję w miejscu. Dodając powolutku gaz problem nie występuje. Jak rytmicznie naciskam gaz (nie do deski, ale gdzieś do 1/4-1/3 całkowitego wejścia pedału) to czasem słychać z filtra takie puste "chrapnięcie".

W sumie na stronie angielskiej pewnie na PB śmigał ten chłopak, a na PB problemów z tym nie mam. Tylko LPG.


Może ktoś wie co to może być ?

Dzieje się tak tylko na tym nowym rozwiązaniu z układem powietrza.
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17 Maj 2011, 10:18   

up
_________________
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Maj 2011, 10:23   

do auta z LPG to wieczko włożyłeś? Gdzie masz mixer?

[ Dodano: Wto Maj 17, 2011 10:25 ]
najlepiej zdejmij górę i zrób foto
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 17 Maj 2011, 10:37   

mikser w mono w fordzie powinien być pomiędzy wtryskiem a przepustnicą
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Maj 2011, 11:24   

luki, ;-| Ze jak?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 17 Maj 2011, 16:31   

http://allegro.pl/mikser-...1612843636.html tak wyglada mikser do mono daje sie go tuz nad przepustnica a pod wtryskiwaczem <8>
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 17 Maj 2011, 21:55   

tak to u mnie chyba wygląda, bo do starej obudowy filtra tylko odma idzie z wężami : kolektor dolotowy i korek wlewu. Poza tym nic innego nie ma. Całkowita seria.

Nie przyglądałem się, ale pewnie u mnie jest tak jak Luki mówi.
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.