[MK3] Filtr powietrza i podłączone przewody |
Autor |
Wiadomość |
Blackknight88
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35 Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 263 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 13 Maj 2011, 20:59 [MK3] Filtr powietrza i podłączone przewody
|
|
|
Witam,
chciałem zapytać o 2 małe doprowadzenia przewodów do obudowy filtra powietrza w 1.3i mono mk3.
Mianowicie to na dole zdjęcia to rurka od korka wlewu oleju, to wiem no i po co to jest.
Ale do czego jest to wejście "wyżej" na zdjęciu, gdzie rurka idzie chyba do kolektora dolotowego (zauważyłem pod maską). Czemu ona służy ? Czy można ją zatkać, odczepić od filtra ? Albo czy można walnąć trójnik przy wężu od korka wlewu oleju i pod niego podpiąć tą rurkę od kolektora dolotowego a potem z trójnika do tego wejścia oryginalnego na korek wlewu oleju ?
Dzięki bardzo za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Zdjęcie : Link |
_________________ .:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:. |
Ostatnio zmieniony przez Blackknight88 13 Maj 2011, 21:10, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13 Maj 2011, 21:05
|
|
|
Uzupełnij post o zdjęcie |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
Blackknight88
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35 Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 263 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 13 Maj 2011, 21:10
|
|
|
Fakt, o tym już zapomniałem. Dzięki za przypomnienie |
_________________ .:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:. |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 13 Maj 2011, 21:14
|
|
|
ale po co chcesz zaślepiać?
fabryka tak to wykombinowała węzyk od korka idzie do filtra ia tam jest trójnik i z trójnika idzie jeszcze jeden węzyk do kolektora |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Blackknight88
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35 Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 263 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 13 Maj 2011, 21:23
|
|
|
Dlatego, że chcę założyć to : http://www.fiestaguides.c..._induction.html
Już wszystko skompletowane leży w domu, tylko zastanawiam się co zrobić z tym przewodem. Co prawda w tym artykule chłopak napisał, że to zaślepił i nie zauważył różnicy w działaniu, ale chciałem zapytać czemu ten przewód służy. |
_________________ .:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:. |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 13 Maj 2011, 21:26
|
|
|
zaciąga olej ktory gromadzi się w trójniku pod patelnią
podłącz podobnie jak było w oryginale i po sprawie zaslepienie chyba nie zaszkodzi |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Blackknight88
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35 Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 263 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 13 Maj 2011, 21:32
|
|
|
Czyli to jest zwykły trójnik ? Myślałem, że jakiś zawór tam jest zwrotny czy dławiący.
Ale skoro tak, to dzięki. Pójdzie trójnik jeśli znajdę o odpowiednich średnicach. |
_________________ .:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Maj 2011, 07:46
|
|
|
Blackknight88 napisał/a: | Ale do czego jest to wejście "wyżej" na zdjęciu, gdzie rurka idzie chyba do kolektora dolotowego (zauważyłem pod maską). Czemu ona służy ? | To od układu przewietrzania, tam jest dodatkowo zwężka która jest dość ważna więc Blackknight88 napisał/a: | Czy można ją zatkać, odczepić od filtra ? | Nie można bo nie będzie wolnych obrotów, odpal sobie silnik i zdejmij ten wąż to zobaczysz co się będzie działo,,, Blackknight88 napisał/a: | zaciąga olej ktory gromadzi się w trójniku pod patelnią | Nie, tam nie ma być oleju, olej ma się odkładać we wkładzie na korku i spływać na dół... tam ma być przelot, silnik tamtędy ciągnie powietrze na wolne obroty + to co mu komputer uchyli przepustnica,,,
[ Dodano: Sob Maj 14, 2011 07:47 ]
Cytat: |
Czyli to jest zwykły trójnik ? Myślałem, że jakiś zawór tam jest zwrotny czy dławiący. | Tak, to zawór, jest u góry w filtrze taki gumowy grzybek jak pamiętam,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Blackknight88
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35 Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 263 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 14 Maj 2011, 09:33
|
|
|
Czyli jakby można to rozwiązać by śmigało wszystko ?
Właśnie wyjąłem ten trójnik (grzybek) z oryginału i z tego co widzę to jest to zwykły trójnik. Żaden zaworek itd.
Moje pytanie brzmi, czy mogę zaadaptować owy grzybek z oryginału (pomijając wewnętrzną część "lejka" oraz tej "gumowej kopułki") do nowej obudowy filtra ? jakoś wyciąć dziurę, doczepić, dokleić a rurkę do odmy w tej innej obudowie zaślepić ?
Zda to egzamin ? Czy jednak ten lejek i ta gumowa kopułka muszą być. |
_________________ .:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:. |
Ostatnio zmieniony przez Blackknight88 14 Maj 2011, 09:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Maj 2011, 09:55
|
|
|
Na fotce widać ze ta nakładka ma króciec do podłączenia węża, ja bym podłączył rurkę do trójnika, z trójnika do korka, a trzecie wyjście z trójnika pod kolektor, z zachowaniem tej zwężki co teraz jest tam wciśnięta (widać ją nawet na tej fotce co dałeś) - czyli dokładnie tak samo jak jest obecnie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Blackknight88
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35 Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 263 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 14 Maj 2011, 09:57
|
|
|
No tak, średnice obu przewodów są całkiem różne. Przewód od kolektora ma chyba dwukrotnie mniejszą wewnętrzną średnicę od przewodu idącego do korka. |
_________________ .:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Maj 2011, 10:04
|
|
|
Ten to kolektora jest najważniejszy, jak tamtędy będzie szło za mało powietrza to w przypadku mono komp będzie bardziej uchylał przepustnice główną i podawał więcej paliwa, choć możliwe ze wolne będzie trzymał, w przypadku za dużego przelotu na wolnych silnik będzie chodził "na powietrzu" wiec może gasnąć,,, popróbuj, zdejmij wąż zatkaj palcem i zobacz jak się zachowuje przy jakim prześwicie,,, jak się okaże że mono (gaźnik nie chce) będzie pracował dobrze z zatkanym tym wężem to zaślep, a króciec z nakładki połącz wężem z korkiem i tyle,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Blackknight88
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35 Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 263 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 14 Maj 2011, 10:09
|
|
|
A jakbym zrobił tak jak napisałem wyżej :
"Moje pytanie brzmi, czy mogę zaadaptować owy grzybek z oryginału (pomijając wewnętrzną część "lejka" oraz tej "gumowej kopułki") do nowej obudowy filtra ? jakoś wyciąć dziurę, doczepić, dokleić a rurkę do odmy w tej innej obudowie zaślepić ?
Zda to egzamin ? Czy jednak ten lejek i ta gumowa kopułka muszą być."
będzie to dobre ? w sumie wtedy owa zwężka na przewodzie do kolektora zostanie nieruszona.
[ Dodano: Wto Maj 17, 2011 10:16 ]
Witam,
rozwiązałem problem tego trójnika poprzez wywiercenie otworu w obudowie nowego filtra (a raczej obudowa wtrysku) i wklejenie tam tego trójnika. Wkleiłem, zabezpieczyłem klejem montażowym dookoła, dałem kilka uszczelek z grubszej gumy na około mocowania obudowy, ale mam problem z jazdą na LPG. Na benzynie jest w sumie ok, ale na LPG jest lipa.
Mianowicie gdy dodam gwałtownie gazu to cisza... dosłownie cisza, tak jakby albo go zalewało, albo w ogóle paliwo nie dochodziło :/... ale przecież nie może to być wtedy za dużo powietrza skoro dzieje się tak nawet jak stoję w miejscu. Dodając powolutku gaz problem nie występuje. Jak rytmicznie naciskam gaz (nie do deski, ale gdzieś do 1/4-1/3 całkowitego wejścia pedału) to czasem słychać z filtra takie puste "chrapnięcie".
W sumie na stronie angielskiej pewnie na PB śmigał ten chłopak, a na PB problemów z tym nie mam. Tylko LPG.
Może ktoś wie co to może być ?
Dzieje się tak tylko na tym nowym rozwiązaniu z układem powietrza. |
_________________ .:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:. |
|
|
|
|
matrix-1990
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 17 Maj 2011, 10:18
|
|
|
up |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Maj 2011, 10:23
|
|
|
do auta z LPG to wieczko włożyłeś? Gdzie masz mixer?
[ Dodano: Wto Maj 17, 2011 10:25 ]
najlepiej zdejmij górę i zrób foto |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 17 Maj 2011, 10:37
|
|
|
mikser w mono w fordzie powinien być pomiędzy wtryskiem a przepustnicą |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Maj 2011, 11:24
|
|
|
luki, Ze jak? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
|
|
|
|
Blackknight88
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35 Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 263 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 17 Maj 2011, 21:55
|
|
|
tak to u mnie chyba wygląda, bo do starej obudowy filtra tylko odma idzie z wężami : kolektor dolotowy i korek wlewu. Poza tym nic innego nie ma. Całkowita seria.
Nie przyglądałem się, ale pewnie u mnie jest tak jak Luki mówi. |
_________________ .:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:. |
|
|
|
|
|