[MK4] Leje ze zbiornika wyrównawczego? |
Autor |
Wiadomość |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 9 Maj 2011, 22:59 [MK4] Leje ze zbiornika wyrównawczego?
|
|
|
Witam. Gdy kupiłóem samochód to po trzech dniahc jazdy zorientowałem sie że zbiornik wyrównawczy ogólnie rezcz biorac jest pusty, suchy i płynu to on dawno nie widział. zalałem oryginalnym fordowskim płynem. ale juz wtedy zauwazyłem ślad na zbiorniku, tka jakby cos po nim spływało. z tym ze.. bezposrednio pod nim nie ma nic "mokrego", wiec vchyab nic nie kapie.. sam juz nie wiem. ale.. dzisiaj parze a tam tego plynu troche mniej niz wlalem, wlalem go na kreske "minimum" a tu teraz jest tak cm mniej.. a na ten slad prosze spojrzec na zdjeciu:
 |
Ostatnio zmieniony przez DewREW 9 Maj 2011, 23:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
TSRules

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 9 Maj 2011, 23:07
|
|
|
ciężko stwierdzić, to jakby brudne od oleju ... obserwuj jeśli nie ubywa płynu to bym olał |
_________________
 |
|
|
|
 |
marcinek0110

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Marcin
Wiek: 38 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 88 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 10 Maj 2011, 00:06
|
|
|
Jeżeli miałeś pusty zbiornik to radziłbym spuścić wszystko i zalać nowym. Czynności jakie robisz przy wymianie płynu do chłodnic:
- Odkręcasz korek zbiornika wyrównawczego (nie rób na gorącym silniku),
- odkręcasz korek/śrubę spustową w dolnej lewej części chłodnicy wcześniej podkładając miskę/wiaderko
- przepłukujesz cały układ bardzo obficie wodą wlewając ją przez wlew w zbiorniku wyrównawczym
- po spłynięciu wszystkiego zakręcasz śrubę spustową
- zalewasz do poziomu MAX płynem do chłodnic
- zakręcasz korek zbiornika, odpalasz silnik i nagrzewasz go do normalnej temp pracy
- wyłączasz silnik i czekasz aż ostygnie
- płyn ze zbiornika trochę opadnie ponieważ układ chłodzenia sam się odpowietrza
- uzupełniasz znowu płyn do poziomu MAX
PS: Tą ciemną plamę przetrzyj jakąś benzynką czy czym, żeby zbiornik był czysty i suchy i abyś miał pewność czy coś nowego nie cieknie. mi się wydaje że to ktoś przypadkiem zabrudził. podejrzewam że przy wyjmowaniu bagnetu. |
_________________ MOJA MK IV |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 10 Maj 2011, 07:55
|
|
|
DewREW napisał/a: | podejrzewam że przy wyjmowaniu bagnetu. | Chyba że silnik ma przedmuchy i dmucha z bagnetu... Ale bagnet by musiał nie mieć uszczelek, bo inaczej by go wydmuchało. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 10 Maj 2011, 08:17
|
|
|
ZAWSZE procedura jest taka że jak coś cieknie to się okolice czyści na błysk, i wtedy widać skąd cieknie, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Smok
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Jacek
Wiek: 45 Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 38 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 10 Maj 2011, 11:22
|
|
|
jackrzec napisał/a: | Ale bagnet by musiał nie mieć uszczelek, bo inaczej by go wydmuchało. |
Lub być nie do końca wciśnięty. To wygląda jak wydmuchany olej z bagnetu. |
_________________ ... Smocze serce |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.