[MK3] 1.1i Duszenie na obrotach |
Autor |
Wiadomość |
safin
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 34 Dołączył: 16 Maj 2010 Posty: 44 Skąd: >RLS<
|
Wysłany: 1 Maj 2011, 13:07 [MK3] 1.1i Duszenie na obrotach
|
|
|
Mam problem z moją fieściną, problem występuje na rozgrzanym silniku, na zimnym nie jest to odczuwalne. Jadąc na jednym gazie, obojętnie na jakim biegu silnik zaczyna 'buuuczeć' a nie ciągnie, po chwili problem ustępuje i czuć jak zaczyna znowu przyśpieszać...
filtr powietrza założyłem nowy, sonda L została wyczyszczona, map sensor podmieniony z fiesty kumpla i problem nadal nie ustaję...
Proszę o pomoc |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 11 Cze 2011, 09:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 1 Maj 2011, 13:18
|
|
|
jak często sie to dzieje? |
|
|
|
 |
safin
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 34 Dołączył: 16 Maj 2010 Posty: 44 Skąd: >RLS<
|
Wysłany: 1 Maj 2011, 13:39
|
|
|
od kilku dni mam ten problem, czasami gdy jeździłem na oparach i na zakrętach było podobne zjawisko, teraz zalałem ponad pół zbiornika i problem nie ustał. |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 1 Maj 2011, 14:09
|
|
|
safin napisał/a: | od kilku dni mam ten problem, czasami gdy jeździłem na oparach i na zakrętach było podobne zjawisko, teraz zalałem ponad pół zbiornika i problem nie ustał. |
może syf z baku zaciągnął, czesto tak bywa jak sie dojezdza bak do końca, wymien filtr paliwa. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 1 Maj 2011, 14:31
|
|
|
drzeniow napisał/a: | może syf z baku zaciągnął |
i co tylko na ciepłym go zatyka? poza tym to bujda że pompa zasysa syf z dna gdy jeździmy do rezerwy |
|
|
|
 |
matrix-1990

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 34 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 1 Maj 2011, 16:48
|
|
|
no a cpp? |
_________________
 |
|
|
|
 |
safin
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 34 Dołączył: 16 Maj 2010 Posty: 44 Skąd: >RLS<
|
Wysłany: 1 Maj 2011, 19:22
|
|
|
CPP'ka jeszcze nie sprawdzałem, nigdy wcześniej nie miałem z nim jakiś problemów... |
|
|
|
 |
Kristoph

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Krzysztof
Dołączył: 15 Lip 2009 Posty: 78 Skąd: DZG
|
Wysłany: 1 Maj 2011, 22:51
|
|
|
Ja miałem podobnie. Fiesta w LPG. Wymieniałem po kolei:
1.Filtr paliwa (praktycznie żadnej poprawy nie było)
2. Pompa paliwa bo śmigałem na małych ilościach paliwa w baku (minimalna różnica - stara pompa była i zasyfiony "filterek" wewn baku )
3. CPP (jak już dostałem od Ciebie taki z inną końcówką to poprawa znaczna)
Po tym wszystkim poprawa zachowania się silnika zasilanego PB95 na obrotach jest wg mnie w normie Poprawiła się też dynamika powyżej 90-100km\h (tzn da się śmiało więcej ) I tak teraz zostałem po tych wymianach z całkiem dobrą pompą paliwa, niezasyfionym filtrem paliwa i dwoma cpp ze standardową wtyczką Mam na zapas.
P.S Ten co kupiłem od Ciebie okazał się być najlepszym bo nie usiałem się bawić z końcówkami. |
_________________ 3 FORDY W RODZINIE ZOBOWIĄZUJĄ... |
|
|
|
 |
safin
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 34 Dołączył: 16 Maj 2010 Posty: 44 Skąd: >RLS<
|
Wysłany: 1 Maj 2011, 23:12
|
|
|
Czyli mówisz że jedynym słusznym rozwiązaniem będzie czyszczenie albo ewentualna wymiana CPP? no tak trzeba będzie pewnie zrobić |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Maj 2011, 08:12
|
|
|
Stunt_Man napisał/a: | poza tym to bujda że pompa zasysa syf z dna gdy jeździmy do rezerwy | Skąd,,, jak jeździsz normalnie to syf w zbiorniku wcale nie "chlupie się" z paliwem, tylko grzecznie leży na dnie,,,
safin, jak Ci zacznie buczeć to go rozsprzęglij i zobacz czy wjedzie na obroty,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
safin
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 34 Dołączył: 16 Maj 2010 Posty: 44 Skąd: >RLS<
|
Wysłany: 2 Maj 2011, 08:38
|
|
|
On po kilku sekundach wchodzi na obroty, tylko co jakiś czas tak się dławi i strasznie jest to denerwujące podczas jazdy. |
|
|
|
 |
Rebel

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2 Maj 2011, 09:25
|
|
|
safin napisał/a: | sonda L została wyczyszczona |
...a sprawdzałeś czy sprawna? |
|
|
|
 |
safin
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 34 Dołączył: 16 Maj 2010 Posty: 44 Skąd: >RLS<
|
Wysłany: 2 Maj 2011, 09:59
|
|
|
Powinna być sprawna, wyciągnęłem CPP i sprawdzałem go i tak to wygląda:
- na przewodach czerwony-zielony w pozycji neutralnej: 5,64kΩ, przy max wychyleniu: 1,41Ω
-przewód czerw-zółty 1,46kΩ, max 5,78kΩ |
|
|
|
 |
Rebel

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2 Maj 2011, 11:08
|
|
|
safin napisał/a: | Powinna być sprawna |
Musisz to wiedzieć na pewno, żeby wykluczyć sonde.
safin napisał/a: | - na przewodach czerwony-zielony w pozycji neutralnej: 5,64kΩ, przy max wychyleniu: 1,41Ω
-przewód czerw-zółty 1,46kΩ, max 5,78kΩ |
Jeżeli przy zmianie położenia 'dźwigienki' opór płynnie się zmienia to jest ok. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Maj 2011, 11:20
|
|
|
safin napisał/a: | sonda L została wyczyszczona | Sory za głupie pytanie,,, ale jak się to robi? Bo z tego co wiem to sonda dość delikatna jest i siedzi w metalowej obudowie z dziurkami przez które wchodzą i wychodzą spaliny,,, czyścimy to szczotką drucianą wsypując syf do środka (czyli czyścimy obudowę brudząc sondę) czy w jakiś inny sposób nie niszcząc sondy? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
safin
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 34 Dołączył: 16 Maj 2010 Posty: 44 Skąd: >RLS<
|
Wysłany: 26 Maj 2011, 22:44
|
|
|
Wydaje mi się że doszedłem do przyczyny problemów
Obstawiam że pompka paliwa jest padnięta, zatankowałem 30l benzyny i problem ustał, jeździłem i jak w baku było +-5l (czyli rezerwa) problem znów powraca
Jeszcze takie pytanie, czy pompka mogła by się jakoś rozszczelnić? albo przekrzywić w baku? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 27 Maj 2011, 09:42
|
|
|
Pompa paliwa jest chłodzona paliwem w którym jest zanurzona, poniekąd również tym które pompuje,,, jak w zbiorniku dłuższy czas utrzymuje się stan rezerwy to zwyczajnie może ją szlag trafić,,, po drugie jak paliwa jest mało to co chwile w układzie jest powietrze,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
safin
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 34 Dołączył: 16 Maj 2010 Posty: 44 Skąd: >RLS<
|
Wysłany: 27 Maj 2011, 10:57
|
|
|
Czyli jednym słowem wymiana :p
A dojde do po pompki od góry? tzn, po podniesieniu tylnej kanapy? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 27 Maj 2011, 11:14
|
|
|
Jak sobie dziurę w blasze wytniesz to tak,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|