Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: dlawienie, hcs, mk3, pompa paliwa

[MK3] 1.1i Duszenie na obrotach
Autor Wiadomość
safin 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 34
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 44
Skąd: >RLS<
Wysłany: 1 Maj 2011, 13:07   [MK3] 1.1i Duszenie na obrotach

Mam problem z moją fieściną, problem występuje na rozgrzanym silniku, na zimnym nie jest to odczuwalne. Jadąc na jednym gazie, obojętnie na jakim biegu silnik zaczyna 'buuuczeć' a nie ciągnie, po chwili problem ustępuje i czuć jak zaczyna znowu przyśpieszać...

filtr powietrza założyłem nowy, sonda L została wyczyszczona, map sensor podmieniony z fiesty kumpla i problem nadal nie ustaję...

Proszę o pomoc
Ostatnio zmieniony przez bidżej 11 Cze 2011, 09:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 1 Maj 2011, 13:18   

jak często sie to dzieje?
 
 
safin 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 34
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 44
Skąd: >RLS<
Wysłany: 1 Maj 2011, 13:39   

od kilku dni mam ten problem, czasami gdy jeździłem na oparach i na zakrętach było podobne zjawisko, teraz zalałem ponad pół zbiornika i problem nie ustał.
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 1 Maj 2011, 14:09   

safin napisał/a:
od kilku dni mam ten problem, czasami gdy jeździłem na oparach i na zakrętach było podobne zjawisko, teraz zalałem ponad pół zbiornika i problem nie ustał.

może syf z baku zaciągnął, czesto tak bywa jak sie dojezdza bak do końca, wymien filtr paliwa.
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 1 Maj 2011, 14:31   

drzeniow napisał/a:
może syf z baku zaciągnął

i co tylko na ciepłym go zatyka? poza tym to bujda że pompa zasysa syf z dna gdy jeździmy do rezerwy :krzesłemgo:
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 34
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 1 Maj 2011, 16:48   

no a cpp?
_________________
 
 
 
safin 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 34
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 44
Skąd: >RLS<
Wysłany: 1 Maj 2011, 19:22   

CPP'ka jeszcze nie sprawdzałem, nigdy wcześniej nie miałem z nim jakiś problemów...
 
 
Kristoph 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Krzysztof
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 78
Skąd: DZG
Wysłany: 1 Maj 2011, 22:51   

Ja miałem podobnie. Fiesta w LPG. Wymieniałem po kolei:
1.Filtr paliwa (praktycznie żadnej poprawy nie było)
2. Pompa paliwa bo śmigałem na małych ilościach paliwa w baku (minimalna różnica - stara pompa była i zasyfiony "filterek" wewn baku )
3. CPP (jak już dostałem od Ciebie taki z inną końcówką to poprawa znaczna)

Po tym wszystkim poprawa zachowania się silnika zasilanego PB95 na obrotach jest wg mnie w normie :) Poprawiła się też dynamika powyżej 90-100km\h (tzn da się śmiało więcej :D ) I tak teraz zostałem po tych wymianach z całkiem dobrą pompą paliwa, niezasyfionym filtrem paliwa i dwoma cpp ze standardową wtyczką :) Mam na zapas.

P.S Ten co kupiłem od Ciebie okazał się być najlepszym bo nie usiałem się bawić z końcówkami. :P
_________________
3 FORDY W RODZINIE ZOBOWIĄZUJĄ... :)
 
 
safin 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 34
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 44
Skąd: >RLS<
Wysłany: 1 Maj 2011, 23:12   

Czyli mówisz że jedynym słusznym rozwiązaniem będzie czyszczenie albo ewentualna wymiana CPP? no tak trzeba będzie pewnie zrobić :P
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Maj 2011, 08:12   

Stunt_Man napisał/a:
poza tym to bujda że pompa zasysa syf z dna gdy jeździmy do rezerwy
Skąd,,, jak jeździsz normalnie to syf w zbiorniku wcale nie "chlupie się" z paliwem, tylko grzecznie leży na dnie,,, :P

safin, jak Ci zacznie buczeć to go rozsprzęglij i zobacz czy wjedzie na obroty,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
safin 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 34
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 44
Skąd: >RLS<
Wysłany: 2 Maj 2011, 08:38   

On po kilku sekundach wchodzi na obroty, tylko co jakiś czas tak się dławi i strasznie jest to denerwujące podczas jazdy.
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 2 Maj 2011, 09:25   

safin napisał/a:
sonda L została wyczyszczona


...a sprawdzałeś czy sprawna?
 
 
 
safin 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 34
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 44
Skąd: >RLS<
Wysłany: 2 Maj 2011, 09:59   

Powinna być sprawna, wyciągnęłem CPP i sprawdzałem go i tak to wygląda:

- na przewodach czerwony-zielony w pozycji neutralnej: 5,64kΩ, przy max wychyleniu: 1,41Ω
-przewód czerw-zółty 1,46kΩ, max 5,78kΩ
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 2 Maj 2011, 11:08   

safin napisał/a:
Powinna być sprawna


Musisz to wiedzieć na pewno, żeby wykluczyć sonde.

safin napisał/a:
- na przewodach czerwony-zielony w pozycji neutralnej: 5,64kΩ, przy max wychyleniu: 1,41Ω
-przewód czerw-zółty 1,46kΩ, max 5,78kΩ


Jeżeli przy zmianie położenia 'dźwigienki' opór płynnie się zmienia to jest ok.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Maj 2011, 11:20   

safin napisał/a:
sonda L została wyczyszczona
Sory za głupie pytanie,,, ale jak się to robi? Bo z tego co wiem to sonda dość delikatna jest i siedzi w metalowej obudowie z dziurkami przez które wchodzą i wychodzą spaliny,,, czyścimy to szczotką drucianą wsypując syf do środka (czyli czyścimy obudowę brudząc sondę) czy w jakiś inny sposób nie niszcząc sondy?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
safin 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 34
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 44
Skąd: >RLS<
Wysłany: 26 Maj 2011, 22:44   

Wydaje mi się że doszedłem do przyczyny problemów :P

Obstawiam że pompka paliwa jest padnięta, zatankowałem 30l benzyny i problem ustał, jeździłem i jak w baku było +-5l (czyli rezerwa) problem znów powraca :P

Jeszcze takie pytanie, czy pompka mogła by się jakoś rozszczelnić? albo przekrzywić w baku?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Maj 2011, 09:42   

Pompa paliwa jest chłodzona paliwem w którym jest zanurzona, poniekąd również tym które pompuje,,, jak w zbiorniku dłuższy czas utrzymuje się stan rezerwy to zwyczajnie może ją szlag trafić,,, po drugie jak paliwa jest mało to co chwile w układzie jest powietrze,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
safin 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 34
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 44
Skąd: >RLS<
Wysłany: 27 Maj 2011, 10:57   

Czyli jednym słowem wymiana :p

A dojde do po pompki od góry? tzn, po podniesieniu tylnej kanapy?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Maj 2011, 11:14   

Jak sobie dziurę w blasze wytniesz to tak,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.