[MK6] Demontaż bębna? |
Autor |
Wiadomość |
hawaj
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 20 Sty 2011 Posty: 158 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 4 Kwi 2011, 17:32 [MK6] Demontaż bębna?
|
|
|
Wie ktoś może jak zdjąć bęben z fiesty mk6? jest on jakoś przymocowany razem z łożyskiem? Męczyłem się dzisiaj z godzinę i nic...Pomoże ktoś? |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 6 Kwi 2011, 10:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 4 Kwi 2011, 18:08
|
|
|
oprocz sruby na osi nie jest niczym przymocowany, poprostu zrobil ci sie rant na bebnie i uniemozliwia zdjecie ot taka uroda.
ja zrobilem sobie sciagacz do tego typu bebnow i mam spokuj |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 4 Kwi 2011, 18:30
|
|
|
poluźnij tez linke od ręcznego.
A potem to dwa mocne śrubokręty i jedziesz
Tylko ściagaj równo bęben zeby okładzin nie pozrywać. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 4 Kwi 2011, 18:40
|
|
|
hawaj napisał/a: | jest on jakoś przymocowany razem z łożyskiem? | Tak, nie ma piasty z tyłu (w sensie jako osobnej) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
grzestsw
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 26 Mar 2011 Posty: 14 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 4 Kwi 2011, 21:35
|
|
|
mialem ten sam problem na weekend. Zlamalem szpilke i zeby ja wymienic trzeba sciagnac beben. Po godzinie meczarni dalem sobie spokoj narazie... |
|
|
|
|
hawaj
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 20 Sty 2011 Posty: 158 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 4 Kwi 2011, 21:51
|
|
|
tak tylko ze u mnie wyglada to zupełnie inaczej , próbowałem podważać sróbokrętami , pukać młotkiem ale nawet nic nie drgnęło. Po tym wszystkim przyszły mi myśli że to jest jakoś sklejone z łożyskiem i nabite jakoś prasą że tak twardo siedzi. Po godzinie bicia młotkiem i młotem 5kg nawet nie drgnęło , potem dałem sobie spokój i wpadłem na forum założyć temat czy ktoś może wie jak to schodzi. Jutro musze coś z tym zrobić bo wieczorem auto zawoze do lakiernika także niemam wyjścia. Czyli u was bęben schodzi bez problemu? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 4 Kwi 2011, 22:03
|
|
|
hawaj, Jak waliłeś tam młotkiem 5kg a nie odkręcałeś dużej centralnej śruby (w samym środku bębna) to pewnie już łożyska masz do wymiany,,,
[ Dodano: Pon Kwi 04, 2011 22:12 ]
Więc nie jest tak:
Tylko tak:
I żeby zdjąć bęben trzeba odkręcić śrubę (tak ogólnie)
I wtedy ściągniesz bęben i wysypią Ci się łożyska,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
hawaj
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 20 Sty 2011 Posty: 158 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 4 Kwi 2011, 22:19
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Jak waliłeś tam młotkiem 5kg a nie odkręcałeś dużej centralnej śruby (w samym środku bębna) to pewnie już łożyska masz do wymiany,,, |
A kto powiedział że nie odkręciłem?? oczywiste ze odkręciłem ale moje zdziwienie było wielkie ze po odkręceniu śruby i popukaniu młotkiem i młotem nawet nie drgnęło!! To jak to wkońcu jest schodzi sam bęben czy bęben razem z łożyskiem? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 4 Kwi 2011, 22:24
|
|
|
Jeśli się nic nie zmieniło to razem z łożyskiem,,, jeśli przy próbie ściągnięcia i jednoczesnego obrotu coś trze - to trzeba wyzerować regulator na szczekach by się zeszły, jak nic nie obciera i da się luźno bęben obracać to stawiam że coś nie do końca jest odkręcone jednak,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
hawaj
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 20 Sty 2011 Posty: 158 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 4 Kwi 2011, 22:38
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Jeśli się nic nie zmieniło to razem z łożyskiem,,, jeśli przy próbie ściągnięcia i jednoczesnego obrotu coś trze - to trzeba wyzerować regulator na szczekach by się zeszły, jak nic nie obciera i da się luźno bęben obracać to stawiam że coś nie do końca jest odkręcone jednak,,, |
Przy obrocie bębnem ewidentnie coś obciera ale nie znam sie na tym az tak bardzo wiec myslaem ze cos wpadlo? jak to regulator wyzerować? jesli zrobie wszystko to bęben bez oporu ma zejsc? |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 4 Kwi 2011, 23:02
|
|
|
w Mk6 z samoregulatorami nic nie zrobisz bez zdjecia bebna, we wczesniejszych generacjach i owszem, ale tu jest zupelnie inny samoregulator
zadnych mlotkow bo bedziesz wymienial i beben i lozyska, podwazanie srubokretami jest dobre ale wowczas jak juz troche sie zsuna, schodzi fatalnie ale ja dalem rade to i kazdy zdejmie, ja sciagacz zrobilem ze zwyklego plaskownika stalowego 3 otwory 2 na szpilki i jeden nagwitowany sruba i juz |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
Ostatnio zmieniony przez ElGrey 4 Kwi 2011, 23:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
hawaj
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 20 Sty 2011 Posty: 158 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 4 Kwi 2011, 23:03
|
|
|
ElGrey napisał/a: | w Mk6 z samoregulatorami nic nie zrobisz bez zdjecia bebna, we wczesniejszych generacjach i owszem, ale tu jest zupelnie inny samoregulator |
No to jakim sposobem mam zjdąć ten bęben? |
|
|
|
|
PacMan
Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Mikołaj
Wiek: 40 Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 48 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 6 Kwi 2011, 22:02
|
|
|
Witam.
Nie rozbierałem jeszcze bębna w swojej fieście MK6 ale robiłem w poprzednich wersjach i w Escorcie- robiłem to trochę inaczej. Zamiast odkręcać łożysko by zdjąć bęben, odkręcałem całą piastę wraz z bębnem. Można to zrobić odkręcając cztery śruby od wewnętrznej strony bębna przez co nie trzeba tykać łożyska.
Uploaded with ImageShack.us |
_________________
|
|
|
|
|
Rogal
Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Patryk
Dołączył: 03 Wrz 2010 Posty: 75 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 8 Kwi 2011, 17:16
|
|
|
PacMan napisał/a: | Można to zrobić odkręcając cztery śruby od wewnętrznej strony bębna przez co nie trzeba tykać łożyska. |
Ja tylko dodam że ten sposób jest sprawdzony przez niejednego gracza. Albo odkręcamy od przodu, albo od tyłu. |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Kwi 2011, 17:21
|
|
|
Zdejmowanie od tyłu poza zaletami ze nie ruszamy łożysk i tak dalej ma jedną wadę: trzeba wyciągać czop piasty przez mechanizmy szczęk i tak dalej,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 8 Kwi 2011, 19:42
|
|
|
Darujcie sobie odkręcanie tylnych śrub. Łatwo je [cenzura] i wtedy dopiero rodzi się problem. Znam to z autopsji. Lepiej jest odkręcić centralną śrubę i zdjąć piasto bęben z łożyskami, zrobić co trzeba i założyć później wszystko z powrotem. Łożysk nie trzeba regulować tylko do oporu dokręcić. Przy okazji warto nasmarować łożyska. Polecam smar aktywny firmy Mind (www.mind.pl)
Cytat: | poprawiłem słownictwo |
|
_________________ Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167 |
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 8 Kwi 2011, 22:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
jery13
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jurek
Wiek: 63 Dołączył: 07 Cze 2010 Posty: 108 Skąd: Jawor / Legnica
|
Wysłany: 8 Kwi 2011, 20:19
|
|
|
W mk 4 miałem problem z hamulcami tylnymi i właśnie demontowałem bębny sposobem 4 śruby z tyłu , żadnych problemów z odkręceniem , tylko trzeba pamiętać żeby linkę od ręcznego poluzować, bo przy ściąganiu bębna czop haczy o dźwignię od ręcznego przy szczęce hamulcowej . |
_________________ Były :
Syrena 105
Fiat 126p x 3
Fiesta Mk2
Fiesta Mk3 Xr2i
Fiesta Mk4
Fiesta Mk6
Jest :
Fiesta Mk7
Fiesta Mk4 |
|
|
|
|
|