
|
[MK3] Nierówno chodzi, słaba iskra |
Autor |
Wiadomość |
matrix-1990

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 34 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2 Kwi 2011, 14:44 [MK3] Nierówno chodzi, słaba iskra
|
|
|
Pacjent:
Ford Fiesta mk3 1.1 gaźnik
Objawy: Nierówno chodzi na luzie, trzęsie się, mrygają lekko kontrolki w rytm pracy silnika.
Świece wymieniłem na nowe ngk, kable również, zmierzyłem napięcia na wtyczce do cewki na zapłonie i jest po 10,5V. Cewkę kupiłem nową (w prawdzie nie wymieniłem ale podmieniłem) i nadal to samo.
Ogólnie to zdejmując fajki z kabli i przykładając do obudowy termicznej, na 1 i 3 cylindrze jest dobra iskra, na 2 jest bardzo słaba, ale po zdjęciu fajki jest różnica w pracy silnika (prawie gaśnie), tak jak również przy 1 i 2. Na 4 cylindrze też jest baaardzo słaba iskra, podobna do 2 cylindra, ale po zdjęciu nie ma różnicy. Daję do elektryki bo na razie bardziej ciekawi mnie co z tą iskrą niż czemu nie pali na jeden gar, trzeba pewnie będzie komprechę zmierzyć. Nie ma jakiejś wielkiej zamuły na benzynie, normalnie jedzie, tylko gównie chodzi o luz.
Jakieś wskazówki? |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 6 Kwi 2011, 10:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 2 Kwi 2011, 15:08
|
|
|
za niskie obroty? |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
matrix-1990

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 34 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2 Kwi 2011, 20:43
|
|
|
gdyby była wina obrotów niskich, to po zdjęciu czwartej fajki by spadły obroty |
_________________
 |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 3 Kwi 2011, 17:09
|
|
|
sprawdź kable co dochodzą do cewki - głównie wtyczkę. Wyczyść ją złóż spowrotem. Jak będzie źle, to raczej cewka jest padnięta. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
matrix-1990

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 34 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 3 Kwi 2011, 21:05
|
|
|
cewkę podmieniałem na nową i to samo było, wtyczka czysta raczej, ale spróbuje wyczyścić. Bardziej bym obstawiał kable a dokładniej samego ESCa, tylko nie wiem jak go sprawdzić. Jak mówiłem na wtyczce po 10,5V a to chyba dobra wartość, dlatego już sam nie wiem
@EDIT
a jest możliwe, że napięcia wtyczki na zapłonie są inne niż przy odpalonym silniku? |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|