Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: cpp, endura, mk4, obroty, silnik krokowy

[MK4] Skok obrotów na sprzęgle, głośna praca silnika
Autor Wiadomość
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2 Kwi 2011, 14:34   [MK4] Skok obrotów na sprzęgle, głośna praca silnika

Witam. Naczytałem się już trochę na temat wiszących obrotów podczas zmiany biegów, od trzech dni mam ten sam problem. Chciałbym go w miare możliwości rozwiązać samodzielnie. Czytałem coś o zaworze bocznikowym. Czy ten zawór to to samo co przepływomierz z teog tematu http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0 ? spotkałem się juz z różnymi określeniami różnych cześci silnika i się w tym zgubiłem. Prosiłbym więc o wskazanie mi na zdjęciu zaworu bocznikowego i przepływomierza (jeżeli to dwa rózne elementy), oraz jak powinienem się do tego zabrać by naprawić usterke.



PS. czy za niski poziom oleju oraz rozregulowana instalacja gazowa mogą być również przyczynami warczenia samochodu na sprzęgle ? Warczenie to występuje u mnie tylko na gorącym silniku po przejechaniu kilkunastu kilometrów.
Ostatnio zmieniony przez bidżej 6 Kwi 2011, 10:41, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Kwi 2011, 18:40   

DewREW napisał/a:
Czy ten zawór to to samo co przepływomierz
Zawór to zawór a przepływomierz to przepływomierz,,,
DewREW napisał/a:
Prosiłbym więc o wskazanie mi na zdjęciu zaworu bocznikowego
Jak jest zółty korek wlewu oleju to na lewo są 4 zawory od instalacji gazowej (czerwone) zawór bocznikowy powietrza czyli ten co reguluje wolne obroty to to srebrne, nad tym czerwonym,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 3 Kwi 2011, 01:12   

a przeplywomierz gdzie jest?

ten zawór bocznicowy to to cale srebrne czy to najjasniejsze? jest gdzies jakas instrukcja jak to nalezy rozebrac itp?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Kwi 2011, 07:47   

DewREW napisał/a:
ten zawór bocznicowy to to cale srebrne czy to najjasniejsze?
Całe,,,

_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
marekw 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 54
Dołączył: 11 Mar 2005
Posty: 79
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 3 Kwi 2011, 11:57   

Już o tym pisałem. Wariowały mi obroty z tydzień. Przy każdej zmianie biegu,po dodaniu gazu byłem jak Kubica (szybkiego powrotu na tor). Już miałem sie brać za krokowca,jak ktoś z forum poradził odpiąć akumulator. Po pierwszym zabiegu pomogło na tydzień. Drugi reset i mam z dwa lata po problemie.Nie twierdzę ,ze to lekarstwo na wszystko,ale radzę sprawdzić.
_________________
SYMPATYK >> FRAKCJi BYDGOSZCZ <<
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 3 Kwi 2011, 12:00   

owszem czasami pomaga zwłaszcza jak masz gazownie
kasują się błędy a krokowca i tak wyczysc wrzuc go na noc w benzynę potem wydmuchaj spezonym powietrzem
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 3 Kwi 2011, 13:55   

zdjąłem ten silniczek krokowy.. ale nie wiem wlasciiwe czy jest to wraz z tym czarnym plastikiem czy nie, wiec zdjalem oba.. chcialem zamoczyc je w beznzynie ekstrakcyjnej ale niestety narazie nie posiadam, kupie w poniedzialek.. on nie wyglada na jakos specjalnie "zapchany". wewnatrz tych tunelow jest wzglednie "srebrzyscie", gdzieniegdzie jakies niewielka ilosc "smaru", wyraznie widoczny wewnatrz jakis silownik. gdy go delikatnie srubokretem pchne w doł, to slychac taki ciche chlupanie, jakby znajdowal asie tam ajkas ciecz. poza tym.. ta "metalowa czesc" ona jest jeszcze dodatkowo rozbieralna? poza tym co to za "biała guma" na jednym z jego konców? zamieszczam fotki i prosilbym o instrukcje co powinienem zrobic nastepnie?
Ponadto gdzie w moim samochodzie znajduje się ten CPP oraz przepływomierz i jak się za nie zabrac? bo to sa najczesciej podawane przyczyny , obok zaworu bocznikowego.. prosilbym o wmiare skrupulatne odpowiedzi jako że nie jestem specem samochodowym..

 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 3 Kwi 2011, 22:15   

Krokowiec to ten po prawej na 2 fotce. Wlej w te dziury benzyny i pomachaj dodatkowo pędzelkiem. Po tym zabiegu dodatkowo popsikaj WD40 (lub czymś podobnym) i poruszaj tym tłoczkiem. Na 4 fotce widać takie kółko na samej górze. Po drugim czyszczeniu wylatywała nim benzynka jak wlałem ją w te 2 dziurki. Więc chyba dopiero wtedy się coś odetkało tam.

U mnie też wisiały obroty na ok 2-3 tysiącach i po tym zabiegu problem zniknął.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 3 Kwi 2011, 22:51   

jest preparat w sprayu do czyszczenia przepustnic, zaworów EGR, bardzo fajnie usuwa osady z oleju itp.
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 3 Kwi 2011, 23:03   

a czy ten moj silniczek da się jeszcze bardziej rozebrac żeby mu sie dokładniej przyjżeć? przykładowo jak ten z mk3 na zdjeciu?


to co, beznzynka ekstrakcyjan czy lepiej kupic jakis specjalistyczny produkt, np http://www.liqui-moly.pl/...penreiniger.pdf ??
Ostatnio zmieniony przez DewREW 3 Kwi 2011, 23:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 3 Kwi 2011, 23:05   

da się
ale tylko 1 raz :V:
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 3 Kwi 2011, 23:15   

czyli co, lepiej go nie szarpac? hmm.. to co mi da czyszczenie tych kanalikow tak zwierzchu skoro nie mam dostepu do wlasciwego wnetrza ? jak ruszam tym tloczkiem to cos tam chlupie... poza tym za duzego ruchu on nie wykonuje..
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 3 Kwi 2011, 23:19   

włoz go do kubeczka z benzyna na noc a potem przadnie wydmuchaj
to wystarczy
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 4 Kwi 2011, 11:57   

DewREW napisał/a:
czyli co, lepiej go nie szarpac?


hehe tekst jak z filmu dla dorosłych :ok:
nic na siłę, zrób jak ci radzą benzynka i delikatnie dopieszczaj pędzelkiem (jak z niewiastą :-) )
_________________

 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 4 Kwi 2011, 14:10   

wyczyscilem te czesci benzynka ekstrakcyjna..wysuszylem.. ale w obu tych czesciach po potrzasnieciu bylo slychac wewnatrz gdzies tam chlupanie.. znow zamoczylem, piskajac po kanalikach sprezonym powietrzem, poza tym psiknalem tez powietrzem jak i przejechalem pedzelkiem ile siegnalem po tych kanalikach ktore znajduja sie na obudowie silnika, tam tez jest niezly syf... szkoda ze nie wiem jak zdjac te pokrywe silnika bo tam tez bym poczyscil :P w kazdym badz razie czesci moczą sie, wroce z pracy o 24tej to je wyjme, obeschna mam nadzieje do rana i jak nie bedzie nic wewnatrz chlupac to je skrece.
poza tym.. w tym silniczku sa jakies przewody tak? wiec czy benzyna im nie zaszkodzi ? zauwazylem ze pozostawia taki bialy slad, jak to beznzyna...

a nastepnie.. to gdzie w moim silniku jest Czujnik Położenia Przepustnicy CPP i jak z kolei jego mam przeczyscic ? bo jak juz zaczalem zabawe to moze warto zajac sie tez innymi potencjalnymi powodami uwieszonych obrotów?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Kwi 2011, 14:47   

DewREW napisał/a:
to gdzie w moim silniku jest Czujnik Położenia Przepustnicy CPP
To nie jest cześć silniczka, tylko osobny podzespół,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 4 Kwi 2011, 17:03   

DewREW napisał/a:
gdzie w moim silniku jest Czujnik Położenia Przepustnicy CPP
Przy przepustnicy - z jednej strony jest linka a z drugiej na osi przykręcony CPP.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 4 Kwi 2011, 18:33   

przy krokowym ważne jest aby był szczelny w pozycji zamkniętej, a trzpień w środku poruszał się bez oporów i jego dodatkowo oprócz przemywania trzeba dobrze rozruszać.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Kwi 2011, 18:39   

Marcin, no ale nie przy takim (1,1 / 1,3)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 4 Kwi 2011, 19:02   

temat dotyczy mk4 i odnośnie tego modelu napisałęm, żeby było jeszcze jaśniej krokowiec=bypass, Joe obudź się czasami i zauważ, że są też następne modele powyżej mk3 o nowszych konstrukcjach i innych rozwiązaniach, bo nie pierwszy raz widzę Twoje dziwne uwagi.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK3] Głośna praca silnika 1.1 - klekotanie
Gość Mechanika 28 30 Kwi 2011, 10:22
piotrek080292
Brak nowych postów [MK3] Bardzo głośna praca i drgania silnika - 1.4
Olej w filtrze paliwa
Tomek8512 Mechanika 5 13 Kwi 2010, 22:13
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.