Przesunięty przez: szynszyl 6 Maj 2014, 22:27 |
[MK5] Problem z centralnym i swiatłami tylnymi |
Autor |
Wiadomość |
ns8814
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Classic
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Sty 2010 Posty: 11 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 4 Mar 2011, 16:09 [MK5] Problem z centralnym i swiatłami tylnymi
|
|
|
Witam
Posiadam fieste mk5 00 rok diesel
1 pytanie
Od jakiegos czasu przestał chodzić mi centralny zamek , myślałem, że to wina baterii, że moze nie ma zasięgu lub coś w tym stylu. Po wymianie bateri absolutnie nic nie dało. Więc przestałem korzystac z pilota tylko otwierałem kluczykiem. Porlbem pojawil sie gdy wyciagnałem akumulator - jak wiadomo po włozeniu go z powrotem zaczynają migać wszystkie awaryjne światła w aucie i wten czas trzeba skasować bład pilotem ale pilot nie działa, tzn po wciśniecu kontrolka swieci na czerwono ale bez reakcji - co zrobic zeby to skasować ? Gdzie może leżec przyczyna ?
2 pytanie
Przestaly dzialać mi światła tylnie do jazdy dziennej oraz podswietlenie tablicy rozdzielczej ...
Pomyslałem ze moze jest wina, że przepaliły sie bezpieczniki ale sprawdziłęm wszystkie 20 i jest ok ... Żarowki nie są przepalone, Swiatła stopu orazkierunki z tyłu rowniez działaja tylko nie do jazdydziennej tylne.
Jesli ktos jest w stanie pomóc byłym bardzo wdzięczny za jakieś rady ... |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 24 Paź 2011, 21:33, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Ziomek

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 22 Wrz 2010 Posty: 67 Skąd: okolice Mielca
|
Wysłany: 4 Mar 2011, 17:41
|
|
|
ns8814 napisał/a: | jak wiadomo po włozeniu go z powrotem zaczynają migać wszystkie awaryjne światła |
Yyyyyy...Nie wiadomo...Ja parę razy musiałem wyciągnąć aku ale po włożeniu jedyne co musiałem to radio zakodować..nic nie migało. |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 4 Mar 2011, 18:08
|
|
|
Światła do jazdy dziennej? Z tyłu? W mk5?
To jakiś żart? |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
ns8814
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Classic
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Sty 2010 Posty: 11 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 5 Mar 2011, 10:19
|
|
|
Pufcio napisał/a: | Światła do jazdy dziennej? Z tyłu? W mk5?
To jakiś żart? |
co tu masz do rozumienia ? swiatel z tyłu nie widziałes w aucie ? zapal auto wlacz luz i swiatla i wyjdz i popatrz jak ***** dalej nie rozumiesz... po co takie zaczepki bez sensu
jak ktos moze pomoc to bardzo bede wdzieczny a nie szukal jakiejs zaczepki
Kod: | nie polecam rzucania mięchem po forum, bo przyprawię wstążkę...
- bidżej |
[ Dodano: Sob Mar 05, 2011 10:20 ]
Ziomek napisał/a: | ns8814 napisał/a: | jak wiadomo po włozeniu go z powrotem zaczynają migać wszystkie awaryjne światła |
Yyyyyy...Nie wiadomo...Ja parę razy musiałem wyciągnąć aku ale po włożeniu jedyne co musiałem to radio zakodować..nic nie migało. |
radio tez kod trzeba wpisac ale migaja awaryjne wszystkie i trzeba skasowac pilotem ale jak pisalem on nie działa .... |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 6 Mar 2011, 17:25, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 5 Mar 2011, 16:56
|
|
|
ns8814 - mógłbym teraz zacząć mieszanie z błotem, ale: primo - po co? secundo - obawiam się, że jedyną ripostą byłoby "qarwa" w różnych odmianach
Więc napiszę podpowiedzi, bo - jak widać po treści posta - pojęcie o autach masz blade lub żadne:
1) Światła "do jazdy dziennej" w tym aucie nie występują - chyba, że sobie je sam założyłeś.
2) Na tym świecie, ad. 2011, nie istnieje coś takiego jak "światła tylne do jazdy dziennej".
Meritum:
Jeśli nazywasz "światłami do jazdy dziennej" postojówki, to nie dość, że sam wychodzisz na biszkopta, to jeszcze pogarszasz swoją sytuację pyskując osobie, która wytyka ewidentny błąd - czy to w "sztuce" tuningu wszelakiego czy merytoryczny. Możesz być z siebie dumny!
ps. gdybym szukał zaczepki, to znalazłbym przynajmniej kilka niebo wykwintniejszych sposobów, żeby nowicjuszowi dopiec... no ale jak widać, każdy mierzy swoją miarą |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
bakus
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Wiek: 33 Dołączył: 19 Paź 2013 Posty: 3 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 19 Paź 2013, 11:54
|
|
|
Koledzy sorry, że odkopuję ale nie chcę zakładać nowego tematu bo większy śmietnik tym bym zrobił niż teraz ;p Mam podobny problem, a mianowicie brak podświetlania tablicy rozdzielczej i tylnych postojówek . Bezpieczniki OK żarówki też. ns8814 domyślam się, że o taki problem Ci chodziło Napisz jak sobie z tym poradziłeś oraz proszę innych o podpowiedzi co mogę jeszcze zrobić/sprawdzić. Pozdr. |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 19 Paź 2013, 15:49
|
|
|
Tak zapytam - a napięcie mierzyłeś?
Często sprawdzanie bezpieczników i żarówek polega na "a wygląda dobrze, to znaczy, że jest ok", a wcale tak być nie musi. W pierwszej kolejności sprawdź czy jest napięcie w oprawce żarówki, jeśli jest, wymień żarówki, jeśli nie ma, to wymień bezpieczniki odpowiedzialne za postojówki.
Cała "droga" wygląda tak: zespolony -> przekaźnik -> bezpiecznik -> żarówka. Dużego przekaźnika się nie ma, bo wszystkie postojówki w aucie mają do kupy 30W, czyli to prąd poniżej 2,5A - stąd całość jest osadzona, wg mojej wiedzy, w "module komfortu" znajdującym się nad skrzynką bezpieczników, a więc i sytuacja, że "padł przekaźnik" odpada. Zostają bezpieczniki i żarówki. No i ewentualne (ale to rzadkość) uszkodzone gdzieś po drodze kable (w co nie chce mi się wierzyć).
A odpowiedzi od autora tematu się nie spodziewaj - ostatnia jego wizyta na forum miała miejsce ponad 2 lata temu |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
bakus
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Wiek: 33 Dołączył: 19 Paź 2013 Posty: 3 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 19 Paź 2013, 17:26
|
|
|
ok w poniedziałek mam wolne to wszystko posprawdzam i dam odpowiedz co wywnioskowałem THX za odp. |
|
|
|
 |
Qnik

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 33 Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 103 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 21 Paź 2013, 16:30
|
|
|
Brak podświetlenia deski i świateł pozycyjnych tylnych to na 99% zabrudzony, uszkodzony zespolony przełącznik, sam niedawno u lubej w białej to przerabiałem, początkowo wystarczyło oczyścić zespolony, jednak i tak skończyło się na kupnie nowego - problem ustąpił całkowicie. |
_________________ Moja mk5 |
|
|
|
 |
bakus
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Wiek: 33 Dołączył: 19 Paź 2013 Posty: 3 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 21 Paź 2013, 19:30
|
|
|
Dziś zabrałem się za sprawdzenie i wina leżała w przełączniku. Na razie udało mi się to jakoś naprawić, ale mam pytanie czy ten przełącznik się rozbiera? Czy do wymiany całość? |
|
|
|
 |
Qnik

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 33 Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 103 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 22 Paź 2013, 00:00
|
|
|
bakus napisał/a: | Dziś zabrałem się za sprawdzenie i wina leżała w przełączniku. Na razie udało mi się to jakoś naprawić, ale mam pytanie czy ten przełącznik się rozbiera? Czy do wymiany całość? | Dla chcącego nic trudnego, ja go po prostu przeczyściłem w wanience ultradźwiękowej - takiej jak się telefony w serwisach płucze i działało przez ok 2 miesiące, skończyło się na kupnie zamiennika |
_________________ Moja mk5 |
|
|
|
 |
Transporteur

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: L
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Damian
Wiek: 36 Dołączył: 14 Paź 2013 Posty: 58 Skąd: Cz-Dz
|
Wysłany: 22 Paź 2013, 09:50
|
|
|
Ja bym radził sprawdzić ile kosztuje taki przełącznik, bo może nie warto się z tym bawić, żeby po miesiącu i tak być zmuszonym ostatecznie do wymiany. |
|
|
|
 |
sqter0
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8DI/75KM
Wiek: 39 Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 5 Skąd: Krzywaczka
|
Wysłany: 14 Sie 2014, 17:00
|
|
|
Witam.
Odkopuje temat gdyż mam identyczny problem jak kolega Bakus.
Niestety u mnie czyszczenie zespolonego nic nie dało dlatego postanowiłem zakupić nowy (bądź używany).
Ja mam Fiestę MK5, a jak wiadomo buza części pochodzi z MK4. Czy przełącznik zespolony z MK4 będzie pasował do MK5? Ewentualnie od innego forda z tego rocznika?
Z góry dziękuje za pomoc. |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 14 Sie 2014, 21:26
|
|
|
Będzie. Musisz się tylko upewnić jaki system operowania przerywaczem ma zespolony. W mk5 to jest przerywacz elektroniczny, w innych Fordach może być ręczny (wtedy masz taki regulator na prawej manetce). |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
|